• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M3 CSL: nieuw ringrecord productieauto’s (+video)

Auteur: evo, gepost 7 november 2007 om 15:43 – 71 Reacties

M3 CSL by Loaded


Eergisteren heeft een tot 600 pk getunede M3 CSL een volle ronde Nordschleife gedaan in 7 minuten en 22,9 seconden. Dat is zo’n 5 seconden sneller dan kersverse recordhouder Pagani en zelfs 9 seconden sneller dan een Carrera GT. De M3 CSL is getuned door de Zweedse tunert Loaded en werd bereden door Europees touring car driver Richard Goransson.

In hoeverre deze M3 CSL nog een productiemodel is, kun je je natuurlijk (geheel terecht) afvragen, want een auto met een tot 600 pk getunede motor, vering van K&W en speciale remmen kun je eigenlijk geen productiemodel meer noemen. Bovendien was het interieur eruit gesloopt, een rolkooi ingebouwd en waren ramen en diverse bodywork-panelen vervangen door lichtgewicht varianten. Bovendien hoef ik zo’n leunmeubel taartschep ook niet op m’n dagelijkse vervoermiddel.

M3 CSL by Loaded
M3 CSL by Loaded

Loaded is overigens al drie jaar bezig met dit project met (deze) twee doelstellingen: als eerste verbreking van het laprecord en als tweede de auto vervolgens per veiling te verkopen via bid2aid.com. De opbrengsten daarvan gaan vervolgens naar een goed doel.

Blijkbaar is het momenteel in de Eifel erg koud, want de fenomenale rondetijd is gereden in ideale omstandigheden: vier graden boven nul. Tevens denk ik dat de Loaded CSL niet enorm veel traffic zal zijn tegen gekomen. Het gehele project is te zien op hun website Loaded.

Hier kun je alle filmpjes van Loaded op Youtube bekijken, maar hieronder heb ik de leukste alvast geselecteerd.

Quite impressive, uh?

En gelukkig kun je er ook nog steeds lekker dwars mee gaan:

Update: video van de officiële time-attack

Ook interessant!

  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M4 CSL mag weer buitenspelen
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, csl, M3, nurburgring, Racing, record, Supercars, tuning, Video

Vorig bericht: « Britten gespot, deel II
Volgend bericht: Meer dan een flirt: Fiat en Mercedes »

Lees Interacties

Reacties

  1. Martijn zegt

    7 november 2007 om 15:46

    250pk extra, allerlei race-goodies, minder gewicht….. productie-auto? ;)

    Login om te reageren
  2. Steven zegt

    7 november 2007 om 15:46

    Kijk een tuner die eens een keer weet hoe hij het vermogen ook daadwerkelijk goed op de weg kan krijgen! Bruut apparaat!

    Login om te reageren
  3. CasperH zegt

    7 november 2007 om 15:47

    Niet veel “productie” aan, maar als het erkend wordt door de mensen van de Ring, dan zal het wel zo wezen.

    Login om te reageren
  4. ForrestGrr zegt

    7 november 2007 om 15:47

    De CSL heeft 22 autos ingehaald gedurende de recordpoging, volgens het team was het juist te koud om nog sneller te gaan.

    Login om te reageren
  5. Wouterman! zegt

    7 november 2007 om 15:49

    Das niet verkeerd!!

    Login om te reageren
  6. Beaten zegt

    7 november 2007 om 15:49

    :O

    verder niks aan toe te voegen

    Login om te reageren
  7. PloegR zegt

    7 november 2007 om 15:50

    Hmmm, Donkervoort D8 RS270 iemand?

    Login om te reageren
  8. Danger zegt

    7 november 2007 om 15:50

    Hoe triest dat een getunede BMW een Pagani verslaat dat moet toch onmogelijk zijn?

    Login om te reageren
  9. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 15:53

    Prachtige wagen om te zien en te horen. Denk alleen een beetje onhandelbaar in het dagelijks verkeer. Gewoon leuk als circuitspeeltje, dan wel met taartschep voor de extra downforce. Voor het mooie natuurlijk zonder.

    Login om te reageren
  10. Stefano zegt

    7 november 2007 om 15:55

    niet veel productie aan? jah wel deels mee eens, maar vergelijk t eens met een (getunede) porsche 911 gt3 rs ofzo, ik vind t wel meevallen.
    ben benieuwd hoelang t duurt voordat dit record weer verbroken is.

    Login om te reageren
  11. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 15:56

    Dan bedenkende dat dit dus maar een bmw is ga je toch denken; Doen deze jongens het nou zo goed, of doet de rest het zo “slecht”.

