Als je moest kiezen tussen een Reliant Robin en deze K1600GT driewieler, wat zou je dan kiezen? Thought so…
Deze dikkige schetsen zijn, je raadt het al, niet van BMW zelf afkomstig, maar van een designert met de naam Nicolas Petit. De kleine Nicolaas zoekt het midden tussen BMW’s auto- en motorfietsenafdeling, en daar kwam dit uitrollen.
Nu weten we dat BMW er alles aan gelegen is om de premiumkroon op de Beierse bol te houden, en dus moeten er niches gezocht worden. Dit lijkt ons ook een aardige niche, en goed voor het sportieve imago bovendien. Daarnaast doet het concern al aan kruisbestuiving, door een motorfietsblok (optioneel) in de i3 te leggen, dus hey, waarom geen driewieler maken? Gewoon gunnen, BMW.
Zoals je kunt zien heeft het motorblok een wat onorthodoxe plek, namelijk rechts naast de bestuurder. Qua gewichtsverdeling is dat natuurlijk wel weer handig. Dit zescilinderblok is trouwens knap zwaar, vergelijk het met de V-Twin uit de Morgan Threewheeler en het verschil wordt duidelijk, al helemaal omdat de Nicolas ook nog een hybride van zijn fantasieproject heeft gemaakt. Maar het is slechts een idee natuurlijk.
Is het echter ook een goed idee? Daar mag je zelf je zegje over doen.
-=edit: First-roepers worden bij herhaling via de achterdeur weggevoerd=-
@Fidenza: Krijg je nou een medalje?
@Fidenza: Ok, hoe lang zal deze reactie blijven staan…
1000RR blok dr in en janken met dat ding.
@E34M5Touring: zou leuk zijn om juist een blok te ontwikkelen zoals yamaha dat doet met de hayabusa. als bmw dan een stap verder gaat en ze bouwen een 1600 hoogtoerig blok. creëer je zo een heel nieuwe en unieke motor/auto fiets:p? of trike hoe je het ook maar wil noemen.
@karsvdtuin: De Hayabusa is van Suzuki niet Yamaha, en een 1.6 6-in lijn blok is al aardig uniek voor een motor volgens mij.
@civicfk3: is ook zo sorry was het kwijt gsx serie is dat… :p wist ik wel haha
@E34M5Touring: Liever K1300 blok dan. Iets minder PK`s maar meer koppel wat je nodig hebt in een dergelijk project. Plus ook een cardan blok/bak, geen geklooi met een ketting en zo.
@KUYL: Snap het koppelverhaal wel hoor. Maar met wat lichtgewicht materialen is het gewicht wel zo omlaag te krijgen dat je met een S1000RR blok ook wel een eind komt. Persoonlijk vind ik de hogere toerentallen beter passen bij zoiets. Cardan zou idd wel beter zijn. Zeker gezien de maat van de achterband. Stuk minder gevoelig inderdaad.
Driewielers zijn toch motorfietsen voor mensen met een evenwicht probleem? Voor de verveelde automobilist wel leuk maar een motorrijder wil hierop niet gezien worden.
@norge: evenwichtsprobleem of een partner.
@sjamp: Helemaal mee eens! Dit heeft de slechte kanten van beide; je kan en niet schuin en niet iemand meenemen. Twijfel niet BMW en breng gewoon je 328 Hommage op de markt (al dan niet in een beperkte oplage)
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/bmw-328-hommage-concept-retro-with-a-bang_8.jpg
Of je koopt gewoon een Grinall Scorpion, eventueel ook met een BMW blok.
Deed mij denken aan de Volkswagen GX3:
http://www.autoblog.nl/archive/2006/01/04/volkswagen_gx3_tweepersoons_dr
Ziet er wel geinig uit. Kans dat het er komt: 0%
Maak maar een vierwieler KTM-concurrent schets.
Zou eerder neigen naar zo’n T-rex Campagna.
Holy shit!! Wat een brute machine!! DOEN!
Weliswaar 4 wieltjes ipv 3, maar ik vind deze toch veel gaver! En hij bestaat tenminste echt :)
http://www.autoblog.nl/lazareth-wazuma-met-ferrari-v8-te-koop-quad
wat een gedrocht, uberlelijk!!