• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 januari 2013 om 20:13 – 47 Reacties

Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]Afbeelding Bengaalse bengels restaureren brak brik [X1/9]

Van roestbak tot gele statusverhoger
Men neme een oude, roestige Fiat X1/9 en een meute enthousiaste Bengalen. Laat er wat tijd en manuren overheen gaan, en Bertone-body en -interieur zien er weer gelikt uit, zoals je op het rechter deel van de foto kunt zien.

De lichtvoetige Fiat X1/9, in ‘Murica ooit tot Monster Truck omgebouwd, is met een een oplage van zo’n 140.000 stuks niet bepaald een zeldzame auto, maar toch zijn er niet zo heel veel meer van in leven, of in ieder geval in een enigszins toonbare staat. Volgens sommigen komt dat door de typisch oud-Italiaanse bouwkwaliteit, waarin het roestmonster veelvuldig zijn kop om de hoek stak, en anderen hebben er geen mening over.

In Bangladesh had een clubje mannen er genoeg van met de bus te moeten reizen, en dus besloten ze een X1/9-opknappertje aan te pakken. Hoe dit ze verging zie je in de fotogallery onder het artikel. Het gele kleurtje is misschien wat too much, maar het eindresultaat ziet er helegaar niet verkeerd uit. Onder de carrosserie ligt nu een Toyota 4E-FTE-blok met 135 pk en 157 Nm, bekend uit de Starlet GT Turbo, een model dat Europa helaas nooit haalde.

Verbazingwekkend? Mwah. Oostelijker dan waar wij ons bevinden weten ze wel raad met het betere autoherstelwerk, en in de specifieke contreien van dit topic zijn de mannen niet vies van een verheffend staaltje coachbuilding.

Owh, enne, Fiat? Hoe zit het met de opvolger van dit model? Of is dat soms de Alfa Romeo 4C die we over ruim een week mogen begroeten?

Met dank aan Vinox voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
    Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Fiat, geel, targa

Vorig bericht: « Chinese Mercedes SLS AMG neemt een duik
Volgend bericht: Hyundai van de toekomst gaat voor Siri-ondersteuning »

Lees Interacties

Reacties

  1. porschaa zegt

    6 januari 2013 om 20:19

    zijn er geen foto’s van het eindresultaat?

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      6 januari 2013 om 20:22

      @porschaa: die gele toch?

      Login om te reageren
    • Bwlian zegt

      6 januari 2013 om 21:06

      @porschaa: Helemaal onderaan: http://imgur.com/a/IVG1g

      Login om te reageren
  2. toeter11 zegt

    6 januari 2013 om 20:21

    Als je de details gaat bekijken valt het denk tegen, maar overall ziet het er goed uit

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    6 januari 2013 om 20:23

    waarschijnlijk is tie nu al weer doorgeroest….

    Login om te reageren
  4. awesome zegt

    6 januari 2013 om 20:26

    Fak de wetgeving in de EU omtrent spuitcabines.
    Deze gasten doen het in een schuurtje en het resultaat is niet minder.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      6 januari 2013 om 20:36

      @awesome: hun longen wél waarschijnlijk…

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      6 januari 2013 om 20:49

      @awesome: Dat betwijfel ik, het spuitwerk zit denk ik aardig wat stof deeltjes in.
      En hoelang blijft deze laklaag intact?
      Maar voor lui met beperkte middelen zeer goed gedaan.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        6 januari 2013 om 21:08

        @bofkont:

        stof in je lak maakt kwalitatief geen reet uit ..

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          7 januari 2013 om 10:32

          @lincoln: Nou stof in de lak noem ik geen kwaliteit ;)
          Maar voor de houdbaarheid zal het idd niet uitmaken.

          Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    6 januari 2013 om 20:35

    stelletje kneiers bij elkaar ..

    als je nog nooit een dop-sleutel in het echt gezien hebt zal dit best wel spectaculair zijn ..
    als je een leasebakker bent dan snap je er al helemaal nix van ..

    en als je @sir-smokalot heet dan gaat er een wereld voor je open ..