    Login om te reageren
  12. Bouncing Bullet zegt

    7 november 2007 om 15:58

    zo zie je maar weer…
    csl is een lichtgewichtuitvoering van bmw: geen airco,radio, kartonen kofferbodem, maar het kan nog altijd lichter…

    Login om te reageren
  13. Bob zegt

    7 november 2007 om 16:02

    dit noem ik geen gewone productieauto meer… hij is compleet verbouwd tot racewagen. Maar ja, een record is een record

    Login om te reageren
  14. Steven zegt

    7 november 2007 om 16:03

    haha, een productie wagen. tsjah zal wel, maar blijft wel een vette wagen die loaded m3 csl supercharged

    Login om te reageren
  15. Bramzel zegt

    7 november 2007 om 16:07

    Die recordwagen van Donkervoort was ook verre van productie, maar daar hoorde je dan weer niemand over…

    Login om te reageren
  16. Xavier zegt

    7 november 2007 om 16:08

    Ik vind het meer een productiewagen dan een Pagani gewoon door het feit dat hij veel bereikbaarder (lijkt) dan een Pagani, maar dat is mijn mening.

    Verder vind ik het een zeer mooie prestatie, 5 seconden van zo’n record afsnoepen is wel heel sterk.

    Login om te reageren
  17. Evert zegt

    7 november 2007 om 16:09

    Ja de donkevoort 270 is ook niet mis hoor, je heb van die engelse wagens wat ook zo licht en snel zijn , bv Ascari enz

    Probeer een Bugatti

    Het gaat om de bochten werk.
    Wel een super geluid die BMW

    Login om te reageren
  18. Marc zegt

    7 november 2007 om 16:16

    Raar maar met het eerste filmpje zie ik geen “taartschep” op de M3 CSL .. wel een bruut geluid.. maar geen taartschep.. (evenals het tweede filmpje..)

    En “driften”? Volgens mij weet de beste man met zijn opmerking in het tweede filmpje niet helemaal wat driften inhoud..

    Login om te reageren
  19. Ultimora zegt

    7 november 2007 om 16:21

    Ik heb net even op de site zitten lezen, maar de titel is nogal misleidend.

    ze claimen de snelste straatlegale bmw op de ring te hebben die bij toeval ook nog eens sneller is als de pagani. niet meer en niet minder.

    Login om te reageren
  20. ForrestGrr zegt

    7 november 2007 om 16:21

    Eerste filmpje en het tweede filmpje zijn oud, toen was de auto nog in ontwikkeling en had ie nog biltsteins. Na een eerste ring bezoek zijn er KWs onder gekomen en is de auto volledig afgesteld door een zeer bekende CSL tuner, 1 van zijn suggesties was de achtervleugel

    Login om te reageren
  21. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 16:25

    Als ik dit nu doe met onze auto,(kwa onderstel kom ik toch wel in de buurt)het hele pakket, en dan door ga tunen tot 600+ pk(oke,das zwaar overdreven met het standaard blok), valt mijn auto dan ook nog onder standaard.
    Het zal me niet veel kunnen schelen of het een roadcar of een racecar is, het blijft een prestatie die wij hem niet snel na doen. En ik dacht mij iets te herrineren dat een CSL een soort van ontwikkeld is voor de ring.

    Login om te reageren
  22. Mies zegt

    7 november 2007 om 16:27

    Net als de donkevoort toen der tijd is dit ook maar onzin. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het een flinke prestatie is, maar productie modellen zijn het zeker niet meer! Hij is speciaal voor deze en alleen deze gelegenheid geprepareerd.

    Login om te reageren
  23. vla zegt

    7 november 2007 om 16:29

    maar hoe zit dat dan met dat record van EDO-Competition?
    7:15 toch? met een Porsche 996 door EDO-Competition
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/14/technische-haute-couture

    Login om te reageren
  24. MvA zegt

    7 november 2007 om 16:29

    Jaaaaa is echt ’n produktie (euuugh projekt) auto ,
    kende ‘m reeds van youtube.
    De kofferbak vleugel lijkt mij in NL niet legaal.

    Neemt niet weg dat ’t een leuke en handige manier is om je projekt bedrijf en verkoop te boosten.

    Hier kun je zien/horen wat zo’n Vortech met een smg m3 motor doet ,

    http://nl.youtube.com/watch?v=tv_rCpGkWzY

    hoelang de levensduur van de motor is doen ze geen uitspraken over
    dacht ik .

