• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BRABUS G V12 S Biturbo: 700 pk en 1320 Nm!

Auteur: autoblogger, gepost 19 februari 2009 om 10:27 – 101 Reacties

Afbeelding BRABUS G V12 S Biturbo: 700 pk en 1320 Nm!Afbeelding BRABUS G V12 S Biturbo: 700 pk en 1320 Nm!Afbeelding BRABUS G V12 S Biturbo: 700 pk en 1320 Nm!Afbeelding BRABUS G V12 S Biturbo: 700 pk en 1320 Nm!Afbeelding BRABUS G V12 S Biturbo: 700 pk en 1320 Nm!Afbeelding BRABUS G V12 S Biturbo: 700 pk en 1320 Nm!Afbeelding BRABUS G V12 S Biturbo: 700 pk en 1320 Nm!Afbeelding BRABUS G V12 S Biturbo: 700 pk en 1320 Nm!Afbeelding BRABUS G V12 S Biturbo: 700 pk en 1320 Nm!Afbeelding BRABUS G V12 S Biturbo: 700 pk en 1320 Nm!Afbeelding BRABUS G V12 S Biturbo: 700 pk en 1320 Nm!Afbeelding BRABUS G V12 S Biturbo: 700 pk en 1320 Nm!

BRABUS G V12 S Biturbo
The World’s Most Powerful Off-Roader?

Brabus heeft weer iets leuks voor ons, op de komende autoshow van Genève zullen de Duitsers deze G-klasse met BRABUS S V12 S motor presenteren. Het resultaat is 700 pk en een maximum koppel van 1320 Nm (973 lb-ft) , die laatste is echter elektronisch begrensd op 1100 Nm (811 lb-ft). Maar wat kun je daar dan mee, zo hoor ik jullie vragen. Welnu, je kan bijvoorbeeld een stoplichtsprintje maken waarmee je in 4,3 seconden op de 100 zit. Je kan echter ook met 240 km/u op de teller een stukje autobahn pakken, zonder begrenzing kan dat zelfs tot 260 km/u (163 mph).

Aan de buitenkant zien we o.a. veel chroom en LED-jes, plus de diverse “aerodynamic-enhancement components”. Aan de binnenkant zijn er volop entertainment-mogelijkheden, zoals een DVD wisselaar, een DVBT TV tuner, een game-console en 8-inch LCD schermpjes in de achterkant van de hoofdsteunen.

BRABUS G V12 S Biturbo: The world’s most powerful off-roader comes from BRABUS (Brabus-Allee, D-46240 Bottrop, phone + 49 / (0) 2041 / 777-0, fax + 49 / (0) 2041 / 777 111, Internet www.brabus.com). It is built by hand based on the latest Mercedes G-Class. The exclusive five-door is powered by a BRABUS SV12 S displacement engine. Like all special models of BRABUS – recognized by the German Vehicle Registration Agency as a vehicle manufacturer – the BRABUS G V12 S Biturbo comes with a comprehensive luxury package. The ultra-powerful 4×4 starts at 379,000 Euros.

The BRABUS SV12 S engine is based on the V12 Biturbo engine from the latest Mercedes S 600. Before being implanted in the engine bay of the G-Class, displacement of the three-valve engine is increased from 5.5 to 6.3 liters (336 to 384 cubic inches) using a special crankshaft with longer stroke, larger cylinders and larger bore. In addition, the cylinder heads are re-machined and fitted with special camshafts.

The engine peripherals were upgraded with larger turbochargers, an optimized intercooling system and a stainless-steel high-performance exhaust system with free-flow metal catalysts. The exahust was custom-developed for the G-Class and features dual chrome-plated tailpipes that exit in front of the rear wheels on the left and right side. New precision mapping for the engine electronics coordinate the perfect interaction of all new components. The results are an exemplary smooth-running engine and maximum power yield while meeting the strict limits set by the EURO IV emission norm.

In the G-Class the BRABUS S V12 S displacement engine produces 700 hp (690 bhp) / 515 kW at 5,100 rpm. The turbocharged twelve-cylinder engine delivers its peak torque of 1,320 Nm (973 lb-ft) at 2,100 rpm. In the car, the peak torque is electronically limited to 1,100 Nm (811 lb-ft).

The BRABUS G V12 S Biturbo offers acceleration performance almost unimaginable for a true off-roader: Combined with a special five-speed automatic transmission and permanent four-wheel drive the exclusive SUV catapults itself from rest to 100 km/h (62 mph) in just 4.3 seconds. Top speed is limited electronically to 240 km/h (150 mph). Without the self-imposed limit the high-tech G-Class model could reach 260 km/h (163 mph).

