• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bizarre beelden: brug stort op woningen in Alphen

Auteur: ricardo, gepost 3 augustus 2015 om 16:57 – 95 Reacties

Bizarre beelden: brug stort op woningen in Alphen


Dit is foute boel. Bij de Julianabrug in Alphen zijn vanmiddag bij het terugplaatsen van een brugdeel twee bouwkranen omgevallen. Meerdere huizen werden geraakt.

Hulpdiensten (GRIP 3) zijn met groot materieel onderweg, het Rode Kruis is ingeschakeld om ambulancepersoneel te ondersteunen en er zijn twee traumahelikopters ingezet. Videobeelden van het ongeluk staan hier.

Bizarre beelden: brug stort op woningen in Alphen

Een tweede video (schreeuwende vrouw-alert).
Bizarre beelden: brug stort op woningen in Alphen

Op drone-beelden van vlak voor het ongeluk is te zien dat de kranen op verschillende pontons staan. Foto van de getroffen panden hier en hier. De gemeente Alphen begon in april met de renovatiewerkzaamheden. Vandaag zou het brugdek worden teruggeplaatst. De Onderzoeksraad voor de Veiligheid is inmiddels een onderzoek gestart.

UPDATE: Volgens de burgemeester zijn er géén slachtoffers gevallen.

Ook interessant!

  • 33% truckers oververmoeid
    Video - brug trekt vrachtwagen open als blik sardientjes
  • A15 brug verplaatst terwijl jij lag te slapen
  • Video: Hyundai rijdt door slagbomen, springt over openstaande brug
  • Video - Belgische auto valt van opengaande brug

Nieuwste artikelen

  • Vergeet de huizenmarkt, jullie kopen allemaal een camper
  • Iemand betaalde tienduizenden euro’s extra voor dit krankzinnige interieur
  • Ga vandaag niet de weg op. Ik herhaal, ga vandaag de weg niet op!
  • Porsche mogelijk in de fik door vuurwerkvandalen
FacebookTweetPinLinkedIn

brug, schade, Video

Vorig bericht: « Ferrari California T: rijtest en video
Volgend bericht: In China rij je voor €8.800 in een nieuwe Cadillac Escalade* »

Lees Interacties

Reacties

  1. JamesBond007 zegt

    3 augustus 2015 om 17:04

    Vreselijk!! Hoop dat er geen al te ernstige gewonden zijn

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    3 augustus 2015 om 17:07

    Verschrikkelijke gebeurtenis, maar…. Oh, wacht ik zie het. Er is een auto geraakt.

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      3 augustus 2015 om 19:26

      @Jochempie: dat je hier plusjes voor krijgt vind ik dan weer vreemd

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        3 augustus 2015 om 19:51

        @jmeverts: ik ook

        Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        3 augustus 2015 om 22:39

        @jmeverts: Plust herhaaldelijk zichzelf doormiddel van proxy of via mobiel door steeds 3G uit en aan te zetten (verwisseld je telefoon het ip door)…

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          4 augustus 2015 om 06:52

          @VeniVidiVici: Was ik maar zo slim, en geilde ik er maar op..

          Login om te reageren
          • VeniVidiVici zegt

            4 augustus 2015 om 11:27

            @Jochempie: De vermoorde onschuld spelen ben je goed in haha

            Login om te reageren
            • jochempie zegt

              4 augustus 2015 om 12:27

              @venividivici: ik ben niet *vul naam geselecteerde reaguurder hieronder in*

              Login om te reageren
      • gerjanm zegt

        4 augustus 2015 om 14:30

        @jmeverts: Nee, terecht. Dit dacht waarschijnlijk bijna iedereen en hij beschrijft het op een leuke manier.

        Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      3 augustus 2015 om 19:57

      @Jochempie: zieke geest!

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        3 augustus 2015 om 21:51

        @toniominestrone: Nou, nou, nou. Sommige mensen surfen graag even naar een minder beladen website als AutoBlog.nl om even te ontsnappen aan de droevige gebeurtenissen die we per web ter kennis nemen. Wil niet zeggen dat diezelfde personen niet intens meeleven met de gebeurtenissen.

