• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW E30 M3 Tuningset door MK-Motorsport

Auteur: autoblogger, gepost 15 september 2006 om 21:09 – 43 Reacties

BMW E30 MK-M3


Vanwege het 20-jarig bestaan van de BMW E30 M3 komt MK Motorsport met een tuningsetje. Hoogtepunten zijn een bodykit van carbon (voor- en achterspoilert), motorische aanpassingen tot max 295pk, betere remschijven en een sportiever interieur.

Standaard had de M3 destijds 192pk en verscheen naar aanleiding van het succes van de M635CSi en M5, daarnaast wilde men concurrent Mercedes aftroeven die in 1984 met de 190E 2.3-16 kwam.

Wouter schreef er laatst nog over (vs een Carrera GT) en uit de reacties bleek wel dat dit model nog steeds veel fans heeft. Het succes van deze eerste M3 was voor MK Motorsport dan ook reden om iets speciaals te doen op de 20ste verjaardag van het model.

Zie hieronder meer afbeeldingen van de MK-M3:

BMW E30 MK-M3
BMW E30 MK-M3
BMW E30 MK-M3

Ook interessant!

  • Video - Johnny Cecotto over 'zijn' BMW M3 (E30)
  • Voor weinig een BMW M3 E30 occasion kopen: het kan!
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, M3, tuning

Vorig bericht: « Video: zo moet het dus niet
Volgend bericht: Volvo S80 door Heico »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ad zegt

    15 september 2006 om 21:19

    Blijft een tijdloze auto. En ’t rijdt gevaarlijk lekker. Zeer controleerbaar maar je moet je koppie er wel bijhouden!

    Login om te reageren
  2. Stan zegt

    15 september 2006 om 21:19

    Mooi in de oude stijl gelaten, hou ik wel van als tuners dat doen.

    Login om te reageren
  3. dekster zegt

    15 september 2006 om 21:28

    toch een beetje onteering niet?
    ( deze kan toch wel mooi M3-s tunen, ik zag dit overlaatst in een magazine http://activeautowerke.com/ )

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    15 september 2006 om 21:59

    Nog een plaatje:
    BMW E30 MK-M3

    @dekster: ik weet niet of het onteeering is, het is toch wel netjes gedaan…

    Login om te reageren
  5. dekster zegt

    15 september 2006 om 22:01

    het is wel netjes gedaan, maar een klassieker laat je toch in z’n originele staat?

    Login om te reageren
  6. JR zegt

    15 september 2006 om 22:19

    Prachtig ding. En wat mij betreft: niets mis mee om een youngtimer ‘licht bij te tunen’. Bij mij in de buurt rijdt er iemand al jaren in een prachtig geconserveerd exemplaar rondt. Skitterend.

    Al moet ik er toch bij zeggen..mijn persoonlijke favoriet is wel de 190E 2.3-16

    Login om te reageren
  7. JustFendi zegt

    15 september 2006 om 22:59

    als iemand er een te koop heb voor een mooie prijs; graag!

    Login om te reageren
  8. Alwood zegt

    15 september 2006 om 23:13

    zou ik best dom vinden om die te gaan tunen…

    origineel zal de auto veel waardevaster zijn.

    Login om te reageren
  9. Mpower zegt

    15 september 2006 om 23:13

    Buitengewoon prachtig de E30 M3, altijd mijn jongensdroom geweest en nog steeds heb ik er veel voor over. Het feit dat het steeds meer een collectors item aan het worden is maakt het er niet makkelijker door.

    Dit doet mijn hart zo sneller kloppen. Ik zeg bewust geen goeie ouwe tijden want ik vind dat BMW nog steeds hetzelfde filosofie in het steeds meer gecommercialiseerde auto-industrie in tak probeert te houden. De E30 is natuurlijk meer passie en minder commercieel, dan de E46 M3 bijv, maar ach ja tijden veranderen.

    Erg netjes die M3 op die foto trouwens precies zoals het hoort, perfect!

    Login om te reageren
  10. Nee! Die andere Rick zegt

    15 september 2006 om 23:13

    Mijn favoriet blijft toch wel de E30 M3 EVO III uitvoering beter bekend als de Johnny Cecotto uitvoering.
    Met 17´ inch 3-delige BBS honingraat velgen! Prachtig!

