• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW Z4M Coupe definitief

Auteur: Wouter, gepost 24 januari 2006 om 21:22 – 33 Reacties

" class=


Niet geheel onverwacht wordt de concept car Z4 Coupe definitief in productie genomen. De Cayman concurrent beleeft in juni 2006 zijn marktintroductie. Er komen in eerste instantie twee varianten: de 3.0 liter zescilinder lijnmotor met 265 pk drijft het basismodel Z4 3.0si aan en de Z4M krijgt het oude M3 blok.

De fameuze 3,2 liter zescilinder lijnmotor met een vermogen van 252 kW/343 pk en van 365 Nm won al vijf keer met de Engine of the Year Award. Met dit blok sprint de Z4M in precies 5 seconden naar de 100, terwijl de 3.0si daar ook maar 5,7 seconden voor nodig heeft. De topsnelheid is voor beiden elektronisch begrensd op 250 km/h.

Ook voor andere onderdelen werd geshopt bij de onderdelen van de M3, zo wordt het remsysteem met de 18-inch remschijven direct overgenomen van de BMW M3 CSL. Laten we hopen dat het hergebruik ook zorgt voor wat vriendelijkere prijzen dan bij de Cayman. Reken voor de Z4M voorlopig maar op minimaal 80 mille.


Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, cayman, M3, z4

Vorig bericht: « “TomTom-boete” blijkt storm in glas water
Volgend bericht: Nijmegen gaat weer autootje pesten »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    24 januari 2006 om 21:51

    zoveel geld
    je hebt een rs4 voor dat geld en in de rs4 kan je je vrienden meenemen

    Login om te reageren
  2. Geert zegt

    24 januari 2006 om 21:57

    Als ik zoveel geld heb, heb ik geen vrienden nodig :)

    Login om te reageren
  3. dekster zegt

    24 januari 2006 om 21:59

    zielig
    wat hebben geld en vrienden nu met elkaar te maken

    Login om te reageren
  4. jaap zegt

    24 januari 2006 om 22:57

    Een rs4 is een ton ofzo, dus wel wat duurder ;)

    Login om te reageren
  5. Sir Smokalot zegt

    24 januari 2006 om 23:46

    Het zijn twee totaal verschillende auto’s. Dit is veel meer de fun-auto, die meer uitnodigt tot een middagje driften, terwijl de RS4 wat meer praktisch nut kan hebben.

    Ik vraag me af hoe ze de gewichtsverdleing hebben aangepast, als ik de contouren van de Z4 zo bekijk. Het lijkt me dat ze de motor zo ver mogelijk naar achter hebben geplaatst (en lekker laag natuurlijk), om de boel zoveel mogelijk 50/50 te maken, wat wel essentieel is bij een auto als deze.

    Login om te reageren
  6. Sacha zegt

    24 januari 2006 om 23:47

    Ik denk dat de Z4M inderdaad wel het pretnummer is.

    Login om te reageren
  7. A.r zegt

    25 januari 2006 om 02:21

    Met zo’n auto kan je, denk ik, vrij lekkere wijven scoren. Dan heb je geen tijd meer voor vrienden!

    Login om te reageren
  8. Martijn zegt

    25 januari 2006 om 08:58

    lekker drift bakkie hoor!!! lijkt me wel wat!! lekker 50/50 jaja maak me niet druk om die 80mille maar meer om de hoeveelheid banden… hehe!!

    Login om te reageren
  9. ToM5 zegt

    25 januari 2006 om 10:39

    Dit wordt er eentje……..brrrr!!!

    Login om te reageren
  10. SamSam zegt

    25 januari 2006 om 12:39

    Waardeloos man
    Wat heb je nou aan die trillend uitlaat geluid die zo n auto maakt…Mensen die een BMW m3 hebben gereden weten wat ik bedoel. Het is snel, maar hij is niet boeiend.
    Liever de slk 55 /////AMG, maar die helaas wat duurder ( typisch mercedes benz). Grote motor 5.4 v8 en wat een geluid en is heel wat sneller dan die z4m van BMW.

