• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 850 CSi met 2 ton op de teller, durf jij het aan?

Auteur: Author, gepost 16 januari 2016 om 10:53 – 109 Reacties

Afbeelding BMW 850 CSi met 2 ton op de teller, durf jij het aan?Afbeelding BMW 850 CSi met 2 ton op de teller, durf jij het aan?Afbeelding BMW 850 CSi met 2 ton op de teller, durf jij het aan?Afbeelding BMW 850 CSi met 2 ton op de teller, durf jij het aan?Afbeelding BMW 850 CSi met 2 ton op de teller, durf jij het aan?Afbeelding BMW 850 CSi met 2 ton op de teller, durf jij het aan?Afbeelding BMW 850 CSi met 2 ton op de teller, durf jij het aan?Afbeelding BMW 850 CSi met 2 ton op de teller, durf jij het aan?

BMW 850 CSi
Tuurlijk durf je dat.

Bijna 20 jaar geleden was uw scribent regelmatig op een basketbalveldje in de buurt te vinden. Dat had twee redenen. In de eerste plaats vond ik basketbal wel leuk, da’s nogal wiedes. Nog veel belangrijker: op de aangrenzende parkeerplaats stond regelmatig een dikke vette BMW 8-serie, die ik misschien nog wel leuker vond.

Het absolute summum van de 8-serie is natuurlijk de 850 CSi met V12. Volgens de verkoper is het eigenlijk een M8 maar dan met een andere naam, maar gelukkig weten jullie beter. Enfin, 5,6 liter V12 onder de kap, ruim 380 pk en 450 Nm uitgesmeerd over een breed toerengebied.

Echte kenners zien ook aan het exterieur dat jij in de daddy aller 8-series rijdt. Vier uitlaten, heuse 17 inchers, andere bumperpartijen etc. De kleur moet je liggen, maar een écht heikel puntje is de hoeveelheid levenservaring van deze Duitser. 205.000 km op de teller is immers niet voor de poes. Check de advertentie hier, haal meteen ergens 43.500 euro vandaan.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Mijn Auto: BMW 633 CSI van Alexander
    Mijn Auto: BMW 633 CSI van Alexander
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, 850, BMW, csi, marktplaats, occasion, rood, V12

Vorig bericht: « Dit is de Ferrari van de toekomst
Volgend bericht: Duitsland: “betaal vluchtelingen met belasting op brandstof” »

Lees Interacties

Reacties

  1. philipf zegt

    16 januari 2016 om 10:56

    Ja, dat durf ik zeker wel aan! Heb alleen het geld niet…

    Login om te reageren
    • skid zegt

      16 januari 2016 om 11:23

      -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

      Login om te reageren
      • americanmuslecarlover zegt

        16 januari 2016 om 11:29

        @skid: Niet iedereen heeft dat geld :P Ik zou hem ook wel willen. Prachtige auto!

        Login om te reageren
      • americanmuslecarlover zegt

        16 januari 2016 om 11:30

        @skid: Oeps, ik heb het weer is verkeerd gelezen. Was saecastisch toch???

        Login om te reageren
        • skid zegt

          16 januari 2016 om 11:44

          @americanmuslecarlover: Jup…;-)

          Login om te reageren
    • patrick zegt

      16 januari 2016 om 11:43

      @philipf: crowdfunding?

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        16 januari 2016 om 13:35

        @patrick: autoblog crouwdfunding ?

        Login om te reageren
  2. rolov zegt

    16 januari 2016 om 10:57

    Sodeknetter das een hoop geld

    Login om te reageren
  3. janmetdelangeachternaam zegt

    16 januari 2016 om 10:57

    Toch vind ik het maar bijster weinig pk’s voor zo’n gigantische v12

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      16 januari 2016 om 10:59

      @janmetdelangeachternaam: 20 jaar oud he. Toen was het voor vele nog ondenkbaar dat je 300 pk uit een 4 cilinder kon halen.

      Login om te reageren
      • janmetdelangeachternaam zegt

        16 januari 2016 om 11:09

        @rolov: ja begrijp ik maar de Ferrari’s en lambo’s uit die tijd, ook met ongeveer even grote v12’s konden er toch veel meer pk’s uit halen?

