• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bmw 550i Touring vs A6 4.2 Quattro Avant

Auteur: autoblogger, gepost 20 oktober 2006 om 17:15 – 121 Reacties

BMW 5-serie touring - Audi A6 avant

De blaadjes vallen inmiddels van de bomen dus binnenkort reizen we met z’n allen af naar hoger gelegen gebied. De meest populaire ski-transporter is volgens mij nog steeds de auto formerly known as stationwagen, maar tegenwoordig noem je het natuurlijk een Touring of een Avant.

Goed moment dus om deze twee tegenover elkeer te zetten: der funfer touring (367ps) versus die Audi A6 Avant (335ps). Ganz geil!

Met dank aan Gregory voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW: M3 Touring was origineel niet de bedoeling
  • Ander interieur voor BMW M3 Touring
    Ander interieur voor BMW M3 Touring

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, a6, Audi, BMW, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « De waarde van Design DNA
Volgend bericht: DSG voor Seat Leon FR en VW Golf TSI »

Lees Interacties

Reacties

  1. CSL zegt

    20 oktober 2006 om 17:24

    BMW wint hier overduidelijk

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 17:28

    Kijk en dit is nou 1 van die Audi´s die gewoon mooi is. Wat ik vooral schitterend vind zijn de ledjes wat ze in de achterlichten hebben gebruikt. `s Avonds geeft dat een hele aparte gezicht.

    Ik ben echter bang dat ik voor de BMW zal gaan omdat ik ook van die looks hou en natuurlijk die machtige 5.0l ! :)

    Login om te reageren
  3. Z-Rider zegt

    20 oktober 2006 om 17:30

    Heerlijk weer hoor!

    Laat de discussie maar weer losbarsten!!! Wie riep er ook al weer dat Audi zo geweldig is en zo goed rijdt???? :)

    Bitte Freude am fahren ja!

    1-0 voor BMW in dit segment…..

    Login om te reageren
  4. Z-Rider zegt

    20 oktober 2006 om 17:31

    @ Rick dos:

    Wat ben je ineens zachtaardig met je post… :)

    Login om te reageren
  5. Sander zegt

    20 oktober 2006 om 17:32

    Toch maar de 550i

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 17:33

    @Z-Rider
    Ik moet nog eten misschien dat het daar aan ligt….ik ga zo even paardevlees eten! ;)

    Nee maar eerlijk is eerlijk, ik vind die Audi echt een prachtige bak! Het is alleen geen BMW hé?! ;) :)

    Login om te reageren
  7. sacha zegt

    20 oktober 2006 om 17:34

    Die Audi zwalkt echt tussen de pionnen door i.v.m. die bimmer…

    Login om te reageren
  8. Z-Rider zegt

    20 oktober 2006 om 17:36

    @ Rick dos:

    Doe dat maar en bereid je maar voor, want daar is die weer hoor!!!

    Het is inderdaad een hele mooie auto, alleen het is het inderdaad net niet :)

    Alvast eet smakelijk en ik zal je posts vanavond wel proberen aan te vullen :)

    Login om te reageren
  9. schnitzerken zegt

    20 oktober 2006 om 17:36

    Ja, dat is nu een moeilijke keuze, maar omdat ik persoonlijk liever bmw heb, kies is voor de 5, de a6 quattro vind ik een van de mooiste wagens van audi en ook een van de beste. Ze zijn allebei pareltjes

    Login om te reageren
  10. sacha zegt

    20 oktober 2006 om 17:42

    Even wat anders: Voor de marketing managers van de grote Duitse Drie moet dit toch een feest zijn. De merkentrouw is werkelijk onvoorwaardelijk zo lijkt het wel.

    Login om te reageren
  11. Sander zegt

    20 oktober 2006 om 17:48

    Trouwens, als de A6 nou de motor en het weggedrag had van de 550i dan wist ik het wel.. qua vormgeving is de Audi toch echt een puntje voor..

    Login om te reageren
  12. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 17:53

    @Z-Rider
    Ja bedankt! Mocht je nog niet gegeten hebben, jij ook eet smakelijk voor straks.
    En ik reken op je steun! :)

    Login om te reageren
  13. m5 zegt

    20 oktober 2006 om 17:54

    die 550i is echt veel beter dan die audi

    Login om te reageren
  14. Raul8711 zegt

    20 oktober 2006 om 18:07

    Het gaat hier om auto’s voor allerdaags gebruik? De Avants…

    Nu weet ik niet hoe het met jullie zit, maar ik hoef niet
    elke dag als ik naar het werk ga, tussen 12 pilonnen door
    te slingeren. Bovendien denk ik dat de Audi door zijn wekere
    afstelling wat meer comfort biedt. En qua design ligt hij helemaal
    op kop.

    Het jammere aan dit soort tests vind ik nog steeds dat ze
    de auto’s als circuitauto’s testen, daar zijn ze nu eenmaal niet
    voor ontworpen en dat is ook de gebruikersgroep niet…

    Op de punten die in deze doelgroep wel belangrijk zijn:

    Design (smaaktest in .nl wees uit dat Audi als smaakvolste merk wordt gezien qua design)
    Luxe/Comfort
    Prijs (Voor het prijsverschil, zeker in .nl kan ik wel een leuke optie nemen)
    Veiligheid! (Quattro t.o.v. Achterwielaandrijving zeker als gezinsauto een erg belangrijk punt…)

    Audi wint voor mij dit vergelijk.

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    20 oktober 2006 om 18:12

    de bmw is zonder twijfel de beste ;)

    Login om te reageren
  16. BMW 323Ci zegt

    20 oktober 2006 om 18:15

    @Sander

    Ja daarom is het een BMW, de rijdynamiek van die auto is gewoon fantastisch, pas als je ermee rijdt zal je ook wel merken wat ik bedoel, ik ben op moment al aan mijn 5de BMW en ben nie van plan om snel te veranderen.
    Mijn spreekt vooral het rijden met BMW aan, da is gewoon fantastisch, en denk wel dat de meeste die met BMW rijden het mee eens zijn met mij.

    Login om te reageren
  17. S3-Drifter zegt

    20 oktober 2006 om 18:23

    Conclusie: De Audi is mooier zeker als deze een S-line pakket heeft, en de kleur Daytonagrau. Maar toch zou ik voor de lelijke BMW gaan, qua handling is deze zo veel beter! Geen overmatig onderstuur maar overstuur dus lekker driften:P zie het verschil in de slalomtest!! Achja en met een M-paket is de BMW toch minder lelijk.

