• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 328 Kamm Coupé live op Villa Este

Auteur: Alwood, gepost 25 april 2010 om 17:28 – 21 Reacties

Afbeelding BMW 328 Kamm Coupé live op Villa EsteAfbeelding BMW 328 Kamm Coupé live op Villa EsteAfbeelding BMW 328 Kamm Coupé live op Villa EsteAfbeelding BMW 328 Kamm Coupé live op Villa EsteAfbeelding BMW 328 Kamm Coupé live op Villa EsteAfbeelding BMW 328 Kamm Coupé live op Villa EsteAfbeelding BMW 328 Kamm Coupé live op Villa EsteAfbeelding BMW 328 Kamm Coupé live op Villa EsteAfbeelding BMW 328 Kamm Coupé live op Villa EsteAfbeelding BMW 328 Kamm Coupé live op Villa EsteAfbeelding BMW 328 Kamm Coupé live op Villa EsteAfbeelding BMW 328 Kamm Coupé live op Villa Este

BMW 328 op Vila d-Este
De Alfa TZ3 en Ferrari P540 zijn al voorbij gekomen, maar BMW had ook iets speciaals geprepareerd voor Villa d’Este dit jaar. Herrezen uit de originele blauwdrukken: de BMW 328 Kamm Coupe.

Naast de Kamm had BMW nog een aantal 328 varianten meegenomen. Een daarvan is de “normale” Coupé van Carozzeria Touring, die naast de Kamm staat. Minder aerodynamisch en iets minder exclusief, maar ook zeer bijzonder en voorzien van een vergelijkbare zescilinder. In standaardvorm produceerde de 2.0 zescilinder met 3 carburateurs zo’n 80pk. Ruim genoeg voor een 800kg klassieker.

De Kamm onderscheidt zich van de serie-328’s door een aantal technische en vooral aerodynamische aanpassingen. Om de nieuwe carrosserie passend te maken is de wielbasis verlengd en de spoorbreedte vergroot. De achteras, motor en versnellingsbak zijn allemaal aangepast om hem sneller te maken. Het belangrijkste onderdeel, het aluminium spaceframe, weegt slechts 30kg.

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

328, BMW, carrozzeria-touring, Klassiekers, villa-este

Vorig bericht: « Column: Flikker op met je fietsen
Volgend bericht: Autoblog teaser: 25 april 2010 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Something zegt

    25 april 2010 om 17:39

    Dat zijn nog eens mooie auto´s :D mogen ze best produceren met moderne techniek :)

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    25 april 2010 om 17:46

    wat een graf-bakken zeg ..

    was zelfs in 1940 al hopeloos ouderwets ..

    Login om te reageren
  3. jan1666 zegt

    25 april 2010 om 17:48

    ik vind de touring eruitzien als 1 of ander ruimteschip, lelijk, beangstigend voor bejaraden die hun ‘fifi’ uitlaten en overbodig

    Login om te reageren
  4. bozewolf zegt

    25 april 2010 om 17:50

    Fraai spul. Leuk dat ze ze hebben herbouwd.

    Login om te reageren
  5. blackseries zegt

    25 april 2010 om 18:41

    wat is dit lelijk,
    k bn duidelijk geen fan van remakes, zelf de originele vin ik maar niets

    Login om te reageren
  6. vincent_995 zegt

    25 april 2010 om 18:56

    @lincoln:
    ouderwets in 1940?… met een aluminium spaceframe?

    Login om te reageren
  7. E21Beamer315 zegt

    25 april 2010 om 19:05

    mooi, maar wat heb je er eigenlijk aan?

    Login om te reageren
  8. Alpinaa zegt

    25 april 2010 om 19:52

    @lincoln: de 328 was erg vooruitstrevend. Hij was licht en aerodynamisch. Het was de eerste auto met verzonken koplampen. Hij is miste wel het vermogen tov zijn concurenten, maar dat had maakte hij deels weer goed door zijn wendbaarheid. Dit zijn pas echte auto’s!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      25 april 2010 om 19:57

      @Alpinaa:
      rond die tijd waren alle auto,s vooruitstrevend ..
      zelfs de massa-producten ..

      ik ben gewoon niet onder de indruk ..
      hoe graag de BMW marketeers dat ook zouden willen ..

      Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    25 april 2010 om 21:13

    Hoe hoog is die auto? Nou ehm, ongeveer zo hoog als ik mijn hand hou….. (eerbetoon aan… ja wat eigenlijk? Alsof er iemand anders die race had mogen winnen van herr H.)

    De 328 coupé is fraai en goed qua proporties… die Kamm coupé is nogal een mismaakte Frankenstein.

    Login om te reageren
  10. frank zegt

    25 april 2010 om 21:52

    prachtig! ik kan niets anders zeggen.

    Login om te reageren
  11. Jokkebrok zegt

    25 april 2010 om 21:53

    Hij is lelijk, maar 30 kg spaceframe??? wow, das wel licht…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 april 2010 om 22:02

      @Jokkebrok: als het alleen maar stevig genoeg hoeft te zijn voor het racen heb je ook niet zoveel materiaal nodig. Maar 30kg is weinig dat klopt.

      Login om te reageren
  12. Yellomello zegt

    25 april 2010 om 23:57

    een lincoln is toch een nepford?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 april 2010 om 07:32

      @Yellomello:
      nu wel .. is de hele USA Ford meuk een beetje op dezelfde leest geschoeit ..

      toen niet ..
      ga maar eens kijken in het Ford museum in Hillegom ..

      Login om te reageren
  13. Cantago zegt

    26 april 2010 om 01:00

    Hij is mooi! Alleen 30Kg voor het spaceframe? Poe, das niks! Ik moet wel zeggen dat ik de linker BMW toch net iets mooier vind…

    Login om te reageren
  14. sds zegt

    26 april 2010 om 07:15

    de achterkant van de touring is toch wel zeer cool…

    Login om te reageren
  15. lambo4all zegt

    26 april 2010 om 10:52

    sorry dat ik het zeg maar ik vind ze echt spuuglelijk. en dat terwijl ik oude auto’s best mooi vond, alleen voor deze zou ik nog geen cent betalen (ja om door te verkopen misschien).

    Login om te reageren
  16. Dimglor zegt

    26 april 2010 om 19:04

    Prachtig dit!

    Login om te reageren
  17. BakPouwww zegt

    27 april 2010 om 21:31

    tja bmw he. vroeger waren ze lelijk en nu nog steeds

    Login om te reageren
  18. Jan zegt

    28 april 2010 om 12:05

    Dramatisch…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North