        Login om te reageren
        • boomhauwer zegt

          16 januari 2016 om 11:20

          @janmetdelangeachternaam: appelen met peren vergelijken… Ferrari en lambo zijn dan ook sportwagens, dit een comfortabele GT. Waarom heeft een twin turbo S65amg “maar” 630pk en een 488GTB uit een 3.8 670pk… De ene motor is niet beter dan de ander, gewoon een compleet verschillend karakter.

          Login om te reageren
          • janmetdelangeachternaam zegt

            16 januari 2016 om 11:39

            @boomhauwer: ja daar geef ik je toch wel gelijk in ?

            Login om te reageren
            • berendbimmer zegt

              17 januari 2016 om 10:30

              @janmetdelangeachternaam: Volgens had deze motor inderdaad relatief enigszins wat weinig vermogen dit kwam met name omdat deze nog 2 kleppen per cilinder had wat zelfs in 1992 wat ouderwets begon te worden. Volgens mij heeft BMW behoorlijk zijn best gedaan om er nog dit vermogen uit te halen. Vergeet niet dat de CSi het parade paardje was. De Mercedes v12 was veel moderner met 4 kleppen per Cilinder en bijna 400 pk. Ook de BMW v8 uit 1992 was relatief gezien veel sterker dan de BMW v12 maar tevens ook veel moderner.

              Login om te reageren
        • undifined1 zegt

          16 januari 2016 om 11:25

          @janmetdelangeachternaam:
          De Ferrari is meer een sportwagen motor, de BMW meer een cruiser. De Ferrari zal ongeveer net zoveel koppel hebben als deze BMW, met het verschil dat de Ferrari zn maximum koppel op een hoog toerental geeft, wat resulteert in een hoger vermogen (Vermogen is Koppel maal hoeksnelheid van krukas)

          De BMW heeft zn maximum koppel al bij een in verhouding laag toerental, waardoor er fijner rustig mee te rijden is, maar daarom minder maximum vermogen heeft.

          Login om te reageren
        • griffendahl zegt

          16 januari 2016 om 12:23

          @janmetdelangeachternaam: Het blok kon ook wel een stuk meer aan, het is in de basis hetzelfde blok als dat BMW aan McLaren leverde voor de legendarische F1. Daar leverde die over de 600pk, meer dan 100pk per liter… De 850CSi was echter geen supercar, maar een waanzinnige GT, in de ogen van BMW was 380pk daar voldoende voor.

          Login om te reageren
        • e39540itouring zegt

          16 januari 2016 om 16:44

          @janmetdelangeachternaam: alleen zeggen de alleen pk’s niet veel. Meer heb je aan koppel en een brede power-band. En dat missen de meeste 4 pitters toch flink tov dit. En dan die heerlijke lange versnellingen tegen de korte verzetten van de moderne bakken…

          Login om te reageren
    • bmwkevin zegt

      16 januari 2016 om 11:02

      @janmetdelangeachternaam: auto van ruim 20 jaar oud he

      Login om te reageren
    • frans1 zegt

      16 januari 2016 om 11:31

      @janmetdelangeachternaam:
      volgens de advertentie is er toch iets meer aan de hand: De V12 levert voor dit model niet 299pk/450nm maar maar liefst 381pk/550nm en heeft een inhoud van 5,6 liter.

      Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      16 januari 2016 om 12:53

      @janmetdelangeachternaam: Zo’n auto koop je dan ook niet vanwege prestaties, helemaal niet als je dat afmeet naar huidige maatstaven.

      Login om te reageren
    • baasbas zegt

      16 januari 2016 om 13:15

      @janmetdelangeachternaam: Valt wel mee hoor. We hebben het over 1992. Lamborghini Diablo, niet vergelijkbaar qua prijs en type auto, die zit er ruim boven ja. Maar Ferrari 456 GT, uit 94 qua type auto beter te vergelijken, maar niet qua prijs: 440pk.. Mercedes SL 600 uit 92 doet 394pk.. Jaguar XJRS doet 309pk..

      Login om te reageren
  4. damrakker zegt

    16 januari 2016 om 10:58

    Want? Bij 2 ton is hij versleten? Dat is echt een mythe.

