• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW gaat rommelen in ons hoofd

Auteur: Dennis, gepost 12 mei 2006 om 12:45 – 55 Reacties

Brain

Bij marketing draait alles uiteindelijk om één ding en dat is ervoor te zorgen dat je je product of dienst zo goed mogelijk kunt verkopen. Het is dus belangrijk dat je er in slaagt om je doelgroep zo goed mogelijk aan te spreken. Je kunt dan bijvoorbeeld inspelen op emotionele en sociale aspecten, maar sommige producenten gaan een paar stapjes verder en spelen in op de fysiologische aspecten…

Zonder er nu een al te medisch verhaal van te maken (ben immers maar een autoblogger), moet je hierbij denken aan een vorm van hersenspoeling. Verschillende grote bedrijven hebben hun eigen “neuromarketing” laboratoria, waar onderzocht wordt hoe de consument op bijna listige wijze kan worden bewerkt.

Coca Cola is hier een goed voorbeeld van. Ik heb weleens een verhaal gelezen (vraag mij niet waar dat was, want het is alweer een paar jaar geleden) dat zij een experiment hadden waarbij tijdens een bioscoopfilm, om de zoveel tijd even een flesje Coca Cola te zien was. Dit gebeurde in een fractie van een seconde en zo snel dat je dit bewust niet eens opmerkte. Desondanks had dit het effect dat in de pauze duidelijk meer Cola Cola flesjes werden verkocht, dan wanneer de beelden ontbraken.

BMW heeft nu ook een dergelijk “neuromarketing” laboratorium opgezet om te onderzoeken hoe ze ons via hun advertenties op een fysiologisch niveau kunnen bewerken. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat bij de besluitvorming van consumenten, voor 95 procent onbewuste factoren een rol spelen. Dat mag dan misschien opgaan bij het kopen van een flesje frisdrank in de pauze van de film, maar ik hoop toch echt dat we iets bewuster een auto kopen. Ik ben dan ook heel erg benieuwd hoe dit zal uitpakken. Als ze het heel goed doen, zullen we het nooit weten en rijden we straks allemaal in een BMW. Misschien dat BMW ons zo kan “programmeren” dat we de Z4 een stuk mooier vinden dan de veel beter verkopende SLK (via: foursprung.com).

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
    Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Zo weinig gaat er veranderen bij de nieuwe BMW Z4

Nieuwste artikelen

  • Video: Gefeliciteerd met je nieuwe auto
  • Renault 5 vs. Nissan Micra: zoek de verschillen
  • Deze peperdure Marktplaats-occasion is bekend van tv
  • Nu in vol ornaat: de nieuwe Volvo XC70
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, slk, z4

Vorig bericht: « “Het nieuwe rijden” slaat niet aan
Volgend bericht: Citroën C-Buggy »

Lees Interacties

Reacties

  1. Danny zegt

    12 mei 2006 om 13:27

    Dat hele gebeuren van Coca-Cola heet ‘subliminal perception’, en draait in wezen om informatie die je niet actief ontvangt (je merkt het niet op), maar waar je hersenen wel op reageren. Weet niet wat BMW hier nou precies mee wil, maar feit is dat het gebruik van subliminal perception in reclame-uitingen verboden is…

    Login om te reageren
  2. Sacha zegt

    12 mei 2006 om 13:31

    In Fight Club deed Tyler Durden ook aan subliminal perception toen ie de projector bediende :-)

    Login om te reageren
  3. Mpower zegt

    12 mei 2006 om 14:17

    BMW probeert al heel lang een auto een ziel te geven in tegenstelling tot andere autofabrikanten. Dus je moet een bepaalde gevoel hebben als je een BMW rijdt. Omdat ik dat ervaar ben ik erg onder de indruk van BMW’s. Neem een VW bijvoorbeeld, Naar mijn inziens ziet het er (vaak) mooi uit, degelijk gebouwd maar ik mis het gevoel wanneer ik een VW rijd…

    Login om te reageren
  4. Mpower zegt

    12 mei 2006 om 14:22

    Sorry Dennis ik kon het toch niet laten:

    ‘Bij marketing draait alles uiteindelijk om één ding en dat is ervoor te zorgen dat je je product of dienst zo goed mogelijk kunt verkopen’

    De kern van marketing is het zodanig uitgaan van de behoefte van de mensen, dat een product uiteindelijk zichzelf verkoopt. Daarbij stel je de Prijs, Product, Plaats, Promotie zo af dat het ondersteunend werkt.