    Login om te reageren
  25. Daniel zegt

    7 november 2007 om 16:29

    fucking vette auto…
    boom boom vet xD

    Login om te reageren
  26. ForrestGrr zegt

    7 november 2007 om 16:30

    Ik weet daarom ook niet wie de titel heeft verzonnen, want het slaat nergens op!!
    Zelf claimen ze ook helemaal niet dat ze het record hebben gebroken, het engine echte doel wat ze voor ogen hadden was de edo competition GT2.

    Login om te reageren
  27. ShelbyGT500E zegt

    7 november 2007 om 16:31

    Evert @ ascari is niet geheel engels het is hande van klaas zwart en dat is een nederlander.

    Wat productie auto betreft ja dan kan jee een enzo ook om bouwen en tune oftewel een fxx er van maken en zeggen maar het is toch een productie auto hoor. vind het beetje vaag allemaal maar ja we zullen zien wie het beter kan.

    Hm en voorde rest een antwoord PAGANI ZONDA R.

    Login om te reageren
  28. Johan zegt

    7 november 2007 om 16:32

    Iedereen heeft het over records die worden gebroken, maar volgens mij staat dat op naam van de Donkervoort D8 RS270 met 7:14.89.

    Ook die auto kan je gewoon kopen toch??

    Login om te reageren
  29. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 16:35

    Bilstein,Kw. Nu nog koni proberen, kijken of ze nog sneller gaan.

    Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    7 november 2007 om 16:37

    tja .. de zweedse hoek ..
    die lui doen nog raarder met auto,s dan alle britten en rednecks bij elkaar ..
    met motorfietsen trouwens ook .. het is ze gegund.

    Login om te reageren
  31. Juppe zegt

    7 november 2007 om 16:40

    Komen we weer op de vraag wat een productie auto is. Maar wat het antwoord op die vraag ook is, deze bmw zal het record niet hebben. Het is of de Pagani, of de Donkervoort die het record heeft. Afhankelijk van de definitie.

    Deze bmw is ‘aftermarket’ getuned, dus zowieso geen productieauto. De Pagani lijkt mij wel een productieauto (zoals ie op de ring gereden heeft), en de Donkervoort.. moeilijke vraag. Hij wordt wel nurnburgring geprepareerd en streetlegal (zoals ie het record gereden heeft) door een officiele dealer geleverd.

    Nietemin een knappe prestatie van deze bmw, tuners en coureur.

    Login om te reageren
  32. HeyHuub zegt

    7 november 2007 om 16:51

    Niet echt een record, aangezien zoals eerder gezecht EDO competition een getunede/stripped out 996 GT2 in 7:15 ofzo rond heb laten gaan. En niet vergeten de Donkervoorts en Radicals.

    Login om te reageren
  33. SPEEDSIX zegt

    7 november 2007 om 16:54

    vindje het gek BMW is niet voor niets king of the ring

    Login om te reageren
  34. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 17:01

    Ik heb ooit gehoord dat ze in het dorpje Nurburg in staat zijn om van een golf2 de snelste ringauto te maken. Wat is hier van waar?

    Login om te reageren
  35. CasperH zegt

    7 november 2007 om 17:09

    Dat zou best kunnen, maar dan heb je het waarschijnlijk puur en alleen nog over plaatwerk, denk ik?

    Login om te reageren
  36. J. zegt

    7 november 2007 om 17:34

    Ik vraag me af wat een Formule 1 auto op dit circuit zou kunnen doen, en dan doel ik niet op de tijd die Heidfeld in de BMW gereden heeft, want die was niet echt aan het pushen, en de afstelling was verre van ideaal.

    Login om te reageren
  37. Poekie Lauda zegt

    7 november 2007 om 17:48

    Een zeer goede prestatie, maar het is zeker geen productie-auto

    Login om te reageren
  38. Racer X zegt

    7 november 2007 om 17:50

    Wat een gruwelijk lekker geluid braakt die CSL uit. Er zijn maar weinig motoren die zo briljant klinken als een BMW 6-in-lijn!

    Login om te reageren
  39. John zegt

    7 november 2007 om 19:01

    Alleen jammer dat die amateurgeiten in de microfoon staan te lachen :(

    Masterlijk lekkere auto :) Zie je toch dat een goede basis een prima resultaat oplevert :D

    Login om te reageren
  40. SimonMc zegt

    7 november 2007 om 19:08

    Ik denk dat in de nabije toekomst de caparo T1 met het ringrecord zal gaan lopen voor productiewagens.

    Login om te reageren
  41. CSL zegt

    7 november 2007 om 19:10

    R E S P E C T

    Login om te reageren
  42. vinox zegt

    7 november 2007 om 19:19

    Pff de caparo, mijn voorspelling: nog voor adenauer forst volledig afgebrand :p

    Maar idd, die zou wel eens brokken kunnen maken, net als de ultima gtr trouwens.