    Verwacht rond deze stand wel een aantal onderdelen die aan vervaging toe zijn, maar zolang de body en het interieur met zorg zijn onderhouden en dus daar de tellerstand niet aan af is te lezen zou ik hem gewoon kopen.

    Mits hij een andere kleur had, maar dat terzijde.

    Login om te reageren
    • super zegt

      16 januari 2016 om 11:26

      @damrakker:
      Het grote risico met dit soort wagens is dat een probleem met 1 onderdeel weer andere problemen initieert, en op die manier blijf je (garage) bezig met vervangen. De enige oplossing is om alles wat niet helemaal 100% meer is tegelijk te vervangen maar het is a. lastig om te constateren welke dingen vervangen moeten worden zonder alles uit elkaar te halen, en b. heel erg duur.

      Login om te reageren
      • damrakker zegt

        16 januari 2016 om 13:09

        @super: welcome to classic motoring son:)

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        16 januari 2016 om 13:59

        @super: dat onderhoud komt doorde leeftijd, niet de ervaring. In de ophanging drogen dingen uit, onder de motorkap gaan verbindingen los zitten of drogen seals uit. Dat soort dingen heb je meer last van dan een remmetje of schokdemper die wegens slijtage vervangen moet worden.

        Login om te reageren
        • super zegt

          16 januari 2016 om 18:31

          @lekbak:
          Heb een vrij jonge e46 330d na 200,000km naar de sloop gebracht, problemen waren echt slijtage, geen ouderdom.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            16 januari 2016 om 19:21

            @super: hoe heb je dat in godsnaam voor elkaar gekregen? Dat is echt uitzonderlijk. Ik vraag me dan af wat er versleten was aan die auto. Vooral een e46 kan over het algemeen een behoorlijk stuk kilometers rijden.

            Login om te reageren
            • super zegt

              16 januari 2016 om 23:22

              @lekbak:
              Was een xd, tussendiff kwam speling op waardoor hele aandrijflijn langzaam naar tering ging (voor/achterdiff, automaat) Overigens zijn achterdifferentielen een bekend zwak punt op de e46 kwam ik na googelen achter. Motor heb ik nooit echt grote problemen mee gehad, behalve lmm enzo.

              Login om te reageren
  5. ownkruid zegt

    16 januari 2016 om 10:59

    wat een motorkap lijn tussen de bumper en de kap.

    Login om te reageren
  6. fit4fun zegt

    16 januari 2016 om 11:02

    Meestal wordt de km teller van youngtimers naar rond de 150.000 terug gezet toch?

    Login om te reageren
  7. reactief zegt

    16 januari 2016 om 11:03

    Waarom die 8-serie ineens zo duur geworden is snap ik niet hoor.
    Kon je paar jaar terug je swift voor inruilen!

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      16 januari 2016 om 11:21

      @reactief:
      Dit is wel een csi he, de BMW motorsport uitvoering, moet je toch eerder naar de Swift Sport kijken om in te ruilen denk ik

      Login om te reageren
    • erwh zegt

      16 januari 2016 om 13:17

      @reactief: hij is niet ineens zo duur geworden (al is de 850csi aanzienlijk duurder dan z’n mindere broertjes). De vrienden van Premium classics zijn samen met Leitner en de rest van het groepje “future classic” verkopers erg goed in het neerzetten van optimistische vraagprijzen. Kijk maar eens naar de E34 M5 touring die bij hetzelfde autobedrijf te koop staat.

      Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    16 januari 2016 om 11:05

    Dat is 10k per jaar. Ik rijd dat bijna per maand. En die V12 heeft niks te lijden hoor met zoveel pk’s. Prima te rijden dus.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      16 januari 2016 om 13:14

      @e34m5touring: vertegenwoordiger/accountmanager?

      Login om te reageren
      • Thomas20vt zegt

        16 januari 2016 om 19:13

        @camber24: of vrachtwagen chauffeur ;)

        Login om te reageren
  9. casperfcb zegt

    16 januari 2016 om 11:06

    Ja dat durf ik! Bmw’s uit die tijd zijn redelijk goed me pa heeft al bijna 500.000KM op de teller ? e34

    Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      16 januari 2016 om 11:30

      @ukbob: ;-)

      Login om te reageren
  10. vtechlover zegt

    16 januari 2016 om 11:07

    2ton voor een v12 is niks!