    Login om te reageren
  11. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    16 september 2006 om 10:45

    Optisch lijkt deze auto gewoon op een sport evo uitvoering met die carbonspoilerzwaard en het opstaande carbonlipje op de achterspoiler. En wat betreft de stoelen die erin zitten ”die zitten ook in de sport evo”. Dus een optische vernieuwing is het niet want deze auto is zo fabrieks af geleverd wel gelimiteerd maar goed (500st). De sport evolution was goed voor een 2.5i 4 cilinder met 238pk en zoals gewoonlijk bij BMW had deze minder gewicht dan een normale m3 e30. 295pk is trouwens niet verkeerd en zeker niet in deze auto!

    Login om te reageren
  12. silasse zegt

    16 september 2006 om 11:06

    Echt mooi.
    Een buur van me bezit er een.

    Login om te reageren
  13. petje zegt

    16 september 2006 om 13:02

    sorry hoor, maar ik vind het helemaal niks

    Login om te reageren
  14. nico zegt

    16 september 2006 om 13:19

    ZIE ik da goe??
    M3 4cilinder??

    mooie auto!!!!

    Login om te reageren
  15. Pieter-Jan zegt

    16 september 2006 om 14:55

    Dat is tunen volgens de regels van de kunst. En milieu vriendelijk ook om een auto up te dated, i.p.v. een nieuwe te bouwen.

    Login om te reageren
  16. 911 zegt

    16 september 2006 om 15:24

    ja zal best

    dit is netjes gedaan prachtig in de oude stijl gelaten.
    kwa rijbeleving zou dit zeker wel heeelemaal top zijn
    super gedaan niet??

    Login om te reageren
  17. MrSelected zegt

    16 september 2006 om 16:53

    Hoewel ik een originaliteitsfreak ben vind ik dit erg netjes gedaan,

    alleen de velgen zijn wat overdone.

    Technische verbeteringen zijn alleen maar een pluspunt, vooral de remmen.

    Login om te reageren
  18. Hilgert zegt

    16 september 2006 om 19:39

    @Nico: ja, de E30 M3 had inderdaad een 4 cylinder.

    Wat wel veel wordt gedaan is een E30 320 of 325 aanschaffen en er dan een E36 M3 6 cylinder motorblok inlepelen. Carter van een E34 gebruiken en rijden maar.

    Login om te reageren
    • M5Power zegt

      1 mei 2010 om 15:56

      @Hilgert: weet je soms of het ook mogelijk is om zo een blok in een 316 te leggen?

      Login om te reageren
  19. BMW 323Ci zegt

    16 september 2006 om 20:13

    Blijft een mooie wagen die E30 M3!

    Login om te reageren
  20. Ruud W zegt

    17 september 2006 om 06:23

    Jonges, als er nog belangstelling voor is: een vriend van mij heeft er een in de aanbieding, donkerblauw met leren bekleding 1,5 ton op de teller… belangstellenden mail maar ff want hij moet weg. Ik zou hem zelf graag kopen maar ik krijg m helaas niet verzekerd.

    Ik hoor t wel!

    Ruud 1984

    Login om te reageren
  21. joris zegt

    17 september 2006 om 18:50

    REAL BEATYYYY

    Login om te reageren
  22. Ome henk zegt

    18 september 2006 om 09:28

    Geweldige auto .. zo’n mean machine

    Login om te reageren
  23. Tombnolz zegt

    18 september 2006 om 20:42

    Deftig getuned, maar voor mij mag het “standaard” blijven.

    295 pk, dat moet lekker scheuren jongens!

    Login om te reageren
  24. Sjonnie zegt

    24 september 2006 om 18:02

    Voor hoeveel gaan die bakken eigenlijk tegenwoordig ?
    Ik zie er ook wel zoeen zitten eigenlijk ;)

    Login om te reageren
  25. Manolo.E30M3 zegt

    29 september 2006 om 00:34

    @ Nee! Die andere Rick schrijft,

    De E30 M3 EVO III en een Johnny Cecotto uitvoering zijn zeker niet het zelfde !!
    De E30 M3 EVO III is de 2,5L Sport Evo met 238pk waar Junior het over heeft.

