• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 330e: dit is ‘em [15% bijtelling]

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 september 2015 om 00:10 – 42 Reacties

Afbeelding BMW 330e: dit is ‘em [15% bijtelling]Afbeelding BMW 330e: dit is ‘em [15% bijtelling]Afbeelding BMW 330e: dit is ‘em [15% bijtelling]Afbeelding BMW 330e: dit is ‘em [15% bijtelling]Afbeelding BMW 330e: dit is ‘em [15% bijtelling]Afbeelding BMW 330e: dit is ‘em [15% bijtelling]Afbeelding BMW 330e: dit is ‘em [15% bijtelling]Afbeelding BMW 330e: dit is ‘em [15% bijtelling]

BMW 330e
BMW kauwde het nieuws al uitgebreid voor ons voor, en vandaag wordt de trekker overgehaald. Dit is de 330e, de eerste 3 Serie PHEV.

De 330e heeft een elektromotor van 65 kW (88 pk) met een koppel van 250 Nm en een viercilinder benzinemotor van 135 kW (184 pk) en een koppel van 290 Nm. Met een systeemvermogen van 185 kW (252 pk) en een maximumkoppel van 420 Nm accelereert de BMW 330e in 6,1 seconden van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid ligt op 225 km/u.

Het gemiddelde verbruik in de NEDC-cyclus bedraagt 1,9-2,1 l/100 km, met een CO2-uitstoot van 44-49 g/km. In de praktijk heeft de BMW 330e een actieradius van 600 km. Bij het rijden is altijd 100 Nm koppel van de elektromotor beschikbaar. Kortstondig is – afhankelijk van de stand van het gaspedaal – tot 250 Nm koppel beschikbaar.

Het accupakket meet 7,6 kWh, wat moet zorgen voor een elektrische actieradius van zo’n 40 km. Mits u niet te veel gas geeft. Mocht de 330e dit jaar nog op de markt komen, dan profiteert de zakelijke rijder van 7% bijtelling. Dat doet ie waarschijnlijk echter niet, waardoor de bijtelling op 15% uitkomt. Nog steeds aardig. Waar de klant een middelvinger bespaard blijft krijgt de journalist deze wel: BMW vond het nodig zijn PHEV-persbericht in Comic Sans op te stellen. Bedankt nog.

Ter info: er is ook nieuwe over de BMW 225xe met 15% bijtelling.

Ook interessant!

  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • BMW dumpt motorenaanbod
    BMW dumpt motorenaanbod bij grofvuil
  • BMW XM is hier en de krachtigste M ooit
    BMW XM is hier en is de krachtigste M ooit Concept
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

15%-bijtelling, 3-serie, 330e, BMW, f30, Hybride, iaa-2015, lease, plug-in

Vorig bericht: « Fwatsj! Deze BMW 3-serie Procar Edition staat te koop
Volgend bericht: Dit is de plug-in hybride BMW 225xe, met 15 % bijtelling »

Lees Interacties

Reacties

  1. gtwillem zegt

    3 september 2015 om 00:16

    Kreeg vandaag een mailtje hierover van de lokale dealert. Erg goed nieuws. Op deze manier kan ik zakelijk BMW blijven rijden met gunstige kosten. Yup.

    Dat een groot deel van de merkwaarden overboord worden gekieperd en dat de opties bijzonder prijzig zijn werd even buiten beschouwing gelaten…

    Leuke aanbieding, maar gaat hem niet worden…

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      3 september 2015 om 00:47

      @gtwillem:
      Beste! Je rijdt dus zakelijk BMW en vindt dat het mailtje erg goed nieuws bevat omdat je BMW kunt blijven rijden met gunstige kosten. Dat opties bij BMW bijzonder prijzig zijn is geen nieuws omdat die op die van jou dat ook al waren. Daarom begrijp ik niet dat het hem niet gaat worden ondanks de leuke aanbieding. Blijft dus over dat het hem niet gaat worden, omdat BMW “een groot deel van de marktwaarden overboord kiepert”. Wil je eens proberen om dat argument voor me uit te leggen?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        3 september 2015 om 06:10

        @9000cse: aannames ;-). Zo veel opties heeft mijn BMW eigenlijk niet, maar die ik zou willen zijn vrij prijzig. Daarbij valt ie ook nog eens buiten budget.