    Login om te reageren
  11. 964yellowbird zegt

    16 januari 2016 om 11:09

    2 ton niet voor de poes…? Die auto is net ingereden.

    Login om te reageren
  12. FB_100002177943068 zegt

    16 januari 2016 om 11:10

    hoge kilomoterstand zegt zo weinig, met goede historie en compressie liever dan 1 met 50.000 op nieuw kenteken

    Login om te reageren
    • FB_100002177943068 zegt

      16 januari 2016 om 11:12

      @bas_bzb: trouwens wel grappig dat ik vrijwel net zoveel Nm heb in me golfje :) wat ontwikkeld de techniek zich toch vlot :)

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        16 januari 2016 om 11:24

        @FB_100002177943068: de nederlandse taal ook! ‘Me’ Golfje?

        Login om te reageren
      • easygoingmartin zegt

        16 januari 2016 om 11:24

        @FB_100002177943068: blijft een golf;)

        Is veren met mokerhamers vergelijken

        Login om te reageren
  13. longjohnthepirate zegt

    16 januari 2016 om 11:17

    Iemand dat stuur opgevallen, niet helemaal origineel lijkt me. Gevalletje airbagje geklapt / schade bak?

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      16 januari 2016 om 12:53

      @longjohnthepirate: ja hoor, origineel, zat in mijn 8-serie ook.

      Login om te reageren
  14. undifined1 zegt

    16 januari 2016 om 11:19

    Voor de auto geen probleem, die zit goed inelkaar, elektronica nog vrij eenvoudig.

    Alleen niet voor dat geld, als investering is hij toch minder interessant boven de 2 ton, gek dat het zo is, maar het is toch zo. 25k of 30k zou meer een geschikte prijs zijn

    Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    16 januari 2016 om 11:19

    Die v12 kan dat met gemak aan. Beetje liefde op zijn tijd erin stoppen en dat beestje kan nog jaren vooruit.

    43k is echter een hoop geld. Daarvoor zou ik toch iets anders halen.

    Login om te reageren
  16. koeckenbacker zegt

    16 januari 2016 om 11:25

    Wij hebben elke 2 maanden ongeveer wel een bepaalde 8 serie staan met schade. Hier staat 4 ton op. Ik ben zelf deze auto wel een op wezen halen, en deze rijdt nog als een zonnetje, eerlijk waar niets op aan te merken! Die auto pakt op zijn tijd wel een hoekje of bumpertje ergens, maar alles wordt vakkundig elke keer opgelost. Staat dus ook goed in de lak ;) . Deze beste man heeft deze week een i8 gekocht, dus binnenkort misschien wel te vinden.

    Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      16 januari 2016 om 12:24

      @koeckenbacker: begrijp niets van jouw verhaal

      Login om te reageren
      • koeckenbacker zegt

        16 januari 2016 om 15:28

        @wildbeest: dat t een goede auto is…

        Login om te reageren
  17. MaartenD zegt

    16 januari 2016 om 11:28

    prachtige auto maar 44k??? dacht bijna dat de auto werd aangeboden door Gina Classics…

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      16 januari 2016 om 11:35

      @maarten020: Premium Classics, dus zelfde laken en pak…

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        16 januari 2016 om 11:42

        @e1000bmw523i: ja, ik zag het ja….maarja, wat een gek er voor geeft!

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          16 januari 2016 om 11:43

          @maarten020: Ik ben wel gek, maar niet dom! ;-) Ik shop wel elders… ;-)

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            16 januari 2016 om 12:15

            @e1000bmw523i: Zoek maar eens een 850 csi op.

            Login om te reageren
            • e1000bmw zegt

              16 januari 2016 om 15:53

              @bofkont: die wil ik dan ook niet. Ik geef in dit soort GT’s de voorkeur aan een automaat. ?