This superior performance necessitates the use of custom-tailored BRABUS Monoblock wheels. Below the subtle fender flares is room for Monoblock light-alloy wheels with diameters between 20 and 22 inches, mounted with high-performance tires from Pirelli or YOKOHAMA. The forged BRABUS Monoblock VI 10.5Jx21 light-alloys are shod with size 295/40 R 21 tires front and back. BRABUS offers a wide selection of ten-inch wide wheels in the five different Monoblock VI, E, G, Q and S designs with a diameter of 22 inches.

For optimal handling BRABUS equips the special model G V12 S Biturbo with a comfortable custom suspension. To keep the incredible performance safely in check at all times the BRABUS high-performance brake system comes standard.

The body of the BRABUS G V12 S Biturbo is distinguished by sporty yet elegant aerodynamic-enhancement components. The BRABUS front apron with its LED daytime running lights below the main headlights lends the 4×4 an even more striking face. The rear is customized with the BRABUS rear bumper.

The BRABUS designers have developed special caps for the standard running boards of the Mercedes G-Class. They add some visual pizzazz to the G-Class and for added practicality feature integrated LED lights activated by the key fob or by opening a door. They illuminate the running boards in the dark.

The custom interior of the BRABUS G V12 S Biturbo is highly exclusive as well: It includes an ergonomically shaped sport steering wheel, a speedometer with 280-km/h scale (175 mph), stainless-steel scuff plates with illuminated BRABUS logo and a handcrafted BRABUS fully leather interior made from especially soft and breathable BRABUS Mastik leather.

Upon customer request BRABUS transforms the SUV into fully functional all-terrain office on wheels or can integrate a custom-tailored high-tech multimedia system with state-of-the-art communication technology, DVD changer, DVBT TV tuner, game console and eight-inch LCD screens in the back of the front headrests. The sound in the rear compartment is reproduced by infrared headphones.

Ook interessant!

  • Brabus met 6.9 V12
    Brabus met 6.9 V12 te koop in Nederland
  • Brabus GLS 800
    Brabus GLS 800 heeft 24" wielen en 1.000 Nm
  • Wil jij de snelste sedan ooit bezitten?
  • Gespot - Nieuwe S-klasse is kneiterdik in Brabus-trim

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, g-klasse, geneve-2009, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Project Kahn Rolls-Royce Phantom Pearl White
Volgend bericht: Auto-gerelateerde verwondingen vaakst door autodeuren »

Lees Interacties

Reacties

  1. grasmaaier zegt

    19 februari 2009 om 10:34

    Onder het Motto : Als je toch fout gaat moet je het goed doen!

    Login om te reageren
  2. gerjan zegt

    19 februari 2009 om 10:34

    dit is echt stoer ! alleen heeft brabus wel is een mooiere voorbumper gehad vind met de ledjes niet mooi. dit is wel iets om bij top gear ff aan Stig geven!

    Login om te reageren
  3. Erwin zegt

    19 februari 2009 om 10:34

    Je kan er ook straatstenen mee lostrekken!

    Login om te reageren
  4. Erik zegt

    19 februari 2009 om 10:35

    Uit de buitenkant zijn we oa veel chroom en LED-jes, plus de diverse “aerodynamic-enhancement components”.

    Moet denk ik “Aan de buitenkant zien we ……” zijn. -edit: zekers!-

    Wel dikke bak en in 4,3 seconden naar de 100 voor zo’n kubus, dat is ziek :P

    Gokje qua verbruik?
    1 op 2? Of is dat te optimistisch :P

    Wat maakt het eigenlijk ook uit met zo’n bak

    Login om te reageren
  5. Nijntje zegt

    19 februari 2009 om 10:39

    700 pk & 260km/u
    Nuja, wat wil je ook met een container op wielen?

    Login om te reageren
  6. R18A2 zegt

    19 februari 2009 om 10:40

    Is het de week van de G klasse?

    Login om te reageren
  7. Benjamin1 zegt

    19 februari 2009 om 10:41

    1320Nm, volgens mij laat je dan de aarde sneller draaien dan dat je daadwerkelijk vooruit komt. Hoe zou dat voelen, 1320Nm. Het klinkt iig snel.