        Login om te reageren
    • kroon zegt

      3 augustus 2015 om 20:15

      @Jochempie: Waarschijnlijk bedoel je, geheel terecht, wat doet dit nieuws op een Autonieuws site…

      Wat dit ongeluk betreft: hoe verzin je het om een huiskraan op een ponton/boot te plaatsen. Waar ben je dan mee bezig als hijskraanspecialist… Dit had niet hoeven gebeuren als heren brugklussers wat beter hadden nagedacht.

      Login om te reageren
      • pesu zegt

        3 augustus 2015 om 20:25

        @kroon: Dit is een gebruikelijke manoeuvre, vind de plaats van gebruik echter minder gebruikelijk. Dit wordt veelal op open water gedaan.

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          3 augustus 2015 om 20:39

          @pesu: En die rechterkraan stond duidelijk niet lekker; als ze 5s eerder gestopt waren (of simpelweg langzamer gemanouvreerd hadden), was er mogelijk niets aan de hand geweest; ziet eruit als typisch gevalletje: geen geduld & gaan met die banaan …(of de kabel knapte eerst waardoor die niet meer bestuurbaar was, maar ook dan geldt: waarom geen backupkabels ?)

          Login om te reageren
      • FredT zegt

        3 augustus 2015 om 20:44

        @kroon: Jij hebt duidelijk geen verstand van dit soort hijswerk. Hoe verder de last van de kraan, hoe meer tegengewicht noodzakelijk is. Het zal zo berekend zijn dat dit de beste manier was. Met 2 of meer kranen 1 last verplaatsen vraagt enorm veel skills EN de machinisten moeten heel goed op elkaar afgestemd zijn. Ik weet waarover ik spreek, ik ben zelf kraanmachinist. Dit wil je echter liever niet tegen komen. Of hiervan in de buurt staan. Ik was meteen gaan lopen op het moment dat het begon mis te lopen. Want je weet nooit waar zo’n kraan uiteindelijk neer komt.

        Login om te reageren
        • g40freak zegt

          3 augustus 2015 om 21:16

          @FredT: mooi, een machinist.
          Wat vindje van deze observatie: als je het bovenste filmpje vanaf het begin ziet, zie je dat het ponton bij de achterste kraan, steeds verder in het water zakte.
          Waardoor het zwaartepunt van de hijs en de andere kraan meer naar dat van de 2e kraan kwam te liggen, waardoor het ponton dus weer verder wegzakte.
          Nou ja en zo door, tot alles om ging.
          Ik zelf zeg dat er vanaf het begin van het filmpje al niks meer te redden viel, als gewicht eenmaal gaat schuiven is het klaar.
          Kan jij je vinden in mijn observatie??

          Login om te reageren
          • silenro zegt

            3 augustus 2015 om 21:22

            @g40freak: Dat het ponton zo in het water zakt, dat is meeberekend. Kunnen we nu een lang verhaal over maken maar laten we het er maar op houden dat een plan als dit niet word uitgetekend achterop een bierviltje. Alleen hoort normaal gesproken bij het zwenken het ponton mee te ballasten. En dat is hier onvoldoende gebeurt helaas. Waarom weet niemand, alleen degene die de machinist was van de 400-tonner op de achterste bak… Heeft ook geen zin om speculaties te doen, vanaf de zijlijn is het namelijk erg makkelijk om met je vingertje te gaan wijzen..

            Login om te reageren
            • g40freak zegt

              3 augustus 2015 om 21:43

              @silenro: ik wijs niemand aan, ik zeg alleen wat ik zie.
              Zit een groot verschil tussen.
              En ik check graag met iemand die kennis van zaken heeft (in dit geval reageerder fredt, want machinist) of dategene wat ik zie, ook een beetje steek houdt.
              Voor dat ik te snel conclusies trek.
              Als je het verschil niet weet tussen vingertje wijzen en een zondebok zoeken of gewoon willen weten wat er gebeurd is, kan ik je verder niet helpen.

              Login om te reageren
    • marc94 zegt

      4 augustus 2015 om 01:06

      @Jochempie: als ik me niet vergis zijn dit demag ac650 en de nieuwe liebherr ltm1400. De ene heeft 24 wielen en de andere 14 (kan er naast zitten) . Met beide een enorme v8. Toch een vrij hoog auto gehalte.

      Login om te reageren
  3. jorisbout zegt

    3 augustus 2015 om 17:07

    Holy. Fucking. Shit.

