• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bertone Mantide gaat ZR1 verslaan op de Nurburgring?

Auteur: autoblogger, gepost 10 juli 2009 om 17:26 – 33 Reacties

Afbeelding Bertone Mantide gaat ZR1 verslaan op de Nurburgring?Afbeelding Bertone Mantide gaat ZR1 verslaan op de Nurburgring?Afbeelding Bertone Mantide gaat ZR1 verslaan op de Nurburgring?Afbeelding Bertone Mantide gaat ZR1 verslaan op de Nurburgring?Afbeelding Bertone Mantide gaat ZR1 verslaan op de Nurburgring?Afbeelding Bertone Mantide gaat ZR1 verslaan op de Nurburgring?Afbeelding Bertone Mantide gaat ZR1 verslaan op de Nurburgring?Afbeelding Bertone Mantide gaat ZR1 verslaan op de Nurburgring?

Bertone Mantide ZR1
De Bertone Mantide is een coachbuild op basis van de snelste Corvette van dit moment. Met 647 pk en 819 nm uit een supercharged V8 sprint de ZR1 in 3,5 tel naar de 100 een haalt meer dan 330 km/u. Bertone claimt echter dat de Mantide sneller is dan de ZR1.

Om dat te bewijzen moet er dus een rondje Nurburgring worden gereden. De ZR1 deed het rondje in 7:26 (video) en dat was een record.

Designer Jason Castriota (ex-Pininfarina) wil de auto zsm naar de Ring brengen: “It has been a dream of mine from the outset of this project… The logistics are not easy, as we’ll need to hire a professional driver – somebody who’s truly a Nurburgring expert like Stefan Roser – and then get the circuit closed for a few days.”

Castriota heeft wel toestemming nodig van de eigenaar, aangezien de Mantide een one-off is, maar dat is geen probleem. De Britse eigenaar en ‘gentleman racer’ heet Dan Watkins en hij is enthousiast over het idee. De Mantide is 110 kilo lichter dan de ZR1 en schijnt 25% minder drag en 30% meer downforce te genereren.

Ook interessant!

  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • ring ronde
    Video - Kortste Nurburgring rondje ooit!
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

bertone, coachbuilding, Corvette, Jason-Castriota, nurburgring, Supercars, ZR1

Vorig bericht: « Elektrische lijkwagen
Volgend bericht: Foto-topic: Aston Martin DBS Volante »

Lees Interacties

Reacties

  1. Twann zegt

    10 juli 2009 om 17:28

    Er zouden er toch 10 geproduceerd worden?:O

    Wel kikke dat ze er mee gaan raggen :P

    Login om te reageren
  2. Benz.. zegt

    10 juli 2009 om 17:32

    Ik ben zeer benieuwd! ;)

    Login om te reageren
  3. CX9Owner zegt

    10 juli 2009 om 17:32

    gelukkig wordt de tijd dan niet beinvloed door het uiterlijk van de auto anders zou die niet eens een corsa opc verslaan

    Login om te reageren
  4. corvettepower zegt

    10 juli 2009 om 17:34

    Aan de ene kant ist wel mooi als die de Zr1 verslaat. Dan maakt corvette weer een nieuwe bak die deze gaat verslaan(I)

    Login om te reageren
  5. VonStroke zegt

    10 juli 2009 om 17:38

    Dient het ‘ding’ nog voor iets. Voor zn looks koop je de auto zeker al niet.

    Login om te reageren
  6. M. ierenneuker zegt

    10 juli 2009 om 17:40

    lol @ CX9Owner

    Geen mooie auto. Er komen tegenwoordig meer zuinige auto’s, maar het lijkt wel of de helft van de wereldbevolking z’n eigen supercar maakt.

    Login om te reageren
  7. Vanquish zegt

    10 juli 2009 om 17:43

    Wat een onwijs bruut ding, vooral de achterkant! :O

    Hopen dat ie net zo snel is als dat ie eruit ziet!

    Login om te reageren
  8. mardec zegt

    10 juli 2009 om 17:47

    @ CX9Owner

    Ben jij retarded ofzo? Het uiterlijk van de auto bepaald in zeer sterke mate de tijd van de auto, ooit gehoord van aerodynamica?..

    Login om te reageren
  9. dummy zegt

    10 juli 2009 om 17:55

    En in de racerij klinkt het gezegde ‘een snelle auto is altijd een mooie’ want daar wil iedereen mee racen :-)

    Ik ben blij dat Bertone nog eens iets blitz heeft gebouwd!

    Login om te reageren
  10. Race_Kees zegt

    10 juli 2009 om 18:02

    Oei, misschien had ie eerst eens een rondje moeten proberen voordat ie deze opmerking maakte. Lijkt mij geen makkelijke opgave.

    Meneer Coronel had ook grote moeite om de tijd te verbreken met de Viper ACR.

    Login om te reageren
  11. Bennyyy zegt

    10 juli 2009 om 18:04

    achterkant/ zijachterkant vind ik echt wel vet! lekker origineel en heel futuristisch!
    Alleen de voorkant, wow.. die is echt lelijk!