              Login om te reageren
              • Junior540 zegt

                16 januari 2016 om 19:46

                @e1000bmw523i: dan moet je voor de 840 gaan, een CIS is ook net iets meer dan een cruise, hij doet het ook goed op een circuit

  18. nord zegt

    16 januari 2016 om 11:28

    Rood is de beste kleur voor een sportieve bmw

    Login om te reageren
    • Junior540 zegt

      16 januari 2016 om 19:47

      @nord: Le Mans Blue Metallic is veel mooier

      Login om te reageren
      • nord zegt

        16 januari 2016 om 21:12

        @Junior540: nee, dan wordt ie te BMW

        Login om te reageren
  19. rufctr01 zegt

    16 januari 2016 om 11:29

    Dat is nog een hoog bedrag voor zo’n auto!

    Login om te reageren
  20. jeaup zegt

    16 januari 2016 om 11:30

    Geef mij maar die Z8! Ander kleurtje wel, rood staat m echt niet

    Login om te reageren
  21. Junior540 zegt

    16 januari 2016 om 11:36

    Toch even naar vucht toe, staat ook een mooie z8

    Login om te reageren
  22. e1000bmw zegt

    16 januari 2016 om 11:36

    Ja dat durf ik! Ook lekker kleurtje. Tenminste wat anders dan al dat grijs en zwart op de weg. Alleen die prijs, daar word ik een beetje ongelukkig van…

    Login om te reageren
  23. e1000bmw zegt

    16 januari 2016 om 11:38

    Ik zie op de achtergrond ook een blauwe 840/850. Die heb ik nog niet op de website voorbij zien komen. Zou die binnenkort ook de verkoop in gaan? Zal een stuk schelen in de prijs.

    Login om te reageren
  24. e1000bmw zegt

    16 januari 2016 om 11:42

    Circa 130.000,- voor een E30 M3 Evo 2 is trouwens ook schofterig duur. Bij BMWspecials heb je ze voor nog geen ton.

    Login om te reageren
  25. bmwalpina zegt

    16 januari 2016 om 11:46

    De prijzen die ze hier voor hun waar vragen zijn echt absurd..

    Login om te reageren
    • Junior540 zegt

      16 januari 2016 om 19:48

      @bmwalpina: normale prijs hoor, in Duitsland en Italië heb je ze voor dezelfde prijs alleen 50.000 km minder gerede

      Login om te reageren
  26. geertvn zegt

    16 januari 2016 om 11:51

    Het zijn auto’s voor kapitaalkrachtige mensen en die kopen nieuwe auto’s. Anderen blijven er beter af. In België betaal je 2700 euro/jaar wegenbelasting en ik zie je al naar een BMW garage gaan met de melding dat er een rammeltje in de motor of versnellingsbak zit… Je spaargeld weg en nadien een blijvende financiële aderlating.

    Login om te reageren
  27. clarkson zegt

    16 januari 2016 om 11:58

    Hij kan nog makkelijk even door. Maar voor zo veel geld wilt niemand hem hebben denk ik!

    Login om te reageren
  28. knipperlichtje zegt

    16 januari 2016 om 11:59

    Zoek een oude bak met een forse kilometerstand, poets ‘m mooi op, zet ‘m op een vloer met een glimmend witte coating, schiet een paar mooie plaatjes en tadaaa, een ‘exclusieve classic’ met een enorme marge is geboren

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      16 januari 2016 om 12:17

      @knipperlichtje: Inderdaad. Beetje Wheeler Dealers. Moet je wel de mazzel hebben dat er weinig mis mee is, anders gaat je marge er aan. En bij een 850CSI is het duurder en complexer dan bij een 318d.

      Login om te reageren
  29. bofkont zegt

    16 januari 2016 om 12:15

    Dan liever deze bij Douwe vandaan, maar nog ietsjes duurder.
    http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1452455322

    Login om te reageren
  30. petrolhead4life zegt

    16 januari 2016 om 12:16

    Ligt het aan mij of is 380 pk uit een 5,6 liter V12 een beetje weinig?

    Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      16 januari 2016 om 12:25

      @petrolhead4life: ligt aan jou, auto is 20 jaar oud

      Login om te reageren
    • clarkson zegt

      16 januari 2016 om 12:29

      @petrolhead4life: Nee hoor niet voor toen. Door zijn gestroomlijnde body kon hij topsnelheden halen van 300 km/u (mits de begrenzer er af was). Dus vermogen zat. En vooral koppel zat!