    Login om te reageren
  18. makaveli zegt

    20 oktober 2006 om 18:57

    bmw is beter sneller en mooier

    Login om te reageren
  19. Kadett zegt

    20 oktober 2006 om 19:06

    Bmw is zeker strakker

    Login om te reageren
  20. schnitzerken zegt

    20 oktober 2006 om 19:11

    @Sander en BMW 323Ci

    inderdaad, het rijden met een bmw is heel speciaal, helemaal anders, dat merk je maar als je er mee rijd

    BMW RULEZ

    Login om te reageren
  21. grinsted zegt

    20 oktober 2006 om 19:11

    de audi is gewoon beter kwa bediening en kwa rijden kwa comfort en design. En is tenminste voor de wat betere en sportievere rijders

    Login om te reageren
  22. Kadett zegt

    20 oktober 2006 om 19:12

    Bmw Numb 1

    Login om te reageren
  23. UltimaGTR zegt

    20 oktober 2006 om 19:28

    hier gaat het om smaak!!!
    2 autos met verschillende doelen

    Login om te reageren
  24. grinsted zegt

    20 oktober 2006 om 19:31

    Ik vind de audi mooier op a;;e punten vooral op design

    Login om te reageren
  25. slk55 amg zegt

    20 oktober 2006 om 19:43

    Ik denk dat ik voor de Audi ga. Ik heb zelf een a6, en dit is een uiterst luxe en mooie auto, ook heeft deze auto een perfect rijgedrag. Ik heb voor mijn keuze ook in de BMW gereden, deze vond ik minimaal even goed rijden, dit was echter wel in de 545i. beide auto’s rijden dus vortreffelijk, en zijn beide zeer luxe uitgerust. Ik denk dat het dus een kwestie van smaak word, als je tussen deze beide moet kiezen. Dit was bij mij ook het geval. Ik ben uiteindelijk gegaan voor de audi a6 allroad, omdat ik dit toch zeker een mooiere auto vind dan de bmw 5 touring. ook is de allroad naar mijn mening toch net even iets stoerder en unieker dan een normale a6. ik heb mijn a6 echter wel laten chip-tunen door ABT, want met de prestaties was ik nog niet helemaal tevreden. ook heb ik die ledjes waar rick 2 het over had. dit zijn van die dingen die mijn a6 toch net weer even bijzonderder maken dan de gemiddelde a6.

    even de feiten over beide auto’s op een rijtje:

    prijs: audi: 90.600 euro BMW: 91.138 euro
    0 t/m 100: audi: 6,2 sec BMW: 5,7 sec.
    topsnelheid: audi: 250 km/h BMW: 250 km/h
    gewicht: audi: 1805 kg BMW: 1725 kg
    aandrijving: audi: 4-wiel aangedreven BMW: achter

    als je al deze gegevens bekijkt dan zie je dat ze ongeveer gelijk zijn, ze zijn ong. even duur, hebben de zelfde topsnelheid en wegen ongeveer hetzelfde. De BMW is weer wat sneller, maar heeft weer geen 4 wiel aandrijving. Ik denk dat het dus puur om smaak gaat, als je tussen deze twee auto’s moet kiezen.

    Login om te reageren
  26. Jurrian zegt

    20 oktober 2006 om 19:45

    @ raul: dat gezwabber is niet comfort, dat is een beroerde stabilisatie, daar zit niemand op te wachten om met 45% helling in de auto te zitten, en ik noem dat al helemaal niet comfort.

    De BMW is gewoon stukken beter en zal dat voorlopig blijven.

    de audi is misschien wel mooier (smaak?) (alleen niet in deze kleur iig, de A6 avant moet een donkere kleur hebben). de bmw is stijlvoller, en niet zo’n klein beetje ook.
    waar de audi een best wel stoere jas van pall mall is, daar is de BMW een stijlvolle esprit.

    Login om te reageren
  27. Nick zegt

    20 oktober 2006 om 19:58

    De Audi is mooier IMO, maar de BMW is hier de sterkere en krachtigere auto.
    5L V8 zegt alles, een 4.2L V8 die dik downtoned is is niet interessant.

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 20:04

    Ik zit nog eens naar het filmpje te kijken, maar het weggedrag van de Audi in de slalom proef is gewoon om te janken. Als je niet beter zou weten zou je zeggen dat het een Amerikaan is!

    @SLK55 AMG
    Kleine correctie, de 0-100 km/u doet de BMW in 5,8 sec. en de Audi in 6,8 sec. kijk maar naar het filmpje…..

    Login om te reageren
  29. jan zegt

    20 oktober 2006 om 20:06

    De feit al dat er vaker vergelijkingen zijn met een BMW dan zonder een BMW wilt al zeggen dat BMW een standaard heeft gezet in de autowereld, en dat de concurrenten dat proberen te overtreffen.

    Want hoevaak zie je nou bijvoorbeeld een vergelijking tussen een Mercedes en een Audi alleen. Je ziet vaker vergelijkingen tussen MB en BMW of Audi en BMW, of alle drie natuurlijk.

    Login om te reageren
  30. jan zegt

    20 oktober 2006 om 20:07

    BMW heerst :D

    Login om te reageren
  31. luc zegt

    20 oktober 2006 om 20:08

    @nick met die pk’s met ik het helemaal met je eens maar als hij in een sedan uitvoering is vind ik de audi mooier… want de bmw levert hoogsten is de sedan een 4L diesel en audi een 4.2L benzine en ook nog quattro en als je wilt ook nog in een TDI

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 20:10

    @jan
    Check! ennnnnn Check! Geen woorden aan toe te voegen lijkt me zo….. ;)

    Login om te reageren
  33. slk55 amg zegt

    20 oktober 2006 om 20:13

    @ rick dos

    als je het op internet audi.nl opzoekt, of op bijvoorbeels autotrader, staat er wel degelijk 5,7 en 6,2 sec. Ik weet dat audi heel strikt is in het geven van dit soort cijfers, want mijn A6 allroad is voordat hij gechipt werd ook de acceleratie gemeten. deze kwam uit op 7,2 sec. en raad eens… precies die tijd geeft audi zelf ook als acceleratie tijd. Nu na het chippen is mij audi echter veel sneller, De top ligt bij is van 242 naar een kleine 260 km/h gegaan, en de acceleratie is van 7,2 naar 6,7 sec gegaan, dit alles heeft ABT zelf getest.

