• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M135i officieel, moeilijk snel, ook als driedeurs

Auteur: Alwood, gepost 13 mei 2012 om 09:35 – 91 Reacties

BMW M135i
Daar is ‘ie hoor. Het eerste M Performance benzine-product. BMW’s instap kanonnetje. Net geen 1M maar met een beetje inspanning sterk gelijkend te maken. De BMW M135i.

Voorin de nieuwe BMW M135i vinden we inderdaad een zescilinder lijnmotor met turbo, 320pk en een koppel van 450Nm beschikbaar vanaf 1300 tpm. Een nog steeds vrij klein autootje en belachelijk grote zescilinder betekenen dat het hard gaat. Op papier is de M135i automaat (8-traps) net zo snel als een 1M Coupe (4,9 seconden). Daarbij stoot de automaat 175 gram CO2 uit (bijna 50 minder dan de 1M). De handbak is iets langzamer (5,1 seconden 0-100 km/u) en viezer (188 gram CO2).

Om nog wat meer Audi-rijders en mindere chauffeurs te paaien is dit zescilinder turbo-feest nu ook met xDrive te bestellen. Sowieso zal de M135i wat softer afgesteld zijn dan de 1M. Alleen overstuur als je daar heel nadrukkelijk om vraagt.

UPDATE: reclamevideo met driftende M135i en chick op autojunk.nl.

Ook interessant!

  • BMW update M135i xDrive, moet nu nog beter rijden
    BMW update M135i xDrive, moet nu nog beter rijden
  • Mijn Auto: BMW M135i van Stefan
    Mijn Auto: BMW M135i van Stefan
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Officieel: dit wordt het nieuwe zelfstandige BMW M-model!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW, m-performance, m135i

Vorig bericht: « Top 10: Best verkochte auto’s aller tijden
Volgend bericht: BMW 3 Serie Touring, dit is ‘m »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    13 mei 2012 om 09:40

    Dus we kunnen er vanuit gaan dat de 3-serie M ook sowieso een 6 cilinder krijgt, was bang voor downsizing maar als deze al een 6 cil heeft..

    verder niet echt gecharmeerd van de 1-serie..

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 mei 2012 om 10:08

      @dennisr: dus omdat een 1 Serie een zescilinder heeft krijgt een M3 dat ook? Wat een enorm kromme redenatie die nergens op slaat.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        13 mei 2012 om 10:10

        @robbie: ”sowieso een zescilinder” of met andere woorden, minstens een zescilinder.. zo raar is het niet hoor.. als ze bij de 1 serie al een zescilinder doen zullen ze bij de 3 serie toch zeker geen 4 cilinder doen? althans, zo denk ik er over.. maarja..

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          13 mei 2012 om 10:18

          @dennisr: dat de M3 geen viercilinder krijgt weet zelfs mijn oma, daar is ook nooit sprake van geweest.

          Dat er dus minimaal een zescilinder in zou komen wisten we ook al voordat de M135i werd onthuld.

          Login om te reageren
          • RubenPriest zegt

            13 mei 2012 om 10:21

            @robbie: niet zo bijten :P

            Login om te reageren
          • dennisr zegt

            13 mei 2012 om 10:21

            @robbie: Rustig maar jongen.. ik zou niet raar opkijken als ze ineens een 4 cilinder M3 op de markt brengen, overal downsizing dus waarom zou dat zo gek zijn?

            hoe kan jij zoiets WETEN voordat er iets als deze 1 serie op de markt komt dan? volgens mij doe jij ook niks meer dan gokken.. en ik zeg oom nergens dat er sprake van is geweest, maar tegenwoordig kijk ik er niet raar meer van op..

            Login om te reageren
          • RubenPriest zegt

            13 mei 2012 om 10:22

            @robbie:

            Login om te reageren
          • Vanquish zegt

            14 mei 2012 om 13:00

            @robbie: Heb je niet gehoord dat de volgende M3 een geupgrade RX8 rotatiemotor krijgt? :O

            Login om te reageren
      • Megakix zegt

        13 mei 2012 om 10:33

        @robbie: de redenering van @dennisr klopt natuurlijk ! Je gaat geen 6-cilinder in een gebakje-1-serie moffelen en dan het hogere segment alleen bedienen van een 4-cilinder.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          13 mei 2012 om 10:36

          @Megakix: was het in jouw ogen dan ooit een optie dat de M3 een viercilinder zou krijgen? Lijkt mij sterk…

          Dat wist iedereen ook al voordat de M135i onthuld zou worden.