    Login om te reageren
  8. stefan zegt

    19 februari 2009 om 10:42

    Hij is sneller naar de 100 dan een RS6 om maar wat te noemen :O

    Login om te reageren
  9. Superflip zegt

    19 februari 2009 om 10:42

    Zet maar op mijn oprit. Dit is extreeeem… geil! :p

    Login om te reageren
  10. C6.R zegt

    19 februari 2009 om 10:42

    Subtiele verschijning, wel een beetje underpowered though…

    Login om te reageren
  11. Pinho zegt

    19 februari 2009 om 10:42

    Hoeveel weegt dit gevaarte dan wel niet? En dan nog in 4.3 naar de honderd, geweldig :D

    Login om te reageren
  12. Dennis16v zegt

    19 februari 2009 om 10:45

    wat weegt zo’n monster eigenlijk?
    zal iig goed gaan met t verbruik :P

    Login om te reageren
  13. Sven zegt

    19 februari 2009 om 10:45

    Doe mij hem maar in camouflagekleuren.

    En doe me er dan ook maar een fatsoenelijke versnellingsbak bij dit dat bizarre koppel wel aan kan. Want dat zal wel de reden zijn dat hij op 1100 nm begrensd is.

    Login om te reageren
  14. Laue zegt

    19 februari 2009 om 10:45

    1 graag, nee u hoeft hem niet in te pakken. :D compleet nutteloze auto, maar ooh zo vet om te hebben.

    Login om te reageren
  15. sacha zegt

    19 februari 2009 om 10:47

    @Brabus: “…aerodynamic-enhancement components…”

    Haha, op een G-Klasse.. Altijd lachen met Brabus.

    Login om te reageren
  16. Benz.. zegt

    19 februari 2009 om 10:51

    Eindelijk ook een V12 S biturbo versie van de G-klasse! Ziet er weer heerlijk fout uit met die brabus-velgen en zwarte lak.. heeft zelfs xenonlampjes :D

    Is van 0 – 100 km/h gewoon sneller dan een M5/RS6/CTS

    C6.R

    Beetje underpowered??

    HUHH :?

    Login om te reageren
  17. Roy zegt

    19 februari 2009 om 10:56

    Ik mis nog een mechanische lier op deze auto, ik wed dat je er dan bomen mee kan omtrekken!

    Login om te reageren
  18. JagUar zegt

    19 februari 2009 om 10:58

    Een imposante vertoning. 700 paarden en in zo’n 4.3 secondes naar de honderd. Lijkt me toch niet verkeerd als je bij het stoplicht naast een maserati GranTurismo 4.7 staat en ‘m dan ook nog eens voorbij gaat!

    Die ledjes onder de koplampen hadden ze wel weg mogen laten. Het maakt ‘m nou niet bepaald stoerder.

    Login om te reageren
  19. TeunGSRD zegt

    19 februari 2009 om 11:00

    Ik word helemaal opgewonden….
    wat zou dit pakketje het goed doen om een defender! :P
    Verpest natuurlijk de auto, maar zou wel leuk zijn. Brabus?
    Gewoon eventjes die V12 in een defje lepelen aub. Wel het een-en-ander veranderen op technisch gebied natuurlijk, want qua rijcomfort mag er niets op achteruit gaan.

    En dan wel die 1300nm….. :D
    Ik hou niet zo van die begrenzers en dergelijke. Dan rijd je toch altijd met het gevoel: ik mis nog iets. Het kan nóg harder. Dat is geen fijn gevoel…

    Login om te reageren
  20. StormRAM zegt

    19 februari 2009 om 11:01

    Jammer dat ze ‘m op alle manier begrenzen! Zou denken dat het gewicht de grip verbetert en dat hij daardoor wel fatsoenlijk wegrijdt…

    Contradictie: Ik zou zelf dan toch wel die entertainment-zooi er af laten, als je dan knetterhard wilt gaan, doe ’t dan goed! De film Saw IV (of een soortgelijke film) wil je denk ik echt niet zien op de dvd-speler als je met 240 km per uur over de autobahn racet! :d

    Login om te reageren
  21. Eric zegt

    19 februari 2009 om 11:04

    Naar verluid komt er ook nog een “Blackseries”-versie. Deze zou 500 kg. minder wegen!!! haahahaha…
    Hoop dat de remmen aangepast zijn om dit gevaarte te stoppen.
    Vond de vorige versie Renntech realistischer qua motor.

    Login om te reageren
  22. Jesper zegt

    19 februari 2009 om 11:05

    Je hebt over the top, en dan heb je over the top…
    Dit is gewoon vér over the top :o

    In maagdelijk wit zou dit overigens wel one hell of a popemobile zijn :D

    @ Roy:

    Of winnen van een Hummer H1 met touwtjetrekken, of de veranda van een stacaravan aftrekken, of er dwars doorheen rijden, of, of…, :D

    http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/11/video-maak-m-stuk-met-je-hummer#post-21271

    Login om te reageren
  23. Pinho zegt

    19 februari 2009 om 11:08

    Ze hebben ‘m waarschijnlijk zo begrensd omdat anders de tandwielen om je oren vliegen bij het optrekken.