    Login om te reageren
  4. rob5nismo zegt

    3 augustus 2015 om 17:09

    Best heftig
    Je zou lekker in je achtertuin zitten en opeens BAM een hef mast op je tuintafel

    Login om te reageren
    • medemblikker zegt

      3 augustus 2015 om 17:24

      @rob5nismo: Als ie alleen op je tuintafel valt mag je nog blij wezen ?

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        3 augustus 2015 om 17:56

        @medemblikker: ik dacht hou het een beetje luchtig ?

        Login om te reageren
  5. Design_Driven zegt

    3 augustus 2015 om 17:12

    Ongelooflijk dat daar mensen in de buurt mochten blijven. Verschrikkelijk inderdaad.

    Als iemand het filmpje gaat kijken zou ik even het volume om laag zetten. Mijn oren bloeden nog na van die gillende keuken meid.

    Login om te reageren
    • goggomobieltje zegt

      3 augustus 2015 om 17:17

      @sketcher:
      Ze hadden beter de beelden van het journaal kunnen gebruiken, goede beelden van een goede camera op een statief zonder gekrijs.

      Rond het middaguur reed ik daar nog, best een raar idee als je thuiskomt en het journaal aan zet.

      Login om te reageren
  6. potver7 zegt

    3 augustus 2015 om 17:13

    Sodeju zeg.. hopelijk blijft het dan bij die gewonden, het kan zomaar een stuk slechter aflopen met dat soort (on)gevallen.

    Login om te reageren
  7. sacabus zegt

    3 augustus 2015 om 17:22

    De manier waarop de eerste kraan om begint te vallen lijkt te indiceren dat er ergens door iemand een hele grote rekenfout is gemaakt…

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      3 augustus 2015 om 17:33

      @sacabus: Lijkt erop dat de achterste kraan te snel draait en/of te laat stopt met draaien, waardoor de massa van het brugdeel te ver doordrukt en zo de hele boel uit balans duwt. Maar dat zijn slecht mijn twee lekencenten, gebaseerd op een fimpje… ;)

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        3 augustus 2015 om 17:37

        @potver7: die kranen staan op een ponton. Eigenlijk zou er met een dergelijke last ballast moeten worden gezet en dan zorgen dat het ponton recht blijft. Dan hebben de kraanmachinisten de controle. Nu niet.

        Login om te reageren
      • sacabus zegt

        3 augustus 2015 om 17:44

        @potver7: Er lijkt heel veel tegelijkertijd fout te gaan. Na het bekijken van de “drone” video, kan ik als ingenieur niet anders dan meerdere vraagtekens zetten over het momentenevenwicht van de gehele constructie om de lengte-as van het kanaal zowel statisch als dynamisch…

        Login om te reageren
        • amazinglaurent zegt

          3 augustus 2015 om 18:39

          @sacabus: Je klinkt verdacht veel als mijn cursus, en dat tijdens de pauze… Tsss…

          Login om te reageren
          • sacabus zegt

            3 augustus 2015 om 19:44

            @amazinglaurent: Ik werk in de olie&gas en volg/geef momenteel geen cursus in dit vakgebied, dus helaas :P Echter, iedereen die vroeger (of zeer recent zoals ik) wel eens met Lego-kraantjes gespeeld heeft, weet dat een dergelijke constructie op 2 pietluttige bootjes niet gaat werken. Ik ben dan ook zeer benieuwd waarom de projectmanager deze constructie niet als “NO GO” heeft beoordeeld. Heeft waarschijnlijk te maken lagere personeelskosten met als gevolg iets met peanuts en monkeys waardoor de (kritische) kwaliteitscontrole vaak bar is. Misschien moet ik toch maar een cursus gaan geven… :P

            Login om te reageren
            • amazinglaurent zegt

              3 augustus 2015 om 19:48

              @sacabus: Ik kan je uitleg in alle geval al meer waarderen dan de droge kost voor mij :P Olie

              Login om te reageren
              • sacabus zegt

                3 augustus 2015 om 19:58

                @amazinglaurent: Even doorzetten ;-) Met kennis van die droge kost kun je anders toch veel profijt van hebben tijdens meetings met klanten die minder op de hoogte zijn :D

              • amazinglaurent zegt

                3 augustus 2015 om 20:00

                @sacabus: Ja, kan ik me wel iets bij voorstellen :D

            • amazinglaurent zegt

              3 augustus 2015 om 19:58

              @sacabus: * olie en gas klinkt wel boeiend, maar ik hoop toch op iets in de automotive binnen enkele jaren ;)
              (App had mijn laatste woorden ingeslikt blijkbaar)

              Login om te reageren
              • sacabus zegt

                3 augustus 2015 om 20:16

                @amazinglaurent: Dat hangt uit eindelijk af wat je zelf te leukste vindt. Je houdt je er immers ~8 uur per dag mee bezig. Olie&gas is icm ambitie iig een goede combi voor als je een toffe auto wilt hebben / rijden.

