• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo weinig gaat er veranderen bij de nieuwe BMW Z4

Auteur: Loek, gepost 17 juli 2022 om 09:06 – 15 Reacties

BMW plant een kleine facelift (LCI) voor de Z4. We weten er steeds meer over en daardoor eigenlijk steeds minder – deze facelift gaat heel minimaal worden.

Met de transitie naar elektrisch hoor je bij elke autofabrikant dezelfde verhalen: we moeten kijken naar wat geld in het laatje brengt. Kleine, laag-volumemodellen die er alleen zijn om leuk te zijn, die zitten steeds meer in het verdomhoekje. Ook BMW lijkt niet echt meer de nadruk te leggen op de Z4 (G29) die het nog dapper vol houdt.

BMW Z4 (G29) LCI

Eigenlijk is de BMW Z4 één van de leukste auto’s uit het BMW-gamma, maar het is ook duidelijk de outsider. Nu lijkt het ook alsof BMW geen zin heeft om de Z4 nog verder te verbeteren. Er komt namelijk een facelift aan voor de roadster en daar duikt steeds meer informatie over op. Daardoor weten we echter nog steeds niks, want het gros van de informatie is ‘dit verandert er niet.’

Jij mag niet zelf roeren in de BMW Z4 met handbak

Weinig veranderingen

Dankzij recente spyshots weten we in ieder geval dat de styling van de BMW Z4 bij de LCI (Life Cycle Impulse) zo goed als niet gaat veranderen. Op detailniveau kun je waarschijnlijk wat kleine wijzigingen spotten, maar het geheel blijft hetzelfde. Ook het interieur blijft qua design hetzelfde. Ook de motoren (2.0 liter B48A20 viercilinder (sDrive 20i en 30i) en 3.0 liter B58B30O1 zes-in-lijn (M40i)) blijven grotendeels ongewijzigd. Waarschijnlijk is de LCI enkel nodig om de motor iets gangbaarder te maken voor de huidige tijd, milieueisen et cetera, het bekende riedeltje.

BMW Z4

BMWBlog laat nu weten dat er nog iets niet gaat veranderen in de BMW Z4 LCI: de software. BMW brengt steeds meer auto’s uit met een volledig geüpdatet infotainmentscherm, zodat de auto op iDrive 8 kan draaien (de nieuwste versie). Het gerucht gaat nu dat de vernieuwde Z4 zijn huidige scherm blijft behouden en daarmee ook op de laatste versie van iDrive 7 blijft opereren. Dat zorgt er eveneens voor dat de fysieke knoppen (voor de radio en airco bijvoorbeeld) blijven. Dus zelfs daar gaat niks veranderen.

Handbak

Je vraagt je nu wellicht af: wat gaat er dan wél veranderen bij de LCI van de BMW Z4? Het enige – geruchtmatige – dat nu door de wandelgangen gaat is dat BMW het topmodel M40i gaat uitbrengen met een handbak. Toyota biedt sinds kort een handbak aan voor de technisch identieke Supra en dus is dat zo gefixt. De vraag is echter of wij er ook van mogen genieten, want er gaan geluiden dat alleen de VS de handbak krijgt.

BMW wil de Z4 LCI in het najaar van 2022 presenteren en vroeg in 2023 uitleveren. Naar verluidt houdt de auto het dan nog vol tot en met 2025.

Ook interessant!

  • Jij mag niet zelf roeren in de BMW Z4 met handbak
    Jij mag niet zelf roeren in de BMW Z4 met handbak
  • Jawel: de nieuwe BMW M5 gaat aan de stekker
  • Mijn Auto: BMW Z4 Roadster van Toon
    Mijn Auto: BMW Z4 Roadster van Toon
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, g29, LCI, z4

Vorig bericht: « Volkswagen: “Benzineauto’s gaan veel duurder worden”
Volgend bericht: Ken je ‘m nog: de uiterst bizarre Youabian Puma »

Lees Interacties

Reacties

  1. vodgen zegt

    17 juli 2022 om 09:34

    Ik heb nu bijna een jaar dit model Z4. Echt een geweldig fijne auto, en zoals verwacht, gaat BMW er niet veel aan veranderen. De auto heeft een (te) kleine oplage en een nieuw iDrive systeem en nieuw interieur zou de kosten enorm opdrijven. Er komt hoogstwaarschijnlijk ook geen opvolger voor de Z4 dus tegen die tijd nog maar een nieuwe aankopen zodat ik er nog lang meer vooruit kan en niet in een EV hoef te gaan rijden.