    Login om te reageren
  24. Benz.. zegt

    19 februari 2009 om 11:12

    @Pinho

    Joh, misschien hebben ze dat wel gedaan omdat anders de versnellingsbak binnen de kortste naar de filistijnen wordt geholpen.. ;)

    Login om te reageren
  25. Benz.. zegt

    19 februari 2009 om 11:13

    Wat zal deze brabus trouwens gaan kosten??! Zonder bpm en gezeik dan…

    Login om te reageren
  26. Laurens zegt

    19 februari 2009 om 11:13

    Heeft de paus zich verslikt in een viagra pilletje?

    Login om te reageren
  27. Bert zegt

    19 februari 2009 om 11:23

    Lache met jou Teun “want qua rijcomfort mag er niets op achteruit gaan.”

    Rijcomfort in een Defender hahaha

    Met dit gevaarte in 4.3 naar de honderd….impressive….
    maar ik vind het pas echt leuk als ie ook zo snel weer stil staat.

    Login om te reageren
  28. AMGke zegt

    19 februari 2009 om 11:25

    toffe site, in Belgie heb je nu ook http://www.dream-car.tv die mannen zijn nog maar net bezig maar het ziet er al heel goed uit.je moet zeker is gaan zien. zij beginnen binnnekort ook met eigen filmpjes maken waarom kan er nu niet eens samengewerkt worden tussen NL en Belgie? dat zou toch leuk zijn? ik vind da een goed idee dan krijg je veel meer gedaan bij invoerders en tuners en word het één groot feest

    Login om te reageren
  29. Breinstein zegt

    19 februari 2009 om 11:26

    En wanneer gaat autoblog met deze geweldenaar rijden?

    Login om te reageren
  30. C6.R zegt

    19 februari 2009 om 11:31

    @ Benz..

    Sarcasme???

    ???

    HUHHH???

    Login om te reageren
  31. Benz.. zegt

    19 februari 2009 om 11:34

    @C6.R

    HUHH????

    ????

    je meent het!! ;)

    Login om te reageren
  32. epo zegt

    19 februari 2009 om 11:40

    Stoer apparaat, jammer van die LED’s. Ben er minder van onder de indruk dan van onderstaande Land Cruiser… Vooral omdat die er véél subtieler uitziet en vergelijkbare prestaties al in 2001 leverde :)

    http://www.autospeed.com.au/A_109621/cms/article.html
    Toyota Land Cruiser, 740hp @ 6500rpm, 1114Nm, 0-100 in around 5 seconds

    Login om te reageren
  33. StormRAM zegt

    19 februari 2009 om 11:47

    @ Pinho: Je kan er ook fatsoenlijk mee rijden, of rijdt jij altijd volgas weg? ;)
    @ Benz: Als er maar geen launch control opzit, zal dat toch wel meevallen? :P

    OT: Na dit monster een paar keer te hebben gezien, vindt ik dat zwart toch een beetje saai worden…. ALS ik ‘m ooit bestel bij Brabus, wil ik ‘m toch in een ander kleurtje…. zilvergrijs ofzo, valt tenminste niet meer zo op. 8)

    Login om te reageren
  34. 0wn996 zegt

    19 februari 2009 om 11:48

    Als dit ding achterwielaangedreven was dan kon je d’r wheelies mee trekken :D

    Login om te reageren
  35. Floryn zegt

    19 februari 2009 om 11:55

    the king of all king’s. Idi Amin had er een gekocht als hij had gekund… ik ook ;)

    Login om te reageren
  36. Jochempie zegt

    19 februari 2009 om 12:01

    Kijk, eindelijk een waardige G!

    Login om te reageren
  37. Autojunkje zegt

    19 februari 2009 om 12:02

    Leuk voor le dakar ;)

    Login om te reageren
  38. thijmen zegt

    19 februari 2009 om 12:03

    dik :D ziet er echt nais uit!

    Login om te reageren
  39. Autojunkje zegt

    19 februari 2009 om 12:03

    Oja is dit niet wat voor sacha ?

    Login om te reageren
  40. Jochempie zegt

    19 februari 2009 om 12:09

    @ stefan: Geef de RS6 één chipje en met 730 MTM-pk’s sloopt ie deze G-klasse naar de 100!

    Login om te reageren
  41. Gizzi zegt

    19 februari 2009 om 12:20

    Hebbe Hebbe Hebbe Hebbe.. !!
    Wat een apparaat zeg. <3

    Login om te reageren
  42. MDA zegt

    19 februari 2009 om 12:24

    “Na een dagelijks GT-R bericht houden we het nu gewoon op een dagelijk G bericht”

    Login om te reageren
  43. Justin zegt

    19 februari 2009 om 12:26

    Wat een totaal nutteloze auto,

    GEWELDIG, ik wil hem!!!