            • silenro zegt

              3 augustus 2015 om 21:24

              @sacabus: Top, bedankt voor je goed onderbouwde commentaar vanaf de zijlijn. Ook weer iemand die de complete situatie uit kan leggen aan de hand van een filmpje.

              Login om te reageren
              • sacabus zegt

                3 augustus 2015 om 22:28

                @silenro: “Wat ging er mis” is nu ook gewoon de eerste vraag die in de Engineering gesteld wordt bij een ongeval. Tuurlijk gaat dit op basis van aannames. Vooralsnog bevatten mijn vorige comments daarom ook de worden “lijken en waarschijnlijk”. De abrupte beweging en mate van snelheid waarmee de 1e kraan omvalt geeft mij iig de indruk dat de load niet met een paar Newtons is overschreden. Statisch was dat ding maar net in evenwicht. Meer dan een paar filmpjes hebben de inspecteurs ter plaatse ook niet. De filmpjes geven daarbij gewoon een zeer goede indicatie in welke richting in het papierwerk ze moeten zoeken.
                Het gebeurt gewoon te vaak dat er ongelukken gebeuren door (onbewuste) laksheid en “de deadline moet gehaald worden dus voor kritisch zijn of extra check is geen tijd”… Het hoeft misschien niet zo te zijn, maar het lijkt wel het meest plausibele op het moment.

              • silenro zegt

                3 augustus 2015 om 22:46

                @sacabus: Dit soort werken worden niet uitgetekend op de achterkant van een bierviltje.. Hier gaat maanden aan voorbereiding aan vooraf, en juist met werken als deze (op het water, in samenspel met twee kranen) word alles dubbel gecheckt. Ik heb met dit bedrijf samengewerkt en met vele anderen in dit wereldje, en dat is geen kwestie van even gauw. Er staat hier voor een krappe 15 miljoen aan machines op twee pontons, daar word niet even snel wat mee gedaan. Omdat juist hun weten wat even snel voor gevolgen kan hebben.

                Dit zijn niet zomaar een stel bouwvakkertjes die voor de laagste prijs iets komen doen. Daar zijn de risico’s te groot voor.. Daarom vind ik het niet netjes om aannames te doen op basis van een filmpje.

                Natuurlijk weet ik ook wel dat de Onderzoeksraad dit gaat gebruiken. Maar ook die laten hun oordeel niet afhangen van dit filmpje en dat zouden wij ook niet moeten doen..

      • mperformance zegt

        3 augustus 2015 om 17:49

        @potver7: lijkt erop ja. daardoor worden de kabels uit elkaar getrokken en lijkt er iets een slinger in het touw te komen. hierdoor wordt het gewicht niet gelijkmatig verdeeld over de stempels en gaat het zaakje schuiven. maar ook dit komt van een leek;)

        Login om te reageren
    • room850 zegt

      3 augustus 2015 om 19:16

      @sacabus: ze moeten het maar de “Ezelsbrug” gaan noemen

      Login om te reageren
  8. gtdave zegt

    3 augustus 2015 om 17:24

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  9. lowlow zegt

    3 augustus 2015 om 17:25

    Redactie, denk eens heel hard na wat dit bericht doet op deze website gespecialiseerd in autonieuws. Als jullie erop gekomen zijn, geef me (ons) een seintje….. ik ben benieuwd

    Login om te reageren
    • werf76 zegt

      3 augustus 2015 om 17:29

      @lowlow: Buiten het feit dat het een vreselijke gebeurtenis is, volg ik ook niet helemaal wat het hier doet.

      Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      3 augustus 2015 om 17:39

      @lowlow: een verkeersbrug waar uiteindelijk ook auto’s overheen moeten rijden?

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        3 augustus 2015 om 17:42

        @moondustfocus: ja no-brainer leek mij ook.