    Login om te reageren
  34. henk zegt

    20 oktober 2006 om 20:17

    nu graag e55AMG combi vs. 550i touring.

    Zal wel niet helemaal eerlijk zijn aangezien de benz zwaar geblazen is…..vind de 550 i een absolute wolf in schaapskleren

    Login om te reageren
  35. Bart zegt

    20 oktober 2006 om 20:22

    Het zwalken van die Audi heeft niks met comfort te maken. Ik durf te wedden dat de BMW net zo comfortabel rijd als de Audi.

    Login om te reageren
  36. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 20:27

    slk55 amg
    Ik weet het maar er staat toch duidelijk iets anders.

    Login om te reageren
  37. w0o0dy zegt

    20 oktober 2006 om 20:38

    @Bart… dat is niet erg waarschijnlijk…. de Audi heeft minder harde dempers en heeft (voor zover ik weet) geen run-flat banden…. De BMW heeft vrijwel zeker run-flat banden en die dingen zijn nogal hard…. kleine oneffenheden voel je dan een stuk beter… Dat maakt de auto niet oncomfortabel, maar wel minder comfortabel. Het zou me verder niet verbazen als de Audi stiller is… maar op dit niveau kun je toch al niet van herrie spreken. Maar de één zal op sommige punten beter zijn dan de ander en andersom bij andere punten. Dan komt het vooral op smaak aan. Het zijn beide hele goede auto’s, al spreekt de styling van de BMW me niet aan. Maar de Audi is wat mij betreft ook geen uitzonderlijke schoonheid.. maar dat is mijn smaak.

    Login om te reageren
  38. Benny zegt

    20 oktober 2006 om 20:43

    Wat hebben die Duitsers een humor ! :D

    Login om te reageren
  39. eMilt zegt

    20 oktober 2006 om 21:08

    Een A6 moet je ook gewoon met een sportonderstel kopen…

    Login om te reageren
  40. BMW 323Ci zegt

    20 oktober 2006 om 21:13

    Jongens zeur niet zo over die Audi’s, je moet eens af en toe je nederlaag toegeven!

    Login om te reageren
  41. Don_Mario zegt

    20 oktober 2006 om 21:55

    @BMW 323Ci
    Klopt helemaal wat je zegt,… Als je eenmaal BMW hebt gereden wil je nooit meer iets anders! (Ik tenminste niet)

    the ultimate driving machine… Wint altijd! ;)

    Login om te reageren
  42. jan zegt

    20 oktober 2006 om 21:58

    Juist, luister naar BMW 323Ci. Het is gewoon een feit, dat BMW beter is.

    Login om te reageren
  43. grinsted zegt

    20 oktober 2006 om 22:15

    eind ordeel audi overtreft met het adaptive air suspension, het design ( persoonlijk) en de mmi op de bmw kwa vermogen trekt de audi het net niet bij de net iets sterkere bmw

    Login om te reageren
  44. Audi voorsprong door contiuen verbetering zegt

    20 oktober 2006 om 22:18

    P.S. >>>>> BMW staat voor bayrische bauern mit wurst. Dus eigenlijk een vet speklapje dat net zo lelijk gevormd is als die braadlap

    Login om te reageren
  45. grinsted zegt

    20 oktober 2006 om 22:20

    audi overwint wist u dat per dag onder de arc de triomph meer audi’s dan bmw’s reden

    Login om te reageren
  46. Ilquadrifoglio zegt

    20 oktober 2006 om 22:24

    Als je kunt lezen en schrijven zou ik zeker voor de Audi kiezen.

    Login om te reageren
  47. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 22:29

    @Ilquadrifoglio
    Wie neem jij nou in de maling? Jij zou zéker voor een Italiaan gaan! ;)

    Login om te reageren
  48. Ilquadrifoglio zegt

    20 oktober 2006 om 22:43

    @ Rick dos

    Uiteraard, ze zijn dan ook een stuk beter.

    Kijk zelf maar:
    http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek

    Login om te reageren
  49. slk55 amg zegt

    20 oktober 2006 om 23:10

    jan schrijft,

    20 October 2006 om 21:58
    Juist, luister naar BMW 323Ci. Het is gewoon een feit, dat BMW beter is.

    wat een nutteloze bijdragen, kom op zeg. geef argumenten. je kan toch niet zomaar als ‘feit’ stellen dat BMW beter is. wat een bull shit!

    Login om te reageren
  50. Ilquadrifoglio zegt

    20 oktober 2006 om 23:23

    @ slk55 amg

    Het is uiterst typerend dat liefhebbers van het merk BMW dit soort taal gebruiken, totaal niets is goed onderbouwd.

    Teleurstellend kenmerk van een merk dat het economisch gezien goed doet.

    Login om te reageren
  51. slk55 amg zegt

    20 oktober 2006 om 23:32

    @Ilquadrifoglio

    ben het met je eens, hier irriteerde ik mij bij de vorige ‘bmw vs……. topics’ ook al aan.

    Login om te reageren
  52. db zegt

    20 oktober 2006 om 23:37

    de 5-serie kan mij op elk vlak overtuigen, hij heeft van die lijnen in de zijkant die audi niet heeft, de voorkant spreekt mij ook meer aan , en over de motor en hte weggedrag vind ik toch dat de audi liefhebbers moeten toeggeven dat op dat vlak BMW de bovenhand heeft, en ik ben geen overdreven fan van bmw of audi
    .

    dit was mijn reactie, hopelijk volgen hier weer veel nutteloze reacties op :P

    Login om te reageren
  53. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 23:40

    Iemand die eerst dit schrijft………

    Ilquadrifoglio schrijft,

    20 October 2006 om 22:24
    Als je kunt lezen en schrijven zou ik zeker voor de Audi kiezen.

    En vervolgens dit……….

    Ilquadrifoglio schrijft,

    20 October 2006 om 23:23
    @ slk55 amg

    Het is uiterst typerend dat liefhebbers van het merk BMW dit soort taal gebruiken, totaal niets is goed onderbouwd.

    Teleurstellend kenmerk van een merk dat het economisch gezien goed doet.

