• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Beck LM 800: Zwitsers lichtgewicht

Auteur: autoblogger, gepost 12 januari 2007 om 20:35 – 37 Reacties

Beck LM-800


Dit is de Beck LM800, een supercar uit Zwitserland. Een eerste versie staat op dit moment op de Luxus Motor Show in Wenen. Krachtbron voor het basismodel is een 4,2 liter turbocharged MTM V8 met 650 pk, maar deze kan worden aangepakt tot een vermogen van 1000 pk.

Beck Engineering richt zich op lichtgewicht sportwagens. Overige ingredienten zijn dan ook kevlar, aluminium, titanium, magnesium en carbon fiber. De auto weegt 900 kilo, en dat is inclusief een volle tank en een bestuurder van 80 kilo.

De acceleratie naar 100 km/u kan volgens Beck in 3 seconden worden afgetikt.

Beck LM-800
Beck LM-800
Beck LM-800

Met dank aan iedereen voor de tip!

Ook interessant!

  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Bizar: 45 supercars worden in 1 keer aangehouden
  • Officieel: de Lamborghini Countach LPI 800-4

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Lichtgewicht, Supercars

Vorig bericht: « Nissan 350Z krijgt meer pk’s of nog meer pk’s
Volgend bericht: Nog meer race plezier in Zandvoort, WTCC is coming! »

Lees Interacties

Reacties

  1. range rover sport zegt

    12 januari 2007 om 20:38

    vette bak !!!! wat gaat de top worden ?

    Login om te reageren
  2. Bol zegt

    12 januari 2007 om 20:39

    hmm bizar ding, 900 kilo? wel origineel

    Login om te reageren
  3. Micha zegt

    12 januari 2007 om 20:39

    Naar mijn idee onevenwichtig ontworpen. De achterkant doet mij ook een beetje aan Saleen s7 twin turbo denken, en van de voorkant kunnen jullie het wel raden .. De voorkant van het concept vond ik helaas wel mooier dan die van het uiteindelijke ontwerp. Verder wel leuk hoe ze het gewicht aan hebben gepakt met leuke materialen. Vraag me nu wel alleen af hoe klein deze auto zal zijn.

    Login om te reageren
  4. Boss zegt

    12 januari 2007 om 20:39

    Typische “cockpit”, maar wel snel. Wat zijn de overige stats?

    Login om te reageren
  5. kamal zegt

    12 januari 2007 om 20:41

    Mooi ding alleen erg duur
    rond de 420.000 euro
    zonder btw

    Login om te reageren
  6. Boss zegt

    12 januari 2007 om 20:43

    http://www.beck-engineering.ch/index.cfm?fuseaction=show&path=1-10-15

    Meer dan 350 km/h, die topsnelheid. En in 7 s naar de 200.

    Login om te reageren
  7. the real stig! zegt

    12 januari 2007 om 20:44

    ziet er niet uit !!! zo’n hoekige doos! is wel snel maar dat compenseerd zijn lelijke looks niet!

    Login om te reageren
  8. Ward zegt

    12 januari 2007 om 20:45

    verzin eens iets nieuws man

    Login om te reageren
  9. Jappy zegt

    12 januari 2007 om 20:53

    Van de zijkant ziet het er niet uit, maar de voorkant is toch wel vet! Vette specs trouwens ook! 650 pk en 900 kilo is niet niks! vraag me af wat zo’n ding gaat kosten!

    Login om te reageren
  10. Carfreak (BMW 320i) zegt

    12 januari 2007 om 20:54

    WowWW

    Login om te reageren
  11. alexander zegt

    12 januari 2007 om 20:56

    enzo-achtig

    Login om te reageren
  12. Sven zegt

    12 januari 2007 om 21:06

    Bruut…
    En autoblogger, wil niet bijdehand overkomen, maar ‘vole’ moet volle zijn:)
    Voor de rest nice blog!
    -edit: dank u!-

    Login om te reageren
  13. kawouter zegt

    12 januari 2007 om 21:08

    Leuk ding-voor-erbij.

    Vraag me alleen af waar je de kentekenplaat voorop kwijt moet, en of ik uberhaupt mijn straat wel uit kom… (Drempelvrees?)

    Login om te reageren
  14. RCKR zegt

    12 januari 2007 om 21:12

    hmmm 1000 pk uit een 4.7 blok? wel vreemd ik zie op discovery channel de heletijd blokken met 1000 pk en laatst nog een man uit engeland die ff 2100 pk uit zn ford haalt hoe meer ik dat soort dingen zie hoe meer ik ga denken dat de veyron niet zo speciaal meer is volgens mij kunnen ze veel beter…

    Login om te reageren
  15. JINX zegt

    12 januari 2007 om 21:16

    slices like a ninja, cuts like a razorblade

    Login om te reageren
  16. Florijn zegt

    12 januari 2007 om 21:17

    de looks moeten beter , maar dit is VET 900kg is echt anorexiastyle zeg wat een lichtgewicht

    Login om te reageren
  17. RenJie zegt

    12 januari 2007 om 21:38

    hahahahhaha wat een lelijke auto :D

    @RCKR
    de Veyron is betrouwbaar, deze niet. Volkswagen heeft er tenminste veel tijd in gestopt en er een goede auto van gemaakt, deze duidelijk niet ;)

    sorry, maar ik heb het niet zo op die “inelkaargeflanste 1000pk+” autos die voor de productie bestemd zijn.

    Login om te reageren
  18. Stan zegt

    12 januari 2007 om 21:55

    @ RCKR: Als je een Veyron koopt moet je er wel van op aan kunnen dat ie het blijft doen. Betrouwbaarheid is het punt, anders persen ze er wel meer uit.