          Login om te reageren
          • SCscreamGT2 zegt

            13 mei 2012 om 11:37

            @robbie: blablablabla, voor een redactielid nog wel…

            Login om te reageren
            • fortuna zegt

              13 mei 2012 om 21:00

              @SCscreamGT2: ultimate fail for robbie, de M3 is begonnen met een 4-cilinder.

              Login om te reageren
          • r2d2 zegt

            13 mei 2012 om 12:22

            @robbie: Had het origineel niet een 2.3 I4? Niet zo’n hele gekke gedachte dan toch? Als de M3 een I4 krijgt zou het juist back to it’s roots zijn.

            Login om te reageren
            • undifined1 zegt

              13 mei 2012 om 12:47

              @r2d2: Maar dat was een 4 cilinder, omdat de het een kleinere uitvoering van de m88 uit de e28 m5 was, in feite gewoon dezelfde motor als de 3.5 uit de m5 maar dan met 2 cilinders minder. Dat was goed mogelijk omdat de m88 uit de m5 op de m30 motor was gebasseerd, wat de 6 cilinder uitvoering van de m10 4 cilinder was.

              Ze hebben toen gewoon een m10 onderblok gepakt en de 24 kleppen kop van de m88 en daar een stuk vanaf gehaald, nieuwe nokkenassen gemaakt, en de elektronica iets aangepast, en binnen 2 weken was de s14 e30 m30 motor geboren.

              Als het hetzelfde als toen zou gaan, zou er nu dus een v6 in moeten komen, maar dat verwacht ik niet. Ik denk eigenlijk dat in de nieuwe m3 een 6 in lijn komt. En dat er pas bij de m3 die daarna komt een 4 cilinder er in komt, wat dan de kleinere uitvoering is van de 6 cilinder uit de volgende m5.

              Login om te reageren
  2. rufctr01 zegt

    13 mei 2012 om 09:42

    Wel veel mooier dan de A3 en kwalitatief ook op een hoger niveau! Gave auto!

    Login om te reageren
    • grrrrommmmm zegt

      13 mei 2012 om 10:02

      @rufctr01: en dat zie je aan een paar foto’s…. Knap

      Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 mei 2012 om 14:14

      @rufctr01: A3 was best afgewerkte auto in zijn klasse, de nieuwe model gaat heus niet onderdoen..

      Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        13 mei 2012 om 17:45

        @KaCh1ng: HET nieuwe model.. Maar inderdaad. Knap dat je dat kan zien aan een paar foto’s rufctr01 :D

        Login om te reageren
    • fean zegt

      14 mei 2012 om 14:45

      @rufctr01: nein, das ist quatsch. König Innenraum ist unübertroffen!

      Login om te reageren
  3. benzinehoofd zegt

    13 mei 2012 om 09:47

    @Alwood: “moeilijk snel”?

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      13 mei 2012 om 09:51

      @benzinehoofd: Da’s tegenwoordig gewoon normaal om te zeggen

      Login om te reageren
  4. vale46 zegt

    13 mei 2012 om 09:47

    De titel: “moeilijk snel”
    Wat wil je daar mee zeggen @Alwood? Dat hij moeilijk op snelheid te krijgen is?

    OT: op papier ziet dat er een heerlijk scheurbakje uit :)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 mei 2012 om 10:13

      @vale46: Yep, er zit een hele dikke spons onder het gaspedaal, BMW noemt dat het EDS systeem: efficiënt dynamic sponge ;)

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        13 mei 2012 om 10:32

        @mashell: Haha :D

        Login om te reageren
      • Emile_Benz zegt

        13 mei 2012 om 10:45

        @mashell: Kun je uitzetten……..

        Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      13 mei 2012 om 13:57

      @vale46: Dat is de taal van tegenwoordig, je loopt achter.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        13 mei 2012 om 20:02

        @drivingpleasure: Oh echt?
        Ik ben 19jaar & ik kan al niet meer mee :(
        Men word snel oud de dag van vandaag :D

        Login om te reageren
  5. startech zegt

    13 mei 2012 om 09:48

    love it!
    weinig concurrentie denk ik ook.. (of niet soms?)