        Login om te reageren
      • raym zegt

        3 augustus 2015 om 18:32

        @moondustfocus: dus toch dacht al dat de link met autoblog was

        Login om te reageren
    • nikoss zegt

      3 augustus 2015 om 17:47

      @lowlow: straks ook nog een bericht van dat hondje dat verdronken is door dat 5 jarig mannetje. Omdat zn moeder ook een auto heeft.

      Login om te reageren
    • autonieuwsvandestraatje zegt

      3 augustus 2015 om 18:18

      @lowlow: verkeer = infrastructuur joh kleppie.

      het is ook geloof ik een taak voor de redactie om dit soort keuzes te maken joh kleppie

      Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      3 augustus 2015 om 19:06

      @lowlow: http://www.autoblog.nl/archive/tag/brug

      Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      3 augustus 2015 om 19:13

      @lowlow: Precies, dat dacht ik ook al. Als ik dit nieuws wil lezen dan ga ik wel naar nu.nl of telegraaf.nl of een van de andere 1000 nieuwssites. Hier wil ik alleen autogerelateerd nieuws lezen en niet dit soort fratsen, dat hoor je al de hele dag. En mensen die weer gaan lopen zeiken dan ga je toch naar autoweek? Je bent zelf een autoweek.

      Login om te reageren
      • autonieuwsvandestraatje zegt

        3 augustus 2015 om 19:16

        @991gt3rs: hoe relax is het als je sites als nu.nl over kunt slaan en hier ook je daily-news gewoon pakt. blijft het wat rustiger in je hoofd zonder die mh17 propaganda en griekenland-fabels

        Login om te reageren
    • Orichy zegt

      3 augustus 2015 om 23:17

      @lowlow: Het is Autoblog.nl, het autonieuws van de straat en daar hoort een brug ook bij, dus hier ben je duidelijk te snel geweest met je stellingname.

      En daarbij komt, het is niet jouw blog, dus ook niet handig om te oordelen, wat zij wel en niet plaatsen! Zij plaatsen iets op hun blog, of jij dat nu wel interessant vindt, of niet, dat is niet relevant, wel mooi meegenomen, als je het wel leuk vindt, maar geen voorwaarde.

      Daarbij is het bijzonder nieuws, waarvan zij melding maken, dat het iets met auto’s te maken heeft, is meegenomen. Ik vind het goed, dat men dit toch doet, net als af en toe een motor onderwerp, goed voor de algemene inhoudelijkheid en niet blindstaren op alles van autogebied.

      Login om te reageren
      • singer911 zegt

        4 augustus 2015 om 00:26

        @Orichy: Het is niet jouw reactie, dus ook niet handig om te oordelen over wat hij wel en niet reageert. Beetje hypocriet.

        Als autoblog hier al het nieuws waar ook maar het woordje ‘auto’, ‘brug’, ‘weg’ of ‘lantaarnpaal’ in voor komt gaat posten zou dat volgens jou dus geen probleem zijn?

        Login om te reageren
  10. schuimbekje3 zegt

    3 augustus 2015 om 17:27

    Is het mij of ben ik de enige die het vreemd vind dat je :
    #1 twee kranen gebruikt voor 1 massa te heisen?
    #2 dat ook nog eens op pontons gaat doen?

    Zover ik kon zien was de achterste kraan op de gillende keukenmeid film al met 1 poot in water voordat het deel tussen de beide kranen in ging.

    Login om te reageren
    • paganizonda760nc zegt

      3 augustus 2015 om 17:55

      @schuimbekje3: #1 Brugdek is te zwaar voor 1 kraan. Met 2 kranen verdeel je de massa. Dat wordt vaker gedaan met zware onderdelen.
      #2 Ze werken aan brug midden in het centrum van Alphen a/d Rijn. Brugdeel werd over het water vervoerd.

      Bizar voor woorden dit ongeluk. Hopelijk niet al te ernstig.

      Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      3 augustus 2015 om 17:57

      @schuimbekje3: kijk jij maar eens wat meer naar discovery dan gaat er een wereld voor je open

      Login om te reageren
    • bohica zegt

      3 augustus 2015 om 17:58

      @schuimbekje3: wij hebben hier geen kranen die dit in hun eentje kunnen tillen . Laat staan stabiel draaien met dit gewicht .