    Login om te reageren
  5. august zegt

    12 mei 2006 om 14:31

    Sorry Mpower ik kon het toch niet laten:
    “Naar mijn inziens” mag jou eveneens iets euvel geduid worden.. :)

    Login om te reageren
  6. Simon zegt

    12 mei 2006 om 14:36

    @Mpower: Lekker On-Topic (NOT!) Uiteindelijk is het doel toch hetzelfde: Verkopen.

    Hier dan ook een linkje dat écht iets toevoegt: http://en.wikipedia.org/wiki/Subliminal_advertising
    James Vicary, a market researcher, claimed in 1957 that by quickly flashing messages “drink Coca-Cola” and “eat popcorn” on a movie screen it would influence people to purchase more food and drink.

    Login om te reageren
  7. Mpower zegt

    12 mei 2006 om 14:42

    @simon
    uit jouw link kan ik nog steeds niet uitmaken dat de hoofdtaak van marketing: het verkopen van je product is.. ik denk dat jij je eigen link en je quote even langs moet gaan… zullen we dan nu overgaan op ON-topic?

    Login om te reageren
  8. Simon zegt

    12 mei 2006 om 14:45

    @Mpower: Zit ik hier op Autoblog of op Marketingblog? Als ik ooit een een cursus marketing nodig heb, weet ik je te vinden.

    Login om te reageren
  9. Dennis zegt

    12 mei 2006 om 14:53

    @Mpower/Simon: Heren wel een beetje lief doen tegen elkaar ;-)

    Mpower heeft dan misschien wel gelijk, maar is dat niveau van (marketing)detail voor een autosite heel belangrijk?

    Login om te reageren
  10. Danny zegt

    12 mei 2006 om 15:14

    *vindt deze marketing-discussie eigenlijk wel erg interessant, en leunt ontspannen achteruit om het vervolg mee te maken…*

    Login om te reageren
  11. fiat zegt

    12 mei 2006 om 15:30

    een paar modelletjes op de markt eentje brengt succes

    Login om te reageren
  12. Audi zegt

    12 mei 2006 om 15:35

    Wat BMW allemaal wel niet probeert om meer auto’s te verkopen…:’-D

    Login om te reageren
  13. maartenunplugged zegt

    12 mei 2006 om 16:40

    ik zal niet meedoen in de discussie…
    ohw toch wel… mpower heeft gelijk…

    Er zit een groot verschil tussen iets als een sales manager en een marketing manager. Een sales manager moet verkopen en mensen geld uit de zakken kloppen. De marketing manager moet zorgen dat ze bewust worden van je product.

    anyway ontopic:
    ben heeeeeeeeeeeel erg benieuwd hoe BMW dat wil gaan doen, zonder dat het tegen ze gaat keren. Ik krijg altijd beetje gevoelens dat k genaaid ben als k hoor dat een bedrijf zoiets doet.

    Login om te reageren
  14. Jan zegt

    12 mei 2006 om 18:23

    wat gaan ze dan doen, bmw-films uitbrengen in de cinema ipv op de site (www.bmwfilms.com)

    Login om te reageren
  15. Ricardo zegt

    13 mei 2006 om 19:33

    @Mpower BMW’s met soul? NEVER!!! Daarvoor moet je toch echt bij Alfa Romeo, Maserati of Ferrari zijn…

    Login om te reageren
  16. Rick zegt

    23 mei 2006 om 11:27

    BMW is inderdaad wel despererate, terecht overigens ;)

    Login om te reageren
  17. Martijn zegt

    23 mei 2006 om 12:47

    Wat een hoop onzin lees ik weer zeg….. Alfa Maserati een ziel.. Italiaanse troep zul je bedoelen mooi om te zien maar het kraakt in de bocht en de electronica..>!

