• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 740Le: stekkerren op topniveau [15% bijtelling]

Auteur: Dizono, gepost 15 september 2015 om 16:33 – 16 Reacties

BMW 740 Le
Na de X5, i3, i8, 2 Serie Active Tourer en 3 Serie krijgt ook de 7 Serie een stekker aangemeten. Dit is echter niet de 740e, maar de 740Le. Meer centimeters, meer luxe en nog steeds weinig bijteling.

Onder de kap van deze verlengde 7 Serie geen V8, zelfs geen smeuïge zes-in-lijn. Neen, vier cilinders, niet meer, niet minder. Uiteraard wordt de tweeliter vierpitter niet alleen bijgestaan door twee turbo’s, maar ook door een elektromotor. Dat brengt het gecombineerde vermogen op een niet verkeerde 326 pk bij een uitstoot van 49 gram CO2 per kilometer.

Dat laatste cijfer geldt overigens niet alleen voor de gewone 740e, maar ook voor deze langere en iets zwaardere 740Le. Vanaf volgend jaar betaal je tot en met 50 gram CO2 per kilometer 15 procent bijtelling, dus het is ook fiscaal genieten met deze luxe plug-in hybride. Over welk bedrag bijgeteld moet gaan worden is nog niet bekend, aangezien de importeur voor de plug-in nog geen catalogusprijzen naar buiten heeft gebracht. De precies even krachtige 740i (maar dan met zes-in-lijn en zonder stekker) kost 98.000 euro, als L is deze precies vijf mille duurder.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW, Hybride, iaa, iaa-2015, plug-in

Vorig bericht: « Porsche Mission E: het lekkerste kontje van de IAA?
Volgend bericht: Lamborghini Huracán Spyder: het topje naar beneden »

Lees Interacties

Reacties

  1. gertjan2012 zegt

    15 september 2015 om 16:44

    Neem aan dat je je chaufeur de auto lekker aan de stekker laat hangen….

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      15 september 2015 om 16:46

      @gertjan2012: Niet continu, anders heb je wel een flink verlengsnoer nodig.

      Login om te reageren
  2. clarkson zegt

    15 september 2015 om 16:50

    Die blauwe lijntjes op de grill is een optie mag ik hopen?

    Login om te reageren
    • nononsense zegt

      15 september 2015 om 17:09

      @clarkson: Maar neen, met deze grill distantiëer je jezelf van de burgervariant van de 7-serie. Net als de fraaie blauwe strepen op een VW GTE en de subtiele gele accenten op een Porsche E-Hybrid dat doen.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        15 september 2015 om 17:53

        @nononsense: Lakstiftje er bij bestellen dus.

        Login om te reageren
        • uselessblogger zegt

          15 september 2015 om 22:11

          @clarkson: van zodra de motor wat opwarmt openen ze van zichzelf, dan zie je ze niet.

          Login om te reageren
  3. jeppie zegt

    15 september 2015 om 16:53

    Doen ze goed! Dit showmodel graag

    Login om te reageren
  4. stephano zegt

    15 september 2015 om 17:55

    Zeg redactie, Ik mis het stukje van de presentatie waar BMW baas Kreuger onwel word op het podium! Had verwacht dat dit toch onderhand wel op Autoblog zou staan! :P

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      15 september 2015 om 18:11

      @stephano: beter kijken, is allang een artikel van.

      Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    15 september 2015 om 17:56

    Het heeft even geduurd, maar daar is ie dan: de BMW 720i. Met exact net zoveel vermogen als de 5.4 twaalfcilinder uit de E38 750i. Welkom in 2015z

    Login om te reageren
    • mrs250 zegt

      15 september 2015 om 19:21

      @gtwillem: wel bizar inderdaad. Ik weet nog dat ik destijds als jongetje van een jaar of 8 in de 750 van mn oom zat en zwaar onder de indruk was. Nu lees je het artikel en lees je eigenlijk argeloos over de pk’s heen. 330pk uit een 2L plugin. Het blijft knap, zeker als het blijkbaar ook nog zo rustig rijdt dat je het in een 7-serie verkocht krijgt.

      Login om te reageren
  6. 123bat zegt

    15 september 2015 om 18:02

    Binnenkort bij BMW: de 2e letter van de typeaanduiding = aantal cilinders!
    740e – 7 serie met viercilinder
    760i – 7 serie met zescilinder
    780i -7 serie met achtcilinder
    7120i – 7 serie met V12
    Vergeet niet de
    760dTTTT met die quad turbo zescilinder motor!!

    Login om te reageren
    • marinepower zegt

      15 september 2015 om 18:40

      @123bat: kom je lekker mee met je 116i!

      Login om te reageren
      • 123bat zegt

        15 september 2015 om 19:18

        @marinepower: Lekker pruttelende ééncilinder! Valt toch niet op tussen alle muesli tweecilinders tegenwoordig!

        Login om te reageren
  7. kennone zegt

    15 september 2015 om 21:19

    Ook hier huil ik licht van binnen. Mensen die zo’n bak kunnen betalen willen dit toch niet?? (Lijkt mij)

    Login om te reageren
    • uselessblogger zegt

      15 september 2015 om 22:16

      @kennone: ik zie geen reden waarom je dit niet zou willen. het is misschien een 4 cylinder en ik weet hoe zacht een 6 in lijn rijdt (ik heb er zelf ééntje) maar in combinatie met de elektromotoren, de isolatie en de automaat lijkt me dit een erg voordelige manier om je in zo’n grote wagen te verplaatsen. En de 184pk’s uit mijn blok kunnen niet op tegen dit.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North