    Ook deze zal net als de CLS V12 Rocket voor geen meter rijden, MAAR DAAR GAAT HET GEWOON NIET OM….

    Sinterklaas, misschien moet u alvast gaan sparen???

    Login om te reageren
  44. RDS zegt

    19 februari 2009 om 12:26

    Dit is het vorige “trage” model
    Deze nieuwe zal wel iets duurder zijn denk ik.

    Basis MERCEDES-BENZ G-Modell
    Hubraum 6.233 ccm
    Leistung* 449 kW (610 PS)
    Drehmoment 1.006 Nm ab 1.750 U/min.

    Beschleunigung*
    0 – 100 km/h 4,7 s
    0 – 200 km/h 16,8 s

    Vmax* 240 km/h
    Preis** ab 354.620,- EUR
    inkl. 19% MwSt.
    Verbrauch*
    innerorts 28,3 l/100km
    außerorts 16,0 l/100km
    kombiniert 20,5 l/100km

    CO2 Emissionen* 487 g/km

    Login om te reageren
  45. RDS zegt

    19 februari 2009 om 12:27

    verbruik valt door de turbo´s als je rustig rijd nog enigzins mee

    Login om te reageren
  46. andy_son zegt

    19 februari 2009 om 12:36

    tegewoordig zoveel posts op ab over zulke auto’s?
    wordt ik nou echt niet warm van.

    Login om te reageren
  47. Smokin zegt

    19 februari 2009 om 12:39

    Koop een off-roader en/of koop een sportauto. Probeer het niet te combineren, want je komt uit bij iets zoals dit, wat eigenlijk geen van beiden is.

    Ben wel benieuwd naar de prijs trouwens.

    Login om te reageren
  48. autoblogger zegt

    19 februari 2009 om 12:41

    @andy_son: vertel, waar wordt je warm van? (auto-gerelateerd aub ;) )

    Login om te reageren
  49. freek zegt

    19 februari 2009 om 12:42

    Best een geinig karretje…

    Login om te reageren
  50. Smokin zegt

    19 februari 2009 om 12:43

    Vanaf 380.000 euro, lees ik net. I rest my case.

    Lamborghini Gallardo: 230.000,-
    Landrover Defender 110: 70.000,-

    En geld over voor zo’n 40.000 bier. Kan ik wat stuk slaan met carnaval.

    Login om te reageren
  51. markieanta zegt

    19 februari 2009 om 12:43

    @Jochempie, stel je niet zo aan. Audi is gewoon niet premium punt

    Login om te reageren
  52. RDS zegt

    19 februari 2009 om 12:47

    @smokin
    De rocket en bullit kosten incl.BTW ex. bpm iets meer dan €400.000 dus deze zal ook wel zoiets kosten.

    Login om te reageren
  53. RDS zegt

    19 februari 2009 om 12:48

    @smokin
    oops te laat en niet goed gelezen

    Login om te reageren
  54. Smokin zegt

    19 februari 2009 om 13:06

    @RDS:

    Inderdaad, dit is nog ex bpm ook…

    Dan gaat ie in Nederland richting Enzo-esque bedragen.

    Login om te reageren
  55. Emile_Benz zegt

    19 februari 2009 om 14:27

    @ Sacha: lul maar. :lol: Ondertussen is dit wel je favo G-klasse…op de limo na dan… :wink:

    Login om te reageren
  56. Jesper zegt

    19 februari 2009 om 14:43

    @ Jochempie:

    Ja joh… een baksteen vergelijken met een scheermes…
    Zo’n RS6 is wel even iets gestroomlijnder hoor, en toch wordt hij er mooi uitgetrokken… :roll:

    Login om te reageren
  57. mrB zegt

    19 februari 2009 om 14:54

    als ooit de aarde weer aan de gang moet worden gebracht :P

    Login om te reageren
  58. Bart_V zegt

    19 februari 2009 om 15:03

    Respect voor deze tank. deze draait gewoon rondjes om de Hummer en sneller dan een RS6 op de 100 WTF!
    maarja daar is de prijs ook naar 380k ex btw
    Koop je gewoon een RS6 en een Q7 V12 met een ‘diesel’
    Ik zou het wel weten

    Login om te reageren
  59. Rick zegt

    19 februari 2009 om 15:09

    Lijkt wel een zielig hondje ;)
    Wel rete gaaf!

