
Nog even volhouden jongens!
Doorgaans houdt BMW het bij facelifts behoorlijk beperkt, daarom spreken ze zelf ook liever over een life cycle impuls (LCI). Toch kreeg de 1 Serie in 2015 een behoorlijk ingrijpende facelift, waarbij vooral de andere achterlichten een groot verschil in voorkomen maken, maar ook het frontje flink op de schop ging. Bij de 3 Serie ging het er allemaal veel subtieler aan toe, je moet echt een die hard BMW-fan zijn om de optische verschillen te ontwaren.
Vermoedelijk zal BMW in het voorjaar een tweede LCI voor beide modellen aankondigen, want vervanging voor beide modellen wordt pas op zijn vroegst eind 2018 aangekondigd. Wellicht dat we binnenkort al een voorproefje krijgen van wat we kunnen verwachten, de sterk aan de 3 Serie verwante 4 Serie LCI staat namelijk al in de startblokken en kunnen we op korte termijn verwachten.
Over de mate van ingrijpendheid van de aankomende LCI’s weten we helaas nog niets, wel hebben we van een man in regenjas te horen gekregen dat ze begin van de zomer al bij de dealers moeten staan.
-edit: ontopic aub-
@sollie1984: En wat valt er te vertellen vanuit jouw bron over de M5?
Want het plaatje is een impressie door Reichel Cardesign, dus geen echte foto. En de specificaties hebben marge, omdat ze uit ‘goede’ bronnen komen.
Wanneer komt er eens een tegenhanger voor de CLA en A3 limousine….. Dat lijkt me nou mooi!
@cla220: De 2-serie…?
@koenmb: en dan 5 deurs ;-)
@cla220: Een tijd geleden kwam BMW met een niet al te misselijke concept voor dat segment. Was een zeer mooi autootje die zo in productie kan als je het mij vraagt. Of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren is de vraag, maar als BMW niet wil achterblijven (en dat willen ze echt niet, geloof mij maar) moeten ze snel komen met dat ding.
@viezefreddyw:
Ja, dat was inderdaad een zeer geslaagde concept.
Kon inderdaad zo in productie.
Spijtig dat die er nog niet is.
@viezefreddyw: die heb ik ook gezien inderdaad. Zag er strak uit!
@viezefreddyw: ik wilde even 2 serie roepen, maar te weinig deuren (en te duur?). Een 1 serie sedan wellicht? Ik ben benieuwd. Vind zowel de CLA als de A3 sedan erg goed gelukt!
@viezefreddyw: het concept zou eerst de 2 Grand Coupe gaan heten, maar is inmiddels alleen in China te koop onder de 1-sedan.
Gaat helaas niet naar Europa komen, anders was het een instant order.
@dennisdd: Ik meen me ook te herinneren dat dat concept inmiddels al in productie is voor China. Jammer dat ie hier niet komt.
@cla220: Ja, tof, een sedan met voorwielaandrijving. Als je dat zou willen is het voordeliger om een derdehands Ford Orion te kopen. En dan gelijk door naar de banger race ;-)
@perry_snijders: tja… voordelig! Een fiets is ook voordelig
@cla220: Een bejaardensedan met voorwielaandrijving koop je niet omdat je die zo graag wilt hebben, dus moet het voordelig zijn. Een fiets is dat inderdaad ook. Maar dan heb je weer geen dak boven je hoofd en geen verwarming. Ook geen voorwielaandrijving trouwens ;-)
@cla220: Dat ligt eraan wat voor fiets. Ik ken genoeg fietsen waar je een aardige tweede hands middenklasser voor kunt kopen…
@henrie: maar die hebben vast geen voorwielaandrijving
@cla220: uit zeer betrouwbare bron kan ik vertellen dat die er van de nieuwe 1-serie gaat komen.
Een 2e facelift hebben ze toch al gedaan op de nieuwe 5-serie?
De ideeën beginnen gewoon op te raken.
Een RWD 1-serie, sla je slag nu het nog kan!
@AutomotiveDesigner: dat was ik tegen het eind vh jaar precies van plan! Zelf dus wel benieuwd naar facelift nummer 2…
Best raar om deze zomer nog een eventuele facelift uit te brengen als er een jaar later al een opvolger in de showroom zou staan…
@dimglor: er is een verschil tussen aankondigen en bij de dealer staan. Sterker nog, daar kan zomaar een klein half jaar tussen zitten.