    Login om te reageren
  12. CX9Owner zegt

    10 juli 2009 om 18:10

    @ mardec
    je snapt denk ik niet helemaal wat ik bedoel

    Login om te reageren
  13. laulau zegt

    10 juli 2009 om 18:14

    kan best dati sneller is dan de de zr1
    maar hij kost 20 keer zoveel een zr1
    doe mij maar de zr1 dan

    Login om te reageren
  14. erik zegt

    10 juli 2009 om 18:22

    “we will end this episode on a truly teutonic bombshell”

    J.Clarkson

    Login om te reageren
  15. Laue zegt

    10 juli 2009 om 18:24

    lekker belangrijk of hij wel of niet sneller is. heb toch nog niet genoeg cash voor een ZR1 of matide.

    over de looks, gaaf ding maar toch maar een viper.

    Login om te reageren
  16. Roel zegt

    10 juli 2009 om 18:28

    Hij ook 48% lelijker dan een ZR1.

    Login om te reageren
  17. Kuukske zegt

    10 juli 2009 om 18:44

    Die achterkant is wreed!
    Qua looks kan hij het zeker halen, ziet er echt uit als een snelheidsmonster :D

    Login om te reageren
  18. Naamloos zegt

    10 juli 2009 om 19:04

    Die achterkant zou zo een prachtige voorkant kunnen worden haha.

    Login om te reageren
  19. C6_R zegt

    10 juli 2009 om 19:09

    Het wordt druk op de Ring! :lol:

    Login om te reageren
  20. Rob USA zegt

    10 juli 2009 om 19:16

    Alleen een ZR1 kan een ZR1 verslaan! :)

    Login om te reageren
  21. epo zegt

    10 juli 2009 om 19:21

    Er zit een sticker achter het voorwiel die een air vent suggereert… beetje jammer. Voor de rest best een geslaagd ding, vind ik.

    Login om te reageren
  22. epo zegt

    10 juli 2009 om 19:23

    Nou ja, ‘sticker’ is een beetje overdreven. Vind ’t gewoon geen mooie oplossing, past niet mooi bij de rest van ’t ontwerp.

    Login om te reageren
  23. Benz.. zegt

    10 juli 2009 om 19:27

    Ach, als het onderhuids toch een ZR1 is, kan hij moeilijk langzamer gaan..

    Toch??

    Login om te reageren
  24. Timmie zegt

    10 juli 2009 om 19:32

    Ja, een Corvette moet er als een vrij normale straatauto uitzien, omdat ie relatief vaak voorkomt. Zo’n coachbuild is een eenmalig project en daar kan je dus doen wat je wilt (geen design dat het publiek moet smaken, de motor een beetje “riskanter” afstellen, wat minder comfortitems, wat hardere setup, enz.)

    Login om te reageren
  25. Buyck zegt

    11 juli 2009 om 08:40

    Lekker futuristisch misschien iets over de top maar als de prestaties evenredig zijn met zijn uiterlijk is dat gerechtvaardigd!

    Login om te reageren
  26. BananaFlip zegt

    11 juli 2009 om 10:54

    Lijkt me wel logisch dat Bertone claimt dat de Mantide sneller is dan de ZR1.
    Aangezien de Mantide een ZR1 is met minder gewicht, meer downforce etc. denk ik dat Bertone gelijk heeft.
    Als de omstandigheden goed zijn en ze een fatsoenlijke bestuurder hebben gevonden, dan.

    Login om te reageren
  27. corvette z06 zegt

    11 juli 2009 om 12:37

    het blijft een zr1 .dus ?

    Login om te reageren
  28. KenDM zegt

    11 juli 2009 om 12:47

    De achterkant kon net zo goed de voorkant zijn, want de huidige voorkant is een beetje saai.

    Login om te reageren
  29. ColinZ3 zegt

    11 juli 2009 om 13:12

    De achterkant doet me denken aan de darth father! :D luke, i’m your father..

    Login om te reageren
  30. yns zegt

    11 juli 2009 om 13:29

    achterkant: super
    voorkant: OK

    Login om te reageren
  31. kowalsk zegt

    11 juli 2009 om 18:59

    Allemaal leuk en aardig… Maar mijn god wat is -ie lelijk! :P

    Login om te reageren
  32. BmwMPower zegt

    11 juli 2009 om 23:15

    Alleen met een mooie achterkant haal je het record nog niet.
    Prutsers.

    Login om te reageren
  33. ferrari zegt

    13 juli 2009 om 13:27

    dat zijn serieuze cijfers. 647pk/819Nm, 3,5sec voor 0-100km/h, top van >330km/h, 110kg lichter(!), 25% minder drag en 30% meer downforce. toemaar. nu alleen nog de geschikte bestuurder zien te vinden die deze one-off over dit circuit durft te piloteren.
    alleen of het ze gaat lukken om de baan voor een paar dagen helemaal te sluiten, betwijfel ik. hoog uit voor een uurtje. en dan nog kan het een paar seconden schelen of je de ronde in de ochtend, middag of de avond rijdt. de meeste tijden worden overigens in de vroege middag gereden. misschien wil ons Coronel er wel voor gaan zitten of anders Mark Basseng. allebei zijn ze zeer ervaren “ring”-rijders.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North