    Login om te reageren
  2. Richmond zegt

    17 juli 2022 om 09:38

    Ik had juist gelezen dat het wel idrive 8 met het 3 serie lci dashboard zal krijgen

    Login om te reageren
    • royaledeluxe zegt

      17 juli 2022 om 13:13

      Voor mij hoeft er geen nieuw dashboard in. Ik ben blij zoals het is. Vind die brede plank vooraan niet echt denderend in de nieuwe modellen. Ik blijf nog wel lang met deze doorbollen.

      Login om te reageren
      • ukbob zegt

        17 juli 2022 om 14:22

        Voor mij ook niet.
        In de daily hebben we iDrive 7 met de 8 fysieke voorkeur toetsen en dat werkt prima. Dat nieuwe scherm met vreemde Graphics en zonder deze toetsen lijkt me een stuk minder aangenaam…

        Login om te reageren
      • Richmond zegt

        17 juli 2022 om 14:59

        Eens, vind het ook geen verbetering. Maar goed het is de trend he en dus gaat men daarin mee. Er zal een moment komen dat alle nieuwe auto’s zo zijn

        Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    17 juli 2022 om 10:14

    Is BMW zo desperate dat ze al deze non-info moeten verspreiden om aandacht voor het model te houden?

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      17 juli 2022 om 13:21

      Lezen! BMW verspreid geen info over een nog niet geïntroduceerd model en/ of upgrade. “Geruchten” en “spyshots” zijn de bron.

      Login om te reageren
    • Richmond zegt

      17 juli 2022 om 14:58

      *facepalm*

      Login om te reageren
  4. PunicaOase zegt

    17 juli 2022 om 15:11

    Moest in het begin wennen aan dit model, misschien omdat de vorige twee edities wel heel erg mooi waren in mijn ogen, maar deze begin ik ook steeds mooier te vinden. Veel verandering lijkt me ook niet nodig: oogt namelijk nog echt niet oud.. Wel jammer dat je ze echt bijna nooit ziet.. dat was vroeger andere, maar geldt voor bijna alle cabrio’s en ook steeds meer voor coupes..

    Login om te reageren
  5. lexis zegt

    17 juli 2022 om 15:53

    Tja de verkoopsaantallen van deze gen z4 zijn waarschijnlijk niet om over naar huis te schrijven. De tijdsgeest is ook niet meer in het voordeel van dergelijke autos. De originele z3 was nog relatief betaalbaar en in feite inline wat een roadster eigenlijk moet zijn. Huidige modellen zijn eigenlijk veel te duur geworden voor een auto die je toch niet als daily kunt inzetten. En als je dan toch het budget hebt is er ander en veel beter te krijgen (lees Porsche Boxter, wat wel echt een sportwagen is). De Supra zal het zelfde lot ondergaan denk ik.

    Login om te reageren
    • vodgen zegt

      17 juli 2022 om 21:19

      @ Lexis: Quote: “Huidige modellen zijn eigenlijk veel te duur geworden voor een auto die je toch niet als daily kunt inzetten.”

      Hier wordt de Z4 G29 gewoon ingezet als daily auto. Ook de vorige Z4 E89 werd hier als daily gebruikt. Geen idee waarom dat niet zou kunnen.

      Login om te reageren
      • lexis zegt

        18 juli 2022 om 06:36

        Wel voor een die hard roadsterfan zal het wel te doen zijn. Maar is toch eerder een auto voor “erbij “, de funcar voor het weekend. En in die prijsklasde wordt dat zowie een niche product. Een mazda mx5 weet dat wel waar te maken. Kwa bouwkwaliteit zal het niet in de buurt komen, maar het benadert het originele roadster gevoel veel dichter denk ik , en vooral betaalbaarder. Maar goed ik breek deze z4 niet af , rijd en ziet er beter uit dan het vorige model.

        Login om te reageren
  6. haroldv zegt

    17 juli 2022 om 20:01

    Als BMW, en ook Z4 liefhebber (en rijder), vind ik de E85 een echte roadster, de E89 een boulevard cruiser en ben ik nog niet uit over de G29. Wel mooi soft dak, maar echt luxe van binnen. En die neus, echt teveel Kia idd, die van de E89 is prachtig. Ben nog niet aan de G29 gewend. Een roadster als de E85, die bestaan niet meer, helaas.

    Login om te reageren
  7. Nanning zegt

    17 juli 2022 om 20:58

    En wat vind je van de E95?

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    18 juli 2022 om 06:33

    Als ze nu de koplampen eens voorzien van twee circels…
    Bij de introductie werd gesuggereerd dat op dit moment de Supra en de Z4 zouden gaan afwisselen, de Supra een cabrio en de BMW een coupé. Blijkbaar valt het zo tegen dat die investering er niet uit kan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North