• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bombardier Can-am Spyder roadster

Auteur: autoblogger, gepost 11 februari 2007 om 16:08 – 30 Reacties

Can-am Spyder roadster


Het Canadese Bombardier Recreational Products (BRP) is gestart met de productie van de 2008 Can-Am Spyder. Dit is een “three-wheel all purpose vehicle” en wordt omschreven als motorfiets -slash- snowmobiel -slash- sportscar. Best of three worlds zeg maar…

De driewieler heeft twee wielen aan de voorkant en eentje achter. Het vermogen komt uit een 990cc V Twin motor van BRP-Rotax.

Can-am Spyder roadster

José Boisjoli, directeur en CEO van BRP: “Our Can-Am Spyder roadster is the next dimension in open-road riding. A true paradigm shift, the Spyder roadster offers a balance of performance and peace of mind with features like the Vehicle Stability System (VSS), engineered in conjunction with Bosch†, which includes anti-lock brakes, traction control and stability control systems.”

Meer info op spyder.brp.com (via jalopnik.com).

Can-am Spyder roadster
Can-am Spyder roadster
Can-am Spyder roadster
Can-am Spyder roadster
Can-am Spyder roadster
Can-am Spyder roadster

Ook interessant!

  • Te koop: de leukste driewieler van Marktplaats
  • can-am ryker rijtest
    Rijtest + video - Can-Am Ryker
  • Ultima Can-Am V10
  • Video - ongeschikt voor het skatepark

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, driewieler

Vorig bericht: « Volkswagen komt met model onder de Fox
Volgend bericht: R1 vs Veyron vs Carrera GT »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jordey zegt

    11 februari 2007 om 16:13

    Spyder Roadster?
    is dat niet dubbelop:p

    Login om te reageren
  2. roma zegt

    11 februari 2007 om 16:14

    wat een vreemd ding ,, wel een leuk ding om in de schuur te hebben

    Login om te reageren
  3. JAsPAA zegt

    11 februari 2007 om 16:15

    wat zijn de getallen?

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    11 februari 2007 om 16:24

    Voor mijn gevoel is het heel eng om te rijden… Ik heb het niet zo op driewielers, een wiel voor en twee achter gaat nog, maar dit vind ik gewoon eng… Ben idd wel benieuwd naar de specs.

    @ JAsPAA; hier is wat te vinden: http://spyder.brp.com/NR/rdonlyres/6CFA7C41-7608-4F7D-84B7-610A30FDE807/0/SpyderSpecSheet.pdf
    Maar houdt er rekening mee dat alles in Amerikaanse meeteenheden is. Daar hebben ze toch ook andere PK’s? Hij heeft 79 KW en 104 Nm. Snelheden en tijden staan er niet, helaas…

    Login om te reageren
  5. Florijn zegt

    11 februari 2007 om 16:27

    bochten :)

    Login om te reageren
  6. Fej zegt

    11 februari 2007 om 16:29

    snowmobile?

    Login om te reageren
  7. Y. zegt

    11 februari 2007 om 16:41

    Citrofiel: dit is nu juist de meest succesvolle en minst ‘enge’ driewielconfiguratie. Morgan maakte in de jaren ’20 en ’30 al heel erg vlugge driewielers met twee wielen voor en één achter, die op bochtige circuits veel duurdere raceauto’s de baas waren. Ook alle moderne concepten van grote fabrikanten (VW, Peugeot) voor snelle driewielers hadden deze configuratie. Hetzelfde geldt voor de meest succesvolle driewielige kitcars, zoals de Grinnall Scorpion en de Blackjack Zero.

    De bekendste driewielers met één wiel voor en twee achter kwamen van Reliant. Die dingen hadden niet voor niets een ouwelullen-imago. Als we iets van Mr Bean hebben geleerd, dan is het wel dat Reliants nu niet de meest fantastische wegligging hadden…

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    11 februari 2007 om 16:46

    @Fej: stond in het persbericht, snap het zelf ook niet helemaal.
    Misschien heeft ie winterbanden ;)

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    11 februari 2007 om 17:12

    Waarom? Dit ding heeft alle nadelen van een motor en mist alle voordelen van de motor (tussen de file door kunnen rijden). Ik snap hem niet.

    Login om te reageren
  10. Solstice zegt

    11 februari 2007 om 17:19

    Ziet eruit als een vervoermiddel voor minder-validen…

    Login om te reageren
  11. Jappy zegt

    11 februari 2007 om 17:29

    Lijkt me niet echt een leuk vervoermiddel.

    Login om te reageren
  12. Stephan zegt

    11 februari 2007 om 18:17

    Bombardier heeft wel gruwelijke waterscooter/jetski’s, de voorkant van dit geval lijkt daar ook wel op (ook op een sneeuwscooter eigenlijk), maar goed vraag me af op welke doelgroep ze mikken.

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    11 februari 2007 om 18:21

    @ Y.; Je zult waarschijnlijk helemaal gelijk hebben, maar dit blijft niets voor mij… En oke, een wiel voor, twee achter is ook niet fantastisch. Ik dacht toen ik het typte meer aan de Trikes. Die vind ik wel vet. Andere driewielers vind ik sowieso niets, dus denk niet dat ik een fan ben van die auto bij Bean… :P

    Login om te reageren
  14. Lebastille zegt

    11 februari 2007 om 18:37

    Wat een lelijk ding zeg. Kan me net zoals Citrofiel ook lastig voorstellen dat je 2 wielen voor en 1 achter zou willen hebben. Logischer lijkt me om het vermogen achter te verdelen over 2 wielen om met 1 wiel voor te sturen. Waarschijnlijk leidt dat bij goede veer/demperafstellingen tot een beter weggedrag dan deze configuratie.