    BMW desperate hahahahaaa BMW is momenteel één van DE best lopende bedrijven ter wereld!!!! dus desperate eerder over budget waar ze dan maar iets geks mee gaan doen!!!! Audi en mercedes worden langzaam desperate haha!!

    En marketing is lang niet alleen zoveel mogelijk verkopen het is trachten goeie langdurige relaties met de klant op te bouwen. Het uitgangspunt zoveel mogelijk verkopen is allang niet meer echt actueeel. In veel gevallen treedt cognitieve disonatie op en dat gaat dan weer tegen je werken. Daarom behoefte creeeren daarop in spelen en relaties met je klanten opbouwen. Dat is markteting. (het 4 p’s verhaal klopt wel maar dat is gewoon een stukje theoretische basis)

    Sorry mensen maar wat een hoop bullshit hier zeg!!

    Login om te reageren
  18. Rick zegt

    23 mei 2006 om 13:00

    @ Martijn

    Geef mij eens jouw bronnen dan: “BMW is momenteel één van DE best lopende bedrijven ter wereld”

    Dan nog wat:
    De audi rs4 is zeker sneller op het circuit dan een nieuwe M3 en hetzelfde als dat de audi rs6 sneller wordt dan de M5 want de rs6 krijgt 50 pk meer en dan nog de quatro. Dus tjah…

    Login om te reageren
  19. Martijn zegt

    23 mei 2006 om 13:27

    Ja, maar ik heb het over het hele bedrijf kijk maar naar de omzet cijfers, wie één van de meest geliefde werkgevers ter wereld is, wie de meest inovatieve fabriek heeft (Leipzich), wie al jaren in de lijst beste motoren staat, welke auto’s het leukste (lees: sportiefste rijd, lekkerst drift in de autobladen) rijdt.

    Ja die audi is miss iets sneller (al moeten we dat eerst nog zien natuurlijk) hij is ook saaier. Lees autovisie of autoweek er maar op na laatst nog ik geloof over de nieuwe s of rs4 ‘voor de mensen die van uitbrekende achterkanten en driften houden is de audi waarschijnlijk te saai’ maar het is maar net wat je zelf lekker vind rijden….!! persoonlijk vind ik het ook saai laat mij maar lekker dwars door de bocht gaan!!

    En de rs6 krijgt toch die v10 uit de lambo maar niet ongeblazen? waarom? ze kunnen er toch op ze minst wel een beetje pk’s uit halen??

    Maar wat betreft auto’s: kwestie van smaak… (ik hou van driften en dus NIET van audi) wat betreft bedrijf lees autobladen, kijk omzet cijfers en concludeer BMW is the BEST!! (ga niet al me bronnen na zoeken omdat ik alle auto bladen lees die uitkomen en dat ECHT niet ga terug zoeken ofzo!! dus google zelf maar want ik weetdat het zo is….) En eigenlijk weet jij het ook wel!!! ;-)

    Login om te reageren
  20. Rick zegt

    23 mei 2006 om 22:13

    Op die V10 zal vast nog wel een Biturbo komen, aangezien audi in het verleden ook met deze turbo techniek heeft gewerkt. Bovendien kun je je TCS etc. allemaal uitzetten als je daarvan houdt toch..?

    En BMW is zeker niet “the best” aangezien het Audi/VW concern nog altijd de grootste is! Dus volgens mij moet je iets voorzichtiger zijn met je uitspraken. Hoe kun je nou zeggen: “Maar wat betreft auto’s: kwestie van smaak” en 2 regels verder “bmw is the best”. Dan ook nog zeggen dat IK autoblaadjes moet gaan lezen ;)

    Login om te reageren
  21. Martijn zegt

    24 mei 2006 om 02:00

    Jaaa maar het is 4 (!!!!!!) wiel aandrijving en bijv. bij de vorige S4 van Audi lag de motor zo ver navoren dat toen ik die (in een proefrit) hard in een bocht ideaale lijn ging rijden hij veel ondersteur vertoonde en zijn vermogen niet goed kwijt kon. Dat is typisch audi! en met die vierwiel aandrijving is wat mij betreft weer te neutraal. dus wat ik al zei het is een kwestie van smaak! maar doorom is het voor mij BMW!!!!

