
De Bertone Mantide is een coachbuild op basis van de snelste Corvette van dit moment. Met 647 pk en 819 nm uit een supercharged V8 sprint de ZR1 in 3,5 tel naar de 100 een haalt meer dan 330 km/u. Bertone claimt echter dat de Mantide sneller is dan de ZR1.
Om dat te bewijzen moet er dus een rondje Nurburgring worden gereden. De ZR1 deed het rondje in 7:26 (video) en dat was een record.
Designer Jason Castriota (ex-Pininfarina) wil de auto zsm naar de Ring brengen: “It has been a dream of mine from the outset of this project… The logistics are not easy, as we’ll need to hire a professional driver – somebody who’s truly a Nurburgring expert like Stefan Roser – and then get the circuit closed for a few days.”
Castriota heeft wel toestemming nodig van de eigenaar, aangezien de Mantide een one-off is, maar dat is geen probleem. De Britse eigenaar en ‘gentleman racer’ heet Dan Watkins en hij is enthousiast over het idee. De Mantide is 110 kilo lichter dan de ZR1 en schijnt 25% minder drag en 30% meer downforce te genereren.













Er zouden er toch 10 geproduceerd worden?:O
Wel kikke dat ze er mee gaan raggen :P
Ik ben zeer benieuwd! ;)
gelukkig wordt de tijd dan niet beinvloed door het uiterlijk van de auto anders zou die niet eens een corsa opc verslaan
Aan de ene kant ist wel mooi als die de Zr1 verslaat. Dan maakt corvette weer een nieuwe bak die deze gaat verslaan(I)
Dient het ‘ding’ nog voor iets. Voor zn looks koop je de auto zeker al niet.
lol @ CX9Owner
Geen mooie auto. Er komen tegenwoordig meer zuinige auto’s, maar het lijkt wel of de helft van de wereldbevolking z’n eigen supercar maakt.
Wat een onwijs bruut ding, vooral de achterkant! :O
Hopen dat ie net zo snel is als dat ie eruit ziet!
@ CX9Owner
Ben jij retarded ofzo? Het uiterlijk van de auto bepaald in zeer sterke mate de tijd van de auto, ooit gehoord van aerodynamica?..
En in de racerij klinkt het gezegde ‘een snelle auto is altijd een mooie’ want daar wil iedereen mee racen :-)
Ik ben blij dat Bertone nog eens iets blitz heeft gebouwd!
Oei, misschien had ie eerst eens een rondje moeten proberen voordat ie deze opmerking maakte. Lijkt mij geen makkelijke opgave.
Meneer Coronel had ook grote moeite om de tijd te verbreken met de Viper ACR.
achterkant/ zijachterkant vind ik echt wel vet! lekker origineel en heel futuristisch!
Alleen de voorkant, wow.. die is echt lelijk!
@ mardec
je snapt denk ik niet helemaal wat ik bedoel
kan best dati sneller is dan de de zr1
maar hij kost 20 keer zoveel een zr1
doe mij maar de zr1 dan
“we will end this episode on a truly teutonic bombshell”
J.Clarkson
lekker belangrijk of hij wel of niet sneller is. heb toch nog niet genoeg cash voor een ZR1 of matide.
over de looks, gaaf ding maar toch maar een viper.
Hij ook 48% lelijker dan een ZR1.
Die achterkant is wreed!
Qua looks kan hij het zeker halen, ziet er echt uit als een snelheidsmonster :D
Die achterkant zou zo een prachtige voorkant kunnen worden haha.
Het wordt druk op de Ring! :lol:
Alleen een ZR1 kan een ZR1 verslaan! :)
Er zit een sticker achter het voorwiel die een air vent suggereert… beetje jammer. Voor de rest best een geslaagd ding, vind ik.
Nou ja, ‘sticker’ is een beetje overdreven. Vind ’t gewoon geen mooie oplossing, past niet mooi bij de rest van ’t ontwerp.
Ach, als het onderhuids toch een ZR1 is, kan hij moeilijk langzamer gaan..
Toch??
Ja, een Corvette moet er als een vrij normale straatauto uitzien, omdat ie relatief vaak voorkomt. Zo’n coachbuild is een eenmalig project en daar kan je dus doen wat je wilt (geen design dat het publiek moet smaken, de motor een beetje “riskanter” afstellen, wat minder comfortitems, wat hardere setup, enz.)
Lekker futuristisch misschien iets over de top maar als de prestaties evenredig zijn met zijn uiterlijk is dat gerechtvaardigd!
Lijkt me wel logisch dat Bertone claimt dat de Mantide sneller is dan de ZR1.
Aangezien de Mantide een ZR1 is met minder gewicht, meer downforce etc. denk ik dat Bertone gelijk heeft.
Als de omstandigheden goed zijn en ze een fatsoenlijke bestuurder hebben gevonden, dan.
het blijft een zr1 .dus ?
De achterkant kon net zo goed de voorkant zijn, want de huidige voorkant is een beetje saai.
De achterkant doet me denken aan de darth father! :D luke, i’m your father..
achterkant: super
voorkant: OK
Allemaal leuk en aardig… Maar mijn god wat is -ie lelijk! :P
Alleen met een mooie achterkant haal je het record nog niet.
Prutsers.
dat zijn serieuze cijfers. 647pk/819Nm, 3,5sec voor 0-100km/h, top van >330km/h, 110kg lichter(!), 25% minder drag en 30% meer downforce. toemaar. nu alleen nog de geschikte bestuurder zien te vinden die deze one-off over dit circuit durft te piloteren.
alleen of het ze gaat lukken om de baan voor een paar dagen helemaal te sluiten, betwijfel ik. hoog uit voor een uurtje. en dan nog kan het een paar seconden schelen of je de ronde in de ochtend, middag of de avond rijdt. de meeste tijden worden overigens in de vroege middag gereden. misschien wil ons Coronel er wel voor gaan zitten of anders Mark Basseng. allebei zijn ze zeer ervaren “ring”-rijders.