• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bilster Berg Driving Resort: Leuker dan de Nürburgring?

Auteur: robbie, gepost 23 februari 2012 om 20:18 – 35 Reacties

Bilster Berg Driving Resort
Een gloednieuw circuit, dat maken we niet zo vaak mee. En al helemaal niet een circuit dat ‘om de hoek’ bij onze oosterburen wordt gebouwd. Met behulp van Walter Röhrl en Hermann Tilke wordt in de Duitse bossen momenteel het Bilster Berg Driving Resort uit de grond gestampt. In juli moeten de eerste auto’s over het asfalt brullen.

Het eerste werk voor dit nieuwe circuit is vorig jaar al van start gegaan en halverwege 2012 moet dit 4,2 kilometer lange circuit dan eindelijk geopend worden. Overigens zal dit nieuwe circuit niet direct voor het grote publiek geopend worden of gebruikt worden voor (belangrijke) races. Bedrijven (bijvoorbeeld autofabrikanten) kunnen zich ‘inkopen’ bij het circuit en krijgen dan het recht om het circuit een X-aantal dagen te gebruiken.

Op die manier kunnen ze dus in alle rust auto’s testen zonder lastige pottenkijkers (zoals op de Nürburgring). Ook kan het circuit uiteraard gebruikt worden voor de introductie van nieuwe modellen.

Het Bilster Berg Driving Resort ligt in de regio Ostwestfalen-Lippe bij Bad Driburg. Voorheen was op dit terrein een Britse NAVO basis gevestigd en dat is nog te zien aan het feit dat het terrein verstopt in de bossen ligt.

Volgens berekeningen van Hermann Tilke zal de gemiddelde snelheid op het circuit op 168 km/u liggen en de topsnelheid zal 260 km/u zijn. De totale kosten van het project zijn 34 miljoen euro.

Een impressie van het nieuwe circuit:

Bilster Berg circuit video

Meer informatie over het circuit:

Bilster Berg informatie video

Ook interessant!

  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Koop de Chiron van Jeroen van den Berg voor € 3,25 miljoen
  • Dutch GP
    Video: F1-teams komen aan op Circuit Zandvoort
  • Century Circuit Actie
    Video: op stap met de winnaars van de Century Circuit Actie

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

bilster-berg, circuit, Racing, walter-rohrl

Vorig bericht: « Bewijs! Een BMW X5 M is beter dan een M3 [video]
Volgend bericht: Ferrari 620GT laat zijn body zien [599 opvolger] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Allroundnoise zegt

    23 februari 2012 om 20:20

    hopelijk als ze daar auto’s gaan ontwerpen werken die wel op de normalen weg XD

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      23 februari 2012 om 21:08

      @allroundnoise: misschien moeten ze James May als testrijder in huren.

      Login om te reageren
  2. RubenPriest zegt

    23 februari 2012 om 20:25

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. mynameisjeroen zegt

    23 februari 2012 om 20:37

    Leuk, maar niet leuker dan de Nurburgring.

    1. het is verder weg, vanaf Utrecht
    2. het is véél korter dan de Nurburgring
    3. het is niet zo legendarisch als de Nurburgring
    4. kleine kans dat de omgeving aan het ‘decor’ de IJffel kan tippen.

    Krijg er een Zandvoort-gevoel bij. Maargoed, als het af is en vrij toegankelijk ga ik wel een keer kijken. De foto’s zijn mooi.

    Login om te reageren
    • raoulkroes zegt

      23 februari 2012 om 21:40

      @mynameisjeroen: Helemaal mee eens!

      Login om te reageren
    • minifan zegt

      23 februari 2012 om 21:47

      @mynameisjeroen: my name is also Jeroen!

      Login om te reageren
  4. xilver zegt

    23 februari 2012 om 20:41

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. agera zegt

    23 februari 2012 om 20:42

    Nürburgring “the green hell” blijft de leukste natuurlijk.

    Login om te reageren
  6. SanderB zegt

    23 februari 2012 om 20:45

    Als Walter Röhrl zijn naam er aan verbindt, geeft mij dat toch wel goede hoop, deze man is toch wel een levende legende.
    Ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat, hoop niet dat het een standaard Tilke F1 layout gaat worden.

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      24 februari 2012 om 17:38

      @SanderB: Denk ook dat het wel een mooi circuit word, mede door Walter Rohrl.

      Login om te reageren
  7. fiestafeest zegt

    23 februari 2012 om 20:53

    aardig gek 34 miljoen voor 4.2 km asfalt en een paar huisjes!!

    Login om te reageren
    • harie zegt

      24 februari 2012 om 09:38

      @fiestafeest: Aangezien de aanleg van een ‘standaard’ rotonde tegenwoordig al 500k kost vind ik dit nog wel meevallen…

      Login om te reageren
  8. priusredbenzine zegt

    23 februari 2012 om 21:00

    Nu kunnen autofabrikanten eindelijk écht auto’s testen, Nurburgring tijden zeggen niet alles.

    Login om te reageren
  9. The360box zegt

    23 februari 2012 om 21:00

    Nou, vind die T11 ‘Mausefalle’ 26%> maar gevaarlijk en erg scherp maar een nieuw circuit is altijd leuk alleen zou ik niet wakker(of niet) willen worden in de bomen…

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      23 februari 2012 om 22:25

      @The360box:

      Dan moet je dus zoiets hebben als rijvaardigheid.
      Wat jammer dat al die fabriekstestpiloten daar een totaal gebrek aan hebben terwijl ze in hun eentje de baan over sturen.

