• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 7-serie met vierwielaandrijving in 2009

Auteur: autoblogger, gepost 23 december 2008 om 17:27 – 56 Reacties

BMW 750i xDrive
BMW zal eind volgend jaar met een vierwielaangedreven 7-serie op de markt komen. Deze 750i xDrive wordt op dit moment getest in het koude noorden, samen met de X-familie.

Het zou voor het eerst sinds 1977 zijn dat er weer een 7-serie met vierwielaandrijving komt. De nieuwe 7-serie met xDrive krijgt ongeveer 50 kilo meer gewicht en een toegenomen brandstofverbruik van 2 tot 4 procent. De trekkracht wordt elektronisch verdeeld tussen de voor- en achteras (0 tot 100%). Onder normale omstandigheden zal de meeste kracht (70%) naar de achterste wielen worden gestuurd, zo schrijft autozeitung.de.

Met dank aan Martijn voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW

Vorig bericht: « Deze Pontiac Trans-Am uit 1987 rijdt 407,134 km/u!
Volgend bericht: Chrysler wordt de Amerikaanse BMW of Mercedes? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bob zegt

    23 december 2008 om 17:29

    NEEEE … niet een BMW met 4 wiel aandrijving … straks kunnen ze nog de berg op in de sneeuw. Dan ontsnappen ze uit de suburbs :(

    Login om te reageren
  2. RenesisHP zegt

    23 december 2008 om 17:31

    Weer een pluspunt minder.

    Login om te reageren
  3. RA999 zegt

    23 december 2008 om 17:34

    @Bob
    Al eens van de BMW X-modellen gehoord?

    Login om te reageren
  4. Texter zegt

    23 december 2008 om 17:35

    Met waarschijnlijk een verkoopaandeel van 10% van de 40% die er nog verkocht zullen worden vanwege de recessie hehe.

    Login om te reageren
  5. Bob zegt

    23 december 2008 om 17:37

    @RA999 … yup .. grafbakken

    Login om te reageren
  6. babbaloerie zegt

    23 december 2008 om 17:49

    Je kan zo’n beetje elk BMW model met vierwielaandrijving krijgen. De 335i heet dan bijvoorbeeld 335i xDrive (voorheen 335xi).

    Login om te reageren
  7. Nick zegt

    23 december 2008 om 17:54

    @RA999:

    Je bedoelt waarschijnlijk o.a. de X5, welke in Loon op Zand en de Maasvlakte regelmatig uit de blubber gered moeten worden door Land Cruisers en Patrols.
    En wellicht nog het meest vernederend, een Volkswagen Touareg.

    Login om te reageren
  8. Rx-7/6Us Owner zegt

    23 december 2008 om 17:55

    @ Bob

    ze verplichten je niet meteen op de xdrive aan te schaffen wat me trouwens in zo grote zaken auto wel fijn lijkt……haal jij maar lekker je rwd 7-serie

    Login om te reageren
  9. Nick zegt

    23 december 2008 om 17:55

    Neemt niet weg dat ze wel goed kunnen hoeken en menig auto in het bochtenwerk achter zich laat.

    Login om te reageren
  10. Rx-7/6Us Owner zegt

    23 december 2008 om 17:59

    @ Nick

    http://nl.youtube.com/watch?v=oSsCcIDAiTI

    Login om te reageren
  11. jOnas zegt

    23 december 2008 om 18:07

    @Nick

    idd, BMW SUV zijn nu niet bepaalt bedoelt voor de berg op te knallen

    Login om te reageren
  12. JzAero zegt

    23 december 2008 om 18:20

    Whatever wat een gezeik over BMW wel berg op BMW vast in modder.

    In sneeuw rijden jullie de sloot in terwijl deze bmw 7 lekker voortsukkelt

    Login om te reageren
  13. Tommy zegt

    23 december 2008 om 18:35

    Netjes, zo kunnen ze weer mee doen met de concurentie die dit ook bijna allemaal bieden. Nu nog een V12 en een dikkere diesel en de 7-serie is helemaal top!

    Login om te reageren
  14. DaMarcus zegt

    23 december 2008 om 18:45

    En waarom een V12 sinds BMW als alternatief de V8 met dubbele turbo levert welke milieuvriendelijker is?

    Login om te reageren
  15. CSL zegt

    23 december 2008 om 18:50

    Hij wordt zeker wel iets zwaarder dan 50 kilo. Het is tenslotte een hele grote auto.

    Login om te reageren
  16. VonStroke zegt

    23 december 2008 om 18:51

    Zal het ongetwijfeld schitterend doen in Oostenrijk en Zwitserland.