@dimglor: Die facelift zal dan ook nog minimaler zijn dan wat we al gewend zijn van BMW.
waarom ook niet, ze kunnen nog prima langer mee
Waarschijnlijk zullen ze qua uiterlijk niet veranderen, maar vooral technisch.
De 3 heeft bijvoorbeeld niet het nieuwe infotainment systeem, omdat deze voor de lancering van de nieuwe 7 is uitgebracht. De gefacelifte 3GT die na de lancering van de 7 is uitgebracht heeft dat systeem wel.
@citroen4life: op een Duitse site las ik een aantal weken terug al dat de nieuwe iDrive (met touch screen en het ‘horizontale’ menu) ook naar de andere modellen zal komen.
Voor de rest verwacht ik weinig veranderingen aan de 1-serie. Hier iemand die toevallig voor bmw werkt en daar meer over weet..? ;)
@ukbob: aanvulling; dit stond in mei 2016 al te lezen op BimmerToday mbt nieuwe iDrive:
http://www.bimmertoday.de/2016/05/19/bmw-idrive-update-2016-navi-professional-connecteddrive/
@citroen4life: vanaf MY2017 is dat ook weer gecorrigeerd. Mijn nieuwe 1 serie heeft ook dat nieuwe systeem, dat zich overigens nog het beste met het woord briljant laat omschrijven.
@citroen4life: mijn 3-serie heeft het nieuwe systeem ook. De wagen is een maand geleden afgeleverd, en toe zei de verkoper dat het pas de eerste maand is dat het ook op de 3 wordt geleverd.
Ik vind het niet persé veel beter dan het vorige, maar dat was al by far het beste systeem
Vooral de 1 serie mogen ze van mij nog lekker blijven bouwen. Vind het een hele leuke hatch. Aangezien de nieuwe fwd gaat krijgen, is deze de laatste van zijn soort. Blijf hem daarom nog maar lekker produceren.
De vorige 1 serie heeft ook 2 facelifts gekregen… De tweede was wel erg subtiele (grotere spiegels als ik mij goed herinner)…
De 3 facelift kan nog wel ff mee lijkt mij.
@xjs678qr: Mijn pa rijdt een LCI 3 serie en ik schrok van het schrale schermpje tussen de tellers. Dat moeten ze echt updaten.
@rudyv:
Dat is omdat je vader de optie “uitgebreid instrumentendisplay” niet heeft genomen dan.
@Nijntje_: heeft ie wel, maar is nog steeds een schraal scherm.
@rudyv: ligt aan de uitrusting. Een goed aanklede heeft dat niet
2e facelift, dat is slechts voor weinig auto’s weggelegd.
Die 1 serie moet eigenlijk de neus van de 2 serie coupe krijgen. En die achterkant moet ook anders want die vind ik nog steeds niet mooi.
@thomasthomas: amen!
Ben serieus van plan om voor de 1 serie te gaan, maar zelfs als bmw liefhebber kan ik de kont toch echt niet mooi vinden.. de neus is met de vorige facelift sterk verbeterd maar zo mooi als de coupe is her idd nog niet!
Wat een bullshit artikel… een tweede LCI is al vele jaren gebruikelijk. Echter zijn de wijzigingen bij de 2de LCI altijd super klein. Dus niets aan de hand! Gewoon doorlopen mensen!
P.s de 4 Serie liep nog achter op de 3 Serie dus zal met de LCI op hetzelfde niveau komen.
@cupsport: Noem eens een voorbeeld van modellen die 2x een lci hebben gekregen. Ik kan er geen bedenken namelijk.
@berlinetta: E81/E87, E90/E91, E89, F10/F11, F07… Vaak zijn de veranderingen zo klein dat het een modeljaar update lijkt en wijzigen de modelcodes ook niet. Desondanks wel officieel een LZI II.
@cupsport: Ik ben geen expert, maar voor zover ik na kan gaan is er van de E9x serie helemaal geen 2e facelift geweest. Verklaar je nader?
Dus een artikel om te zeggen dat er (waarschijnlijk?) een facelift komt, maar voor de rest weten we niets… Oké
Die facelifts zitten best dicht op elkaar
Zolang ze van plan zijn de 1reeks fwd te maken, mogen ze van mij blijven faceliften….
BMW lijkt als twee druppels water op Volkswagen AG. Ze durven niks te veranderen.
Sinds Chris Bangle bij BMW kwam gebeurde er iets. Toen hij vertrok, werd het weer zeer saai in Munchen.
Gelukkig dat er Mercedes is, het Baden Würtembergse wonder.