    Een Johnny Cecotto kan je vergelijken met de E30 M3 Evo 2 met 215pk en die hebben beide een 2,3L motor.

    Login om te reageren
  26. Manolo.E30M3 zegt

    29 september 2006 om 00:42

    @ PETJE

    Ik zie dat je een link hebt naar Porsche?
    Ja dan zal je de E30 of wat dan ook van BMW niets vinden (of dat tenminste zeggen) Ik werk zelf bij een Porsche Dealer en al die mensen daar lopen BMW alleen maar af te zeiken. Dat het auto’s zijn voor criminelen. Houd toch op,…. ik bedoel alsof er niet genoeg fouten mensen in 2e hands Porsche’s rijden. Zelf ben ik een BMW liefhebber (met name E30) dus misschien zitten ze me gewoon te jennen of voelen ze zich bedreigd door de populairiteit van BMW.

    Login om te reageren
  27. Manolo.E30M3 zegt

    29 september 2006 om 00:49

    @ SJONNIE

    Je moet denken aan een vanaf prijs van €6.000,- a € 8.000,-. Daaronder zou ik niet aan beginnen tenzij je zelf echt technisch bent. Maar als je op verschillende sites kijkt zie je ook E30 M3’s staan van net tot ver boven de €10.000,-.
    De duurste die ik heb gezien was een originele E30 M3 Cabrio van de 1e eigenaar met complete onderhouds history aanwezig en hele lage KM-stand voor €34.000,-. Je kan het zelf dus zo gek maken als je wilt.

    Een E36 M3 heb je tegenwoordig ook van tussen de €8.000,- en de €15.000,- maar ja, ben je een E30 liefhebber of niet …..?

    Login om te reageren
  28. Sjonnie zegt

    29 september 2006 om 20:29

    Tja, toch liefst een E30… :) Eerst volwassen worden en nog wat sparen misschien :(

    Login om te reageren
  29. Sjonnie zegt

    29 september 2006 om 20:44

    Hier nog een filmpje v Fifth Gear over de M3 E30 vs. Lancia Delta Integrale 16v : http://www.video.google.com/videoplaydocid=2820781808476240903&q=E30+M3 (hopelijk heb ik het adres juist overgenomen) Die Fifth Gear journalist lijkt het alvast leuk te vinden. Begrijpelijk ook trouwens… De BMW ook minder over te hellen dan de Lancia in de bochten. :)

    Login om te reageren
  30. Sjonnie zegt

    29 september 2006 om 20:51

    Ik heb de link nog eens geprobeerd, bij mij werkt hij alvast niet. Kan ook een tijdelijk probleem zijn, maar voor de zekerheid : als je naar http://www.video.google.com gaat en als zoekopdracht E30 M3 opgeeft kom je er vanzelf.

    Login om te reageren
  31. Manolo.E30M3 zegt

    30 september 2006 om 17:42

    @ SJONNIE

    Leuke video’s, thanx.

    Login om te reageren
  32. Sjonnie zegt

    1 oktober 2006 om 21:08

    @ Hilgert : Lijkt me wel niet zo goed voor de gewichtsverdeling. De M3 staat bekend om zijn perfedte balans, dan lijkt het me geen goed idee om er opeens een grotere motor in te lepelen, liever tuning.
    Daarom maak ik me trouwens ook zorgen over die nieuwe V8, maar ze zullen de schade wel beperken denk ik. Met een volledig nieuw model kunnen ze de hele constructie aanpassen, bij een bestaande wagen is dat al een gegeven, dat is het verschil.

    Login om te reageren
  33. Manolo.E30M3 zegt

    5 oktober 2006 om 23:13

    Ik heb trouwens even een hele hele HELE domme vraag:

    Voor de E30 (en dan bedoel ik de M3 en 325i) Wat moet er getankt worden dan? Ik neem aan 98 super(plus?) Loodhoudend, loodvervanger, loodvrij ??
    Ik neem aan geen 95 toch?