    Login om te reageren
  6. vale46 zegt

    13 mei 2012 om 09:49

    OFF toppic: waarom staat mijn upload op Autojunk van gisterennamiddag nog steeds niet op de site??
    @Alwood

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      13 mei 2012 om 10:33

      @vale46: Ze staan er al op, merci :)

      Login om te reageren
  7. sirdrinksalotofpetrol zegt

    13 mei 2012 om 09:50

    Deze ziet er dan wel weer cool uit, maar blijf het nog steeds jammer vinden van de achterkant.

    Login om te reageren
  8. jzaero zegt

    13 mei 2012 om 09:52

    Lijkt me ook dat er weinig concurrentie voor is. Dichtsbijzijnde is de RS3. Wel heerlijk bommetje en zeker de specs zijn M-waardig. Het totaalpakket kan je pas over oordelen als je erin rijd. Is lastig roepen of dit de M-badge waardig is of niet, maar ik twijfel er eerlijk gezegd niet aan, dan wel met handbak.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      13 mei 2012 om 12:29

      @jzaero: Enige die de ”M-badge” waard zijn, zijn de echte M’s. M3/M5/1M. De rest zijn allemaal ///Marketings.

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        14 mei 2012 om 00:15

        @jeffreym3: Meen je dat nou? Een van de eerste BMW M modellen, was een M535i. Valt precies in deze categorie.

        Login om te reageren
  9. theblackstig zegt

    13 mei 2012 om 09:59

    De voorkant is nog steeds een schele haan, maar wel met een stroerdere bek. De achterkant heeft reeds een koortslip opgelopen. We buitenissig snel voor zo’n klein wagentje!

    Login om te reageren
  10. tjeerdmaasland zegt

    13 mei 2012 om 10:05

    Als je vanaf de zijkant kijkt, is het net een 6-serie zonder de ‘kont’.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 mei 2012 om 10:10

      @tjeerdmaasland: en je je ogen heel ver dichtknijpt zeker…

      Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      13 mei 2012 om 10:11

      @tjeerdmaasland: Als je nog iets beter kijkt dan zie je Neo van The Matrix achter het stuur zitten..

      Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    13 mei 2012 om 10:09

    Afschuwelijk lelijk ding. Die vorig was al niet mooi maar zag er tenminste nog een beetje functioneel uit.
    Deze is een stuk te dik geworden.

    Login om te reageren
  12. RubenPriest zegt

    13 mei 2012 om 10:09

    Mooie specs en alles maar de auto blijft lelijk. En ik ben benieuwd naar het geluid. Hoop dat die turbo’s niet teveel zuiver geluid wegsnoepen

    Login om te reageren
    • bmwfreak zegt

      13 mei 2012 om 10:15

      @rubenpriest: ik vind hem wel mooi hoor, en idd prachrige prestaties!

      Login om te reageren
      • bmwfreak zegt

        13 mei 2012 om 11:42

        @bmwfreak: * prachtige …

        Login om te reageren
    • bmwfreak zegt

      13 mei 2012 om 10:16

      @rubenpriest: wat vind jij dan wel mooi?

      Login om te reageren
      • RubenPriest zegt

        13 mei 2012 om 10:18

        @bmwfreak: nieuwe 5 en 6 serie zijn wel geslaagd qua looks maar deze 1 is niet mooi geevolueerd. Met name de achterkant

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 mei 2012 om 10:25

      @rubenpriest: turbo! Voorin ligt de N55 met 1 (twin scroll) turbo.

      Login om te reageren
      • RubenPriest zegt

        13 mei 2012 om 10:36

        @robbie: ja nou ben benieuwd naar t resultaat.

        Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      13 mei 2012 om 13:59

      @rubenpriest: Dat is jouw mening. Ik vind hem wel mooi, mooier dan de oude 1 serie, en genoeg mensen die het vinden, anders zou je hem niet rond zien rijden…

      Login om te reageren
      • mightymike zegt

        14 mei 2012 om 10:26

        @drivingpleasure: komt omdat het een lease musli bak is en een premium logo opstaat. Voor dat geld heb ik liever wat ‘meer’ auto

        Login om te reageren
  13. bmwfreak zegt

    13 mei 2012 om 10:13

    Prijzen?