    Audi/VW concern gaat niet al te best….. dus kan je wel de grootste zijn maar ik het over DE BESTE!!! ;-) (ik zei trouwens ook niet dat je autoblaadjes moest lezen maar dat (als je het wilt weten) je het maar is moet googlen en kijken wat je tegenkomt…)

    Login om te reageren
  22. Rick zegt

    29 mei 2006 om 00:38

    kijk top gear aflevering over de rs4, daarin zeggen ze ook dat hij beter is dan de M3 dus “bijvoorbeeld” is audi hier al beter.

    Hoe kom je er in godsnaam bij dat AVG niet zo goed gaat, audi verkoopt als een gek, en volkswagen, seat, scoda lamborgini lopen ook allemaal goed. Dusjah, beetje jammer wat je allemaal zegt!

    Login om te reageren
  23. Martijn zegt

    29 mei 2006 om 11:48

    RS4 beter dan M3 hahaa dat mag ook wel is na 4 á 5 jaar!!! en dan zeggen ze nog dat ie relatief saai rijd voor de mensen die van driften houden!! maar dat is dat ‘Veilige’ 4 wiel aandrijving….. (Boring!!) en tsjaa als je 8 cil. 420 pk tegen 6 343 pk zet nogal logisch dat ie gaat verliezen maar ik wil wel volgend jaar een wedstrijd zien tussen de RS4 en de nieuwe M3!!! maar M3 motor nog steeds een van de beste motoren oftewel in die 5 jaar heeft niemand iets beters kunnen maken!!! Schande…>!!

    Ja je heb gelijk idd doen het idd niet slecht had alleen laastst gehoord dat Volkswagen niet echt goed bezig was en die bugatti is natuurlijk ook kostbaar project geweest maar BMW is best lopende merk van het moment!! sorry!!! ;-)

    Login om te reageren
  24. Rick zegt

    29 mei 2006 om 21:32

    M3 motor is nog oude generatie, niet eens hoge druk inspuiting zoals de FSI motor van audi… Die audi gaat harder en verbruikt minder en heeft betere wegligging dus accepteer gewoon ok?!

    Login om te reageren
  25. Martijn zegt

    30 mei 2006 om 15:03

    hahaaha nee ik accepteer alleen dat wij een meningverschil hebben op basis van een smaakverschil prima toch?? was verder leuk!!! heb me vermaakt en kom hier niet meer terug om te reageren goed?

    Conclusie: BMW voor Drifters Audi voor Veilige rijders…. (tss)

    Login om te reageren
  26. Martijn zegt

    30 mei 2006 om 15:03

    hahaaha nee ik accepteer alleen dat wij een meningverschil hebben op basis van een smaakverschil prima toch?? was verder leuk!!! heb me vermaakt en kom hier niet meer terug om te reageren goed?

    Conclusie: BMW voor Drifters Audi voor Veilige rijders…. (tss)

    Login om te reageren
  27. jens zegt

    2 juni 2006 om 00:07

    markt is gesegmenteerd

    ieder doelgroep heeft haar marketingmix (prijs, plaats, product, promotie)
    elk merk moet zijn producte positioneren om het verkocht te krijge
    smaken verschillen nu eenmaal, en de marketeer kiest een bepaald segment waarin hij wil op inspelen. Bij het kiezen van dat segment zal hij rekening houden met marketingomgeving en moet zeggen dat audi heel gedurfd er tegen aan ging en ook geslaagd is.

    Login om te reageren
  28. Martijn zegt

    2 juni 2006 om 17:21

    @jens mooie marketing les! hehe maar ik heb één vraagje: Wat is er gedurft van Audi?? persoonlijk vind ik het altijd vrij neutrale modelen die iets scherper zijn dan de vorige maar gedurft…..??