    Login om te reageren
  17. Niels zegt

    23 december 2008 om 18:53

    @DaMarcus: omdat een V12 nu eenmaal gaver is dan een V8.

    Login om te reageren
  18. Wim zegt

    23 december 2008 om 18:54

    De V12 760i / 760Li komt er sowieso en een zwaardere diesel trouwens ook. De BMW 735d die later ook beschikbaar wordt in 735d xDrive.

    Waarom die V12? Status natuurlijk!

    Login om te reageren
  19. Xray zegt

    23 december 2008 om 19:15

    2x een 330 xd gehad….
    Wat een genot om in de sneeuw in de alpenlanden de blikken van verbazing te zien als je locals voorbij komt knallen…..

    Login om te reageren
  20. Bob zegt

    23 december 2008 om 19:20

    @Rx-7/6Us Owner Bob rijdt een Range Rover … geen BMW of ook maar een andere RWD auto

    Login om te reageren
  21. nomar2 zegt

    23 december 2008 om 19:52

    Jaja, toch maar effe Audi na-apen hoor, waar zijn al die bmw-fanboys nu, ach quattro is voor losers en al wie een quattro nodig heeft kan niet rijden, achterwielaandrijving is ideaal, kan je lekker mee driften maar vierwielaandrijving dat is voor opa’s en saaie pieten die met een Audi rijden, hehe, en nu doet BMW hetzelfde en nauwelijks reacties, stelletje losers…

    *** mods, niet vergeten te deleten he, ik weet het “nutteloze reactie”, ach ja, de waarheid kwetst ***

    Login om te reageren
  22. Chief_S5 zegt

    23 december 2008 om 20:09

    @ nomar2: Ach ja, het komt vaak voor dat soort dingen. Quattro vs. xDrive, Premium vs. Niet-premium, onoriginele VAG-troep, RWD vs. FWD etc… Je zal het overal blijven lezen. Ik erger me er niet eens meer aan, vroeger wel als ik eerlijk moet zijn. :) Gewoon lekker negeren, als die bepaalde groep “BMW-fans” (eigenlijk wil ik je dan niet eens een fan noemen, maar gewoon een lompe zak hooi) zich daar bij goed voelen, vind ik het allemaal best.

    On-topic: Zal het zeker goed gaan doen in landen waar het vaak sneeuwt enz. En om eerlijk te zijn, ik kan maar niet wennen aan die nieuwe neus. Heb em ook al een paar keer in het echt gezien, maar de verhoudingen kloppen naar mijn mening niet. De vorige 7-serie was dan veel mooier. :)

    Login om te reageren
  23. DavidZ zegt

    23 december 2008 om 20:12

    Heb een zwarte 730d bij de dealer zien staan. “Mat” hout in het interieur, 19 inch velgen. Ik moet bekennen dat ik onder de indruk was. Enorme verbetering tov het oude model. Hij ziet er zeer dynamisch en dominant uit. Sportsedan-achtig. Interieur kwam ook hoogwaardig over.
    Ik zou liever een Q5 kopen, maar in de klasse van de grote sedans is die nieuwe 7 het meest sportief en aantrekkelijk. (Tot Audi met de nieuwe A8 komt).

    Login om te reageren
  24. Bob zegt

    23 december 2008 om 20:16

    In 2005 Forbes Magazine released its list of the Most Unreliable Luxury Cars. Coming in at Number 2 on the list (drumroll, please) is… the BMW 7 Series! And they’re not talking about the E32 (the older 7 Series), but the ratings are based on stats from 810,000 vehicles from model-years 1997-2004! Number 1 on the list, by the way, is the BMW 5 Series.

    Whee … premium!!!

    Login om te reageren
  25. Geltor zegt

    23 december 2008 om 20:24

    @ nomar2:

    Als we beginnen over na-apen:
    – BMW X5 —> Audi Q8
    – BMW X3 —> Audi Q5
    – BMW 3 reeks coupé —> Audi A4
    – BMW 3 (E36) compact (1994) —> Audi A3 (1997)
    – Mini —> Audi A1
    – Angel eyes —> devil eyes
    – …

    Login om te reageren
  26. Geltor zegt

    23 december 2008 om 20:29

    Sorry foutje. moet zijn:
    BMW 3 reeks coupé —> Audi A5

    Login om te reageren
  27. Mean Green zegt

    23 december 2008 om 20:37

    @Bob: Ja, dat zijn van die Yanks die zonder onderhoud te plegen als een malloot rijden met deze hoogwaardige bolides. Dan krijg je dat! Gelukkig weten wij wel beter hier in het Oude Land :)

    Login om te reageren
  28. Mean Green zegt

    23 december 2008 om 20:38

    Trouwens: “Het zou voor het eerst sinds 1977 zijn dat er weer een 7-serie met vierwielaandrijving komt.”