    Login om te reageren
  11. Japie zegt

    25 januari 2006 om 12:40

    Ze doen crysler crossfire na met de achterkant
    het lijkt wel een poepende hond

    Login om te reageren
  12. Adriaan zegt

    25 januari 2006 om 13:01

    Over de prijs; de Z4M roadster gaat 83 mille kosten, wat waarschijnlijk betekent dat ze aan de coupé een prijskaartje hangen van rond de 90 mille…

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    25 januari 2006 om 13:09

    heb je geen 911 of cayman voor dat geld?

    Login om te reageren
  14. 50thy zegt

    25 januari 2006 om 14:01

    Haahah poepende hond

    Login om te reageren
  15. Joost zegt

    25 januari 2006 om 16:58

    Ik vind 80 mille wel wat aan de hoge kant voor zo’n coupe. Ook al is hij snel en sportief. Voor 80 mille heb je een dikke Touareg.

    Login om te reageren
  16. K. zegt

    25 januari 2006 om 17:48

    Ik vind hem wel mooi maar ik heb toch liever de cayman S.

    Login om te reageren
  17. dekster zegt

    25 januari 2006 om 18:05

    je hebt toch ook een aston martin vantage voor dat geld
    geef mij zo maar 1

    lijst alternatieven: aston martin amv8 vantage
    audi rs4
    porsche cayman
    porsche 911
    cadillac cts V-sereis
    tvr sagaris
    …
    keuze genoeg en drm zou je deze M nooit moeten kopen

    Login om te reageren
  18. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    25 januari 2006 om 21:10

    Volgens mij slaat dat laatste lijstje nergens op…
    Een RS4 kost meer dan een ton. Een Porsche 911 kost meer dan een ton. De AMV8 kost bijna anderhalve ton. Een TVR Sagaris volgens mij ook meer dan een ton. Alleen de CTS-V komt in de buurt van de 80000(iets duurder).

    Login om te reageren
  19. dekster zegt

    25 januari 2006 om 21:19

    in belgie niet
    (ik heb overlaats een sagaris zien staan op ebay.co.uk voor 35000pond (slecht 9000km)

    Login om te reageren
  20. bmw liefhebber zegt

    25 januari 2006 om 21:25

    een rs6??? doe normaal!!! een BMW das het echte werk!!!

    Login om te reageren
  21. dekster zegt

    25 januari 2006 om 21:31

    de vorige RS6 heeft de M5 de grond ingeboord en ik hoop dat geschiedenis zich herhaald

    Login om te reageren
  22. phil_bmw zegt

    25 januari 2006 om 22:44

    miljaar wat een bak

    Login om te reageren
  23. Adriaan zegt

    26 januari 2006 om 08:51

    @dekster; wat is dat voor enorme drogreden! de M5 kwam in ’98 op de markt de RS6 in 2004!!! dat scheelt; 6 jaar… vind je het gek dat de RS6 dan sneller is? Bovendien is de nieuwe M5 één van de/de beste sportsedan op de wereld.

    Login om te reageren
  24. dekster zegt

    26 januari 2006 om 12:56

    @adriaan
    dat is een tijdverschil probleem het is altij al zo geweest

    de nieuwe M5 mag dan misschien wel 1 van de beste sportsedans zijn de porsche panamera zal hem gwn de grond inboren en net zoals de rs6 die gaat uitkomen

    Login om te reageren
  25. ToM5 zegt

    26 januari 2006 om 13:04

    @dekster: je moet geen onzin vertellen met je ‘vorige RS6 die volgens jou de vorige M5 de grond in zou boren’.

    Een test in de autovisie gaf aan dat een RS6 met 450 pk tot 160 km sneller is daarboven haalde de M5 hem weer in omdat de audi werkt met turbo wat bij lager toerental beschikbaar is en de M5 eerst toeren moet maken om het vermogen vrij te krijgen maar deze vervolgens ook veel verder kan doortrekken. Daarbij werd de RS6 op het circuit compleet zoek gereden door de M5 omdat de Audi alleen snel is op de rechte stukken. De audi is veel te zwaar door 4 wielaandrijving en de motor die ook veel te ver voorin ligt en daarmee de bochten niet goed doorkomt.

