• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW Z5 designstudie

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 januari 2011 om 14:51 – 48 Reacties

BMW Z5 designstudie
Al sinds de 8-serie uit productie is, zit menig autoliefhebber te wachten op een opvolger van deze sportwagen. We hebben een paar mooie concepten gezien, waarvan het CS Concept nog het dichtst in de buurt van een nieuwe 8-serie kwam, maar sindsdien is BMW drukker bezig met bukken voor de groenen, en dus zien we viercilinder diesels en dito turboblokjes. Een tweetal designers neemt daarom maar het heft in handen, en zij presenteren hun visie op een BMW sportwagen met middenmotor, de Z5.

Verantwoordelijk voor de designstudie is een tweetal Turkse heerschappen, ?smet Çevik en Fatih Tezel. Helaas ontbreekt een nadere toelichting, maar het lijkt er op dat de auto in de schetsen voorzien is van een V8-motor. Jullie gedachten over deze schetsen? (via Carscoop)

BMW Z5 designstudie

BMW Z5 designstudie

BMW Z5 designstudie

Ook interessant!

  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Schetsen, z5

Vorig bericht: « OpperAsobak te koop: Lexus L60 Invader
Volgend bericht: Politie laat eigen auto jatten en schiet er vervolgens op »

Lees Interacties

Reacties

  1. bpc zegt

    22 januari 2011 om 14:52

    wow dat maakt die pagani van gisteren wel goed ! al heeft hij wel wat r8 lijn in zich vind ik

    Login om te reageren
    • brennie-1994 zegt

      22 januari 2011 om 18:59

      @bpc: aleen beter als de R8 ;)

      Login om te reageren
  2. bmwkevin zegt

    22 januari 2011 om 14:52

    mooi!

    Login om te reageren
  3. Esprit_de_Flandre zegt

    22 januari 2011 om 14:59

    Niet mis. Zou hem eerder Z8 noemen dan.

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      22 januari 2011 om 18:48

      @Esprit_de_Flandre: heeft al bestaan.

      Erg gegeerd autootje btw, 4.9L, V8 en 400pk.
      Looking for some fun? :p

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        22 januari 2011 om 20:21

        @As_long_as_it_is_fast: Ok, Z9 dan. Z3 hebben ze veranderd in Z4 om niet meer herinnerd te worden aan dat ouwerwets retrogevalletje. Kunnen ze voor deze dan beter ook doen…

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          22 januari 2011 om 23:09

          @Esprit_de_Flandre: Pas op, pas op de Z8 was echt populair model. Werden niet in grote oplage verkocht en zijn moeilijk te vinden. Erg duur overigens! Maar wat wil je, in 4,7 seconden op 100, ni slecht. Trouwens ontworpen door Henrik Fisker, die we kennen van Fisker, uiteraard. ;)

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            23 januari 2011 om 00:24

            @As_long_as_it_is_fast: Hou niet zo van retro. De Z8 was wel een van de meer geslaagde retro-modellen, maar dan nog…

            Login om te reageren
  4. Panther zegt

    22 januari 2011 om 15:02

    -=Edit: Tips kunnen naar [email protected], niet in de comments=-

    Login om te reageren
  5. Panther zegt

    22 januari 2011 om 15:05

    -=Edit: Tips kunnen naar [email protected], niet in de comments=-

    Login om te reageren
  6. bartverlaak zegt

    22 januari 2011 om 15:12

    door hetzelfde bureau ontworpen als de r8? ziet er mooi uit maar weinig innoverend!!

    Login om te reageren
  7. kaaskabouter zegt

    22 januari 2011 om 15:19

    Jongens dit ziet er toch niet uit? Bij deze (en alle andere solidworks frutsels uit Turkije die hier opvallend vaak de revue passeren) vraag ik me af waarom hij hier wordt neergezet. Zoveel mensen maken 3D modellen van fantasie auto’s, maar dit heeft niets met BMW te maken.

    Login om te reageren
    • Rsimon zegt

      22 januari 2011 om 15:30

      @kaaskabouter: het ziet er wel beter uit als die Pagani HUayra-dinges

      Login om te reageren
  8. bozewolf zegt

    22 januari 2011 om 15:31

    Sinds wanneer was een 8-serie een sportauto?