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    13 mei 2012 om 10:15

    Mooie wielen. Verder blijf me verbazen dat M blauw bijna hetzelfde is als OPC blauw.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 mei 2012 om 10:26

      @mashell: gezamenlijk verf inkopen scheelt in de kosten ;)

      Login om te reageren
    • fean zegt

      14 mei 2012 om 14:47

      @mashell: Subaru 555 blauw

      Login om te reageren
  15. jordy14 zegt

    13 mei 2012 om 10:17

    De voorkant is mooi maar de achterkant is minder geslaagd.

    Login om te reageren
  16. Reinbergen zegt

    13 mei 2012 om 10:18

    Meh, voor het geld kun je waarschijnlijk een E46 M3 CSL aanschaffen. Keuze snel gemaakt…

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      13 mei 2012 om 10:34

      @Reinbergen: Hoe weet je nou hoeveel hij gaat kosten? Voor de prijs van een 1M kun je ook een Ferrari kopen, wat is je punt?

      Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        13 mei 2012 om 12:30

        @The360box: Kromme vergelijking daar de ferrari niet ook een BMW is.. Logisch dat als deze even duur gaat worden als een e46 M3 CSL dat je voor de CSL gaat!

        Login om te reageren
      • spylegion zegt

        13 mei 2012 om 12:37

        @The360box: ws. dat je voor hetzelfde geld een echt speciale bmw rijdt..

        Csl; 1375kg, 360 atmosferische pk’tjes en een geluid voortbrengend waar je een harde plasser van krijgt..
        Owh en als 1 vd weinige bmw’s zeer gering waardeverlies..

        Login om te reageren
  17. norge zegt

    13 mei 2012 om 10:18

    Maar goed dat tie zo snel is (lelijk),maar mindere chauffeurs met betrekking tot vierwielaandrijvng vind ik een belachelijke stelling.Voor de intelligente chauffeur kan je dan net zo goed zeggen.

    Login om te reageren
  18. vanquishs zegt

    13 mei 2012 om 10:20

    Ik moet heel erg wennen aan de nieuwe 1-Serie alleen dit vind ik gelijk een dikke uitvoering. Helemaal goed! Zo moet ie zijn!

    Login om te reageren
  19. martinoo078 zegt

    13 mei 2012 om 10:21

    Blijft een afgrijselijk lelijk ding, zo’n 1-serie

    Login om te reageren
  20. The360box zegt

    13 mei 2012 om 10:33

    Kan er wel aan wennen met zulke specs en uiterlijk.

    Login om te reageren
  21. jrmpower24 zegt

    13 mei 2012 om 10:35

    lekker ding!

    Login om te reageren
  22. ds3thp zegt

    13 mei 2012 om 10:36

    Dit is de eerste keer dat ik de nieuwe 1 serie mooier begin te vinden!

    Nu nog de 1 serie coupe afwachten.

    Maar mooi stukje techniek zo. Ben benieuwd hoe zoiets nou rijdt, maar dat zal wel goed zitten!

    Login om te reageren
  23. jippie zegt

    13 mei 2012 om 10:58

    Sinds de nieuwe 1-serie ben ik de oude meer gaan waarderen.

    Login om te reageren
  24. tjorque zegt

    13 mei 2012 om 10:58

    Hier staat ook een nieuwe einzer op de oprit maar dan van de hele ander kant van de range… (firmawagen)

    Hoewel ik niet wild ben van de neus (ik vind hem lelijk) vind ik het verder wel een heerlijke wagen met verder ook mooie lijnen…

    De vette voorbumperpartij op de 135i lost het probleem van lelijkheid op dit model ook wel grotendeels op. (of zou ik een vertekende mening hebben doordat ik 450Nm@1300rpm gelezen heb :) ;) )

    Login om te reageren
  25. bonkers zegt

    13 mei 2012 om 11:01

    Zo, die ziet er heel goed uit

    Login om te reageren
    • bonkers zegt

      13 mei 2012 om 11:02

      @bonkers: de cijfers mogen er ook wezen

      Login om te reageren
  26. michelyman zegt

    13 mei 2012 om 11:26

    Ziet er goed uit maar de vorige 1 zag er leuker uit met een M pakket.

    Login om te reageren
  27. MAB zegt

    13 mei 2012 om 11:51

    dit zou ik liever hebben dan een 1M, niet zo hardcore maar toch waanzinnig snel!