        En het klinkt voor mij niet als een auto waar ik graag zelf voor zou willen bijbetalen, gunstige bijtelling daargelaten (ik ga toch niet er privé mee rijden).

        Login om te reageren
        • jokertje zegt

          3 september 2015 om 15:28

          @gtwillem:

          Ik denk dat veel mensen zullen schrikken hoe ‘goedkoop’ de 330e geprijsd gaat worden.

          Houden de lease-boys nog voldoende budget over om er een high executive pakketje op te plakken, en nog wat snuisterijen die de feestvreugde verder verhogen.

          Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          4 september 2015 om 00:03

          @gtwillem:
          Je reactie roept bij mij nu nog meer vragen en ook verbazing op, maar soit.
          Het lijkt me beter om eerst maar eens af te wachten wat je ons te berichten hebt wanneer je er eens een uitgebreide proefrit mee gemaakt hebt. Van een uitgesproken autokenner zoals jij verwacht ik wel een eerlijk en objectief verslag. Probeer daarbij je aannames en/of vooroordelen eens buiten beschouwing te laten en hem te beoordelen voor wat hij waard is. Ben echt heel benieuwd!
          Overigens moet in mijn 1e reactie de term “marktwaarden” natuurlijk “merkwaarden” zijn.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            4 september 2015 om 10:36

            @9000cse: je hebt absoluut gelijk dat de 330e op zijn merites moet worden beoordeeld, en niet op onderbuikgevoel (merkwaarden).

            Maar zoals ik aangaf: hij word mij te duur. Ik rijd ’toevallig’ deze 325 omdat mijn voorganger deze besteld had en hem niet kon afnemen. Met de leasemaatschappij een leuke deal kunnen maken, waardoor ik met niet al te veel maandelijks bij te betalen een auto kon rijden met zes-in-lijn, achterwielaandrijving, handbak en sportstoelen.

            Ondanks dat de bijtelling lager is op zo’n BMW, is het nog altijd 15%, terwijl ik niet voornemens ben privé er mee te gaan rijden. Dus heb ik er geen voordeel aan.

            Maar de leaseprijs indicatie die ik kreeg van de dealer gaf aan dat ie niet binnen budget zou vallen voor mij. En om nou te zeggen dat ik hier voor zou willen bij betalen: nee.

            Login om te reageren
            • 9000cse zegt

              4 september 2015 om 17:19

              @gtwillem:
              Kijk! Ik neem aan dat deze beargumentering vele malen anders over komt dan je 1e comment. Geloofwaardiger ook. En eerlijker. Een auto beoordelen vanuit een offerte kan in mijn ogen gewoon niet. Iedereen heeft een bepaalde voorkeur en daar is ook niets mis mee. Alleen zijn er ook mensen die bepaalde technische ontwikkelingen/vernieuwingen/verbeteringen gewoon niet kunnen of willen pruimen.
              Zo is de 330e in mijn ogen een ontwikkeling waarvoor ik een uitermate grote belangstelling heb. Voor anderen betekent het dat die auto niet meer voldoet aan de verwachting die ze hebben van het merk BMW. BMW gooit er in mijn ogen ook niet z’n merkwaarden mee weg. Ze springen in op nieuwe ontwikkelingen NAAST het bestaande gamma en breiden daardoor hun verkooppotentieel uit. Het “oude” gamma blijft immers bestaan. Zo ontstaat er voor elk wat wils en dat vind ik geen verkeerde ontwikkeling.

              Login om te reageren
  2. Kvgorp zegt

    3 september 2015 om 00:26

    Minder lelijk.

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    3 september 2015 om 00:29

    Hmm. Geen enkele foto van de rechterkant? Waarom zou dat zijn? Terwijl ik best benieuwd ben of het brandstof tankdeksel daar wat subtieler is weggewerkt dan het grote electro tankdeksel aan de linkerzijkant.

    Login om te reageren
    • ettie zegt

      3 september 2015 om 01:19

      @mashell: nou, ik denk dat het klepje gewoon op dezelfde plaats zit als de gewone modellen

      Login om te reageren
      • ettie zegt

        3 september 2015 om 01:19

        @ettie: en nog ergens ‘bij’ ertussen

        Login om te reageren
    • pjeey zegt

      3 september 2015 om 03:14

      @mashell: da’s geen tankklepje, dat is de deur waar die kabouters à la Mazda (reclame) door naar hun werk gaan.

      Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    3 september 2015 om 00:33

    Helaas heeft de gemiddelde e-bike een groter accupakket en actieradius….

    Login om te reageren
    • Captain zegt

      3 september 2015 om 00:48

      @trustmeiamanengineer: Een gemiddelde fiets een groter accupakket dan 7.6kWh? Sure…

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        3 september 2015 om 00:58

        @Captain: nou ja, ik zit er maar een factor 1000 naast…

        Login om te reageren
        • mcshine zegt

          3 september 2015 om 01:13

          @trustmeiamanengineer: je doet je naam weer eer aan…;)

          Login om te reageren
        • trustmeiamanengineer zegt

          3 september 2015 om 01:21

          @trustmeiamanengineer: factor 10… Ik moet echt gaan slapen.

          Login om te reageren
  5. 3rdroww zegt

    3 september 2015 om 00:47

    ja wel snel,mooi nou nee

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    3 september 2015 om 01:01

    Vreemd, de 2-serie Gran Divorce krijgt in de PHEV-uitvoering vierwielaandrijving, maar de 3-serie niet. Je zou toch verwachten dat dat andersom is.

    Login om te reageren
    • mcshine zegt

      3 september 2015 om 01:15

      @Edge: divorce lijkt niet eens op Tourer. Nogal vergezocht….(en niet gevonden)

      Login om te reageren
    • uselessblogger zegt

      3 september 2015 om 02:13

      @Edge: neen de 3 serie is rwd, dat is heilig bij bmw en willen ze dan ook houden om te tonen aan de liefhebbers dat ze best sportief kunnen blijven als ze hybride gaan. de 2at is fwd en dat biedt niet de voordelen van rwd. bovendien heeft de 2at niet de reputatie die de dreier heeft, daar maakt het dus allemaal wat minder uit.

      Login om te reageren
  7. reistje zegt

    3 september 2015 om 01:10

    600km range? Ik mag hopen dat de tank dan kleiner is dan de standaard 60 liter anders is hij minder zuinig dan een E46 330i van 10 jaar terug…

    Verder ben ik erg benieuwd hoe het nou rijd. In principe zou je best veel voordeel kunnen halen uit de elektromotoren met optrekken en in lage toeren en dat soort dingen. En hoe soepel het werkt, ik hoorde dat het bij de (lelijke) c klasse allemaal erg soepel gaat.

    Login om te reageren
    • Captain zegt

      3 september 2015 om 10:05

      @reistje: daar klopt inderdaad geen bal van, berekend aan 2l/100km heeft die een benzinetank van 12 liter?? Had in combinatie met een dieselmotor moeten zijn imo. Betere range en tankt goedkoper, wat doet een benzinemotor eigenlijk in deze auto?

      Login om te reageren
  8. mcshine zegt

    3 september 2015 om 01:20

    100km min de “elktrische” range is 60km. Opgegeven verbruik van 2.1l/100km, dus dan zou de benzinemotor op ong 1 op 30 komen. Ik vrees voor de helft maar das nog steeds zuiniger dan die oude E46 met minder pk en koppel dan de huidige 328i. Heerlijke motor trouwens maar zuinig was ie niet.

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      3 september 2015 om 17:36

      @mcshine:
      Long-distance driving

      Enjoy low-consumption driving fun – even for long distances. Depending on the charging status of the high-voltage battery, you can enjoy a motoring holiday with an average combined consumption of approximately 7.0 l/100 km (estimated value that has not yet been confirmed).

      (komt van website BMW)

      Login om te reageren
      • stanny zegt

        3 september 2015 om 17:41

        @stanny: Ah staat blijkbaar ook op de Nederlandstalige website:

        Rijden in het dagelijks verkeer

        Ook voor pendelaars is de BMW 330e Berline de ideale wagen. Over een afstand van 50 kilometer ligt het gemiddelde brandstofverbruik met 3,5 tot 4,5 l/100 liter (voorlopige, nog niet bevestigde cijfers) duidelijk onder de waarde van andere voertuigen in deze klasse. Kortom: geniet met weinig verbruik van de dynamische prestaties van een BMW 3 Reeks Berline.

        Rijden over lange afstanden

        Geniet van zuinig rijplezier – ook over lange afstanden. Afhankelijk van de laadstatus van de hoogspanningsaccu kan een vakantiereis met een gecombineerd gemiddeld verbruik van ongeveer 7 l/100 km worden afgelegd (voorlopig, nog niet bevestigd cijfer).