    Login om te reageren
  29. jens zegt

    2 juni 2006 om 17:27

    het statuut of imago dat een audi van de jaren 80 ( en begin jare 90) had, kan je niet vergelijken met deze van vandaag.
    Ze hebbe duidelijk aan hun imago gewerkt en wel zo dat ze dit jaar zelfs veel nieuwe klanten krijgen. Zo een nieuwe aanpak brengt wel risicos met zich mee, dit hebben ze toch gedurfd en gedaan

    Login om te reageren
  30. Martijn zegt

    2 juni 2006 om 17:36

    Wat is de nieuwe aanpak dan in godsnaam??? kan je de veranderingen omschrijven adv de 4 p’s??

    Naar mijn mening zijn de auto;s al jaren neutraal/netjes/zakelijk/veilig (quottro..) hebben ze een sportieve lijn RS (net als BMW en MB) en doen ze mee in meerdere segmenten van de markt (van kleine auto’s tot grote auto’s Q7 is dan de eerste SUV maar die kan je zelfs nog buiten beschouwing laten) ??

    Dus gedurft….?

    Login om te reageren
  31. jens zegt

    2 juni 2006 om 17:50

    Met segment bedoel ik dat ze een ander volk gaan aanspreken meer,
    Een hogere bevolkingsklasse.
    Zag je de premier vroeger met een audi 80 worden weggevoerd???
    nee
    wel vandaag ja, in een a8.

    ik wil maar zeggen dat audi veel beter bezig is vandaag.

    Login om te reageren
  32. Martijn zegt

    2 juni 2006 om 17:56

    Kortzichtige conclusie… haha maar maakt niet uit? ben je eerste jaar student?

    Login om te reageren
  33. jens zegt

    2 juni 2006 om 17:57

    student?

    Login om te reageren
  34. martijn zegt

    2 juni 2006 om 18:07

    Verwijt nooit iemand voor student als je zelf nog niet zonder dt-fouten kan scrijven

    Login om te reageren
  35. martijn zegt

    2 juni 2006 om 18:08

    Verwijt nooit iemand voor student als je zelf nog niet zonder dt-fouten kan schrijven

    Login om te reageren
  36. Timmy Highflyer zegt

    2 juni 2006 om 18:10

    Waarom zou je de Audi RS 4 als saai beschouwen. Met een M3 hang je tegen een boom waar een RS4 nog netjes de baan houdt…

    Login om te reageren
  37. Martijn zegt

    2 juni 2006 om 18:15

    alsof ik hier een officiel teks aan het typen ben haha!! maar goet ;-) ik ga persoonlijk voor inhoud en niet voor verpakking!! dus op basis daarvan zeg ik zwak argument om je stelling te verdedigen…>! (het is maar een mening) maar na zo’n (mooi) theoretisch verhaaltje verwacht ik ook wel een sterk argument en dat was het niet….

    Login om te reageren
  38. Martijn zegt

    2 juni 2006 om 18:16

    en gebruik ff je eigen naam en 1 keer is genoeg!! ;-)

    Login om te reageren
  39. Martijn zegt

    2 juni 2006 om 18:17

    btw no hard feelings!! (vind het altijd wel aardig om mensen te testen op hun uitspraken, dus voel je niet persoonlijk aangevallen! (niet dat dit bleek uit je teksten maar toch bij voorbaat even vermelden) ;-)

    Login om te reageren
  40. jens zegt

    2 juni 2006 om 18:20

    @martijn

    dt fout?

    durven => voltooid deelwoord =>heeft gedurfd

    Login om te reageren
  41. Martijn zegt

    2 juni 2006 om 18:22

    @ Timmy Highflyer schrijft,

    2 June 2006 om 18:10
    Waarom zou je de Audi RS 4 als saai beschouwen. Met een M3 hang je tegen een boom waar een RS4 nog netjes de baan houdt…

    ??? RS4 is niet saai maar wel als je driften leuk vindt…!!! netjes aka veilig (in mijn ogen ook aka saai…) plus dat zo’n nog steeds (net als de vorige) onderstuur vertoond… brr

    Login om te reageren
  42. jens zegt

    2 juni 2006 om 18:22

    aangevalle?

    who care’s man

    Login om te reageren
  43. Martijn zegt

    2 juni 2006 om 18:25

    @ Jens jaja!! heel interessant maar we hebben ’t hier over auto’s niet over Nederlandse Taalkunde maar geen beter argument dus.. helaas!!

    doe maar is mee aan het nederlands dictee maar ga hier niet daarover beginnen!! verkeerde site!!