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      13 mei 2012 om 12:33

      @MAB: Een aantal mensen van driving-fun die een 1M rijden vinden het juist een goede allrounder. Totaal geen hardcore sportwagen. Ik zou deze 135i in nog geen 100 jaar boven de 1M verkiezen.

      Login om te reageren
      • MAB zegt

        13 mei 2012 om 15:20

        @jeffreym3: naja ik weet het niet, en ik vind de 1m sowieso veelste duur.

        Login om te reageren
        • jeffreym3 zegt

          13 mei 2012 om 17:06

          @MAB: Is dat niet het geval bij elke BMW? Of eigenlijk elke auto die je nieuw koopt in nederland ;)

          Login om te reageren
          • MAB zegt

            13 mei 2012 om 17:50

            @jeffreym3: ja sowieso maarja sommige zijn het het ‘waard’ maar bij deze vind ik het absurd.

            Login om te reageren
  28. autoimporterenduitsland zegt

    13 mei 2012 om 11:53

    Vorige model was een stuk mooier imho….

    Login om te reageren
  29. GOD zegt

    13 mei 2012 om 11:59

    Ik vind hem heel stiekem wel vet.

    Login om te reageren
  30. spylegion zegt

    13 mei 2012 om 12:15

    Een 1 serie met koplampunits van een 7 serie.. Totaal uit verhouding dus..

    Als je nou optioneel units kan krijgen die de helft kleiner zijn is dit toch wel een lekker bommetje lijkt me zo..

    Benieuwd naar prijs en gewicht..

    Login om te reageren
  31. kickass zegt

    13 mei 2012 om 12:53

    Leuke concurrent voor de S3.
    PS: Ik zie geen chick op Autojunk… :P

    Login om te reageren
  32. Tommy2 zegt

    13 mei 2012 om 13:16

    Ze moeten nog een keer naar die achter bumper kijken en zichzelf achter de oren krabben. Er moeten betere oplossingen zijn dan 2 lappen grijs kunststof. XD

    Login om te reageren
  33. drivingpleasure zegt

    13 mei 2012 om 13:54

    Wat een lekkere wagen zeg! Filmpjes is ook leuk.

    Login om te reageren
  34. theblackdude zegt

    13 mei 2012 om 14:29

    bmw doe wat aan die afschuwelijke voorkant,dan kan ik er mee leven.

    Login om te reageren
  35. amgpowerrr zegt

    13 mei 2012 om 14:30

    Blijft een lelijk ding zeg maakt niet uit welke editie het is.

    Login om te reageren
  36. Justawheelchairguy zegt

    13 mei 2012 om 15:04

    Gave wagen!

    Login om te reageren
  37. zakar36 zegt

    13 mei 2012 om 16:39

    Dik? Ja! Mooi(er)? NEEE!

    Login om te reageren
  38. cesarestevao zegt

    13 mei 2012 om 17:32

    Ik vind BMW’s leuk, maar dit model is de lelijkste model sinds 5 serie GT doe mij maar de vorige 1 serie!!

    Login om te reageren
  39. jeffreym3 zegt

    13 mei 2012 om 17:47

    Moet zeggen zijaanzicht klopt redelijk TOT je de deuren voorbij bent.. Afschuwelijk gewoon. Evenals die voorkant!

    Login om te reageren
  40. Flamingo zegt

    13 mei 2012 om 18:33

    dit is zo’n vette bak maar wel in het zwart!

    Login om te reageren
  41. meneersander zegt

    13 mei 2012 om 19:18

    Dat is een strakke auto!

    Login om te reageren
  42. syliaca zegt

    13 mei 2012 om 19:38

    Ik vind hem absoluut niet mooi, maar hij is wel moeilijk snel.

    Login om te reageren
  43. bartsmit zegt

    14 mei 2012 om 08:55

    Moeilijk snel? Is dat weer nieuw of zo? Ga nu ff moeilijk schijten…. :) Daarna ga ik weer moeilijk doen…

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      14 mei 2012 om 13:01

      @bartsmit: Stomme studententaal. Ik ben al een tijdje student, maar ik kan er niet aan wennen.

      Login om te reageren
  44. johnny23 zegt

    14 mei 2012 om 17:22

    Dan is de vraag van Top Gear dus inderdaad terecht: Waarom zou je nog een M kopen als de ‘gewone’ al net zo snel zijn? En feitelijk net zo veel fun leveren.

    Ben alleen benieuwd of ze ook het echte M-gevoel hebben.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North