    Login om te reageren
    • tomofbelgium zegt

      23 januari 2011 om 04:58

      @bozewolf:
      V8-V12
      286-380pk
      1800-2000kg (wel zwaar)
      BMW vond dat er geen markt was voor een M8, die 550pk ging krijgen om te concureren met Lambo & Ferrari. Dus eigenlijk ergens wel een sportcoupé

      Login om te reageren
  9. tkoote zegt

    22 januari 2011 om 15:35

    Hoofdlijnen zijn erg mooi, maar door de overdaad aan details en lijnen komt ‘ie toch wel erg gezocht en overdreven over. En die enorme uitlaten slaan nergens op…

    Login om te reageren
  10. xilver zegt

    22 januari 2011 om 15:49

    Zeker niet mis, maar ik sluit me aan bij @Esprit_de_Flandre Z8 lijkt me toepasselijker.

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      22 januari 2011 om 18:49

      @xilver: Nee, Z8 heeft al bestaan, dit geeft aanleiding voor iets nieuw vind ik..

      Login om te reageren
      • tomofbelgium zegt

        23 januari 2011 om 05:01

        @As_long_as_it_is_fast: Tja de Z4 ook

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          23 januari 2011 om 13:18

          @tomofbelgium: Daarom heet ie ook Z5? Omdat Z4 en Z8 al bestaan hebben en dit nieuwe model op geen van beide lijkt.

          Login om te reageren
          • tomofbelgium zegt

            23 januari 2011 om 14:21

            @As_long_as_it_is_fast:
            Z3 1996-2003
            Z4 2003-2008
            Z4(!) 2008-nu
            Dus eigenlijk weten ze ook niet wat ze willen bij BMW.
            Dit is meer een opvolger voor de 8-serie dan een roadster vind ik, dus “Z” slaat ook al nergens op. Maakt eigenlijk niet uit want deze komt, zoals de meeste, er toch nooit.

            Login om te reageren
      • xilver zegt

        24 januari 2011 om 14:15

        @As_long_as_it_is_fast: Noem hem zoals je wil… het enigste dat mij boeit is dat er zo’n ding voor mijn deur komt te staan want het is toch wel een mooi plaatje.

        Login om te reageren
  11. racethesun88 zegt

    22 januari 2011 om 16:12

    Mooi!

    Login om te reageren
  12. CSL zegt

    22 januari 2011 om 16:14

    Niet slecht

    Login om te reageren
  13. fortuna zegt

    22 januari 2011 om 17:06

    turboblokjes zijn per definitie benzinemotoren? En dieselmotoren dan weer niet?

    Login om te reageren
  14. ascari15 zegt

    22 januari 2011 om 17:16

    Ziet er al een stuk beter uit dan de FAIL design van gisteren.

    Login om te reageren
  15. Megakix zegt

    22 januari 2011 om 17:27

    Kliederen met kwassies….wat een miskleunstudentjes altijd weer…

    Login om te reageren
  16. hectorae86 zegt

    22 januari 2011 om 17:42

    Audi R8 front, Bugatti daklijn en motorkap en een BIG FAIL design aan de achterkant.
    Waar komt dit vanaf? Een paar van die nietsnutten, die op kosten van de hard werkende burger langer op school blijven plakken?

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      22 januari 2011 om 23:02

      @hectorae86: Precies nog nooit een R8 en een Veyron van dichtbij bezien…

      Login om te reageren
  17. C220AMG zegt

    22 januari 2011 om 18:50

    Mooie schetsen, maar het ontwerp kan me niet bekoren, de voorkant is redelijk te noemen maar de lijn achter de deuren zijn naar mijn mening te lang en uitgerekt. Ik heb mijn twijfels nog!

    Login om te reageren
  18. As_long_as_it_is_fast zegt

    22 januari 2011 om 18:51

    Ik kan er mee leven, vind het zeker niet lelijk. Mits enkele aanpassingen kan dit ding gerust in productie gaan. ’t Zal wel erg exclusief worden, maar waarom niet?
    En in ieder geval beter als dat pagani huayra ding. :p

    Login om te reageren
    • tomofbelgium zegt

      23 januari 2011 om 05:07

      @As_long_as_it_is_fast: Die komt er toch niet, BMW kreeg al klappen met de 8-serie, en met zoveel exclusieve merken, waarom zou BMW dit risico nemen? En zou dit model opbrengen?