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    12 januari 2007 om 22:02

    Nice, alleen of het op de weg blijft…… maar toch, lijkt me wel wat. Regelen maar! ;)

    Login om te reageren
  20. Alwood zegt

    12 januari 2007 om 22:10

    op zich lijkt mij dit wel de enige concurrent voor de caparo tot nu toe…
    spannend al die fabrikanten die sneller en lichter willen :D

    is mtm niet ook die van de audi dtm wagens?

    Login om te reageren
  21. iceman zegt

    12 januari 2007 om 22:27

    best wel zonde van het uiterlijk,want het ziet er niet uit ,ik vind hem een beetje zonda achtig.

    Login om te reageren
  22. El Loco zegt

    12 januari 2007 om 22:54

    Wel velgen maar geen banden?

    [ @ tekening ]

    Login om te reageren
  23. Klassiekerrally zegt

    12 januari 2007 om 23:02

    Jongens, ik heb nog een auto met MINDER dan 1000 pk!
    Het lijkt wel of die tegenwoordig schaars beginnen te worden ;)

    Die Beck vind ik overigens niet echt moeders mooiste…

    Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    12 januari 2007 om 23:05

    Voor het uiterlijk hoef je het in ieder geval niet te doen……..kopen bedoel ik.

    Voor de motor en prestaties daarintegen…….

    Login om te reageren
  25. Jordey zegt

    12 januari 2007 om 23:32

    raar
    900 kilo en 1000 pk in 3 sec naar 60mph..
    bugatti veyron 1001 pk 2 sec naar 60mph gewicht 1300?
    ik denk dat die 1000 pk miss in 1,9/1,8 sec naar 60mph gaat.

    Login om te reageren
  26. Arnoud zegt

    12 januari 2007 om 23:38

    Wauw! Dit is echt een mooi apparaat! Ik zit al heel lang te wachten op een fabrikant die het cab-forward-design zo extreem durft door te trekken. Het is van de zijkant gezien net een gebalde vuist die tegen de wind in wil beuken! Het uiterlijk is nu nog wel erg wild maar dat zal in de productie versie vast wel anders zijn.
    Supercars gaan weer echt supercars worden! Laag gewicht, zo min mogelijk comfort, maximale prestaties. En zo hoort het!

    Login om te reageren
  27. mark996 zegt

    13 januari 2007 om 00:00

    900 kilo is zelfs inclusief brandstof en bestuurder. dus als je dit ding wil vergelijken met andere auto’s mag je eerder van

    Login om te reageren
  28. vin zegt

    13 januari 2007 om 01:22

    De auto is een kruising tussen een Pagani Zonda en een Ferrari F60 Enzo. De zij en achterkant zijn ‘zonda-achtig’ – met de platte, vierkante look voor hoge snelheden op de teller – en de voorkant is simpelweg van Ferrari gejat. De plaats en [een beetje] de vorm van de lampen op een neus die toevallig [evenals de Enzo] geïnspireerd lijkt op de F1 bolides… Tis een vette bak, maar ik zou, als ik het geld had, een originelere auto kopen, anders hoor je altijd als je m voor de kroeg parkeerd, dat ie wel errug lijkt op een enzo…

    Login om te reageren
  29. Hextrasher zegt

    13 januari 2007 om 05:03

    Weinig origineel met z’n ferrari neus.

    Login om te reageren
  30. Rickz zegt

    13 januari 2007 om 11:35

    Apart, maar die voorkant is net van plastic.

    Login om te reageren
  31. Jappy zegt

    13 januari 2007 om 11:38

    @Hextrasher: ja, die neus lijkt wel erg op een Ferrari Enzo!

    Login om te reageren
  32. Lebastille zegt

    13 januari 2007 om 12:08

    Wow, hoezo strak design. Niet echt mooi, maar wel funtioneel lijkt me, misschien afgezien van het cockpit-achtige bestuurderscompartiment. Netjes hoor, 1000 pk uit een 4.2 L, maarja turbo’s helpen natuurlijk wel. De voorkant doet me denken aan een Enzo. Ik neem dat de motor mid-achter ligt?

    Login om te reageren
  33. J. zegt

    13 januari 2007 om 15:13

    Strak hoor, lijkt wel een beetje op een lego autootje haha :P

    Login om te reageren
  34. Citrofiel zegt

    13 januari 2007 om 23:13

    Mooi is ’tie zeker niet… Kopen zal je hem alleen om de specs.

    Login om te reageren
  35. jerro zegt

    14 januari 2007 om 13:01

    1000pk, 900 kilo en dan 3 seconden? heel eerlijk gezegd had ik sneller verwacht na het lezen van die specs, maar ben wel benieuwd naar de topsnelheid, want dat moet dan wel spectaculair worden..

    Login om te reageren
  36. Bartman zegt

    16 januari 2007 om 08:52

    Topspeed is 350+ kph, en ik vind het echt wicked! Wat een vette bak zeg! Hij ziet er zelfs stilstaand uit alsof ie 200+ rijdt. En hoewel hij inderdaad op de Enzo lijkt maakt dat niet uit, want alle F1 wagens zijn ook hetzelfde (relatief gezien dan). Denk alleen niet dat ik em de straat in krijg ivm drempels en dergelijke…

    Login om te reageren
  37. MRTN zegt

    11 januari 2008 om 13:52

    voorkant van de enzo, achterkant van saleen.

    900kg en 650pk klinkt leuk, maar 1000pk ia absurt, er vij andere manieren om een auto beter te maken ipv 1000pk waardoor je letterlijk je auto sloopt, en als je er werkelijk mee probeert te rijden, waarschijnlijk jijzelf ook

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North