• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Blokkerende versnellingsbak bij 210km/u

Auteur: autoblogger, gepost 12 maart 2006 om 22:52 – 19 Reacties

BMW 3318i achterkant

De versnellingsbak van een 25-jarige Brit blokkeerde terwijl hij met zijn BMW 318 op de autoweg A1 reed, de wagen ging daardoor steeds sneller rijden. Pas na bijna honderd kilometer(!) kwam de dollemansrit rit ten einde tegen een rotonde. Bij de botsing op de rotonde sloeg de auto verschillende keren over de kop, de bestuurder stapte echter zonder noemenswaardige klachten uit zijn wagen…

Dit schrijft Het Laatste Nieuws: Toen hij het probleem vaststelde, probeerde Kevin Nicolle, die vrachtwagenchauffeur is van beroep, eerst om zijn remmen in te duwen. Ondertussen belde hij zijn verzekeringsmaatschappij en probeerde hij de andere wagens op de weg te ontwijken. Toen zijn remmen beetje bij beetje begonnen door te branden en toen hij besefte dat hij niet naar “neutraal” kon schakelen met zijn automatische versnellingsbak, begon Nicolle te panikeren. Nicolle dacht erover om de motor uit te schakelen, maar verkoos uiteindelijk om zijn dolle rit voort te zetten. (via zibb.nl).

Een woordvoerder van BMW liet weten dat het voertuig volgende week onderzocht zal worden. De wagen blijkt acht jaar oud te zijn, een eventuele factor kan de wijze waarop hij is onderhouden zijn. De woordvoerder vertelde uiteraard dat er nog nooit problemen waren geweest met de versnellingsbak van dat model (je hoort et em zeggen;)

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft

Nieuwste artikelen

  • Elektrische 4 Serie troeft vanaf nu de M4 CS af
  • Van deze wegen hoef je voorlopig niet weg te blijven! Ik herhaal…
  • Dit is de meest waardevaste auto van Nederland
  • Mede hierom krijgen we nooit gepersonaliseerde kentekens
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW

Vorig bericht: « Nieuw logo voor Volvo
Volgend bericht: Welke auto’s rijden miljardairs? »

Lees Interacties

Reacties

  1. SimonMc zegt

    12 maart 2006 om 23:50

    Stomme kloot he, had hij maar gewoon zijn contact afgezet…

    Login om te reageren
  2. SimonMc zegt

    12 maart 2006 om 23:51

    O ja, en leg mij eens uit hoe een auto sneller kan rijden als je de gas niet indrukt???

    Login om te reageren
  3. maartenunplugged zegt

    13 maart 2006 om 00:16

    ik vind het ook een vreemd verhaal. Als jij geen gas geeft hoe ga je dan idd harder? En die knuppel had idd gewoon zijn auto uit moeten zetten! Ik hoop dat ze zijn auto niet vergoeden, puur vanwege zijn stomme reactie!

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    13 maart 2006 om 00:25

    heeft een BMW met automaat geen voetpedaal voor de handrem?
    Dan stuur je toch gewoon naar een rustig stukje en knal je de rem erop en zet vervolgens het contact af. Kan alleen als je niet hoeft te sturen, maar toch…. Raar verhaal, hoe haal je 210 zonder gas te geven?

    Login om te reageren
  5. zapp zegt

    13 maart 2006 om 07:34

    als je de sleutel uit het contact trekt dan kan je niet meer sturen en schiet hij op slot. Dat is een tijd geleden ook al gebeurt toen had iemand ruzie met ik dacht z’n vrouw en trok de sleutel eruit, vervolgens knalden ze tegen een boom. :S

    Login om te reageren
  6. JeffreyG zegt

    13 maart 2006 om 10:11

    gewoon motor uitzetten, maar wel nog in het contact laten, dan kun je nog sturen en stopt hij wel
    en gaat hij wel op slot, dan doe je dat toch op een recht stuk op de vluchtstrook? lijkt mij wel tenminste

    Login om te reageren
  7. Jan zegt

    13 maart 2006 om 11:59

    Dit doet me denken aan een vroeger verhaal in Frankrijk met iemand met een Renault Vel Satis

    Login om te reageren
  8. Mark zegt

    13 maart 2006 om 13:26

    De bekende verhalen waar je nooit echt iets over ziet/hoort. Dus of het waar is, ik heb zo mijn twijfels. Inderdaad, contact uit moet kunnen, tenzij het een diesel is waar olie in is gelopen, dan raast de motor zonder gas en contact gewoon door/kapot.

    Login om te reageren
  9. JJ zegt

    13 maart 2006 om 14:07

    Broodje Aap!

    Login om te reageren
  10. Christoff zegt

    13 maart 2006 om 14:20

    de gas is blijven hangen. ik denk niet dat het mogelijk was om de sleutel van het kontakt te nemen en ik denk niet dat je op dat moment aan denkt. hij heeft proberen te remmen maar de remmen begonnen om de duur door te branden. Als ik in zijn schoenen stond zou ik een hele lange snelweg en een paar politieauto’s voor laten rijden en zien dat ik stil val zonder naft.

    Login om te reageren
  11. Sacha zegt

    13 maart 2006 om 15:52

    BBC vermeldt het ook: http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/4796264.stm

    Toch niet de eerste de beste nieuwsbron zou je denken…

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    13 maart 2006 om 16:01

    met de meeste auto’s heb je toch meer remkracht dan koppel of niet? Volgens mij klopt er echt iets niet aan dat verhaal. Als je met al je kracht op de rem gaat hangen dan geloof ik niet dat een auto blijft versnellen, die gaat echt wel stilvallen.

    Login om te reageren
  13. Christoff zegt

    13 maart 2006 om 16:04

    @woody
    hij zal wel vertragen maar als er rook van de remmen begint te komen gaan ze niet lang meer mee en dan zijn ze helemaal van geen nut meer.

    Login om te reageren
  14. ary zegt

    13 maart 2006 om 18:59

    gewoon handrem gebruiken hahaha

    Login om te reageren
  15. KEvin zegt

    15 maart 2006 om 15:24

    Lijkt me een beetje stug verhaal. Ten eerste kan (volgens officiele gegevens van BMW een 318 uit 1998 niet een 210 km/h en ten tweede hoe kan een automaat zelf gas geven.

    Login om te reageren
  16. lenny zegt

    17 maart 2006 om 19:34

    HA, das toch giere:-) bmw laat je rijden, das dus ni geloge

    Login om te reageren
  17. BMW Monteur zegt

    19 maart 2006 om 02:20

    BMW geeft zelf gas onmogelijk, tevens dat van die 210km/h, alsof een 318i dat zo makkelijk haald, automatische transmissie bij voet van rem rollen naar voren tot ca 10 km/h, daarboven interlock werking ‘1 mechaniek stuk’ rem in gas vanzelf los.

    Login om te reageren
  18. www.wateengelul.nl zegt

    8 april 2006 om 12:03

    @ BMW Monteur:
    Als jij de BMW’s net zo goed onderhoudt als je Nederlands schrijft, dan vrees ik het ergste…

    Login om te reageren
  19. LPH zegt

    26 juli 2006 om 11:43

    Ik heb zojuist nog eens een krant bovengehaald waar het ook in stond; en mijn conclusie nu is: het elektronisch gaspedaal was stuk, dus die bleef alleen maar meer gas geven en aangezien het een automaat is, ging die auto dus ook steeds sneller en sneller…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North