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        24 februari 2012 om 11:02

        @carmasterr: Ja want jij knalt ‘em wel ff de baan over zonder de bomenrail in te rijden.

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          25 februari 2012 om 00:42

          @The360box:

          Dat is natuurlijk ook precies wat ik net gezegd heb.
          Ik heb het namelijk helemaal niet gehad over ervaren testrijders in dienst van grote autofabrieken die de baan dan compleet voor zichzelf hebben…

          Login om te reageren
  10. topless zegt

    23 februari 2012 om 21:36

    Voor wie historische races bezoekt: is een project van Marcus Graf von Oeynhausen-Sierstorpff. Hij rijdt met een mintgroene E-type en Healey.

    Login om te reageren
  11. BananaMan zegt

    23 februari 2012 om 21:41

    Ziet er goed uit! Alle interessante bochten hebben hoogteverschil (eau rouwe, fuchsrohre, schwedenkreuz, corkscrew om er maar een paar te noemen) en dat lijkt hier ook wel goed te zitten!
    Ik kom ook veel in die regio, dus als het te betalen is ga ik er graag eens wat rondjes doen.

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    23 februari 2012 om 21:44

    Nieuw circuit betekent weer een nieuw ronderecord voor de GT-R..

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      24 februari 2012 om 11:03

      @norge: Nou heb het idee dat deze bochten niet echt 4wd proof zijn, bijv. T11 is bijna niet te doen met 4wd..

      Login om te reageren
  13. syliaca zegt

    23 februari 2012 om 22:19

    Het ziet er wel heel erg vet uit, maar volgens mij is de Nürburgring niet te evenaren.

    Login om te reageren
    • Sorcerer zegt

      23 februari 2012 om 22:42

      @syliaca: Allemaal leuk en aardig, maar eer je de Nürburgring goed kent ben je wel een paar rondjes (en vrij veel tijd, uithoudingsvermogen en banden) verder.

      Als dit een kort circuit is waar je in een paar minuten overheen kunt, én dit ook nog eens op een toegankelijke plek ligt en betaalbaar is, dan is het best uniek. Ik zal het zeker eens gaan proberen!

      Login om te reageren
      • syliaca zegt

        23 februari 2012 om 22:46

        @Sorcerer: En toch is “het gevoel” van de ring het mooiste wat er is ;)

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        23 februari 2012 om 23:11

        @Sorcerer: vermoedelijk alleen toegankelijk als je een racelicentie hebt….dus niet een plebs-arena zoals de Ring.

        Login om te reageren
    • baap zegt

      24 februari 2012 om 06:49

      @syliaca: Joh..

      Login om te reageren
    • BananaMan zegt

      24 februari 2012 om 09:30

      @syliaca:
      De ring blijft inderdaad uniek, maar een circuit dat deze sensatie kan benaderen op een baan die moderner en veiliger is.. dat kunnen we alleen maar toejuichen toch! En op de ring is het ook niet meer wat het geweest is sinds die commercieele jongens er de scepter zwaaien.

      Login om te reageren
      • mynameisjeroen zegt

        24 februari 2012 om 19:22

        @BananaMan:
        >En op de ring is het ook niet meer wat het geweest is sinds die commercieele jongens er de scepter zwaaien.

        Wat is er veranderd? Er zijn een mislukt ‘pretpark’ en enkele winkeltjes bij gekomen, maar daar heb je verder geen last van. De Nordschleife is volledig onveranderd ten opzichte van 10 jaar geleden. Alleen de toegangsprijs is verdubbeld, dat is wel vervelend.

        Login om te reageren
        • BananaMan zegt

          4 maart 2012 om 12:19

          @mynameisjeroen:
          ja die prijs bedoel ik idd!
          maar goed, je moet er wat voor over hebben. 19 mrt df trackday!

          Login om te reageren
  14. Tonnie zegt

    23 februari 2012 om 23:46

    Klinkt goed :D

    Login om te reageren
  15. Nico94 zegt

    24 februari 2012 om 11:40

    Het filmpje ziet er goed uit! Laat maar komen!

    Login om te reageren
  16. laminaatplaat zegt

    24 februari 2012 om 13:10

    Hoe bepalen ze die snelheden? Dat ligt toch maar net aan de auto’s waar men mee rijdt/test.

    Login om te reageren
  17. Hupke zegt

    24 februari 2012 om 13:55

    Die verwijzing naar de nurburgring vind ik oneerlijk.
    De ring is gewoon iets wat je niet kan namaken, je doet je eigencircuit er onrecht mee aan door ernaar te verwijzen.

    Maar een circuit van 4km lijkt me zeker zo leuk, daar kan je tenminste alle bochten onthouden ook als je er niet alle dagen komt. Zo’n filmpjes zien er wel altijd goed uit, eerst eens zien hoe het ermee zit als het af is.

    Login om te reageren
  18. maxx1 zegt

    24 februari 2012 om 17:45

    4,2 km kan niet tegen 20 km lol op.

    Login om te reageren
  19. rikkie zegt

    24 februari 2012 om 18:01

    De gemiddelde snelheid op het circuit is 168 km/u en de topsnelheid zal 260 km/u zijn.
    Waar is dat op gebaseerd? Als die cijfers kloppen, kan dat alleen voor een specifiek model of bepaalde raceklasse gelden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North