    Ik kan me de vorige versie van de 7-serie met 4wd niet goed herinneren……. of ligt dat aan mij ?

    Login om te reageren
  29. kyanite zegt

    23 december 2008 om 20:50

    Goede zaak, BMW aan de vierwiel-aandrijving op de 7. Nu nog het ontwerp van alle modellen aanpakken en ze kunnen weer tevoorschijn komen.

    Login om te reageren
  30. Rob zegt

    23 december 2008 om 21:01

    Eindelijk! BMW moet 4 vierwielaandrijving op al haar modellen aanbieden, het is veiliger en voor alle wintersportende BMW rijders een stuk minder gedoe. Met achterwielaandrijving heb je bij het kleinste beetje sneeuw al een probleem.

    Login om te reageren
  31. GOD zegt

    23 december 2008 om 21:21

    Echt waar, noemen ze bmw fanboys, en gaan ze zelf dom lullen dat bmw audi na-aapt met 4wd.
    kan ik net zo goed zeggen dat audi 4wd na ge-aapt heeft van spyker.
    Geltor nam ook al een paar mooie voorbeelden op.
    enzo heeft bmw alle auto’s nageaapt van de gene die de eerste auto heeft gemaakt. enzo kun je eindeloos doorgaan.

    Login om te reageren
  32. Bob zegt

    23 december 2008 om 21:43

    Volgens mij maakte BMW ooit alleen maar motorfietsen hoor. ;)

    Login om te reageren
  33. Chief_S5 zegt

    23 december 2008 om 21:47

    – BMW X5 —> Audi Q7 (Dus? Omdat BMW eerder was, mag Audi geen SUV meer hebben?)
    – BMW X3 —> Audi Q5 (Zie 1e punt)
    – BMW 3 reeks coupé —> Audi A5 (ooit gehoord van de Audi Coupé?)
    – BMW 3 (E36) compact (1994) —> Audi A3 (1997) (Audi had vroeger ook kleine autotjes, so..?)
    – Mini —> Audi A1 (Mini is niet door BMW bedacht)
    – Angel eyes —> devil eyes (Devil eyes? Ieder merk heeft zijn eigen gezicht nodig. BMW heeft de dubbele nieren en angel eyes, Audi de single frame grill en de LED-verlichting)
    – … (….)

    Ik begrijp het punt niet, dit hele lijstje slaat werkelijk nergens op.

    @ Bob: Dacht dat ze vroeger vliegtuigen maakten? :P

    Login om te reageren
  34. Steve zegt

    23 december 2008 om 22:01

    @chief_s5

    Het lijstje is even zinloos als zeggen dat BMW Audi nadoet omdat Audi eerst was met vierwielaandrijving. Er zijn nu eenmaal mensen die zweren bij vierwielaandrijving en zo kunnen die ook een 7 kopen

    Login om te reageren
  35. RA999 zegt

    23 december 2008 om 22:04

    @Chief_S5
    Dat lijstje is een reactie op nomar2 en is dus net zo steekhoudend als wat hij zegt over dat BMW Audi kopieert ;)

    Login om te reageren
  36. M-lover zegt

    23 december 2008 om 22:19

    als morgen lada met een niewe lamp komt die zuiniger is hebben audi en bmw en ford en opel en VW en porshe dat volgend jaar ook… kijken wat de markt doet!

    Login om te reageren
  37. Geltor zegt

    23 december 2008 om 22:26

    @ RA999 & Steve:

    Ik ben blij dat er nog mensen zjin die de moeite doen om ALLES te lezen. Thanks!
    Maar om mijn post nu even zinloos of steekhoudend te noemen vind ik er wel wat over ;)

    Login om te reageren
  38. orre zegt

    23 december 2008 om 22:52

    @nomar2

    ik denk dat BMW toch net iets innovatiever is dan audi…
    en ja, dit is echt wel de eerste BMW met AWD… echt nog nooit van een X gehoord bij BMW…
    probeer toch eens iets nuttig te schrijven…

    PS: leuk dat je van die hoogstaande engelse scheldwoorden gebruikt, echt een reflectie van je intellect. wat een prachtid staaltje tekst!