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        23 januari 2011 om 13:19

        @tomofbelgium: Wel dat heb ik nooit begrepen, ik vind helemaal niets verkeerd aan de 8-serie. Vond het jammer dat ze die niet meer maakten. Of dit model zou opbrengen, dat weet ik echt niet. Zal allemaal afhangen van de prijs, moest ie er komen.

        Login om te reageren
        • tomofbelgium zegt

          23 januari 2011 om 14:40

          @As_long_as_it_is_fast: Ik heb me over 4jaar bijna een gekocht :-)
          Er staat wel een mooi artikel op nl.wikipedia.com (BMW 8). De recessie en de Golfoorlog zouden de reden zijn voor de slechte verkoop, alhoewel het publiek en de pers er wild van was.
          BMW zal voorzichtig blijven met het uitbrengen van dit soort wagens. Vrij normaal nu met de vele concurenten en de emissie-druk en CO2-gekte. Daarom ik meer zag in die hyperZUINIGE Vision Efficiënt Dynamics uit 2009. Maar we wijken af hier denk ik.

          Login om te reageren
          • As_long_as_it_is_fast zegt

            23 januari 2011 om 16:27

            @tomofbelgium: Had je moeten doen! En die vision efficient dynamics ziet er nog steeds geweldig uit. Dat blauwe erin maakt hem echt af, voor mij althans. Ik zou de BMW 8 nog een kans geven. ;)

            Login om te reageren
            • tomofbelgium zegt

              24 januari 2011 om 15:49

              @As_long_as_it_is_fast: Eerst verbouwingen, dan pas speelgoed. Heb er zelfs mijn 323i E30 uit ’83 moeten voor wegdoen, en moet nu rond met wat voor mij de grootste teleurstellende wagen is, een ’97 V40 TD. Op kwaliteit, rijplezier en baanvastheid was zelfs mijn berlingo was leuker en beter. Maar we dwalen hier te ver af :-)

              Login om te reageren
              • As_long_as_it_is_fast zegt

                24 januari 2011 om 17:41

                @tomofbelgium: Hold on to your dreams, man. :D Lotto spelen en vollenbak gaan.

  19. Tonnie zegt

    22 januari 2011 om 20:15

    Ziet er zeker niet verkeerd uit! Als productieversie zal het er niet veel meer op lijken, maar deze tekeningen zien er goed uit!

    Login om te reageren
  20. burninrubber zegt

    22 januari 2011 om 20:22

    Mazda furai meet Audi led’s en BMW grill?!

    Login om te reageren
  21. keesinktvis zegt

    22 januari 2011 om 20:56

    Heel hoog LEEPU (chop shop) gehalte.
    Dan liever deze van ITAL DESIGN door de nederlandse ontwerper
    Leerentveld.

    Login om te reageren
  22. tomofbelgium zegt

    23 januari 2011 om 05:00

    Tja de Z4 ook, vind het wat een soep aan het worden

    Login om te reageren
  23. urquattro83 zegt

    23 januari 2011 om 07:41

    Met een schuin oog naar de audi R8 gekeken???

    Deze R8-wannabee beloofd er mooi uit te gaan zien.

    Login om te reageren
  24. norge zegt

    23 januari 2011 om 12:22

    Nee dit kan mijn oog niet bekoren ,gewoon een afschuwelijk ontwerp.
    Maarja ik vind de 850 ook nog steeds mooi ,dus wie ben ik?

    Login om te reageren
    • tomofbelgium zegt

      23 januari 2011 om 14:44

      @norge: Ik mis hem ook die 8! Had bijna een voor de deur, maar huisje gaat nog steeds voor :-(

      Login om te reageren
  25. MichaelvdBroek zegt

    23 januari 2011 om 23:48

    gaaf hoor! mooi R8 concurrentje :)

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    24 januari 2011 om 23:33

    Ik zie een gek lijntje lopen, maar verder ziet dit er echt geweldig uit! Ik zeg maken, liever gisteren al;) Prachtig!

    Login om te reageren
  27. mellie zegt

    26 januari 2011 om 15:25

    hij is mooi

    Login om te reageren
  28. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 14:54

    Ik vraag ma al heel lang af waarom BMW niet met een SLS/R8 concurrent komt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North