• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BOEM! Pagani Huayra BC: +100 pk, -150 kg

Auteur: Author, gepost 13 februari 2016 om 11:33 – 32 Reacties

BOEM! Pagani Huayra BC: +100 pk, -150 kg


Meer details na de clique.

De toko van ome Horacio komt binnenkort met een extra hete versie van de Huayra en stukje bij beetje beginnen de puzzelstukkies op hun plek te vallen. Te beginnen met het vermogen: naar verluidt braakt de AMG V12 in de Huayra BC 100 pk extra uit. Daarmee komt de toch al niet lullige krachtbron op maar liefst 830 pk. Om er zeker van te zijn dat je je rijbewijs absoluut binnen recordtijd kwijt bent wordt er ook nog eens 150 kg van het gewicht afgesnoept, waarmee het totaal blijft staan op een schamele 1.200 kg. Zo dan.

Verder wordt de Huayra BC alleen verkocht aan geluksvogels die al in het bezit zijn van een Pagani. U heeft er toevallig geen in de garage staan? Maakt niet uit. Alle 20 exemplaren van de nog te onthullen supercar zijn al lang en breed uitverkocht, tegen een prijs van zo’n 2,5 miljoen euro per stuk.

Naast de nodige verbeteringen onder de kap krijgt de aerodynamica een stevige opknapbeurt, voor zover dat nog niet was opgevallen. Dankzij de nieuwe diffuser en een overdaad aan actieve flapjes en spoilers genereert de Huayra BC liefst 500 kg aan downforce bij een snelheid van 250 km/u. Als je daarbij bedenkt dat een gewone Huayra al 1,7 G aan laterale acceleratie trekt, moet dit wel een feestje zijn om mee het circuit op te gaan.

Op de aankomende beurs in Genève wordt ‘ie onthuld, dan zullen ook alle andere details ongetwijfeld uit de doeken worden gedaan.

Ook interessant!

  • De Huayra Roadster BC Supernova en zijn eigenaar
  • Huayra BC Pacchetto Tempesta
    Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta is een feestje
  • Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
    Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
  • Pagani Huayra R
    Video: Pagani Huayra R wordt best klinkende auto van 2022

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2016, Huayra, huayra-bc, pagani

Vorig bericht: « Lexani maakt van je Escalade een privéjet op wielen*
Volgend bericht: Prins Bernhard: “F1 op Zandvoort blijft ultieme droom” »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrrallycross zegt

    13 februari 2016 om 11:42

    Heel leuk idee, leuke auto!

    Maar dan toch liever een vergelijkbare zonda

    Login om te reageren
  2. phaeton zegt

    13 februari 2016 om 11:42

    En toch blijft het zonde dat Pagani na één van de best klinkende auto’s ooit, een van de meest saai klinkende auto’s heeft gebouwd.

    Login om te reageren
    • prootuning zegt

      13 februari 2016 om 12:14

      @phaeton: Klinkt nog altijd beter dan een Phaeton!

      Login om te reageren
      • edjehaze zegt

        13 februari 2016 om 12:36

        @prootuning: of een Saxo

        Login om te reageren
      • phaeton zegt

        13 februari 2016 om 13:44

        @prootuning: Waar zie je staan dat ik zelf een Phaeton bezit?

        Login om te reageren
    • edftw zegt

      13 februari 2016 om 13:25

      @phaeton: het is inderdaad eeuwig zonda..

      Sorry

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        13 februari 2016 om 13:44

        @edftw: Allowed ;-)

        Login om te reageren
    • reactief zegt

      13 februari 2016 om 13:35

      @phaeton: Saai? Sorry hoor, maar de Huayra klinkt verre van saai met het gigantische blazen van de turbo’s enz.
      Mooi is het misschien niet, maar saai duidelijk ook niet!

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        13 februari 2016 om 13:47

        @reactief: Oké, correctie. Saai is niet het juiste woord. Bij continu remmen en accelereren op een bochtige bergweg is het blazen van de turbo’s vast intrigerend en een belevenis. Maar het gejank van de toerenschommelingen van een Zonda, tot grote hoogtes, vind ik toch vele malen spannender.

        Login om te reageren
  3. martijn11 zegt

    13 februari 2016 om 11:43

    Leuk maar doe mij maar een avantador

    Login om te reageren
  4. SimonMc zegt

    13 februari 2016 om 11:45

    Die 1,7 laterale G, is dat op bijgesneden slicks, of op de standaard banden?

