• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Borgward is terug! Maak kennis met de BX7

Auteur: ricardo, gepost 11 september 2015 om 12:22 – 38 Reacties

Afbeelding Borgward is terug! Maak kennis met de BX7Afbeelding Borgward is terug! Maak kennis met de BX7Afbeelding Borgward is terug! Maak kennis met de BX7Afbeelding Borgward is terug! Maak kennis met de BX7Afbeelding Borgward is terug! Maak kennis met de BX7Afbeelding Borgward is terug! Maak kennis met de BX7

Borgward is terug! Maak kennis met de BX7
Ni hao!

We hadden ergens nog de ijdele hoop dat Christian Borgward, kleinzoon van oprichter Carl, het Duitse merk nieuw leven in zou blazen en een moderne interpretatie van de prachtige Isabella zou boetseren. Tja, wat waren we denkende. Analisten voorspellen dat in 2016 1 op de 5 verkochte auto’s een SUV is. Je zou wel gek zijn om niét met een SUV te komen, als nieuwe autofabrikant.

Zoals in Genève al beloofd werd: de wederopstanding van het Duitse Borgward – dat tussen 1939 en 1963 actief was – krijgt gestalte op de IAA, waar ze deze BX7 zullen presenteren. Een 4,71 meter lange SUV die van Einar Hareide (voormalig Saab- en Volvo-designer) een kek Europees smoeltje heeft gekregen. Misschien iets té Europees, want we zien er ongeveer een dozijn stylingskenmerken van anderen in. Moeten ze zelf weten natuurlijk, maar onderscheidend wordt ‘ie er niet van.

Wat we tot dusver weten is dat de BX 7 met een 2.0-liter viercilinder (224 pk) wordt geleverd en met een hybride-aandrijflijn (401 pk) beschikbaar komt. Laatstgenoemde zou een elektrische range van 55 km hebben. Schakelen gaat met een zeventraps versnellingsbak met dubbele koppeling. De BX7 wordt verder uitgerust met een 12,3 inch infotainmentsysteem, een 360-graden camera en een wifi-hotspot. De productie vind plaats in China, evenals de verkoopstart in 2016. Een jaar later moet de Borgward BX 7 zijn opwachting maken in Europa.

Tenminste, dat zijn de plannen van het bedrijf, dat met Chinees geld is opgetuigd.

Ook interessant!

  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - deel 1
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 1
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 4
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 4

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

borgward, iaa-2015, SUV

Vorig bericht: « Brabus lepelt 600 pk in de Mercedes AMG GT S
Volgend bericht: ‘72% leaseauto’s krijgt in 2016 hogere bijtelling’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. jipino zegt

    11 september 2015 om 12:26

    Een voorkant uit Zweden en Duitsland (xc90, BMW), met een achterkant uit Zuid-Korea. Niet mooi. Dacht eerst dat het een Chinees misbaksel was.
    -edit: check!-

    Login om te reageren
    • jobberns zegt

      11 september 2015 om 14:03

      @jipino: de achterkant deed me ook wel denken aan Porsche, met die letters achterop en de achterlichten

      Login om te reageren
  2. spidermann zegt

    11 september 2015 om 12:26

    Geen diesel? Kansloos.

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    11 september 2015 om 12:26

    BX…..Wat vindt Citroen hiervan?
    Verder heb ik zoietsvan, waar heb ik dit eerder gezien?

    Login om te reageren
    • jipino zegt

      11 september 2015 om 12:31

      @norge: De grille is een soort maserati xc90, de lampen zitten eraan vast als bij een 7-serie, de algehele lijn aan de zijkant/schuin van achteren is Cayenne-achtig, de letters op de achterkant ook, de onderkant aan de achterkant lijkt op een q7, de achterlichten komen van een Hyundai (Sonata?), etc. etc.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      11 september 2015 om 12:32

      @norge: De vraag is natuurlijk in hoeverre Citroën er iets van mag vinden. Ik weet niet het handelsmerk op BX al verlopen is. Verder heb je natuurlijk ook nog kans dat ze de naam wijzigen voor de Europese introductie, mocht Citroën de rechten op de naam BX nog in handen hebben.

      Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      11 september 2015 om 13:44

      @norge: Wat denk je van Mazda? BX7/CX7

      Login om te reageren
  4. audirijder zegt

    11 september 2015 om 12:32

    Toen ik de foto zag, dacht ik dat het bericht ging om een tuner die de cayenne onder handen had genomen..

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      11 september 2015 om 14:05

      @audirijder: hier precies hetzelfde!

      Login om te reageren
  5. thefmanl zegt

    11 september 2015 om 12:35

    :/ weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Moet het eerst in het echt hebben gezien denk ik

    Login om te reageren
  6. crainn zegt

    11 september 2015 om 12:36

    Aan de voorkant te zien is het een volvo, achterkant is een cayenne en van de zijkant bekeken is het een mazda als je het mij vraagt

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      11 september 2015 om 12:41

      @crainn: Ik zie er ook wel een beetje Maserati in…..

      Login om te reageren
      • crainn zegt

        11 september 2015 om 13:03

        @dutchdriftking: nu je het zegt idd ja

        Login om te reageren
      • kylian zegt

        11 september 2015 om 16:28

        @dutchdriftking:
        Ik zie er vooral erg veel Q7 in en laat de laatste eigenaar van Borgward nu toevallig VW zijn geweest.
        Knap stukje badge engineering van het Exeo niveau.

