• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW Thunderstorm M3 by ATT met 500 pk

Auteur: robbie, gepost 30 november 2009 om 11:58 – 33 Reacties

BMW Thunderstorm M3 by ATT
Toen ATT onlangs een getunede 335i Cabrio liet zien liep Ruben te klagen dat een M3 altijd leuker is. En het lijkt erop dat ze dat gelezen hebben in Duitsland, want ATT komt met de Thunderstorm M3 op de proppen.

Dankzij een supercharger levert de 4.0 V8 van de M3 nu 500 pk ipv 420 pk en dat kost slechts een schamele 11.749 euro (incl. montage). Geen geld toch? Prestaties maakt ATT niet bekend, maar die zullen ongetwijfelt voldoende zijn. Het uiterlijk van de M3 laat ATT gelukkig met rust, maar ze bieden nog wel een uitlaatsysteem aan (1.355 euro) en ook een setje 20″ lichtmetaal, inclusief banden en montage kosten die 3.475. En als je dan nog meer geld wil uitgeven kan je ook kiezen voor een KW onderstel (2.029) en spoorverbreders (393 euro).

Dat klinkt allemaal netjes en beschaaft, maar aan het einde van het persbericht komt de ware tuningsaard toch weer bovendrijven:

Optionally you can order an interior packet for the passenger cabin with either carbon parts or Swarovski crystals.

Why?

Ook interessant!

  • M3 Cabrio Individual
    M3 Cabrio Individual heeft de gave kleine wielen
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • BMW M3 E30 Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Cabrio, e93, M3, tuning

Vorig bericht: « Heel dik! Getunede Tata Nano
Volgend bericht: Volkswagen Polo is Auto van het Jaar 2010 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Michael zegt

    30 november 2009 om 12:02

    Mooi!

    Login om te reageren
  2. Mr. V8 zegt

    30 november 2009 om 12:02

    Gewoon in 1 woord: DIK!

    Login om te reageren
  3. RH zegt

    30 november 2009 om 12:04

    12K voor 80pk… Ik zou er een chip injassen voor een paar honderd euro en die paar pk verschil als verlies nemen. Wat een geld zeg…

    Login om te reageren
  4. Michael zegt

    30 november 2009 om 12:04

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  5. Wits zegt

    30 november 2009 om 12:11

    Wat een lelijke wielen zeg.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      30 november 2009 om 12:48

      @Wits: Juist niet! Vind ze erg cool staan onder deze auto. Dikke 20 inchers.

      Login om te reageren
  6. Majinstar zegt

    30 november 2009 om 12:12

    Hebbe hebbe hebbe… Sinterklaas kapoentje gooi dit in mijn schoentje.

    Login om te reageren
  7. Benjamin1 zegt

    30 november 2009 om 12:14

    vette schoentjes hoor.

    Login om te reageren
  8. EJS zegt

    30 november 2009 om 12:18

    Jammer van de velgen.. De rest wel bestellen en knallen maar!

    Login om te reageren
  9. John zegt

    30 november 2009 om 12:30

    Die zou mij best goed staan denk ik..

    Login om te reageren
  10. Bezoeker zegt

    30 november 2009 om 12:49

    Prachtige BMW net als altijd !!!!

    Vergeet de RS4

    Login om te reageren
  11. VeniVidiVici zegt

    30 november 2009 om 12:50

    @ RH:

    Ehhh ja, lees dat je niet heel veel verstand van tuning hebt! Een M3 heeft een 420pk atmosferische V8 en daar valt met een gewone softwareupdate weinig extra pk uit te halen 22pk bij de M3 om precies te zijn. Dus 442pk t.o.v. 500pk… dan noem jij dus 58pk een paar pk verschil en neem je graag als verlies! :?

    Nou ik vind het geen geld voor wat je krijgt en aangezien een supercharger al bij de start meewerkt heb je dus heftige prestaties :)
    Alleen de velgen… mmmNee dan liever die van G-Power

    Login om te reageren
  12. kuyl zegt

    30 november 2009 om 12:52

    @RH denk niet dat je door een M3 te chippen veel pk`s krijgt. Verschil is nooit groot bij N/A motoren. De grootste winst van deze auto is waarschijnlijk ook een groot koppel dat al snel beschikbaar is.

    Login om te reageren
  13. VeniVidiVici zegt

    30 november 2009 om 13:04

    @ kuyl:

    Dat zeg ik haha ;)

    Login om te reageren
  14. Treff zegt

    30 november 2009 om 13:43

    wat een wagen, qua tuning hoeft er bij mij als exterieur nooit zoveel te gebeuren. Wat nieuwe schoenen, net even andere uitlaten en that’s it! Dat heeft ATT heel goed gedaan, de looks van de M3 zijn natuurlijk om van te smullen. De nieuwe schoentjes zijn ontzettend geweldig om eronder te hebben.
    Qua onderhuidse tuning doen ze het niet slecht, gewoon even 80pk er bovenop gooien.
    Conclusie: Eindelijk een Cabrio die waardig genoeg is om zich te meten met de supercars :-)

    Login om te reageren
  15. Ikkuh zegt

    30 november 2009 om 14:27

    Ongetwijfelt……back to school mr!