    Die komt bij mij niet echt geloofwaardig over. Dan denk ik aan het pot, ketel ziet zwart verhaal….die ken je toch wel?! ;)

    P.s. Zeg eerlijk dat is het enige filmpje, die je kon vinden, waar Alfa maar nipt van de BMW wist te winnen, niet?! :)

    Login om te reageren
  54. BMW 323Ci zegt

    20 oktober 2006 om 23:51

    @SLK55amg en Ilquadrifogli

    De BMW liefhebbers geven nutteloos commentaar?
    Laten we zwijgen over de AUDI liefhebbers, die kunnen een situatie gelijk deze even min verdragen, dus zijn ze niet veel beter hoor.

    Heb met Audi gereden, voor mij was ie niet echt wauw, dus heb ik weer een BMW gekocht en wat Alfa Romeo betreft, is een heel mooie wagen, ik durf zelfs te zeggen een van de mooiste wagens, MAAR!!!!

    Die Alfa hebben van die ambetante dingen die mij enorm storen, spreek uit ervaring want heb niet zo lang geleden een 156 van 2002 gehad,
    de draaicirkel van die auto is zo slecht dat het net lijkt alsof je een tank bestuurd. De rempedaal (en niet alleen bij de mijn was da) reageerde zo heftig dat je bijna door de vooruit werdt gekatapulteerd bij minste aanraking en dan heb ik nog niet de elektronische fouten opgenoemd die zich langzamer hand maar opstapelden, de Airco ging heel slecht, enz…
    Ik kan een hele lijst maken.

    Dus kom me niet met Alfa Romeo af, want zowel AUDI als BMW als MERCEDES zijn beter, nee wacht, 10x Beter dan een ALFA ROMEO!

    Login om te reageren
  55. m5 zegt

    20 oktober 2006 om 23:52

    Audi voorsprong door contiuen verbetering schrijft,

    20 October 2006 om 22:18
    P.S. >>>>> BMW staat voor bayrische bauern mit wurst. Dus eigenlijk een vet speklapje dat net zo lelijk gevormd is als die braadlap

    en dan zeggen ze wat over bmw rijders haha

    Login om te reageren
  56. Ilquadrifoglio zegt

    21 oktober 2006 om 00:19

    @ Rick dos
    Mijn geloofwaardigheid staat volledig buiten kijf omdat ik slechts een mening geef. Mijn mening wordt overigens snel een feit als je de posts deze ‘liefhebbers’ leest.

    De twee merken worden helaas niet altijd op een redelijke manier vergeleken, net als in dit filmpje overigens. Desondanks was de Alfa Romeo deze keer toch de betere. De Alfa Romeo heeft in dit filmpje namelijk voorwielaandrijving en de BMW achterwielaandrijving, zelfs met dit feit had de Alfa Romeo de betere rijeigenschappen. Dus zo nipt was het niet!

    Je kunt in ieder geval niet zeggen dat ik mezelf niet goed beärgumenteer.

    Ik rijd dan ook geen BMW maar Maserati.

    @BMW 323Ci
    “Dus kom me niet met Alfa Romeo af, want zowel AUDI als BMW als MERCEDES zijn beter, nee wacht, 10x Beter dan een ALFA ROMEO!”

    Lariekoek!

    Maak er toch 100 van, of misschien 1000!

    Prachtig, ga alstublieft verder met uw nutteloze posten. U zet de trend goed voort.

    Login om te reageren
  57. slk55 amg zegt

    21 oktober 2006 om 00:25

    @ BMW 323Ci en m5

    Ik heb het niet over de bmw liefhebbers in het algemeen, maar er zitten er gewoon een paar tussen die nutteloos commentaar geven, hier erger ik mij aan, en zeg daar dan wat van. het was niet aan jullie gericht, maar meer aan Jan, hij heeft het alleen maar over ‘bmw heerst’ en ‘het is gewoon een feit dat bmw beter is’ en voegt hier vervolgens geen argumenten aan toe. dat irriteert mij.

    Login om te reageren
  58. Rick dos zegt

    21 oktober 2006 om 00:28

    Echter door je mening te geven over een ander waar je jezelf schuldig aan maakt. Daar tast je je eigen geloofwaardigheid mee.

    “Je kunt in ieder geval niet zeggen dat ik mezelf niet goed beärgumenteer.”

    Daar valt over te discussieren. :) Het is alleen jammer dat je dat nu pas doet na het feit.

    Login om te reageren
  59. Z-Rider zegt

    21 oktober 2006 om 00:54

    @ Rick dos:

    Ben ik weer hoor! Heeft even geduurd maar werk gaat voor he? :)

    Maar goed wat een discussie weer. Het laatste discussie punt is het gebied van argumentatie per auto liefhebber.

    Zo te lezen zijn de Audi fans net zo of hatelijker in de coments dus…. Op houden met de BMW fans zijn bla bla bla….

    Het filmpje laat niets aan duidelijkheid over qua rijprestaties etc. Lijkt me klare koek wie hier de punten scoort.

    Next time better luck Audi boys…. :)

    Login om te reageren
  60. Ilquadrifoglio zegt

    21 oktober 2006 om 01:53

    @ Rick dos

    Geloofwaardigheid kan je alleen verliezen door iets te beweren waar het tegendeel wordt bewezen.

    Dat is dus niet het geval, ik gaf alleen mijn mening. Een mening staat niet in relatie met iemands geloofwaardigheid.

    Login om te reageren
  61. BMW 545i zegt

    21 oktober 2006 om 10:03

    klare zaak natuurlijk!

    mijn ouders rijden niet dus niet voor niks allebij 5-serie e-60. de sedan en een touring, gelukkig toch niet voor audi gekozen

