BMW heeft de M135i xDrive van een update voorzien. Het resultaat is een nog beter sturende auto, aldus de Duitse autofabrikant.
Het is en blijft een controversiële hot hatch, de huidige M135i xDrive. Dat gezegd hebbende. Het is geen onaardig sturende auto. Het model is nu een dikke twee jaar verkrijgbaar. Volgens BMW de tijd om het model aan te pakken. Een facelift is een stapje te ver, maar van een update kun je best spreken.
De vernieuwde BMW M135i xDrive moet wel degelijk anders aanvoelen in het model voor de update. Zo zijn de veren en dempers opnieuw afgestemd, zijn er aanpassingen aan het chassis doorgevoerd en is de soundtrack in het interieur aangepast. Oké, dat laatste heeft natuurlijk geen invloed op de rijeigenschappen.
Aan de 2.0-liter TwinPower Turbo viercilinder is niets gedaan om de auto bijvoorbeeld meer vermogen te geven. Dat betekent nog steeds 306 pk en 450 Nm koppel in het geval van de BMW M135i xDrive.
Als je graag wil uitstralen dat je ‘de nieuwste’ hebt moet je gebruikmaken van de nieuwe kleurtjes. BMW Individual is voortaan beschikbaar op de M135i xDrive. Daarnaast zijn er een aantal nieuwe kleuren aan het pallet toegevoegd. Het gaat hier om Sao Paulo Yellow non-metallic, Frozen Orange metallic en Frozen Pure Grey.
flatsix010 zegt
Ik ging me oriënteren op een nieuwe lease auto en zo kwam ik er achter dat een beetje aangeklede 1-serie ruim over de €40k gaat. Een vrij luxe EV6 is zelfs qua cataloguswaarde niet veel duurder en bied in elk opzicht meer. Laat staan wat ik hier maandelijks voor moet aftikken.
arta zegt
@flatsix010: vanaf €62.551 heb je al een m135i. Wil je dan nog radio en een kleurtje dan ga je vast goed over de €70k.
Maar dan rijdt je wel een premium auto en mag je tanken en MRB betalen. Tanken is voor veel mensen een leuke activiteit. 😜
flatsix010 zegt
@arta: Of een M2 occasion. Moet je alleen nog vaker tanken…
3246cm252kw zegt
@flatsix010: je kan beter meer gaan verdienen dan overal op bezuinigen…
flatsix010 zegt
@3246cm252kw: €60k voor een leaseauto op je 26ste is niet slecht denk ik…
Edge zegt
Goeie kleur! Is dit een niet-zo-ingetogen open sollicitatie naar de functie van spoedartsauto van de BMW 1-serie?
arta zegt
Ik blijf het jammer vinden dat de 1-serie ook over is naar voorwielaandrijving.
De 1-serie is daarmee veel minder onderscheidend geworden ten opzichte van de A-Klasse en A3.
In combinatie met de emissieregels en kleinere motoren gaat veel van de BMW merkwaarden verloren in mijn ogen.
tazmania zegt
Zo’n M135i is heel erg 13 in een dozijn. 4WD (om de rijdersfouten op te vangen, zodat je oma er ook hard mee kan) 4 cilinder turbo (dat hebben ze allemaal). Helaas niet meer de technisch onderscheidende rijders auto die het was.
Goed_Koopman zegt
@tazmania: Alle USP’s zijn overboord gegooid inderdaad. In mijn ogen is de 120iS gedegradeerd tot een opgedirkte saaie hatchback. Ik weiger het mormel een M135i te noemen.
hollow zegt
Iedereen had de mond vol van de grille op de M3 en 4 reeks, maar een zilveren grille op de nieuwe 1 reeks is – zo mogelijk – nog lelijker.
baardmijt zegt
@hollow: Eens! Het exemplaar op de M3/M4 is even wennen, maar best te pruimen, vind die neus eigenlijk wel fraai zo. Maar het aangezicht van de einser…. Brrrrrr… Nog niet aan gewend en ik vrees dat het ook niet meer gaat komen.
bernoulli zegt
En toch, nu je hem wat vaker ziet, is het niet eens een onaardig model om te zien. Van achteren oogt ie best dik.
Zolang er maar niet teveel ops///Muk op zit in de vorm van allerlei rare zwarte plakkers.
berlinetta zegt
Ik vind de normale 1-serie niet heel mooi, maar zo als Ti of M135i vind ik hem ook wel dik.
mpgc zegt
Volgens mij is deze update niet veel meer dan het toepassen van wijzigingen in de stuurinrichting en demping die men ontwikkeld heeft voor de 128ti. Werd destijds al aangekondigd. Is ook niet heel ingewikkeld aangezien de 128ti een m135i is waarvan de achterwielaandrijving is verwijderd 😀