    Login om te reageren
  16. dekleine14 zegt

    30 november 2009 om 14:54

    Het is al een ongelooflijk gaaf model! En dan nog presteren ze het, om deze bak nog dikker te maken.. SUPER-werk echt waar. ziet er heel mooi uit, zet maar in de garage.. maarnee wakker worden dit soort auto’s zijn niet te betalen =(

    Login om te reageren
  17. M-lover zegt

    30 november 2009 om 15:23

    nu nog iemand die er een turbo opschroeft ipv een compressor… 600 pk moet dan toch mogelijk zijn als je onderin ook al wat koppel wil een niet al te veel turbolag.

    Login om te reageren
  18. Thijsj zegt

    30 november 2009 om 15:35

    Zeer netjes gedaan :D MooiMooi

    Login om te reageren
  19. cl63amg zegt

    30 november 2009 om 18:02

    mooi buiten die velgen zijn precies van de supermarkt

    Login om te reageren
  20. Svensson zegt

    30 november 2009 om 18:41

    Dit is waarschijnlijk de laatste M3 die nog N/A is en dan gaan ze het ook nog eens verpesten door er een supercharger op te schroeven. Thanks, but no thanks.

    Login om te reageren
  21. Rob USA zegt

    30 november 2009 om 18:59

    Voor minder dan de helft kan je een echt dikke auto halen met 540 PK! Een paar topics terug geloof ik.

    Login om te reageren
  22. VeniVidiVici zegt

    30 november 2009 om 19:05

    @ M-lover:

    Sorrie maar jij weet niet helemaal wat een Turbo, Compressor of Supercharger is/doet!!! Een Turbo heeft juist een turbolag en een Supercharger niet dus is een Turbo minder goed dan een Supercharger daarnaast is een Compressor bijna gelijk aan een Supercharger alleen een Compressor onttrekt meer energie van de motor wat minder economisch is (zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Supercharger )

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      30 november 2009 om 19:30

      @VeniVidiVici:

      ja, alleen jammer dat een turbocharger en een supercharger beide compressoren zijn. een mechanische kompressor en een turbo kompressor wel te verstaan, alletwee aangedreven door andere krachten, de één door lucht/warmte en de ander mechanisch, maar beide doen ze eigenlijk niks anders dan druk op bouwen. Dat een mechanische kompressor beter is is ook niet helemaal waar. Het is wel beter voor je gasresponse, het is ook beter als je direct van onderuit al kracht wil hebben, maar je kan er nooit zoveel vermogen mee uitpeuteren als met een turbocharger, en bovendien is het ook minder goed voor je gebruik als een turbocharger, het is dus maar net waarvoor je het wilt gebruiken…

      Login om te reageren
  23. EJS zegt

    30 november 2009 om 19:33

    oh, en er zijn best turbo’s verkrijgbaar die nauwelijks turbolag hebben, zeker als je met meerdere turbo’s gaat werken.. denk dat 600 pk zonder al te veel turbolag zoals m-lover wil best realistisch is.. al zie ik ook liever een compressor..

    Login om te reageren
  24. VeniVidiVici zegt

    30 november 2009 om 20:55

    @ EJS:

    Je geeft een mooie aanvulling zo zie je maar weer dat je als autoliefhebbers onder elkaar (als het maar zinvolle en juiste info is) best wat van elkaar kan opsteken :)

    Je schrijft: “al zie ik ook liever een Compressor”… Een mechanische kompressor of een turbo kompressor??? ;)

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      30 november 2009 om 21:03

      @VeniVidiVici:

      jup, ik heb ook een hoop geleerd van mensen die weer op mijn comments reageerden in de loop der tijd;)

      En een mechanische compressor.. En dat slaat specifiek op de m3, er zijn ook auto’s waar ik met veel plezier een turbochager in zou hebben;) Vooral veel Japanse auto’s lenen zich daar erg goed voor:)

      Login om te reageren
    • EJS zegt

      30 november 2009 om 21:14

      @VeniVidiVici:

      overigens zou een turbo in het geval van het blok uit de m3 ook niet echt goed zijn voor de duurzaamheid.. bij veel toeren geeft een turbo extreem veel slijtage en 9000 toeren kun je denk ik wel als veel rekenen…

      Login om te reageren
  25. Cantago zegt

    30 november 2009 om 20:59

    Meer vermogen is leuk, maar verder? Swarovski kristallen? Alsjeblieft zeg…

    Login om te reageren
  26. Dennis21 zegt

    30 november 2009 om 21:51

    een 335 trekt toch ook door van begin :) ligt maar net aan welke techniek er gebruikt wordt…en techniek van een 335/535 werkt heel mooi zowel diesel als benzine

    Login om te reageren
  27. VeniVidiVici zegt

    30 november 2009 om 21:52

    @ EJS:

    Ik denk dat er meer mensen rondlopen met de kennis die wij delen dus waarschijnlijk heeft ATT in de M3 daarom ook een Supercharger geplaatst i.p.v. een Turbo :)

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      30 november 2009 om 21:56

      @VeniVidiVici:

      ja, alhoewel er volgens mij ook wel bedrijven turbo’s plaatsen op de m3 hoor;) Voor de mensen die écht hard willen.

      Login om te reageren
  28. Semih zegt

    12 maart 2010 om 17:38

    totaal geef je 15 526,00 EURO uit voor deze uitbouwing… het is wel prachtig kwa pk enz, maar velgen zijn fucked up, ik kies toch voor een g power.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North