    Login om te reageren
  44. Martijn zegt

    2 juni 2006 om 18:26

    ga jullie nu verlaten dus als je nog wél een argument hebt: schrijf ’t op en dan lees ik ’t nog wel! lts

    Login om te reageren
  45. Martijn zegt

    2 juni 2006 om 18:27

    ps (je hebt nog wel wat van die huilmeisjes ertusse zitte) ;-)

    Login om te reageren
  46. jens zegt

    2 juni 2006 om 18:27

    @martijn

    nee, een misverstand.

    martijn is verschillend van Martijn of niet
    2 verschillende martijns?

    maar goed

    Login om te reageren
  47. Martijn zegt

    2 juni 2006 om 18:31

    Ja maar dat was jij toch?? dus Martijn of martijn het was jens/Jens/JENS boeiend ik ga nu echt dus was leuk!! volgende keer hopelijk wat meer inhoudelijke beagumentatie bij je uitspraken…..!! ;-) lts

    Login om te reageren
  48. Rick zegt

    3 juni 2006 om 00:18

    @ Martin

    Je zei al eerder dat je niet meer terug zou komen, dat doe je toch dus blijkbaar vind je het allemaal toch wel erg interessant.

    Maar je argumenten slaan echt werkelijk nergens op, jij zegt:

    “@ Jens jaja!! heel interessant maar we hebben ‘t hier over auto’s niet over Nederlandse Taalkunde maar geen beter argument dus.. helaas!!”

    Terwijl JIJ over die spellingsfout begon…!

    En over je verloren argumentatie over dat bmw zogenaamd het beste concern is hoor ik je ook niet meer over ;)

    Login om te reageren
  49. jens zegt

    3 juni 2006 om 11:42

    @rick

    fuck off jong, niemand heeft om jou mening gevraagd

    Login om te reageren
  50. Martijn zegt

    5 juni 2006 om 02:04

    Ik begon over student en jij begon over spellingsfouten waarover ik zei boeiend!!! Aangezien ik heb onderbouwd waarom BMW ‘goed’ is ging jij door over niets en een echte onderbouwing (audi is goed bezig omdat een minister er in rijdt??? (wat is dat voor onzin??) over Audi heb ik nog niet gezien..! dus helaaas.. BMW is nog steeds Goed en audi is nog steeds goed maar helaas leg je het af tegen BMW… BMW–> rijplezier Audi–> Veilig!! jippie maar niet heus…

    Login om te reageren
  51. Kenny zegt

    5 juni 2006 om 02:17

    Jongens, doe ff chill…
    Koop gewoon een benz who needs a beamer, right?

    Login om te reageren
  52. Rick zegt

    8 juni 2006 om 19:10

    Iedereen mist mijn argumentatie, tekenend voor het niveau, Jens:
    als je goed leest zie je dat jouw @ gedeelte tussen aanhalingsteken staan als citaat. En Martijn je zou niet meer terugkomen met je nutteloze argumenten, daar waren we het toch over eens :D

    Koop een rs6 dan heb je meer lol dan een m5, oftewel ff wachten nog

    Login om te reageren
  53. Martijn zegt

    9 juni 2006 om 11:01

    @ Rick voor als niet weet wat lol is….!! koop dan maar een RS6 ja goeie keus dan!! (ezel)

    Login om te reageren
  54. Dennis zegt

    1 juli 2006 om 14:12

    Martijn over dat 4 a 5 jaar dat maakt niet uit dit is de 1e rs zonder turbo’s en kompressors dus het is eigelijk best wel knap van audi maar die turbo’s blijven toch vetter

    Login om te reageren
  55. Martijn zegt

    29 september 2006 om 09:52

    Turbo’s blijven in mijn mening alleen vetter als ze goed worden gebruikt!! Anders niet… maar meer pk’s is altijd mooi dus zijn net per definitie slecht idd!!!
    Knap van audi zou ik niet willen zeggen maar wel leuk!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North