    Login om te reageren
  60. Jack zegt

    19 februari 2009 om 15:28

    Ik vind het een verkrachting van de might G, excuseer

    Login om te reageren
  61. WieAndersDasAuto zegt

    19 februari 2009 om 15:40

    Geweldig! Bij het stoplicht iedereen kilometers achter je laten! En hij blijft nog steeds mooi. Echt een brute auto.

    Login om te reageren
  62. Benz.. zegt

    19 februari 2009 om 16:04

    @StormRam

    Tja, ik denk het wel :D

    Login om te reageren
  63. Benz.. zegt

    19 februari 2009 om 16:09

    @Justin

    Dat slaat nergens op, want de wegligging van de CLS Rocket blijkt juist evident te zijn aan bijvoorbeeld een ”normale” CLS 500..

    De Rocket is een superlimosine waarmee je gewoon in no-time 200km/h..

    (Kijk ook even het filmpje met Sacha en de CLS Rocket) ;)

    Login om te reageren
  64. Benz.. zegt

    19 februari 2009 om 16:12

    @Jochempie

    Ja hoor :?
    En je kunt een RS6 met MTM-pakket niet vergelijken met een Brabus G.. Het zijn 2 totaal verschillende auto’s.. Zet de Rocket (of anders de Bullit) tegen de RS6 en die Audi wordt vierkant zoek gereden ;)

    Login om te reageren
  65. Markus zegt

    19 februari 2009 om 16:15

    Kijk, dit is de G die we misten in het andere rijtje. Deze is Bruut met de hoofdletter B van Brabus.

    Login om te reageren
  66. Rob zegt

    19 februari 2009 om 16:22

    Hebben ze ook een elandproef gedaan met 270KM/U in die baksteen op wielen? (-:

    Wel erg vet trouwens!

    Login om te reageren
  67. Guido zegt

    19 februari 2009 om 16:38

    Login om te reageren
  68. marruk zegt

    19 februari 2009 om 16:55

    1320Nm whutt… :x

    Login om te reageren
  69. Benz.. zegt

    19 februari 2009 om 17:01

    @Guido

    Ik zie de vergelijking niet ;)

    Login om te reageren
  70. RiKe zegt

    19 februari 2009 om 17:22

    “Je kan echter ook met 240 km/u op de teller een stukje autobahn pakken, zonder begrenzing kan dat zelfs tot 260 km/u (163 mph).”
    Met zoveel trekkracht kan je dat zelfs halen als je er een sleurhut achter gooit :P

    Login om te reageren
  71. Guido zegt

    19 februari 2009 om 17:24

    @ Benz,

    kijk eens naar de koplampen ;)

    Login om te reageren
  72. Benz.. zegt

    19 februari 2009 om 17:33

    @Guido

    Oohh, als je alleen de koplampen bedoelt.. ;)

    Login om te reageren
  73. Guido zegt

    19 februari 2009 om 17:35

    Ben maar niet bang, ik zal verder geen nare dingn over de auto zeggen :p hoewel de ledjes een beetje goedkoop ogen;)

    Login om te reageren
  74. Benz.. zegt

    19 februari 2009 om 17:39

    @Jack

    Hoezo

    Hij heeft tenminste geen uitbouwbumpers/skirts en chromen 30-inchers wat je altijd ziet bij van die pooierhummers :D

    Login om te reageren
  75. Justin zegt

    19 februari 2009 om 17:57

    @Benz

    Geachte lieve meneer benz, gelukkig heb ik de eer gehad om als bij-rijder plaats te hebben mogen nemen in de V12 rocket.

    Mijn ervaring is (losstaand dat ik niet zelf gereden heb) dat de tuning te overdreven is en het vrijwel onmogelijk is om het gas vol in te trappen.

    Voor een hoop mensen zou dit een nadeel zijn, persoonlijk vind ik het juist charmes hebben.

    Sorry, maar het slaat dus op persoonlijk ervaring….

    De groeten aan je voeten (C6.R kent dat wel)

    Login om te reageren
  76. C6.R zegt

    19 februari 2009 om 18:07

    Onenigheid tussen mijn twee favo autoblog pre pubers. Oh boy, this is gonna be good! 8)

    Login om te reageren
  77. C6.R zegt

    19 februari 2009 om 18:08

    Grappie hè voordat jullie uit je dak gaan! ;)

    Login om te reageren
  78. Cantago zegt

    19 februari 2009 om 18:19

    Wow, en dat voor een Brabus? Mercedes? I Like It!!

    Login om te reageren
  79. lincoln zegt

    19 februari 2009 om 18:26

    ja ja .. een achterlijke vierkante bezineslurper die NIET uit de states komt ..

    vet ..
    cool ..
    gaaf ..
    hebbe ..

    zo voorspelbaar allemaal ..