    Login om te reageren
  5. kimhung zegt

    13 februari 2016 om 11:53

    Oeefff 2.5 mil…. Ik blijf wel bij m’n alfa 147

    Login om te reageren
    • kapitein zegt

      13 februari 2016 om 12:34

      @kimhung: Geen 159?

      Login om te reageren
      • edjehaze zegt

        13 februari 2016 om 12:36

        @kapitein: dan had ‘ie dat wel gezegd, niet?

        Login om te reageren
  6. alfaitak zegt

    13 februari 2016 om 11:59

    Klinkt intimiderend.

    Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    13 februari 2016 om 11:59

    Wat een prachtige auto, een absoluut monster! Maar wint ie het van een Zonda? Nou, nee!

    Login om te reageren
  8. microwave303 zegt

    13 februari 2016 om 12:00

    Ja de de laatste Zonda’s waren “the bomb” Persoonlijk vind ik deze H….. minder spannend. Als je de detailing bekijkt zijn het ware kunstwerken die Pagani’s. Daar kan wat mij betreft geen ander merk tegenop.

    Login om te reageren
  9. zweed zegt

    13 februari 2016 om 12:03

    Velgen kosten €25,60?

    Login om te reageren
  10. theyoungsaablover zegt

    13 februari 2016 om 12:03

    Die wil ik wel voor mijn verjaardag

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    13 februari 2016 om 12:04

    Ik denk dat deze pk/gewicht verhouding simpelweg doodeng is!

    Login om te reageren
  12. ghost zegt

    13 februari 2016 om 12:11

    Ziek!

    Login om te reageren
  13. Carreza zegt

    13 februari 2016 om 12:14

    De Huayra op zich is een kunstwerk… het enige probleem is zijn voorganger waarmee hij tot in de eeuwigheid mee vergeleken zal worden. En dan wint de Zonda het ook voor mij.

    Login om te reageren
    • amgsoixanttrois zegt

      14 februari 2016 om 05:59

      @Carreza: de fout is dat mensen de zonda als de voorganger zien, terwijl horacio duidelijk zegt dat de huayra met een totaal andere visie is ontwikkeld. Dus i.p.v. Een opvolger is het een andere modellijn.

      Login om te reageren
  14. PeugeotGTI zegt

    13 februari 2016 om 12:19

    Ok that’s it. Wil iemand mijn linkernier kopen? Hij kost 2,5 miljoen euro. Staat is redelijk, beter dan mijn longen en lever in elk geval. Nooit stenen gehad, altijd goed doorgespoeld. Kan nog jaren mee.

    Login om te reageren
    • Michiel1 zegt

      13 februari 2016 om 12:58

      @PeugeotGTI: en daar sta je met 1 nier en 2,5mil bij Horacio aan de deur…
      Krijg je nog niks omdat je nog geen pagani hebt….

      Login om te reageren
      • PeugeotGTI zegt

        13 februari 2016 om 13:38

        @Michiel1: Daar zeg je wat.. Misschien er is iemand die zijn Zonda F wil ruilen tegen een ander orgaan..?

        Login om te reageren
      • phaeton zegt

        13 februari 2016 om 13:48

        @Michiel1: Ferrari doet niet anders, McLaren heeft het ook gedaan dacht ik.

        Login om te reageren
  15. Edge zegt

    13 februari 2016 om 12:33

    En daarmee wordt dus ook het gerucht dat het een one-off voor Benny Caiola betreft ontkracht. Ik ben benieuwd waar BC dan wel voor staat!

    En die pk/gewichtverhouding is wel heel erg gaaf! Laat maar komen!

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      13 februari 2016 om 13:42

      @Edge: Ik denk Bueno Carro.

      Login om te reageren
  16. wimbraber zegt

    13 februari 2016 om 13:40

    Vooral die gewichtsbesparing is bizar zeg, even 150kg van een auto afhalen die al helemaal van Carbon Fiber en Titanium is

    Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      13 februari 2016 om 14:02

      @wimbraber: ik vroeg mij ook al af waar ze die 150kg vanaf hebben kunnen halen.
      Dat moet dan haast wel ten goede komen van t onafgeveerd gewicht, want de rest is al zo licht

      Login om te reageren
  17. alfablog zegt

    13 februari 2016 om 14:23

    Tip: combineer je vakantie met een fabrieksbezoek. Je krijgt een “rondleiding” en omdat het erg kleinschalig is, sta je midden tussen alle werkzaamheden in. Knippen van de carbondoeken, assemblage enz.

    Kwestie van (laten) bellen en datum prikken. Vragen er nu een kleine vergoeding voor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North