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      6 januari 2013 om 20:37

      Doe jij het beter, mijn waarde?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        6 januari 2013 om 20:44

        @sir_smokalot:

        ik ga ervan uit dat je nooit uit je zolderkamertje komt ..
        dus zal je vraag niet als een belediging zien ..

        Login om te reageren
        • bmwe46csl zegt

          6 januari 2013 om 20:55

          @lincoln: beetje respect hea

          Login om te reageren
    • xiran zegt

      6 januari 2013 om 22:53

      @lincoln: grijp je kans en schrijf een stuk over jouw restauratie projecten.

      Login om te reageren
  6. erikvb zegt

    6 januari 2013 om 20:46

    Login om te reageren
    • erikvb zegt

      6 januari 2013 om 20:47

      @erikvb: waarom werken die afbeeldingen toch nooit!?

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        6 januari 2013 om 20:55

        @erikvb: ligt aan ImageShack gok ik zo.

        Login om te reageren
      • erikvb zegt

        6 januari 2013 om 20:55

        @erikvb: http://imageshack.us/photo/my-images/195/londongarage1296142437.jpg/

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          6 januari 2013 om 21:00

          Code was goed, plaatje werkte alleen niet. Heb er een link van gemaakt.

          Login om te reageren
          • erikvb zegt

            6 januari 2013 om 21:53

            @sir_smokalot: thx Imageshack zuigt dus gewoon :)

            Login om te reageren
  7. bozewolf zegt

    6 januari 2013 om 20:47

    Ziet er goed uit, schöner Arbeit.

    @lincoln, we wachten met smart op fotoreportages van jouw restoratieprojecten!

    Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      7 januari 2013 om 19:51

      @bozewolf: *restauratieprojecten…

      Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    6 januari 2013 om 20:50

    Ik woonde vroeger naast een Fiat dealer die er 2 had staan. Vond het altijd wel een geinig model. Je ziet ze soms wel staan voor een appel en een ei. Toch voor weinig een leuke mid engined cabrio. Vind dat geel niet echt mooi. Maar goed, dat is persoonlijk.

    Login om te reageren
  9. jordy14 zegt

    6 januari 2013 om 20:52

    Ziet er zo best wel cool uit. Zeker omdat ze het zo in een schuurtje in elkaar flansen.

    Login om te reageren
  10. midasracer zegt

    6 januari 2013 om 20:56

    Mooi mooi mooi. Ik word helemaal blij van zo’n project. God wat een mooi autootje. Nadien is Fiat de weg aardig kwijtgeraakt. Nette restauratie gezien de beperkte middelen en financiën. Er kon zowaar nog een nieuw setje velgen af.

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    6 januari 2013 om 20:56

    @ropbp ..

    kom me eens effe helpen .. jij hebt zo,n ding ..

    Login om te reageren
  12. bmwe46csl zegt

    6 januari 2013 om 20:56

    Al dat gezeik, t ziet er Gewoon stoer uit.

    Login om te reageren
  13. RazorHead zegt

    6 januari 2013 om 21:04

    staat daarnaast op die eerste foto’s nu een Mustang? ZO ja, hadden ze beter die genomen

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      6 januari 2013 om 23:20

      @RazorHead: Lezen is niet je sterkste kant? Ze zeiden al dat die Mustang al te ver heen was en dat men in Bangladesh heel moeilijk aan onderdelen voor zo’n Ford kunnen komen.

      Login om te reageren
      • RazorHead zegt

        16 januari 2013 om 14:47

        @FrankypankyV8:
        kan je ook gewoon zeggen ipv aanvallend te zeggen dat lezen niet mijn sterkste kant is :)
        beetje de gewoonte hier op AB helaas

        Login om te reageren
  14. spiderman zegt

    6 januari 2013 om 21:05

    Mooi ding geworden, helaas maar weinig beelden van het eindresultaat (interieur?), maar dapper gedaan. Wielen passen minder goed dan de originele, maar gelukkig is het wel een restauratie op basis van de mooie eerste 1300 versie, ipv de minder geslaagde (te grote bumpers) 1500. Blijft een schatje, die X1/9. A Baby Ferrari, schreef een Engels autoblad ooit. Jammer van de roest en de te zwakke aandrijving. Een Fiat Uno Turbomotortje als donor werkt al beter, maar er zijn niet veel exemplaren meer over helaas om dat mee te doen. Kandidaat voor de klapkoplampenlijst ook trouwens…

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      6 januari 2013 om 21:08

      @spiderman: Ik zou er persoonlijk geen Uno Turbo voor durven slopen :) Heb 1x mee mogen rijden met zo’n ding als klein mannetje en dat was mijn introductie tot de dump valve. Wat een kicke ding was dat. Als je de deur te hard dichtgooide zat in de andere deur een deuk, maar wat een lopen.

