• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Manor staat op de rand van de afgrond

Auteur: Dizono, gepost 6 januari 2017 om 13:45 – 17 Reacties

Manor in Oostenrijk


Staan er in 2017 weer slechts twintig auto’s op de grid?

Manor heeft een surseance van betaling aangevraagd en er is ondertussen een bewindvoerder aangesteld. Ook het personeel is vanochtend op de hoogte gesteld van de precaire financiële situatie. Manor eindigde vorig jaar met slechts één WK-punt op de allerlaatste plek. Dat ene puntje was trouwens de verdienste van Wehrlein, die tiende werd tijdens de GP van Oostenrijk. Tijdens de voorlaatste race werd Sauber’s Felipe Nasr echter negende en eindigden ze zo net boven Manor in de eindklassering. Een enkele puntje verschil, maar ook miljoenen euro’s aan prestatiegebonden (tv-)inkomsten minder en dat lijkt het team nu te nekken. Als er niet snel een geldschieter dan wel koper voor het team komt, is het over en uit voor de kleine renstal.

Ook interessant!

  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Video: drama bij herstart
  • Krijgt Max concurrentie uit Nederland?
    Krijgt Max concurrentie uit Nederland?

Nieuwste artikelen

  • U zet het mes in een McLaren P1, mag dat?
    U zet het mes in een McLaren P1, mag dat?
  • WK Snelladen 2025: welke EV tot €50k laadt het snelst?
  • Stop met rijden in je Citroën, ik herhaal. Stop met rijden in je Citroën!
    Stop met rijden in je Citroën, ik herhaal. Stop met rijden in je Citroën!
  • Gigantische Tesla Semi komt nu echt naar Europa
    Gigantische Tesla Semi komt nu echt naar Europa
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, geld, manor, Pascal Wehrlein, Racing

Vorig bericht: « Welke Nederlandse rapper heeft nu een grijze wrapper?
Volgend bericht: BMW 1 en 3 Serie krijgen 2e facelift, moeten langer door »

Lees Interacties

Reacties

  1. clarkson zegt

    6 januari 2017 om 13:46

    Dit gaat toch ieder jaar weer zo met Manor? Komt er straks gewoon weer een naampje bij van een investeerder en klaar..

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      6 januari 2017 om 13:57

      @clarkson: Ook voor het seizoen 2015 stonden ze onder curatele inderdaad.

      Jammer dat het dit jaar Manor weer overkomt.
      Ik had het Kaltenborn bij Sauber meer gegund.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      6 januari 2017 om 17:33

      @clarkson: volgens mij was dat ook hét grote probleem bij Manor: een serieuze en grote sponsor vinden. Al moet ik zeggen, het smoelt wel aardig, zo’n bolide zonder veel reclame-uitingen.

      Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    6 januari 2017 om 14:02

    Wherlein gaat toch naar Sauber?

    @PastorMaldonado: Maldonado F1..? The letters M, a, n, o come free with the purchase of the team.

    Login om te reageren
    • bastiaangt zegt

      6 januari 2017 om 14:28

      @w0o0dy: Nog indrukwekkender: Maldonador F1
      Dat heeft een beetje hetzelfde gevoel als “Terminator F1”, maar dan wat onvoorspelbaarder.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        6 januari 2017 om 15:49

        @bastiaangt: good one!

        Login om te reageren
  3. Edge zegt

    6 januari 2017 om 14:43

    Erg jammer. Fitzpatrick heeft er het afgelopen jaar de nodige miljoenen ingestoken, maar ergens houdt het natuurlijk op.

    Ik hoop dat ze een nieuwe geldschieter weten te vinden, en ditmaal iemand die -ondanks de goede bedoelingen van Fitzpatrick- langer dan twee jaar de rekeningen kan betalen. Enige tijd terug gingen er geruchten dat Tavo Hellmund, de man die de F1 weer naar de VS en Mexico bracht, geïnteresseerd zou zijn en toen Ron Dennis bij McLaren weggestuurd werd gingen er geruchten dat ook hij (met een groepje Chinese investeerders achter zich) geïnteresseerd zou zijn. Voor ons, maar vooral voor de 200 mensen wiens baan op de tocht staat, hoop ik dat daar enige kern van waarheid in blijkt te zitten.

    Login om te reageren
  4. moondustfocus zegt

    6 januari 2017 om 14:50

    Het makkelijkste bericht op Autoblog, gewoon elk jaar een ouder bericht kopiëren en plajmen.

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    6 januari 2017 om 15:00

    Het is een komen en gaan in de achterhoede van de F1. Erg jammer.

    Login om te reageren
    • Nemus zegt

      6 januari 2017 om 15:13

      @berlinetta: jij hebt de jaren ’90 niet meegemaakt…

      Even uit mijn geheugen de teams die toen verdwenen:
      Forti, Lotus, Brabham, Pacific, Lola-Mastercard, Stewart Grand Prix (hoewel dat Jaguar werd en later Red Bull) Tyrell, Simtek, enz…

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        6 januari 2017 om 16:04

        @nemus: Tyrell is nu Mercedes AMG

        Login om te reageren
      • roppp zegt

        6 januari 2017 om 17:14

        @nemus: ik vond laatst nog een F1 jaaroverzicht van ene Antjes Verweij (o.i.d.) met een voorwoord van een 37 jaar jongere Bernie die toen ook nog teameigenaar van Brabham was. Ik denk dat alleen Ferrari, macLaren en Renault nog bestaan.

        Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        6 januari 2017 om 19:58

        @nemus:

        Andrea Moda, Osella, Larrousse, Life, BMS Scuderia Italia, Ligier…die lijst gaat maar door.

        Login om te reageren
  6. awesome zegt

    6 januari 2017 om 17:10

    Vast wel weer een nieuwe club investeerders die in willen stappen.
    Een bestaand team overnemen is nu eenmaal goedkoper dan een nieuwe licentie aanvragen. Dat is echt gekkenwerk….

    Login om te reageren
  7. sracert zegt

    6 januari 2017 om 17:27

    Spek en bonen auto incl. coureurs en team. toedeledokie.

    Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    6 januari 2017 om 22:07

    Hoop dat ze mee kunnen blijven doen. Zou goed zijn voor de sport

    Login om te reageren
  9. tarquesh zegt

    7 januari 2017 om 13:23

    Kleine F1 teams komen en gaan.
    Wie sympathie heeft voor kleine F1 teams breken zo nu en dan zware tijden aan. Mijn tip: Ben een fan en heb sympathie voor the big boys Red Bull en pak em beet Ferrari, dan valt het allemaal wel mee.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North