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      16 januari 2016 om 13:14

      @petrolhead4life: Iets met tijdsgeest ;)

      Login om te reageren
  31. bofkont zegt

    16 januari 2016 om 12:16

    Trouwens prachtige wagen, zal alleen nog maar in waarde stijgen mits goed onderhouden en origineel.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      16 januari 2016 om 12:26

      @bofkont: Een van mijn absolute droomauto’s, het wordt voor mij helaas steeds onmogelijker er ooit een te bezitten…

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        16 januari 2016 om 13:14

        @griffendahl: Absoluut ! zo denk ik er ook over, onbetaalbaar voor de gewone man helaas.
        Tot 7/8 jaar geleden kon je ze nog vinden voor 25k, ook veel geld maar nog wel te doen.

        Login om te reageren
  32. citroenvisa zegt

    16 januari 2016 om 12:51

    Als ‘ie goed onderhouden is ben ik niet bang voor twee ton

    Login om te reageren
  33. gtwillem zegt

    16 januari 2016 om 12:56

    Leuke auto! Prijs voor een goede 8-serie lijkt sowieso licht te stijgen, dus zo raar is de prijs niet voor deze 850 CSI. Echter, ik zou door sparen voor deze Alpina B12 Coupe. Dat hele ‘semi M’ idee vind ik maar niets. Daarbij vallen de prestaties een beetje tegen voor iets wat een ‘M8’ had moeten zijn. (een standaard R129 600 is sneller dan deze ‘speciale’ V12). Daarbij zijn die bakken niet de fijnste. En het staat hier al boven, het is een comfortabele GT, geen sportwagen.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      16 januari 2016 om 13:17

      @gtwillem:
      Een ton?! Heilige grutjes wat is dat spul duur….

      Dan zou ik toch per direct zoeken naar een uitmuntende BMW 6….
      http://ww3.autoscout24.nl/classified/275630937?asrc=pl|as

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        16 januari 2016 om 13:24

        @Rob: Dat is ook erg mooi, en prijstechnisch iets vriendelijker voor een portemonnee…

        Ik zie deze 3.0 CS ook al een tijdje voorbijkomen… (omdat ik ‘m af en toe op zoek…). Kijk, voor hetzelfde geld als die 850CSI heb je dus ook een originele E9, en zeker in deze kleurstelling ben ik er helemaal verliefd op.

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      16 januari 2016 om 13:18

      @gtwillem: Ben normaal gesproken echt een Alpina fan, maar in dit geval geval is de CSI toch echt beter/mooier. Tja prestaties vallen idd wat tegen, zelfs een R129 SL500 maakt hem het al knap lastig, maar is dat nu zo belangrijk?? dit soort wagens koop je nu niet meer om knalhard mee te boenderen, enkel zo af en toe uitlaten op de mooiste dagen van het jaar, en dan bij voorkeur even de autobahn op en een mooi poosje rond de 200/220 toeren, Souverein gevoel moet dat geven lijkt mij.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        16 januari 2016 om 13:40

        @bofkont: Het probleem van de CSI is gewoon dat ie eigenlijk neit zo bijzonder is. Het is de 850 zoals ie altijd eigenlijk had moeten zijn. Zeer bijzonder, en met 43k nog niet eens zo heel duur. Maar een standaard 850 is echt de Comfort Cruiser, en dat past gewoon wat beter.

        Maar ja, als je een sportieve GT wilt is er maar een topper:

        http://ww3.autoscout24.nl/classified/239784512?asrc=st|as

        Stuurt een heel stuk beter dan een 8-serie, en is nog goedkoper ook.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          16 januari 2016 om 15:49

          @gtwillem: Ja dat ben ik met je eens, een standaard 850i is echt niets bijzonders.

          Login om te reageren
  34. samasama zegt

    16 januari 2016 om 13:02

    Wat heb ik toch een hekel aan die vroege airbagstuurwielen..

    Login om te reageren
  35. LJ zegt

    16 januari 2016 om 13:27

    Deze autodealer heeft altijd mooie auto’s. Zo hebben ze momenteel een E30 M3 EVO II die zich nog haast in nieuwstaat bevindt en een Z8 staan.

    Login om te reageren
    • LJ zegt

      16 januari 2016 om 13:30

      @lj: ik was weer eens te laat haha

      Login om te reageren
  36. skid zegt

    16 januari 2016 om 13:50

    @mauritsh Good sport!