    Login om te reageren
  43. Windhoos zegt

    7 november 2007 om 20:02

    Absoluut gee productie auto natuurlijk, m,aar desondanks natuurlijk wel heel erg knap ;-)

    Login om te reageren
  44. Rick dos zegt

    7 november 2007 om 20:22

    Uhm RobUSA………herinner je nog……. :) ;)

    Login om te reageren
  45. Blafwoef zegt

    7 november 2007 om 21:00

    gaaf geluid… klinkt heel wat beter dan mijn 318 diesel…..

    Login om te reageren
  46. bmwF zegt

    7 november 2007 om 21:01

    1 woord… niiiiice!! daarvan gaat je mond nog eens wijd open staan!

    Login om te reageren
  47. Bol zegt

    7 november 2007 om 21:39

    Wat doet een Veyronneke eigenlijk op de Nordschleife? Of is dat nog niet bekend?

    Login om te reageren
  48. sjeufM3 zegt

    7 november 2007 om 21:52

    Netjes! En dat met RWD. Had ik nooit verwacht..

    Login om te reageren
  49. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 22:04

    @sjeuf

    Is dat vreemd dan? De racerij gelooft er toch ook nog heilig in.

    Login om te reageren
  50. El Primero zegt

    7 november 2007 om 22:14

    Stefan Bellof reed in naar ik meen 1984(?) de snelste ronde ever in 6:07 of 6:09(?) met een Porsche 956, en dat was ook rwd, en een hoop grondeffect er nog eens bij ook:)

    Login om te reageren
  51. skinnybmw zegt

    7 november 2007 om 23:25

    En toch is ’t ‘maar’ een E46 M3 CSL als basis…wat een superbasis (de E46 M3 CSL) om met ‘maar’ 600 pk even zo’n snelle tijd neer te zetten…toch erg knap!

    Login om te reageren
  52. SjeufM3 zegt

    8 november 2007 om 00:16

    @ MX5

    Ja , maar omdat hier vaak een duiscusie is dat 4wd sneller is dan rwd!(in bochten enz.)

    Login om te reageren
  53. VLS54 zegt

    8 november 2007 om 00:24

    Kortom gaaf! Ben wel fan van de CSL! Vraag me af of er nog een E90 M3 CSL komt… Smullen! :-)

    Login om te reageren
  54. VLS54 zegt

    8 november 2007 om 00:25

    Dat moet natuurlijk de E92 M3 CSL worden….

    Login om te reageren
  55. F430Rijder zegt

    8 november 2007 om 08:13

    mx5-owner schrijft,

    7 November 2007 om 15:56
    Dan bedenkende dat dit dus maar een bmw is ga je toch denken; Doen deze jongens het nou zo goed, of doet de rest het zo “slecht”.

    “Maar” een BMW… ?

    Login om te reageren
  56. RenesisHP zegt

    8 november 2007 om 08:29

    @F430Rijder

    Dacht toch niet dat je bmw met Ferrari, pagani of andere supercars kan vergelijken. Daar verwacht je toch meer van dan een BMW.

    Login om te reageren
  57. Floris zegt

    8 november 2007 om 08:42

    @mx5-owner en anderen, ik mag hopen dat jullie het verschil kennen tussen een straatauto en een straatlegale auto die is gebouwd met als enig doel hard over de Nordschleife heen te knallen.

    Daarnaast is het onzin dat er zo’n hierarchie is dat een Porsche of Ferrari by default harder moet kunnen gaan dan bijvoorbeeld een BMW. Da’s onzin. En wel precies vanwege wat ik eerder aanhaalde. Er zit een groot verschil tussen een straatauto als een Porsche 911 met alle confortverhogende ongein als airconditioning, leren bekleding, electrische ramen, etc etc.

    Die kan je niet vergelijken met een CSL (die al snel is van zichzelf) waar alles uitgesloopt is, een race-onderstel onder geschroefd is, spoilers formaat Boeing 747-vleugel en meer van dat spul. Hier is al op veel fora over gespeculeerd, maar ik denk dat je met een tonnetje (of 2) aan euro’s een purposebuilt racemachine kan bouwen die gehakt maakt van zowel bovenstaande CSL of 99% van de Porsches.

