Staan er in 2017 weer slechts twintig auto’s op de grid?
Manor heeft een surseance van betaling aangevraagd en er is ondertussen een bewindvoerder aangesteld. Ook het personeel is vanochtend op de hoogte gesteld van de precaire financiële situatie. Manor eindigde vorig jaar met slechts één WK-punt op de allerlaatste plek. Dat ene puntje was trouwens de verdienste van Wehrlein, die tiende werd tijdens de GP van Oostenrijk. Tijdens de voorlaatste race werd Sauber’s Felipe Nasr echter negende en eindigden ze zo net boven Manor in de eindklassering. Een enkele puntje verschil, maar ook miljoenen euro’s aan prestatiegebonden (tv-)inkomsten minder en dat lijkt het team nu te nekken. Als er niet snel een geldschieter dan wel koper voor het team komt, is het over en uit voor de kleine renstal.
clarkson zegt
Dit gaat toch ieder jaar weer zo met Manor? Komt er straks gewoon weer een naampje bij van een investeerder en klaar..
martinus zegt
@clarkson: Ook voor het seizoen 2015 stonden ze onder curatele inderdaad.
Jammer dat het dit jaar Manor weer overkomt.
Ik had het Kaltenborn bij Sauber meer gegund.
Robert zegt
@clarkson: volgens mij was dat ook hét grote probleem bij Manor: een serieuze en grote sponsor vinden. Al moet ik zeggen, het smoelt wel aardig, zo’n bolide zonder veel reclame-uitingen.
w0o0dy zegt
Wherlein gaat toch naar Sauber?
@PastorMaldonado: Maldonado F1..? The letters M, a, n, o come free with the purchase of the team.
bastiaangt zegt
@w0o0dy: Nog indrukwekkender: Maldonador F1
Dat heeft een beetje hetzelfde gevoel als “Terminator F1”, maar dan wat onvoorspelbaarder.
pomoek zegt
@bastiaangt: good one!
Edge zegt
Erg jammer. Fitzpatrick heeft er het afgelopen jaar de nodige miljoenen ingestoken, maar ergens houdt het natuurlijk op.
Ik hoop dat ze een nieuwe geldschieter weten te vinden, en ditmaal iemand die -ondanks de goede bedoelingen van Fitzpatrick- langer dan twee jaar de rekeningen kan betalen. Enige tijd terug gingen er geruchten dat Tavo Hellmund, de man die de F1 weer naar de VS en Mexico bracht, geïnteresseerd zou zijn en toen Ron Dennis bij McLaren weggestuurd werd gingen er geruchten dat ook hij (met een groepje Chinese investeerders achter zich) geïnteresseerd zou zijn. Voor ons, maar vooral voor de 200 mensen wiens baan op de tocht staat, hoop ik dat daar enige kern van waarheid in blijkt te zitten.
moondustfocus zegt
Het makkelijkste bericht op Autoblog, gewoon elk jaar een ouder bericht kopiëren en plajmen.
berlinetta zegt
Het is een komen en gaan in de achterhoede van de F1. Erg jammer.
Nemus zegt
@berlinetta: jij hebt de jaren ’90 niet meegemaakt…
Even uit mijn geheugen de teams die toen verdwenen:
Forti, Lotus, Brabham, Pacific, Lola-Mastercard, Stewart Grand Prix (hoewel dat Jaguar werd en later Red Bull) Tyrell, Simtek, enz…
bassx zegt
@nemus: Tyrell is nu Mercedes AMG
roppp zegt
@nemus: ik vond laatst nog een F1 jaaroverzicht van ene Antjes Verweij (o.i.d.) met een voorwoord van een 37 jaar jongere Bernie die toen ook nog teameigenaar van Brabham was. Ik denk dat alleen Ferrari, macLaren en Renault nog bestaan.
carmasterr zegt
@nemus:
Andrea Moda, Osella, Larrousse, Life, BMS Scuderia Italia, Ligier…die lijst gaat maar door.
awesome zegt
Vast wel weer een nieuwe club investeerders die in willen stappen.
Een bestaand team overnemen is nu eenmaal goedkoper dan een nieuwe licentie aanvragen. Dat is echt gekkenwerk….
sracert zegt
Spek en bonen auto incl. coureurs en team. toedeledokie.
mrrallycross zegt
Hoop dat ze mee kunnen blijven doen. Zou goed zijn voor de sport
tarquesh zegt
Kleine F1 teams komen en gaan.
Wie sympathie heeft voor kleine F1 teams breken zo nu en dan zware tijden aan. Mijn tip: Ben een fan en heb sympathie voor the big boys Red Bull en pak em beet Ferrari, dan valt het allemaal wel mee.