    Login om te reageren
  80. Ashtray zegt

    19 februari 2009 om 19:36

    Wallpapers anyone??

    Login om te reageren
  81. Ashtray zegt

    19 februari 2009 om 19:42

    Ontopic: Ben wel benieuwd naar het verbruik maar ik begrijp dat het marketingtechnisch niet verstandig is om dat te vermelden :)

    Login om te reageren
  82. Benz.. zegt

    19 februari 2009 om 19:47

    @Justin

    Geachte lieve meneer justin,
    Je hoeft echt niet neerbuigend te doen want (heel toevallig) heb ik ook de eer gehad om een halve dag mee te mogen rijden in de CLS Rocket. Ik heb zelfs het geluk gehad om een km of 30-35 ZELF te rijden. En het is zeker mogelijk om goed gas te geven, als je het maar met beleid doet.

    Je hebt gelijk als je zegt dat het allemaal wat overdreven is: 730 pk 1100 Nm koppel. Des te leuker is het om er mee te rijden OF gereden te worden.

    @C6.R

    Pre pubers? Neuh, allang niet meer. jammer hé?! ;)

    @Guido

    Als jij wat naars erover te zeggen hebt moet je dat doen, het is jouw mening.

    Login om te reageren
  83. Benz.. zegt

    19 februari 2009 om 20:00

    @lincoln

    ja ja..

    hij is vierkant..
    slurpt benzine..
    heeft LED-lampjes
    is een MERCEDES.. *gaaap* :roll:

    OT: Het is gewoon een stoere, uit de kluiten gewassen, vierkante offroader met een heerlijk design.. de V12-versie verandert daar imo niets aan.

    Maar goed, het is maar een mening..

    Login om te reageren
  84. lincoln zegt

    19 februari 2009 om 20:08

    @Benz .. en gelijk heb je .. tis gewoon .. vetcoolgaafhebbe ..
    en inderdaad mercedes-gaaap ..

    Login om te reageren
  85. Justin zegt

    19 februari 2009 om 20:19

    @Benz

    Neej, je vat het verkeerd op (was niet neerbuigend bedoeld).

    And all I have to say is, you lucky son of a gun…. ik ben zelf ex verkoper bij Mercedes Benz geweest en believe me, I Asked to drive it….

    Helaas mag ik niet tot de gelukkige horen die daadwerkelijk achter het stuur mocht klimmen (ben ik misschien ook wel blij om aangezien het prijs-kaartje/ in ieder geval Brabus ;-) ).

    Maar wat je zelf al zegt: er is absoluut mee te rijden (het is tenslotte een mercedes ;-) )
    Maar het is ook het type auto waarbij je graag voor het stoplicht vol op wil kunnen trekken. en dat is helaas niet zo’n verstandig idee….

    Kort om, Ik ben meer een AMG voorstander omdat ik het gevoel heb dat AMG meer naar het complete pakket kijkt als brabus.
    (voor dagelijks gebruik te minsten)

    Als je echt gek wil doen is Brabus The Brand…

    Login om te reageren
  86. C6.R zegt

    19 februari 2009 om 20:20

    Ik heb trouwens ook in zo’n Brabus bullit rocket cls blackseries amg etc blabla gereden, wat een toeval hè! :roll:

    En jammer? Neuh, ‘k overleef het wel denk ik!

    Login om te reageren
  87. Vincent996 zegt

    19 februari 2009 om 20:38

    Euh… Mat moet ik hievan vinden?! Méér pk’s zijn altijd welkom, maar alles heeft zijn grenzen. Die van Brabus liggen blijkbaar veel verder dan die van mij.
    Dit is dus typisch een auto voor de welgestelde arabier of een russische olie tycoon. Geef mij maar een 55AMG of mischien zelfs een ‘simpele’ G500. Véél en véél mooier dan dit beest. En dan behoud je in ieder geval een beetje stijl in plaats van de patser uit te hangen. Mee eens? :P

    Login om te reageren
  88. Benz.. zegt

    19 februari 2009 om 21:30

    @Justin

    Oké, kleine miscommunicatie dan.. sorry daarvoor.

    Hou zelf meer van benzen die door Brabus onder handen zijn genomen, alhoewel ik AMG’s ook zeker niet verkeert vind.. Vooral de C/CL AMG’s kunnen mij erg bekoren. Ik rijd zelf mercedes S-klasse (W220) Helaas geen Brabus, het is er nog nooit echt van gekomen.