    Login om te reageren
  15. Xemurai zegt

    11 februari 2007 om 18:52

    Whaha, lelijk!! Dan liever een opgevoerde quad ofzo…

    Login om te reageren
  16. Y. zegt

    11 februari 2007 om 18:57

    Da’s nou weer typisch voor de Autoblog-lezers: het ding wordt veroordeeld om de eerste indruk die hij maakt, om z’n uiterlijk, de vorm, de manier waarop hij het licht op het netvlies reflecteert. Als dat uiterlijk anders is dan we gewend zijn keuren we het maar meteen af. Zijn we dan echt niet bereid om even wat verder te kijken? Inhoud, anyone?

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    11 februari 2007 om 19:18

    Ik vind deze Bombardier toch stoerder:

    Login om te reageren
  18. jakob zegt

    11 februari 2007 om 20:09

    hmm, ik ga toch even moeten wennen aan het concept, het ziet er zo onlogisch uit… zou er anders wel eens willen mee rijden :)

    Login om te reageren
  19. Vincent#1 zegt

    11 februari 2007 om 22:04

    Leuk ding hoor.
    Maar meestal hebben dit soort ‘best of both worlds’ karretjes juist alle nadelen van allemaal in zich verenigd.

    Doe mij maar óf een snelle auto waar je droog in zit. Of een motor, die is tenminste echt wendbaar en kun je mee tussen de files door rijden.

    Login om te reageren
  20. SugarFree zegt

    12 februari 2007 om 12:28

    @ Y
    Vraag me toch af of hier markt voor is.
    Het voordeel tov een motorfiets is dat je niet (makkelijk) kan omvallen. Veiliger dus en da’s een plus.
    Het uiterlijk is smaak, dus geen woord :)
    Maar hij is (uiteraard) breder dan een motorfiets en da’s geen voordeel. Een min dus.
    En de spanning/sensatie die een motorfiets levert (het hangen in bochten) levert deze (voor zover ik weet) niet, en weer een min.

    Nee, dan een Carver. Sensatie (+++), veiligheid, en altijd droog zitten (maar idd niet die lekkere wind door je haren).

    Voldoende ‘inhoud’? :)

    Login om te reageren
  21. Beowolf zegt

    28 februari 2007 om 17:43

    Piaggio heeft ook een driewieler momenteel een scooter genaamd MP3 125cc en 250cc, binnenkort ook 400cc en de Gilera fuoco 500cc. Deze driewielers met twee wielen van voor, gaan wel liggen in de bocht en zijn daardoor snelle bochtenpikkers zeker de 400cc en 500cc. Zij zijn niet breder dan een gewone motorfiets, en zijn veiliger op een nat wegdek met kinderkopjes tramsporen enz.Op de constructie is wel een patent genomen. N.B. Volgend jaar komt Gilera en Aprillia met een 800cc met een halfautomatische scooter en motor op de markt 75pk, dus ook daar een driewieler voor is niet onmogelijk.
    Jammer dus voor bombardier, die dus tezamen met bosch alle mogelijke technologieën nodig heeft om het voertuig op de baan te houden, een smallere voortrein en liggen in de bochten, had misschien meer positieve reacties gehad.

    Login om te reageren
  22. ivco zegt

    5 maart 2007 om 14:51

    Zoals Beowolf schrijft heeft Piaggio een MP3. Ik ben als fanatiek motorrijder gaan proefrijden in Duitsland. In een woord SUPER!

    Login om te reageren
  23. Waldo zegt

    4 april 2007 om 14:02

    Maar rijdt zo’n MP3 ook nog een beetje door?
    Oftewe”: is zo’n 250 cc wel voldoende om zeer geregeld de autosnelweg mee op te gaan? Dan moet je toch zonbder problemen lange afstanden 110-120 kunnen rijden.

    Login om te reageren
  24. chris zegt

    21 augustus 2007 om 22:28

    TESTRIT achter de rug…

    SUUUUPERRRRR, coool beestig voertuigske…

    voldoet aan alles, rijd lekker, stuurt vlot, trekt heel vlot door…

    YEEAAAAHAAA

    Login om te reageren
  25. jaap zegt

    27 mei 2008 om 09:33

    Ik heb samen met mijn vrouw 2 Mei 2008 j.l een uur durende testrit op de Can-Am Spyder gemaakt en dit was super en wel zo super dat binnen nu en niet al te lange tijd er een Can-Am Spyder bij ons in de garage staat en niet alleen om naar te kijken!

    Login om te reageren
  26. chris zegt

    27 mei 2008 om 09:53

    hier staat ie al van begin maart in men garage…
    en tja ieder zen eigen mening,
    maar het is een SUPER leuke rijervaring…
    overal waar je komt krijg je alle aandacht
    laat er dan een peperdure ducati of omt even langs staan
    der word niet naar gekeken…

    Login om te reageren
  27. Marcel zegt

    5 juli 2008 om 15:43

    Jongens……..eertst een proefrijden….dan reactie!

    Van mij krijgt het een 9 op 10. Ik persoonlijk vind dat het motorgevoel toch blijft

    Login om te reageren
  28. mo zegt

    7 april 2009 om 02:01

    wat een mooi ding zeg
    een jongen uit me buurt had zo’n ding gehuurd zo he wat een geluid creert deze monster zeg

    Login om te reageren
  29. Rush zegt

    18 juli 2009 om 13:33

    Je kan ze nu ook huren in Amsterdam, met heupgordel ipv helm..
    Echt een leuk ding..
    Sprint naar de 100 in 4 Sec!

    Login om te reageren
  30. saa zegt

    6 juni 2010 om 21:04

    Waar in amsterdam is die te huur dan?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North