    Login om te reageren
  62. bmw zegt

    21 oktober 2006 om 10:26

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  63. mgs013 zegt

    21 oktober 2006 om 10:43

    wanneer gaan de mensen eindelijk doorhebben dat elk merk zich profileert naar een bepaalde doelgroep? als je het mij vraagt mag je enkel op de prestaties iets vergelijken dat dezelfde motor heeft. turbo motoren is de gemakkelijkste manier om pk’s tevoorschijn te toveren. atmosferisch is dat heel andere koek. vierwiel aandrijving nekt elke audi in de slalom dat weet iedere audi bezitter maar al te best. een quatro versla je in de slalom makkelijk met de twee wiel aangedreven versie met dezelfde motor derin. lees de pdf’s maar die audi zelf distributeerd op hun site. ook bij bmw kan je dit verschil makkelijk tevoorschijn toveren.
    de xdrive is wel adaptiever en schakelt zich enkel in als nodig blijkt maar toch de tweewiel aangedreven bak gaat in de slalom sneller. het feit is dat smaken en vergelijkingen in de autoindustrie niet meer echt vergelijkingen zijn maar commercieel opgezette stukken en de belangen van de constucteur moeten gevrijwaard blijven. anders krijgen ze de volgende keer geen wagen ter beschikking snap je? ook top gear maakt zich hier onpopulair mee . men weet verdomd goed wat ze aan wie moeten geven om positieve reclame voor hun te verkrijgen. een punt moet ik toegeven voor de minder intelectuelen onder ons blijft de I-drive van bmw een echte uitdaging. maar wees eerlijk als je het even nuchter bekijkt en je denkt logisch na de instellingen zijn zo verpersoonlijkt te maken in dat systeem daar kan niemand tegenop. alleen de dommerikken struikelen erover.
    P.S. ik vind dat er hier nogal wat van dat minder intelectueel volk zich hier bevind en dat mag je gerust citeren tegenover iedereen die je wil. lees eens wat jullie weergeven als mening en commentaar. echt loserachtige zieligheid.
    M.V.G. michael reinhardt teamleader at waretesting

    Login om te reageren
  64. vØlvØ frǽk zegt

    21 oktober 2006 om 10:53

    haha bmw schreef:
    bmw schrijft,

    21 October 2006 om 10:26
    bmw powerrrr

    en nu staat er:
    bmw schrijft,

    21 October 2006 om 10:26
    -edit: nutteloze bijdrage-

    blijkbaar is de hele discussie die hier gevoerd is toch niet voor niks geweest en worden nutteloze bijdragen verwijdert:-D

    Login om te reageren
  65. Dude zegt

    21 oktober 2006 om 11:01

    @mgs013
    Bedankt voor dit fijne overzichtelijke bericht! Als je t steeds over de minder intellectuelen onder ons hebt, probeer dan eerst zelf een beetje knap te spellen en zinnen op te bouwen.

    Login om te reageren
  66. Rick dos zegt

    21 oktober 2006 om 11:23

    @Ilquadrifoglio
    I beg to differ.
    Echter onze discussie heeft niks meer met auto´s te maken. Dus als het aan mij ligt laten we het hier bij.

    Login om te reageren
  67. jan zegt

    21 oktober 2006 om 11:26

    @Ilquadrifoglio

    Jij komt wel leuk en “intelligent” praten, maar ik heb nog geen goede argumenten van jou gelezen waarom BMW de mindere auto zou zijn dan zijn concurrenten.

    En omdat ik een mening geef is het dus een nutteloze bijdrage ?
    Hoe moet ik jouw bijdrage dan noemen ?

    Login om te reageren
  68. slk55 amg zegt

    21 oktober 2006 om 11:50

    @ jan

    Ik weet wel dat jouw bovenstaande bericht aan Ilquadrifoglio bestemd was, maar ik haak hier toch even op in.

    jij schrijft: “En omdat ik een mening geef is het dus een nutteloze bijdrage?”

    jij gaf in jouw eerdere reacties echter geen meningen maar jij noemde ze feiten. even ter herinnering:

    20 October 2006 om 21:58
    Juist, luister naar BMW 323Ci. Het is gewoon een feit, dat BMW beter is.

    Login om te reageren
  69. Brad_p zegt

    21 oktober 2006 om 12:31

    zoals reeds terecht werd opgemerkt werden de auto’s op slechts enkele punten getest.

    Alhoewel ik beemer driver ben, moet ik toch eerlijk toegeven dat ik in de winter liever met mijn x5 cruise dan met mijn ander speelgoed.
    Zeker wanneer je richting sneeuw trekt… en vriendin/vrouw zit ah stuur die minder rijervaring heeft… dan lijkt me achterwielaandrijving niet de ideale combinatie. Dus a6 quattro lijkt me dan wel meer geschikt?! Zeker in de ‘sneeuwmantest’ :)

    Login om te reageren
  70. tdj zegt

    21 oktober 2006 om 12:37

    De quattro is voor wintersport vele malen beter geschikt. Ik wil nog wel eens met de BMW-ers praten wanneer ze die 2.5 km bergop moeten rijden na of in een flinke sneeuwbui.

    Als je in Oostenrijk/Zwitserland in die bergdorpen kijkt zie je ook bijna geen BMW’s, voornamelijk Subaru’s, Audi’s en ander fatsoenlijk 4wd spul.

    Login om te reageren
  71. Rick zegt

    21 oktober 2006 om 12:51

    Ik zie het nu niet echt van deze auto’s ik bedoel al heb je genoeg geld en al wil je een mooie auto, waarom zou je dan in godsnaam een 550 i kopen of een A6 4.2 liter, dan koop je toch lekker een M5 of wacht je even op de nieuwe RS6, dit is echt voor de mensen die net iets te gierig zijn om wat meer geld uit te geven aan iets wat ze diep van binnen liever zouden hebben.

    Login om te reageren
  72. BMW 545i zegt

    21 oktober 2006 om 12:59

    @ tdj

    sorry maar in Oostenrijk/Zwitserland zie je genoeg BMW’s rijden oudere en ook nieuwe en ga bijvoorbeeld een naar de Franse alpen daar kunnen ze de duitse merken amper spellen.

    Login om te reageren
  73. tdj zegt

    21 oktober 2006 om 13:07

    @bmw545i: Ik zit regelmatig(lees 4+ weken) in oostenrijkse en zwitserse bergdorpen en kan je vertellen dat je daar toch echt niet zo veel (rwd) BMW’s ziet. Die zijn daar gewoon niet praktisch.
    Degenen die je zien hebben meestal Nederlandse platen..