      Login om te reageren
      • dennisdd zegt

        3 augustus 2015 om 18:59

        @bohica: op zich hebben we die wel hier, er is er nu 1 onderweg om de ravage op te ruimen. Maar dan nog moet er een tweede kraan bij om alles onder perfecte controle te houden.
        Wat hier mis gegaan is horen we snel, maar operaties als deze gebeuren bijna dagelijks in Nederland op deze wijze, zo heel bijzonder was dit niet.

        Login om te reageren
        • silenro zegt

          3 augustus 2015 om 21:26

          @dennisdd: Dit is nou werkelijk waar de eerste zinvolle reactie in heel dit topic (Y)

          Login om te reageren
          • g40freak zegt

            4 augustus 2015 om 01:47

            @silenro: omdat je net zo goed leest als stevie wonder.

            Login om te reageren
            • silenro zegt

              4 augustus 2015 om 06:22

              @g40freak: Ook goedemorgen!

              Wat wil je eigenlijk zeggen? Ik heb het idee dat we niet helemaal op dezelfde golflengte zitten ..

              Login om te reageren
              • g40freak zegt

                4 augustus 2015 om 11:02

                @silenro: dat je half half leest wat iemand zegt en vervolgens halfslachtige conclusies maakt.

  11. r32turbo zegt

    3 augustus 2015 om 17:35

    Zou je maar lekker rustig je thee drinken pfff, ik hoop dat er geen gewonden zijn.

    Login om te reageren
  12. uselessblogger zegt

    3 augustus 2015 om 17:35

    brugblog.nl

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      3 augustus 2015 om 19:08

      @uselessblogger: klopt, al jaren, zoals vaste bezoekers zullen weten…
      http://www.autoblog.nl/archive/tag/brug

      Login om te reageren
  13. lekbak zegt

    3 augustus 2015 om 17:35

    Only in China.

    Oh eh, juist ja…

    Login om te reageren
  14. rolov zegt

    3 augustus 2015 om 17:43

    Als er alleen gewonden zijn hebben ze geluk gehad.

    Login om te reageren
  15. rolov zegt

    3 augustus 2015 om 17:46

    Zo dat Is even klote zeg. Daar zijn een paar mensen erg ziek van.

    Login om te reageren
  16. bsxc2 zegt

    3 augustus 2015 om 17:49

    Brabant jonguhhh

    Login om te reageren
    • newguy92 zegt

      3 augustus 2015 om 18:01

      @bsxc2: nooit topo gehad zeker?

      Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      3 augustus 2015 om 18:25

      @bsxc2:
      Zuid-Holland jonguhhh! Jonguh jonguh! Tsjongehuhhh, tsjongehuhhhh toch………

      Login om te reageren
      • grrrrommmmm zegt

        3 augustus 2015 om 18:45

        @9000cse: Alphen ligt in Noord Brabant, Alphen aan de Rijn in Zuid Holland…. ;))

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          3 augustus 2015 om 18:55

          @grrrrommmmm:
          En het gebeurde in……Alphen aan den Rijn……….;-)

          Login om te reageren
          • grrrrommmmm zegt

            3 augustus 2015 om 19:01

            @9000cse: en wat schrijft ricardo ;)))

            Login om te reageren
            • 9000cse zegt

              3 augustus 2015 om 19:30

              @grrrrommmmm:
              Brabant?

              Login om te reageren
  17. mrbacon88 zegt

    3 augustus 2015 om 18:01

    Er lijken veel mensen te weten hoe je een brug moet hijsen. Toch is het gebruikelijk om met een of meerdere kranen op een ponton te doen. Meestal zijn de lokaties alleen vanaf het water te bereiken. (Doe zelf hetzelfde soort werk bij een maritieme dienstverlener) Het kan een rekenfout zijn of techniek die faalt. Maar roep niet zomaar wat!

    Login om te reageren
  18. Rick-dos zegt

    3 augustus 2015 om 18:03

    Godverdegodver begon bij het kijken van het tweede filmpje ineens in paniek door het huis te rennen! Vervolgens hangt mijn kat van de paniek in de gordijnen, mijn hond bijt in paniek in mijn enkels en mijn cavia rent nog steeds rondjes in zijn rad….

    Login om te reageren
  19. retsok zegt

    3 augustus 2015 om 18:03

    Een ponton drijft, die komt snel een beetje scheef te liggen bij onballans en dan is het onhoudbaar. Een ponton met poten zou beter zijn, als een jackup rig bijvoorbeeld. Dan is het een stabiel eilandje op poten, misschien een idee voor de engineers onder ons?