    Login om te reageren
  58. RenesisHP zegt

    8 november 2007 om 09:03

    @Floris

    God je meent het.
    Het gaat om het idee dat mensen bij een merk hebben. Ik heb het over vergelijken.
    Een CSL is een onwijs gestripte versie van een sportcoupe, deze zelfs nog een stukkie meer. Een Pagani is een supersporter die je normaal gesproken niet als tegenstander van een BMW ziet. Nog niet duidelijk.
    En dan kan het een race CSL zijn speciaal voor deze baan ontworpen, het blijft in de basis een sportcoupe, geen supersporter.

    Login om te reageren
  59. Floris zegt

    8 november 2007 om 09:11

    Jij hangt blijkbaar een waardeoordeel aan merken, anders denk je niet “doen deze jongens het nou zo goed, of doet de rest het zo slecht”. Iedereen met een beetje verstand van auto’s begrijpt hopelijk het verschil, en de rest boeit niet :)

    Login om te reageren
  60. RenesisHP zegt

    8 november 2007 om 09:33

    @FLoris

    Wanneer is een auto een race auto in jouw ogen?
    Hij staat toch op straatbanden, dus met al die aanpassingen is het op deze manier nog steeds een bruut getunede CSL.
    Anders zou ik met mijn wegliggingparts ook niet meer tot een straatauto horen.
    Waar is volgens jou de grens? Ik heb namelijk wel degelijk verstand van auto’s aangezien ik zelf ook met een projectje bezig ben. Tuurlijk, met die vleugel is het praktisch een racewagen.
    Afstellen kunnen een boel van de ex recordhouders ook en wat denk je wat daar voor wegligging parts onder liggen, fabrieks af?. Alleen had de auto in mijn ogen helemaal niet in de produktieauto categorie moeten zitten, aangezien hij niet zo van uit de fabriek wordt geleverd.

    Login om te reageren
  61. Floris zegt

    8 november 2007 om 09:43

    Oh, ik suggereer niet dat jij geen verstand van auto’s hebt. Een volledig gestript interieur, rolkooi, vleugels die giga zijn, die grens is natuurlijk subjectief, maar in dit specifieke geval heeft het weinig meer met een auto voor enigzins dagelijks gebruik te maken wat mij betreft. Dat is wat anders dan een schokdemper aanpassen of een kleine spoiler erop schroeven.

    De normale CSL rijdt overigens al op banden die nogal wat secondes pakken op de ‘Ring t.o.v. normale banden. Wat zit hieronder?

    Login om te reageren
  62. RenesisHP zegt

    8 november 2007 om 10:00

    @Floris

    Ik heb geen idee.

    Login om te reageren
  63. Sven zegt

    8 november 2007 om 10:25

    De M3 CSL is met een supercharger van ESS (Noorse/Amerikaanse) getunt.

    Heb de auto en zelf andere M3’s en M3 CSL’s bij hun gezien als ik daar was mijn 530d te laten tunen/opvoeren.

    Veel van de autos van “Get away Stockholm” zijn van de gasten van ESS getunt :>.

    Als jij een BMW heeft die jij met supercharger/turbo/of met ‘chipp’ wil laten tunen is ESS in Norwegen echt die mensen voor het werk!!! Hebben 20 jaar ervaring ermee.

    Login om te reageren
  64. RenesisHP zegt

    8 november 2007 om 11:11

    @Sven

    Ik verdrink in je fouten. Een foutje, oke dan, maar er is een grens. ;)

    Login om te reageren
  65. bvking zegt

    8 november 2007 om 15:36

    ik vind dat de catogorie productieauto’s gewoon om af-fabriek auto’s moet gaan. Eventueel licht getuned. Bijvoorbeeld tot 10% extra vermogen. Zo kan ik het ook wel. Koop een porsche en zorg ervoor dat het vermogen 2 tot 3 keer zo veel word en weer een record voor productieauto’s

    Login om te reageren
  66. thom zegt

    8 november 2007 om 17:32

    Die moet nog gemaakt worden de 600 pk productie BMW :)

    Login om te reageren
  67. CSL zegt

    9 november 2007 om 23:24

    @thom
    Je hebt altijd nog de X5 LM met over de 700pk!

    Login om te reageren
  68. evo zegt

    20 november 2007 om 09:12

    update: video vd officiële time-attack

    http://www.youtube.com/watch?v=ZL7T9BD_Q3k

    Login om te reageren
  69. Ash zegt

    27 februari 2008 om 21:51

    I Love It!!

    Login om te reageren
  70. w0o0dy zegt

    31 maart 2008 om 20:09

    Vanaf de lijn een complete ronde tot aan de lijn deed de auto in ongeveer 7:26 en er werden 3 of 4 auto’s ingehaald.

    Login om te reageren
  71. Tom307 zegt

    12 april 2009 om 19:42

    echt we eh………….. niets aan toe te voegen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North