    Login om te reageren
  74. Rick dos zegt

    21 oktober 2006 om 13:26

    @tdj
    Ik ben blij voor je hoor, dat je 4 weken in het jaar in Oostenrijk/Zwitserland zit. Echt waar!…….maar uhm ik woon, en met mij 16 milj mensen, in Nederland. Je weet wel, het land dat zo plat is als een dubbeltje en waar we in jaren geen witte kerst hebben gehad. En het land waar jij 48 weken in het jaar ook vertoeft. Wat moet ik dan met zo´n Quattro systeem? Waarvan de wegligging na nu blijkt hopeloos is…… ;)

    Login om te reageren
  75. slk55 amg zegt

    21 oktober 2006 om 13:36

    @ tdj

    Ik geef je helemaal gelijk. Ik zelf ben in de wintermaanden ook een paar weken in de oosterijkse bergen te vinden (Serfaus aanrader!) om van een heerlijke skivakantie te genieten. Ik zie dan inderdaad bijna geen oosterijkse bmw’s, enkel een paar (verdwaalde) bmw’s van buitenlanders, die daar, net als mij, van hun vakantie genieten. Het is inderdaad waar dat alle Oosterijkers in audi, subaru, of mercedes rijden. Nou heb je het quattro systeem in nederland niet zo snel nodig, maar als je het nodig hebt (voor bijv. wintersport) dan is het een fantastisch systeem.
    Voor mijn a6 allroad, had ik een VW passat w8 4-motion, ik moest dan vaak in mezelf lachen wanneer ik een paar bmw’s langsreed die zaten te ploeteren met sneeuwkettingen.

    Login om te reageren
  76. tdj zegt

    21 oktober 2006 om 14:12

    @Rik Dos: Quattro systeem hopeloos? Onder welke steen heb jij gezeten? Vraag dat eens aan de gemiddelde RS4/(vul overig in) rijder.

    RWD is leuk.. Voor op het circuit. Ik woon die 48weken in een land waar het regelmatig regend. Zullen we bij dat weer ff racen? Jij in de rwd BMW, ik in een quattro Audi.

    Daarnaast ging het in dit artikel over ‘Ski transporters’, dus m’n opmerkingen mbt ZW/OR zijn redelijk relevant.

    @slk55 amg: Idd. Ik ben afgelopen seizoen zelf ook een aantal keer aan ’t ploeteren geweest. My god, wat had ik toen graag een 4wd gehad. Maarja.. geldgebrek.. komende winter (helaas) weer in een rwd 320i richting ZW ;)

    Login om te reageren
  77. Rick zegt

    21 oktober 2006 om 14:40

    @ SLK 55 AMG

    Ik zit ook wel ieder jaar minimaal een keer in Serfaus, dat is inderdaad een aanrader :) Sefaus-Fis-Ladis! Auto-vrij dorp alleen he, maar inderdaad het klopt dat je daar weinig tot geen BMW’s ziet en als je ze ziet zijn ze van Nederlanders ja :)

    Login om te reageren
  78. BMW 545i zegt

    21 oktober 2006 om 14:44

    @ tdj

    ik ga al jaren op wintersport(mijn aanrader sölden ;) ) maar met een set fatsoenlijke winterbanden en half uitgeschakelde esp gaat het altijd prima.

    Login om te reageren
  79. tdj zegt

    21 oktober 2006 om 14:56

    @BMW 545i: Ik zeg ook niet dat het niet gaat. Maar ik heb op wegen gereden waar jij alleen met winterbanden echt niet omhoog komt. Tenzij je een 4wd rijd.
    In slechte condities is 4wd gewoon lekker, ook al op de autobahn.

    Login om te reageren
  80. jan zegt

    21 oktober 2006 om 18:20

    Punt is, bij dit soort auto’s draait het om lol met praktische functies. Geef mij dan maar BMW. Als je niet voor lol gaat, neem dan liever een lexus GS ofzo.

    Login om te reageren
  81. m5 zegt

    21 oktober 2006 om 18:53

    @ 545i ik ben vorig jaar in hoch solden geweest echt een heel mooi ski gebied
    @ tdj ik ga zeker 10 jaar op wintersport en ik kom overal boven met winterbanden en sneeuw kettingen echt geen probleem

    Login om te reageren
  82. Rick dos zegt

    21 oktober 2006 om 21:54

    @tdj
    Nou onder de steen die realiteit heet! ;)
    Ik heb het hier volgens mij niet over de RS4??? Ik heb het hier over de Avant…..toevallig het filmpje gezien en de slalomtest die daarin plaats vindt? Gaat niet echt goed he?…….. :)

    “RWD is leuk.. Voor op het circuit. Ik woon die 48weken in een land waar het regelmatig regend. Zullen we bij dat weer ff racen? Jij in de rwd BMW, ik in een quattro Audi.”
    Oke is goed en dan doen we het ook bij droogweer en om je een kans te geven dan doe ik tussendoor nog een slalomtest…. :)

    “Daarnaast ging het in dit artikel over ‘Ski transporters’, dus m’n opmerkingen mbt ZW/OR zijn redelijk relevant.”
    Wellicht relevant (waar ik het niet mee eens ben, maar goed) maar realistisch??? Kom, kruip jij ook maar onder zo´n steen waar ik onder zit! ;)

    Login om te reageren
  83. Rick zegt

    21 oktober 2006 om 23:44

    @ tdj

    Sölden is inderdaad ook een super gebied, alleen is het wel erg koud in de winter, dan vind je mij zeker niet op de gletcher :) Maarja het is wel heel riant als ik met de A6 Quattro (met winterbanden welteverstaan) zonder problemen boven kom terwijl anderen lopen te klooien met kettingen ;)

    Login om te reageren
  84. bmw m6 csl zegt

    21 oktober 2006 om 23:58

    tdj@, je vergeet dat BMW de X versies heeft en die hebben ook 4WD en die doen het goed ook, minder als de quattro s maar wel erg goed. dat betekent dat er weer een probleem is opgelost

    Login om te reageren
  85. BMW 323Ci zegt

    22 oktober 2006 om 00:37

    Awel wij mannen worden nooit volwassen he ;o)

    Login om te reageren
  86. J_C zegt

    22 oktober 2006 om 09:43

    Wat ik verschut vind is dat de audi a6 een quattro(4×4) aandrijving heeft en meer moeite heeft met slalomen dan de voorwielaangedreven 5 serie.
    dan de prijs.
    verschilt duizend euri.
    en de a6 vind ik lelijk.
    hij heeft een te grote voorkant. de vorige a6 was veel mooier.
    en dan die mini wieltjes eronder. volgends mij 16 of 17 ”.. neem een voorbeeld aan die 5 serie. lkkr 18 inch en als het echt niet anders kan. neem dan 5 spaaks velg 17” en geen meerspaaks.

    bmw duidelijk de winner. maar de mercedes e combi vind ik helemaal lelijk. gelukkig zat ie niet bij de test.