    Ik hoop niet dat iemand zeg V-Power want dat is zoals ze zeggen het werk van de duivel (ferrari)

    Login om te reageren
  34. Rick dos zegt

    5 oktober 2006 om 23:20

    @Manolo.E30M3
    Alles na bj ´88, 98 loodvrij voor de M3 en 325i is inprincipe 98 maar kan ook 95 aan. Je kan het trouwens zien aan de opening van je benzine tank er zit namelijk een vernauwing in. Dit heeft men gedaan omdat vroeger de slurfen van loodhoudende benzine breder waren dan die van loodvrije benzine.

    Login om te reageren
  35. CSL zegt

    8 oktober 2006 om 18:21

    DE m3 is gewoon standaard er is alleen motorisch aan gewerkt!
    nog een foto: http://home.arcor.de/weiss_blau_fan/BMW%20E30%20M3%20%202004%20(2).JPG

    400 meter 9.4sec :
    http://www.youtube.com/watch?v=MDLzfMoNq0w

    Login om te reageren
  36. the lions racing team bmw m3 e30 rallysport zegt

    1 december 2006 om 20:03

    hallo wij rijde met zo een bmw m3 e30 rally voor elke rally zijn wij te zien in een paarse bmw e30 groetjes van het helle team

    Login om te reageren
  37. jorn zegt

    2 februari 2007 om 14:56

    toch knap gedaan dat bakske, toch mooi zo’n oldtimer getuned. Ik zou mijn wagen ook best eens onder handen willen nemen, een BMW 3.16i van ’89. Motor switchen, en zoeken naar zoveel mogelijk pk’s, de buitenkant later.

    Login om te reageren
  38. Jaap zegt

    27 februari 2007 om 22:09

    Er wordt hier veel gepraat over tunen van een e30 m3, maar welke eigenaar die een originele heeft doet dat nou? De auto is geld waard origineel, zodra je origineel gaat vervangen door tuning daalt de waarde erg hard, heel erg hard.

    Ik heb zelf een nette originele, maar echt geen Tuning troep erop, das dood zonde.

    Login om te reageren
  39. Alex zegt

    15 maart 2007 om 19:07

    De mooiste is een echte in originele staat, alle mensen die het hebben over tunen, skirts, andere uitlaten, die snappen ( en dat is niet rot bedoeld ) dat de echte geld waard blijven, en de getunde, met dtm uitlaten en andere spiegels, niet woorden gewaardeerd door de “kenners”
    Ik heb zelf overigens een 1990 Cecotto M3 en van de 505, die gemaakt zijn na de winst in de DTM kampioenschap in 1989

    Login om te reageren
  40. Michael zegt

    16 juni 2007 om 21:21

    Ik heb vroeger ééntje gehad van de 4721 die zijn gemaakt. Een 2.3 van 1988 200pk zonder kat. Het mooiste is met 17″ BBS RX, een Evo1 lipje op bumper vooraan,
    een Scorpion inox uitlaat en H&R veren van -4cm.
    Heb je trouwens al z’on originele uitlaat in je handen gehad ?
    Om door je knieen te zakken… En ééntje die op 15 duimkes staat met hoge
    banden is ook maar bescheten… Die Evo’s stonden op 16ekes dat was al beter.

    Login om te reageren
  41. lodewijk zegt

    25 juni 2007 om 18:24

    ik rijdt sinds kort een alphina e30 B3. 205pk, gaat wel goed.

    Login om te reageren
  42. LUCAs zegt

    3 september 2007 om 17:50

    1ste eigenaar 160 km mee gerede sindsdien als showmodel,staat nu te koop voor een ton,

    maar toch paar goeie die voor €14.000 te koop staan
    en onder die bedrag zou ik er niet aan beginne,zijn toch wel ouwe bakke
    ik had zelf een E30 327 met een M pakket volledig M had om de zoveel tijd weer
    onnodige probleme,

    als je hem koopt moet je een schone goeie kope,anders zal je blijve betale
    is toch een liefhebbers auto, Binnekort is die belastingsvrij

    een belastingvrije raceauto geweldig!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North