    Login om te reageren
  39. Chief_S5 zegt

    23 december 2008 om 23:04

    @ Steve & RA999: Ah, in dat geval heb ik helemaal niks gezegd. :) Iets met te weinig slaap enzo. :P

    @ Geltor: Ik ben normaal wel een persoon die alles duidelijk leest, en pas reageert als ik een goed argument heb. Mijn excuses bij deze. :)

    Login om te reageren
  40. Tripple zegt

    23 december 2008 om 23:05

    gazelle – batavus, en dan sparta , 2 wielen, 12 versnellingen

    Login om te reageren
  41. ZubZero zegt

    23 december 2008 om 23:33

    Eerlijk is Eerlijk..Audi heeft zoveel gejat van BMW!

    Login om te reageren
  42. RA999 zegt

    23 december 2008 om 23:33

    @ Geltor
    Dat vind ik niet echt (oké die van jouw is wel wat steekhoudender), dat komt waarschijnlijk omdat ik geen voorkeur heb voor een van beide merken, ik zou ze allebei waarschijnlijk niet kopen :)

    @ Chief_S5
    Slapen is voor mietjes ;)

    Login om te reageren
  43. Chief_S5 zegt

    24 december 2008 om 00:00

    @ RA999: Ssshhhttt…. ;)

    Login om te reageren
  44. willie zegt

    24 december 2008 om 00:03

    boeiende discussie alhier over bmw – audi rivaliteit. niveautje kleuterschool.

    Login om te reageren
  45. ripjans zegt

    24 december 2008 om 00:11

    Who cares about na-apen, prima dat er semi/soort van 4WD is, geeft alleen maar meer grip oa bij het acceleren, so why care?!

    Login om te reageren
  46. Autofans.be zegt

    24 december 2008 om 00:38

    Voor en 7 serie is 4wiel aandrijving een perfecte keuze. Veiligheid, luxe en comfort zijn de basiselementen in deze wagen. De BMW limousine is geen snelheidsduivel, dan koop je jezelf een 3- of 5reeks.

    Login om te reageren
  47. Sim zegt

    24 december 2008 om 07:57

    Nu nog voorwielaandrijving in de kleinere modellen en het komthelemaal goed met BMW

    Login om te reageren
  48. AriM6 zegt

    24 december 2008 om 08:58

    @ Bob
    Eigenlijk heb je alsnog grotendeels achterwiel aandrijving.
    70 % gaat naar de achterwielen.
    en maar 30 % naar de voorwielen.

    en grafbakken ?
    alleen om de aandrijving …?

    Login om te reageren
  49. AriM6 zegt

    24 december 2008 om 09:04

    @ Sim
    Een voorwielaangedreven wagen gaat er niet komen.
    Waarom voorwielaangedreven wagens ?
    ik zie niet in waarom ze voorwielaangedreven wagens zouden maken.
    Achterwiel en Vierwielaandrijving is prima.
    Als Bob dat Xdrive al grafbakken vind , wat zou hij dan vinden van een 1 serie met voorwielaandrijving ?

    Login om te reageren
  50. 1er reihe zegt

    24 december 2008 om 10:21

    @Sim: ben jij wel helemaal lekker? Achterwielaandrijving is het mooiste wat er is, ik geniet er dagelijks van. BMW stapt daar niet zomaar vanaf, omdat rijplezier daar nog wel buitengewoon hoog in het vaandel staat. Het is terecht dat ze modellen optioneel met 4 wiel aandrijving uitrusten, gewoon voor de mensen die dat willen of het nodig hebben.

    De enige reden dat Audi standaard nog voorwielaandrijving monteert, is omdat zij het nodig vinden om alles onder de 4 ringen op de grille te lenen bij de goedkope VAG merken. Je voelt je toch mooi genaaid met je A4 als je straks de Seat Exeo ineens tegenkomt, voor mij ben je niet wijs als je voor Audi gaat; haal dan meteen een Skoda of Seat.

    Login om te reageren
  51. Jorden zegt

    24 december 2008 om 14:17

    is er ook maar 1 iemand in nederland die een 4wd 7-serie denkt nodig te hebben??? echt een nutteloos ding.
    Bij een 335xi kan ik het nog begrijpen….

    Login om te reageren
  52. nomar2 zegt

    24 december 2008 om 15:32

    LOL, zitten ze te af te geven op het naapen, sjeezus, daar ging het niet om.