    //BMW\\

    Login om te reageren
  87. slk55 amg zegt

    22 oktober 2006 om 12:16

    @ J_C

    twee dingen even verbeteren: de is niet voorwiel maar achterwiel aangedreven.
    en de bmw heeft standaard 17 inch velgen en geen 18 inch.

    Login om te reageren
  88. BMW 323Ci zegt

    22 oktober 2006 om 15:25

    @SLK55 amg

    De M5 heeft standaard toch geen 17″ velgen hoor.

    Login om te reageren
  89. slk55 amg zegt

    22 oktober 2006 om 15:56

    @ BMW 323Ci

    ja dat klopt, dee m5 heeft standaard 19 inch velgen. maar J_C had het over de bmw 550i. De bmw m5 moet je vergelijken met de s6 van audi, en die heeft net als de bmw, ook 19 inch velgen.

    Login om te reageren
  90. tdj zegt

    22 oktober 2006 om 19:22

    @Rick dos : Denk niet dat deze A6 een sportonderstel had aangezien hij mega over helde. Dit heeft helemaal niks met het feit dat hij een quattro is te maken heeft.

    Het doel van deze auto’s is ook niet om keihard te kunnen slalommen. Ze moeten confortabele reisautos met een sportieve inslag zijn.

    Relevant en realistisch. Beargumenteer waarom het niet realistisch is.

    Mooi filmpje: http://video.google.com/videoplay?docid=-6518118248698454614&q=audi+allroad

    @bmw m6 csl : Met BMW’s X drive heb je net zo goed een voordeel. Al blijkt wel dat het weggedrag van de 4wd BMW’s achter blijft bij de RWD versies en de Audi quatto’s .

    Login om te reageren
  91. Robbie zegt

    23 oktober 2006 om 10:47

    Wat een oude test zeg. Audi heeft de 4.2 met 335 pk al een half jaar geleden vervangen voor de 4.2 FSI. Nu heeft ie 350 pk en geen 335

    Login om te reageren
  92. FroDu zegt

    23 oktober 2006 om 13:34

    blablabla.. weer dat gezever van de bmwfans dat ze bmw beter, mooier, enz.. vinden.. OMG

    Login om te reageren
  93. CSL zegt

    23 oktober 2006 om 14:39

    @Jan
    —De feit al dat er vaker vergelijkingen zijn met een BMW dan zonder een BMW wilt al zeggen dat BMW een standaard heeft gezet in de autowereld, en dat de concurrenten dat proberen te overtreffen.

    Want hoe vaak zie je nou bijvoorbeeld een vergelijking tussen een Mercedes en een Audi alleen. Je ziet vaker vergelijkingen tussen MB en BMW of Audi en BMW, of alle drie natuurlijk. —

    IK BENER VOLKOMENMETJE EENS!
    Moet je zien hoe de Audi het doet als hij moet afwijken!
    En qua looks 100% voor de BMW. Ik zie niets liever in het donker dan twee aangestaard kattenogen van de BMW. Over 10jaar weet je nog wat BMW had uitgebracht!
    http://img148.imageshack.us/img148/7970/katteogen7gc.jpg
    http://k43.pbase.com/g3/76/501676/2/53242522.100_6808copy6.jpg

    Login om te reageren
  94. BMW 323Ci zegt

    23 oktober 2006 om 22:19

    @CSL

    Ben het volledig met je eens!

    Login om te reageren
  95. luc zegt

    23 oktober 2006 om 22:23

    @ CSL
    ik ben het ook met je eens

    Login om te reageren
  96. CSL zegt

    24 oktober 2006 om 00:14

    En wie zegt dat de 4X4 aandrijving van de BMW slechter dan audi of hellemaal niet goed zijn??
    BMW bouwt ook al even lang als Audi 4×4 systemen vanaf zo’n 1985.
    Alleen mensen die een BMW kopen, zijn meestal echte rijders en gaan voor het echte BMW met achterwielaandrijving en BMW power en niet voor de 4×4. Maar BMW heeft altijd de 4×4 keuze voor de mensen beschikbaar gesteld. Dat is gewoon een X aanduiding achter de type merk. Geen Quatro dit-dat verhaal.

    Login om te reageren
  97. S-andy zegt

    24 oktober 2006 om 09:52

    Ok, een test van twee ‘ski transporters’ zonder sneeuw!? De uitslag zou anders geweest zijn als de test compleet (met sneeuw) was.

    Beide kerstmannen vertrekken in de BMW, één om de wagen te besturen en de andere gaat mee om de MMI te bedienen. ;) Als ze dan aan de besneeuwde gebieden komen staat daar een Audi te wachten om verder te reizen.

    Login om te reageren
  98. Zeekangoeroe zegt

    24 oktober 2006 om 10:33

    vorig jaar met de Porsche Cayenne Turbo en de Pirelli Scorpion Snow & Ice winterband zonder ook maar het minste probleem boven geraakt in Solden. En vorig jaar lag er echt wel meer dan genoeg zelf op de wegen ernaartoe waar iedereen zonder 4wd en deftige banden kettingen kon leggen.

    Login om te reageren
  99. S-andy zegt

    24 oktober 2006 om 14:58

    Ik bedoelde iDrive i.p.v. MMI. ;)

    Login om te reageren
  100. mark zegt

    24 oktober 2006 om 18:05

    Audi graag

    ik zie liever naar de afrondingstraal van de kont.

    http://media.insidegamer.nl/dump/1146135382.jpg

    Login om te reageren
  101. luc zegt

    24 oktober 2006 om 18:09

    je kijkt bij een vrouw toch ook naar de kont waarom bij de auto dan niet he ik vind de audi ook mooier maar qua pk’s ga ik toch voor de BMW maj iedereen zijn eigen mening

    Login om te reageren
  102. Sander zegt

    24 oktober 2006 om 18:10

    die jonge is het spoort bijster

    Login om te reageren
  103. Rick dos zegt

    24 oktober 2006 om 18:14

    @mark
    Zo! Volgende keer weet ik dat ik jouw linkjes niet moet overslaan! ;)

    Login om te reageren
  104. slk55 amg zegt

    24 oktober 2006 om 18:14

    uhh mark erg mooie foto, maar waPORNO…..o sorry dat floepte er gewoon even uit, maar wat heeft het met de audi a6 te maken?

    Login om te reageren
  105. BMW323Ci zegt

    24 oktober 2006 om 18:20

    @ S-andy

    Wat klets jij toch uit je nek seg!