    Dus de audi is een prima snelle gezinsauto voor op de autobahn, echter wil je echte rijdersauto hebben is de M5 de jouwe.

    Login om te reageren
  26. Mercedes zegt

    26 januari 2006 om 13:42

    Haha poepende hond idd, 80.000 euro zou ik er nooit voor uitgeven. Als je een M model wil voor dat geld koop dan gewoon een M3 csl ofzo…. De Z3M coupe werd ook voor geen meter verkocht. De z4M coupe is misschien wel mooier en beter maar veel te duur voor die klasse.
    Ik ben het met SamSam eens, koop een mercedes amg dan ben je gelijk overal vanaf. Je blaast (bijna) iedereen schijt met een AMG!

    Login om te reageren
  27. SamSam zegt

    26 januari 2006 om 14:02

    @ Mercedes
    Jij begrijpt wat ik bedoel.
    Wat zal the lady s imponeren? Die dikke vette 5.4 v8 of die trillende uitlaatgeluid van die 3.2 6 in lijn van bmw?
    Maar niet alleen daarom, ik vind het echt een prachtige auto die slk 55 /////AMG.. Een hele verandering vergeleken met zijn voorganger!

    Login om te reageren
  28. autoblogger zegt

    26 januari 2006 om 23:13

    Er zijn ook al wat wat video’s van de Z4M:
    http://www.infomotori.com/a_8_IT_16291_1.html
    http://stadium.weblogsinc.com/autoblog/videos/autoblog_BMW%20Z4%20Coupe.mov

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    26 januari 2006 om 23:20

    Hebben de heren die het over vrouwen imponeren met hun auto er wel eens bij stilgestaan dat je ze misschien wel in je auto kunt krijgen maar dat je het dan ook wel moet waarmaken? Vrouwen die de moeite waard zijn laten zich niet gek maken door een leuke auto. Sommige gaan echter wel voor status en geld, dus dan is imposant en duur altijd beter. Ikzelf ben blij met een dame die niets om auto’s geeft maar mij lekker mijn ding laat doen :-)

    Login om te reageren
  30. bas zegt

    27 januari 2006 om 17:46

    voor 80 mille, dan zou ik een jaar gratis banden willen…tering wat een geld.

    Login om te reageren
  31. thomas zegt

    10 februari 2006 om 21:10

    De z4m kost 61700€ dit is geen model wat “echt moet verkopen en cocureren “dit is gewoon een tof autotje en een goede kwaliteit fijn fun mee te maken en de rs6 heeft de m5 wel niet de grond in geboord he dedster, zoo dus Mpower the best

    Login om te reageren
  32. dekster zegt

    10 februari 2006 om 22:37

    het is wel waar zoek maar op het internet

    en wat heeft iedereen toch met m power een motor ontwikkeld in samenwerking met ons F1 team
    leuk di maken motoren die 2 uur moeten meegaan

    audi sportmotoren zijn ontwikkeld met hun 24uren team

    de M5 mag dan misschien wel 507 pk hebben hij kan er bijna geen enkele van gebruiken

    Login om te reageren
  33. Mikel. zegt

    10 maart 2007 om 22:27

    1 jaar .
    1maand .
    23 uur .
    49 minuten .

    later nog een reactie , mag dus spreke van een late
    zaterdagavond dus gewoon eff recaties lese , altijd wel leuk
    zie ik een mongol dexter schrijven :
    dat een bmw z4m even duur is als een
    rs4 cayman s 911
    later zegt hij nog de porsche panamera de m5 gaat verpulvere hoe ken hij dat zegge heeft er al iemand test gegevens
    dat hij motor vn cayenne turbo heeft wil nog niet zegge dat hij super snel is , deze is volgens mij super zwaar kijk maar op een plaatje op deze site hoe klein de 911 tg3 er bij is .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North