      Login om te reageren
      • Joost zegt

        6 januari 2013 om 21:15

        @E34M5Touring: kan er over meepraten. Ooit op het punt gestaan een UNO Turbo te kopen. Man, wat ging dat ding als de brandweer! En je zag er aan de buitenkant niets bijzonders aan….

        Login om te reageren
    • barchetta zegt

      6 januari 2013 om 21:15

      @spiderman: De motor uit een barchetta zou ook wel leuk staan denk ik. 130 pk / 164 nM

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 januari 2013 om 21:21

      @spiderman:

      de link van @Bwlian geeft een beter beeld van het interieur ..

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      6 januari 2013 om 21:27

      @spiderman: De gallery houdt niet op bij 40 foto’s, ’t zijn er meer dan 100 :) (in het kader van potentieel scroll-leed hier niet in zijn geheel getoond) Even openklikken, daar zie je ook interieurfoto’s

      Login om te reageren
      • spiderman zegt

        6 januari 2013 om 21:44

        @sir_smokalot: Dank, ook voor de links via @Bwlian, flinke fotoserie voor de liefhebber, interieur ook best knap geworden uiteindelijk. Mooi autootje.

        Login om te reageren
  15. ej20g zegt

    6 januari 2013 om 21:06

    Starlet Glaza V blokje, jammie!

    Login om te reageren
  16. phantom zegt

    6 januari 2013 om 21:22

    Op de foto lijkt alles nieuw!

    Login om te reageren
  17. rotarypowah zegt

    6 januari 2013 om 21:28

    In Toscane als tweede auto gehad, erg leuk om er daar mee te rijden.
    Die restauratie mogen ze van mij wel even opnieuw gaan doen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 januari 2013 om 21:30

      @rotarypowah:

      foto,s op autoblog zijn regelrecht bout ..
      de link van @Bwlian geeft het beter weer ..

      Login om te reageren
  18. Hupke zegt

    6 januari 2013 om 21:36

    Die x1/9 waare en hayabusa blok was in gebouwd om ermee te gaan rallyen dat vond ik pas indrukwekkend.

    Hij zag er onderhuids precies nog goed uit, misschien dat het niet binnen hun middelen lag maar eigenlijk hadden ze hem moeten laten galvaniseren, dat ben je je klassieker wel verschuldigd. Als je dan toch al de motor weggedaan hebt en de lak vervangt zal dat niet aan de authenticiteit doen.

    Login om te reageren
  19. knalfa zegt

    6 januari 2013 om 21:53

    Zo te zien was de auto eerst groen, de kleur waarin je er veel ziet staan. De stoelen zien er ook niet volkomen origineel uit, niet in “voor” de restauratie foto’s en niet in “na” de restauratie foto’s.

    Leuk gedaan dat wel..

    Login om te reageren
  20. Arco zegt

    6 januari 2013 om 21:54

    Leepu heeft er gelukkig niet aan gezeten …

    Login om te reageren
  21. ropbp zegt

    6 januari 2013 om 23:07

    Jammer van dat Jappen-blok. Wel gaaf dat ze m rijdend houden. Geen makkelijke klus, omdat het ding nogal ingewikkeld in elkaar zit en het staal niet van de beste kwaliteit is. De X1/9e kan overigens wel tegen een stootje, omdat ie in 1972 al voldeed aan mega strenge Amerikaanse veiligheidseisen.

    Login om te reageren
  22. Imom zegt

    7 januari 2013 om 09:42

    Heb met zo’n machientje gereden (ook een geeltje)van 1977 tot 1983,veel problemen mee gehad maar wat een supercar was het.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North