    Login om te reageren
  106. mark zegt

    24 oktober 2006 om 18:50

    @ slk55 amg

    De een ziet graag katteogen in zijn achteruitkijkspiegel, de ander liever een mooie kont van een dikke a6 die een inhaalbeweging maakt!

    smake verschille nu eenmaal

    Login om te reageren
  107. slk55 amg zegt

    24 oktober 2006 om 19:15

    how begrijp mij niet verkeerd, ik vind de audi a6 een prachtige auto, anders zou ik hem zelf wel niet rijden ;) , maar ik snap je vergelijking en daar ging het om.

    Login om te reageren
  108. Tdj zegt

    25 oktober 2006 om 11:12

    @mark: zet er de volgende keer eens een [not suited for work] oid bij :D

    Login om te reageren
  109. chris_rs6 zegt

    25 oktober 2006 om 11:58

    ag ja de kerstman zeg het.

    Login om te reageren
  110. chris_audi zegt

    25 oktober 2006 om 12:00

    ik vind het trouwens allebij prachtige auto’s maar mening gaat toch uit naar de a6

    Login om te reageren
  111. Xpert zegt

    25 oktober 2006 om 13:03

    Ja Jongens…Is het weer zo ver???:)

    Kwa Weggedrag vindt ik de BMW beter>
    Zat 2 weken terug in een 530D en wat een subliem weggedrag heeft die auto!!
    Hij luistert gewoon naar je:):)

    Kwa styling vindt ik de A6 heel mooi en die mooie Ledjes(optie) die je voor en achter kan krijgen maken de auto toch wat aparter…:)

    Login om te reageren
  112. Tdj zegt

    25 oktober 2006 om 13:49

    Jongens, gewoon nog ff wachten op de RS6 avant, überstation.

    Zwart, led-achterlichten, 550pk… helemaal af.

    5uurtjes & 300L euro98 verder zit je in Oostenrijk. Daar cross je bergop nog ff al die prutsers met sneeuwkettingen voorbij.

    Login om te reageren
  113. iggy pop zegt

    25 oktober 2006 om 14:27

    ok qua prestaties is de beemer beter.. maar jezus wat is ie lelijk .. hij rijdt nou toch al even rond en hij blijft gewoon lelijk.. de audi is dan weer een beauty… die hier dan onderdoet voor de beemer, maar ik verkies nog liever 5 a6’en geen afwisseling dan 4 a6’en en een 5 voor de deur.

    Login om te reageren
  114. BMW 323Ci zegt

    25 oktober 2006 om 19:48

    @iggy pop

    Lelijk?

    Dat is jouw mening.

    Ik vind de A6 lelijk, en de 5 wel mooi, dus!

    Login om te reageren
  115. CSL zegt

    25 oktober 2006 om 21:17

    @BMW 323Ci
    De A6 is niet lelijk ofzo, maar is geen match tegen de dikke 5.

    Login om te reageren
  116. S-andy zegt

    26 oktober 2006 om 14:06

    @ BMW 323Ci, geloof jij dan nog altijd in de kerstman? Grapje :)

    Het zijn allebei zeer mooie en degelijke wagens. Als ze een 5 bij mij op de oprit zetten, zal ik zeker ‘merci’ zeggen. Daarna rij ik ermee naar de audi-dealer en ruil ik hem om voor een A6. ;)

    Ok Ok, ik overdrijf misschien een beetje, maar smaken verschillen nu eenmaal ( en maar goed ook anders hadden we allemaal dezelfde vrouw ;) ). Mijn keuze gaat uit naar een Audi, laat dit duidelijk zijn.

    Login om te reageren
  117. KEN DA SPEED FAN zegt

    17 november 2006 om 21:22

    geen van beiden lijkenwagens zijn mooi.
    BMW en AUDI fan’s doe a.u.b normaal want Duitse merken heersen zo wieso.

    Groetjes Ken

    Login om te reageren
  118. dirk hallaert zegt

    4 januari 2007 om 23:37

    mijn bijdrage is de volgende , in september begonnen we (mijn echtgenote en ik) met het idee te spelen om een ruimere gezinswagen aan te schaffen
    (2 opgroeiende zonen van 7 en 9 en een golden retriever) !!
    to the point : ik onmiddellijk naar de duitse dealers
    (zijnde bmw en audi)
    bij bmw voor instap 520 touring met basic pakkettje opties , prijskaartje 45000 euro ( de verkoper deed niet echt veel moeite , ik vermoed dat hij niet graag instapmodellekes verkoopt van 45000 euro )

    op naar audi : A6 avant 2.0 tdi 136 pk (tuning) naar 159pk full-option voor 42000 euro , incl 3 optiepakketten waaronder leder , gps dvd , leds achteraan , xenon , verw zetels , bose sound , etc etc etc

    thuisgekomen toonde ik mijn documentatie (zonder prijzen) aan mijn teerbeminde en deze zei na 2 seconden vastbesloten “AUDI” het is de sportiefste en de mooiste en trouwens ” bmw is voor OUDE mensen” ( ze is net 40 en niet “oud”)

    mag ik eraan toevoegen dat wij van thuisuit reeds 35 jaar bmw rijders zijn !! na enkele duizende km AUDI plezier kan ik enkel stellen dat ik onze (haar) keuze nog geen seconde heb beklaagd , het enige positieve van bmw zijn hun toch wel mooie interieurs !! wat betreft de reacties op de weg moet ik stellen dat ik meer kopjes doe draaien als ik rij met mijne A6 avant dan met de 530XI touring van mijn vader van 62000 euro (bmw heeft wel verdomd mooie interieurs)

    Login om te reageren
  119. cody zegt

    10 juli 2007 om 22:28

    deze discussie is totaal overbodig, het is simpel: houd je van prestaties en degelijkheid dan neem je bmw en als je van sportief rijden houd, stijl enz dan neem je audi.

    Login om te reageren
  120. Mick Dautzenberg zegt

    12 september 2007 om 12:15

    550i….. Ik weet uit ervaring dat de 530d al erg snel is, en dat menig auto van de 530d alleen achterlichten krijgt te zien, maar de 550i……

    dit is niet meer freude am fahren, maar FREUDE AM FLIEGEN!!

    Mick D

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Petrùj blog » Blog Archive » Pár odkazù… schreef:
    21 oktober 2006 om 14:19

    […] Test dvou nadupaných combi – Bmw 550i Touring vs A6 4.2 Quattro Avant (nìmecky, video). […]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North