    Het ging gewoon om het feit dat niemand een probleem heeft met 4WD als het op een BMW zit. Maar pas op hoor, als er nieuws is over een Audi quattro is het van: 4WD is voor oude opa’s die niet kunnen rijden en dat je er niet mee kan driften bvb. Daar ging het dus over en niet over het naapen…

    En ik vind het vooral grappig dat, ondanks het feit dat quattro en dus 4WD bucht is, BMW daar NU PAS, en toch mee afkomt terwijl de A8 (die volgens de beemerfanqueers ongetwijfeld afgekeken is van de 7) al vanaf dag 1 met quattro verkrijgbaar was…

    Login om te reageren
  53. Lenny zegt

    24 december 2008 om 17:32

    @ nomar2

    Ik ben geen BMW “fanboy” zoals sommigen het durven noemen, sta open voor alle merken en ben objectief, maar ik heb wel een ENORME hekel aan mensen zoals jij die steeds maar kritiek op BMW en diens fans geven, zonder dat ze daar een gegronde rede voor hebben!

    In je eerste post roep je bijna om reacties van de “BMW fanboys”. Zij drukken je vervolgens keihard met je neus op de feiten en nu draai je plots je woorden 180°. Er is er hier maar 1 iemand over na-apen begonnen hoor…

    Nu zeg je ons dat “beemerfanqueers” zoals jij ze noemt, 4WD niet goed vinden. Wel ik ken geen enkele BMW liefhebber die beweert dat 4WD slecht is. Wat wel elke BMW rijder zal beamen is dat je met een RearWD veel meer rijplezier hebt dan met een FrontWD! Daar staat BMW trouwens ook voor.

    De RearWD vs 4WD vete die jij in je hoofd hebt is de volgende:
    1) http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/15/m3-zonder-quattro
    2) http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/17/audi-r8-met-quattro
    Het gaat hier om een simpele actie – reactie zoals in de natuurkunde! Maar het is niet omdat er één iemand zo’n afbeelding met wat logo’s en tekst erop de wereld instuurt dat iedere “fanqueers” er zo over denkt!

    Ten slotte heb ik nog dit voor jou:
    http://www.4x4abc.com/4WD101/who.html
    http://4x4abc.com/bmw/index.html

    Cheers mate!

    Login om te reageren
  54. Tommy zegt

    24 december 2008 om 17:52

    Hahahahaha :P Waarom halen jullie Audi er nu bij!? Mercedes biedt immers sinds 1/2 jaar ook 4Matic op hun S-Klasse en de A8 en Phaeton hebben het altijd al gehad dus dit is de meest logische zet die je maar kan bedenken.

    Eigenlijk wel dom dat iederieen zijkt over Audi’s voorwielaandrijving, dat schijnt niet goed te zijn MAAR als ze achterwielaandrijving zouden nemen zouden ze BMW/Mercedes weer na-apen, dus wat is dan wel goed? Gelukkig worden alleen de lichtste motoren met voorwielaandrijving gelverd wat toch niks uitmaakt en hebben ze voor de snellere modellen een 40/60 vierwielaandrijving… Iemand die niet om sportief rijden geeft kiest dus voorwielaandrijving want het maakt hem toch niet uit, iemand anders die dat wel doet kiest vierwielaandrijving, so whats the problem?

    Login om te reageren
  55. 1er reihe zegt

    24 december 2008 om 18:25

    @Tommy: Jij vraag je af wat wel goed is? Achterwielaandrijving natuurlijk! Je zegt dat Audi alleen voorwielaandrijving monteert op de lichtste motoren, maar als ik een A3 met 2.0TFSI 200pk motor bestel, krijg ik gewoon voorwielaandrijving dus daar is niets van waar. Alleen de allerzwaarste motoren krijgen standaard quattro omdat voorwielaandrijving dan echt helemaal niet tof meer is.

    Een merk zoals Audi dat zich in de top denkt te positioneren, moet zich kapotschamen dat ze die dure auto’s nog steeds uitrusten met voorwielaandrijving.

    Tot slot is een onderstel met 4 wielaandrijving altijd aanmerkelijk zwaarder, dus zeker niet zonder nadelen. Zowel Mercedes als BMW doen het daar aanmerkelijk beter: Altijd minimaal achterwielaandrijving, en alleen als je zelf wil of als het nodig is kan je kiezen voor x-drive.

    Login om te reageren
  56. AUDI zegt

    31 december 2008 om 22:12

    En maar klagen op Audi en wat ik al eerder gemeld heb: we zullen zien in de toekomst….

    Voorsprong door techniek zeggen we dan.

    hahahah BMW loopt er weer achter de feiten aan.

    Hoeveelste model is dit nu al bij Bmw………

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North