        Login om te reageren
  7. Esprit_de_Flandre zegt

    11 september 2015 om 12:38

    Wordt dus gewoon een Chinees merk dat een oude Europese naam gebruikt, zoals MG en eigenlijk ook Roewe. Heel lelijk is het niet – toch niet meer dan gelijkaardige modellen van Europese bouwers. Maar wordt vast alleen in China echt rendabel…

    Login om te reageren
    • GWBoes zegt

      11 september 2015 om 13:31

      @Esprit_de_Flandre: Begint zo een beetje op de horloge industrie te lijken. Daar worden ook veel oude Zwitserse namen gebruikt om goedkope chinese meuk te verkopen en dan ook nog in de marketing durven spreken over een rijke geschiedenis en Zwitserse afkomst.

      Login om te reageren
  8. knipperlichtje zegt

    11 september 2015 om 12:39

    Ik had toch meer verwacht van de Maserati Levante qua specs, ooh wacht…

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    11 september 2015 om 12:40

    Phoe, dat is inderdaad wel een beetje een samenraapsel. Maar wie weet hebben we het over 30 jaar niet over de Duitse 3 maar de Duitse 4. Wie weet!

    Login om te reageren
  10. stationcar zegt

    11 september 2015 om 12:42

    Goed, ik had ergens de hoop dat Borgward Duits of op zn minst Europees zou worden, maar dat is dus gewoon niet zo. Gewoon nummer zoveel uit China. Gemiste kans hoor. Maar goed.

    Login om te reageren
  11. agarde zegt

    11 september 2015 om 12:52

    Ben ik de enige die dacht aan een Cayenne?

    Login om te reageren
    • siebren zegt

      11 september 2015 om 13:08

      @agarde: Toen ik de foto bij het artikel zag dacht ik het kindje van een Q7 en een Cayenne te zien.

      Login om te reageren
  12. henkhupelschoten zegt

    11 september 2015 om 12:56

    Prijsjes?? Wel mooi beetje koreaans… Wel slim om eerst met een suv te komen.

    Login om te reageren
  13. XRI6 zegt

    11 september 2015 om 13:02

    Ondanks dat ik snel geneigd was om er allerlei vergelijkingen te maken, dit nu eens niet gedaan. Het ziet er prima uit zonder overdreven Oosterse trekjes.

    Login om te reageren
  14. Pallas zegt

    11 september 2015 om 13:09

    Eigenlijk zou Borgward een soort Alpina moeten worden van Mercedes. Een discrete tegenhanger van de schreeuwerige AMG-meuk.

    Login om te reageren
  15. vonklausenburg zegt

    11 september 2015 om 13:12

    Iemand Maakte Een Auto En Je Raadt Nooit Wat Er Daarna Gebeurde!
    Hoofd -> Bureau
    Toetsenbord -> Hoofd

    Login om te reageren
  16. Edge zegt

    11 september 2015 om 13:14

    Ik ben vooral benieuwd naar hoe goed de techniek van deze wagen is. Zou het dan eindelijk, een Chinese wagen die veilig genoeg is voor de Europese consument en ook nog eens techniek heeft die goed in elkaar steekt en betrouwbaar is?

    Login om te reageren
  17. oxymoron zegt

    11 september 2015 om 13:35

    Tja, en dan huurt meneer Borgward straks Sylvie Meis in om in de reclames te roepen “It’s a German!”.

    Login om te reageren
  18. reistje zegt

    11 september 2015 om 13:52

    Niet lelijk, maar op de voorkant na mist hij wat identiteit. De achterkant had ook een Kia of Hyundai of iets in die richting kunnen zijn.

    Ben benieuwd naar de hybride techniek en ook hoe hij het gaat doen in Europa.

    Login om te reageren
  19. philipf zegt

    11 september 2015 om 13:54

    Ziet eruit als een bij elkaar geraapt zooitje… Jammer

    Login om te reageren
  20. 9000cse zegt

    11 september 2015 om 14:02

    Moeilijk om hierin ook maar íets van een Borgward terug te vinden behalve het embleem in de grill. Ik had gehoopt/verwacht dat Borgward een herstart zou maken met iets bijzonders. Dit vind ik 13 in een dozijn. Nee, beste kleinzoon, dan had je grootvader het beter voor elkaar. Alleen jammer, dat hij het niet heeft gered.

    Login om te reageren
  21. fit4fun zegt

    11 september 2015 om 14:11

    In Autobild vertelde die pipo van borgward: “over tien jaar zullen er ipv facelifts alleen nog updates zijn”….iets wat Tesla dus al twee jaar doet. Eigenaar van “Borgward” is een fabrikant van vrachtwagens…

    Login om te reageren
    • huge zegt

      11 september 2015 om 16:06

      @fit4fun: Hij sprak daar over “Connectivity” dus het “multimedia” systeem niet over het uiterlijk. Overigens heeft Mr. Einar Hareide niks met het uiterlijk van dit model te maken, ze werken al sinds 4 jaar aan dit model en toen was hij er nog niet. Zoveel ik weet hebben ze de Q5 gebenchmarked en dat als basis genomen…

      Login om te reageren
  22. desjonnies zegt

    11 september 2015 om 14:12

    Borgward gaat dus Cayenne’s omkatten…………………..

    Login om te reageren
  23. griffendahl zegt

    11 september 2015 om 18:15

    Kan je zoveel doen met zo’n merk, maak je dit…

    Login om te reageren
  24. klaasjevaak zegt

    11 september 2015 om 19:34

    Blijkbaar ben ik dus een van de weinige die het eigenlijk best wel een geslaagde auto vind. Zeker voor een chino.
    Het is in ieder geval geen één op één kloon.

    Login om te reageren
  25. lincoln zegt

    11 september 2015 om 19:40

    Buick Enclave ..
    Mooiste SUV op de huidige markt ..

    Login om te reageren
  26. ghost zegt

    11 september 2015 om 22:03

    Mooi!

    Login om te reageren
  27. Jochempie zegt

    12 september 2015 om 11:58

    Is ‘ie op basis van een Audi of een Chinaudi?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North