    Login om te reageren
    • Author zegt

      16 januari 2016 om 13:53

      @skid: Merci ;)

      Login om te reageren
  37. lekbak zegt

    16 januari 2016 om 13:55

    2 ton is voor geen enkele auto van die klasse een probleem. Hooguit een a-segmenter kan er last van hebben. De helft van het onderhoud aan dit is vanwege leeftijds slijtage. Ik zeg doen! Behalve dat ik wel wat leukers weet te vinden voor dat geld dan.

    Login om te reageren
  38. blaze3027 zegt

    16 januari 2016 om 16:58

    Wauw een v12 met zo weinig pk

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 januari 2016 om 22:53

      @blaze3027: 20 jaar geleden was dit juist heel veel voor een V12……

      Login om te reageren
  39. desjonnies zegt

    16 januari 2016 om 18:28

    Als je van je geld afwilt dan is dit een andere keuze dan bijvoorbeeld een gebruikte Aston Martin, maar net zo’n onbetrouwbaar duur pleurisding om je in dood te ergeren.
    En dan is het maar een BMW waar je je bodemloze-put-geld in gooit.

    Droomwagen, vooral blijven dromen.

    Ja vriend, gefortuneerd geboren kocht hem gloedjenieuw, ook een rode en ook deze uitvoering. Had er na een jaartje of drie gewoon een M5 toen aan ver-repareerd en BMW wilde het kreng niet eens inruilen voor een nieuwe 750 die de man van pure ellende voorstelde te kopen.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      17 januari 2016 om 01:12

      @desjonnies: zoals een wijsheid luidt: “Never meet your heros.”…

      Login om te reageren
  40. thomasthomas zegt

    16 januari 2016 om 21:15

    2 ton is niet erg. Als hij maar BMW dealer onderhouden is en elke stempel in het boekje heeft. Maar meestal is het een 100k goed onderhouden en dan brengen ze hem naar Jan Beun voor onderhoud.

    Login om te reageren
  41. Dutchdriftking zegt

    16 januari 2016 om 22:52

    Wat een droomwagen! De km stand is er niet aan af te zien. Wat ziet dat leer er nog goed uit!!!

    Login om te reageren
  42. pinut187 zegt

    17 januari 2016 om 00:01

    Km stand maakt me niet zoveel uit, de prijs en de kleur wel.

    Login om te reageren
  43. steelfighter zegt

    17 januari 2016 om 10:15

    Een a-klasse AMG 4 cilindertje heeft tegenwoordig al meer vermogen en koppel….

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      17 januari 2016 om 10:43

      @steelfighter: dus? Wat is je punt ? Je snapt niks van auto’s en dat etaleer je of je kijkt niet verder dan nieuwe auto’s?

      Login om te reageren
      • steelfighter zegt

        17 januari 2016 om 10:58

        @rolov: Ik etaleer dat het koppel en vermogen niks bijzonders is naar hedendaagse maatstaven… voel je je een beetje op je pik getrapt hahahaha. Auto is verder rommel, heb een 850i gehad dus weer waarover ik praat

        Login om te reageren
  44. pistonhead zegt

    17 januari 2016 om 12:50

    Nog een prachtexemplaar:
    http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/279199114

    (met een stevige prijs)

    Login om te reageren
  45. volvoturbo zegt

    17 januari 2016 om 18:01

    Liever de donkerblauwe op de achtergrond. Waarschijnlijk al verkocht. Ze hebben trouwens meer lekkers te koop: E46 M3 +CSL, E39 M5,….

    Login om te reageren
  46. Hupke zegt

    17 januari 2016 om 19:58

    43k voor zo’n wagen? Is de tijd voorbij dat je die dingen kon kopen voor een paar euro of deze een beetje gek?

    Login om te reageren
  47. menaz zegt

    19 januari 2016 om 14:32

    Zo dan. Paar jaar geleden betaalde je nog de oud ijzer prijs voor zo’n ding. Blijft overigens een mooi model.

    Login om te reageren
  48. autokennersm5 zegt

    21 januari 2016 om 12:12

    geen probleem!
    de inloop olie is er pas net uit….

    #bmw

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North