        –> geen indrukwekkende cijfers als je het mij vraagt. Enkel bij puur stadsgebruik zie ik echt een meerwaarde.

        Login om te reageren
  9. henkhupelschoten zegt

    3 september 2015 om 06:45

    C350e heeft mooiere cijfers. Benieuwd of we hem dit jaar nog te zien krijgen

    Login om te reageren
  10. freezzr zegt

    3 september 2015 om 07:14

    Maar de hamvraag is… Met of zonder kleine velgjes??

    Login om te reageren
  11. godofracing zegt

    3 september 2015 om 07:22

    Nu ben ik toch eigenlijk wel benieuwd naar het persbericht haha…

    Login om te reageren
  12. vos115 zegt

    3 september 2015 om 07:53

    Enne, kwantakosta deze stekkerbare Dreier dan?

    Login om te reageren
  13. martingtv zegt

    3 september 2015 om 07:59

    van de BMW site “Geniet van rijplezier met een laag verbruik – ook op langere ritten. Afhankelijk van de laadtoestand van de hoogspanningsaccu is een vakantierit af te leggen met een gemiddeld verbruik van ongeveer 7 liter brandstof per 100 km (voorlopige, nog niet officieel bevestigde waarde).”

    1 op 14, is nou niet erg zuinig.
    Een normale 320i heeft een opgegeven gemiddeld verbruik 1 op 18,9

    Login om te reageren
  14. ericc zegt

    3 september 2015 om 08:02

    Komt ie ook als touring-model, want dan wordt dat m’n volgende nieuwe wagen.
    330e touring ( met M-pakket als ze het aanbieden)
    Nu nog even wachten tot de X3 is afgeschreven….
    (en al het koppel op de achterwielen= leuk)

    Login om te reageren
  15. thejerk zegt

    3 september 2015 om 08:14

    De BMW voor de krentenkakkers, liefhebbers kopen een gewone zonder die pauperige PHEV meuk.
    Ik kan een lach nooit onderdrukken als weer zo’n vermomde Prius zie rijden.
    Heb dan het lef om een echte Prius te rijden in plaats van dit soort schaamlappen.

    Login om te reageren
    • 3rdroww zegt

      3 september 2015 om 14:40

      @thejerk: idd.al dat elektrisch geneuzel

      Login om te reageren
  16. volvoturbo zegt

    3 september 2015 om 08:46

    Acceleratie is gelijk aan m’n E90 330i. Qua geluid en topsnelheid haalt ie niet niet bij de 6-in-lijn, maar zuiniger zal ie wel zijn :) Voor een lease vast ’n interessante optie.

    Login om te reageren
  17. mikem3 zegt

    3 september 2015 om 09:38

    Ik rij nog wel even door met mijn E46 330CI. Verbruikt wel wat meer, maar de 6cil zorgt telkens weer voor een glimlach op mijn gezicht?

    Login om te reageren
  18. TDI-goeroe zegt

    3 september 2015 om 09:46

    en hoe veel blijft er i de praktijk over van die 600km actieradius?

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    3 september 2015 om 10:08

    Ach, als je dan toch Hybride moet rijden van de baas, en een 918 buiten je pakket valt dan is dit een mooie oplossing toch? Ik ben benieuwd of het met alle extra accu`s ook een beetje als een BMW rijd.

    Login om te reageren
  20. jokertje zegt

    3 september 2015 om 12:04

    Alle informatie over de 330e is al weken te vinden op de site van BMW.nl, dus ik verbaas me werkelijk dat dit nu nog als ‘nieuws’ naar buiten wordt gebracht ….

    Login om te reageren
  21. 3246cm252kw zegt

    3 september 2015 om 17:32

    Snel 6,1 van 0-100 maar blijft een 4 pitter

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      3 september 2015 om 20:42

      @3246cm252kw: Tja, en bij 225 km/h is het klaar terwijl m’n gechipte 330d over de 250 gaat ?

      Login om te reageren
  22. wimbers zegt

    3 september 2015 om 22:46

    bmw kennende wordt dit alleen de sedan, de touring vergeten ze weer…
    als die er ook komt wordt het interessant, ben ook benieuwd of audi nog met een a4 e-quattro komt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North