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      3 augustus 2015 om 18:43

      @retsok: er bestaan pontons die kunnen ballasten. Als de kraan het gewicht er langzaam in hangt kunnen ze het ponton recht houden. Het komt dan alleen dieper te liggen.

      Of die pontons ook beschikbaar zijn in dit kleine formaat weet ik niet. Zo te zien zijn dit simpele bakken. Goed genoeg voor de meeste klussen.

      Login om te reageren
      • gtdave zegt

        3 augustus 2015 om 18:54

        @lekbak: mercedes ponton?

        Login om te reageren
  20. 750i zegt

    3 augustus 2015 om 18:06

    Inderdaad heel erg maar autoblog lijkt de laatste tijd echt een vergaarbak te worden voor non-gerelateerd autonieuws.

    Login om te reageren
    • g40freak zegt

      4 augustus 2015 om 01:50

      @750i: gewoon lekker niet op klikken dan en lezen wat je wel interessant vind.

      Login om te reageren
  21. jrsmoke zegt

    3 augustus 2015 om 18:07

    Het is hier 800 meter vandaan gebeurt. Doffe harde knal. Nog steeds de hele tijd sirenes langs de zaak onderweg naar de plek.

    Er wordt nu gesproken over iig een dode.

    Login om te reageren
  22. audicoupe84 zegt

    3 augustus 2015 om 18:52

    Voor degenen die ver van mijn bed spelen: een BRUG is een WEGdeel, weg = auto’s dus is dit een gerelateerd bericht. Gerelateerd als de opening van een nieuwe snelweg, in die orde. Wel moet me van het hart dat pas de laatste jaren, dit soort ongelukken met de regelmaat van de klok gebeuren. Oorzaak?…… Alles wordt nu met de computer berekend. Weg zijn de bollebozen achter tekenborden, die alles met een flinke veiligheidsmarge ontwierpen. Op de bouwplaats zelf machines die overbemeten waren voor de klus.Met mannen met verstand van zaken tijdens de klus. Denk aan de Amsterdamse en Rotterdamse metro’s, Coen, Maas, Botlek, Velser, IJ en andere tunnels gebouwd zonder problemen. Zie dan dit ongeluk, ongelukken bij 2e Coentunnel, een Haagse sneltram etc. UGGHH ik heb gezegd (vrij naar Arendsoog, Kluk-Kluk en Winnetou)

    Login om te reageren
  23. VeniVidiVici zegt

    3 augustus 2015 om 19:14

    Ten eerste wil ik even tegen diegene zeggen die zitten te mekkeren hier over dat het niks met autonieuws te maken heeft… Shit up! NL heeft al teveel zuurpruim zeikers!

    En ten tweede, laat maar liggen alles kan maar 1 keer vallen. ARBO inspectie dienst heeft er in elk geval weer een aardige klus bij!

    Login om te reageren
  24. gtdave zegt

    3 augustus 2015 om 20:42

    Komkommertijd

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      3 augustus 2015 om 21:10

      @gtdave: Eerder Zuurpruimentijd!

      Login om te reageren
  25. parker zegt

    3 augustus 2015 om 20:55

    Zal wel weer de schuld zijn van de babyboomerts

    Login om te reageren
  26. Dutchdriftking zegt

    3 augustus 2015 om 22:29

    Makkelijk met de vinger wijzen nu, feit is wel dat dit niet nodig was. Gelukkig valt alles tot nu toe mee.

    Login om te reageren
  27. gemaskerdemuchacho zegt

    3 augustus 2015 om 22:36

    Wat een gezeik of dit wel ontopic is. Als je alleen maar kunt zeuren op AB, dan kijk je toch lekker niet meer…

    Bizar ongeluk… Dat lange filmpje bent ik nog nergens anders tegen gekomen, dus chapeau!

    Login om te reageren
  28. poarneemn zegt

    4 augustus 2015 om 00:09

    Dat gillende wijf sjongejongejonge heb ik nu al 100x gehoord

    Login om te reageren
  29. donaldduck555 zegt

    4 augustus 2015 om 03:31

    echt he dat mens kan bij de brandweer als sirene

    Login om te reageren
  30. mrrallycross zegt

    6 augustus 2015 om 17:40

    Wat een pannenkoeken in die kranen zeg!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North