    Helaas als ik hier reacties post zijn er enkelen onder ons die mijn reacties: of niet serieus nemen of keihard afkraken.. What ever, I don’t care ;)

    @C6.R

    Als jij er zo over denkt is dat jouw probleem.. ;)

    Login om te reageren
  89. RenesisHP zegt

    19 februari 2009 om 23:01

    Ik heb nog nooit zo´n achterlijke draaikolkveroorzakende container op wielen gezien.
    Dik 6 liter en maar 700pk is natuurlijk belachelijk. Dat kunnen Duitsers veel beter. 16sec(veel harder gaat echt niet) naar de 200 deden ze in 1890 al en is dus gewoon veel te langzaam voor het vermogen. Daarbij kun je geen bochten nemen, anders val je om.
    Het is ook nog eens een oud lijk, dus de crashveiligheid zal ook wel benedenmaats zijn. Remmen kan het ding niet.
    Het ziet er niet uit. Die LEDtjes maken er het mongooltje van de SUV’s van.
    Sterker nog, bestuurders van dit soort bakken zijn regelrechte patsers met hun taxitank. Waarschijnlijk allemaal crimineel of Arabier. Pure losers en uitschot van de maatschappij.

    Login om te reageren
  90. Benz.. zegt

    19 februari 2009 om 23:42

    @mx5rx8owner

    Nog nooit zo’n achterlijk, stom en niet-beargumenteert verhaal gehoord zeg.. Bravo! ;)

    ”Het is ook nog eens een oud lijk, dus de crashveiligheid zal ook wel benedenmaats zijn.”Wat heeft DAT er mee te maken? Jou visie hierop verschilt duidelijk met de mijne, en van mij mag je het een ”container op wielen” noemen. Geef dan argumenten daarvoor en loop in plaats daarvan niet dom van je af te kletsen.!
    En dat ”ding” kan wel degelijk remmen, want daar zitten namelijk Brabus remmen onder met 12 zuigers.
    ”Dik 6 liter en maar 700 pk is natuurlijk belachelijk.”
    Nog zo’n uitspraak van jou.

    Laat ik maar ophouden want wat jij allemaal post gaat werkelijk nergens over.. You get my point? ;)

    Login om te reageren
  91. Citrofiel zegt

    19 februari 2009 om 23:48

    Volgens mij was mx5/rx8 niet helemaal serieus. Eerder sarcastisch. ;)

    Login om te reageren
  92. RenesisHP zegt

    19 februari 2009 om 23:52

    @Benz..

    “Nog nooit zo’n achterlijk, stom en niet-beargumenteert verhaal gehoord zeg.. Bravo!”

    Is de boodschap ook duidelijk?

    Login om te reageren
  93. Jochempie zegt

    20 februari 2009 om 06:23

    @ Alle RS6-haters/M-B fanboys: Zeg ik begon niet met het vergelijk met een RS6, dus val lekker iemand anders aan. Overigens ondervindt een auto tot 100 km/u relatief weinig luchtweerstand dus zoveel scheelt dat niet. Wat belangrijker is, is dat de G-klasse 400 kg zwaarder is dan de RS6.

    Login om te reageren
  94. Benz.. zegt

    20 februari 2009 om 09:08

    @mx5/rx8owner

    Voor jou misschien niet..

    Login om te reageren
  95. Benz.. zegt

    20 februari 2009 om 09:14

    @Citrofiel

    En mijn tegen-reactie dan.. was die niet sarcastisch dan? ;)

    Login om te reageren
  96. Jochempie zegt

    20 februari 2009 om 12:12

    En jongens nou ff geen commentaar aub, want ik kreeg veel te snel een bos grijze haren hiervan, IK raad alle andere fanboys dus ook ff wat rust te nemen

    Login om te reageren
  97. C6.R zegt

    20 februari 2009 om 13:31

    @ Benz: ik heb wel respect voor je felheid in het verdedigen van alles wat met mb te maken heeft. Als ik zou zeggen dat ik hem in het zwart niet zo mooi vind dan zou je dat nog gaan proberen te weerleggen! :lol:

    Login om te reageren
  98. RenesisHP zegt

    20 februari 2009 om 14:59

    @Benz..

    Verdomd, betrapt. ;)
    Ik doe ook eens lekker fanboyachtig en dan is het weer niet goed. :roll:

    Login om te reageren
  99. Benz.. zegt

    20 februari 2009 om 15:45

    @C6.R

    Nee hoor, dat valt wel mee..
    Het gaat me meer om de instelling van sommigen..
    Ben ik dan gelijk een fanboy? Oke het zij zo ;)

    @mx5/rx8owner

    hahaha :D

    Oké discussie gesloten..

    Groeten
    Benz..

    Login om te reageren
  100. matthis zegt

    21 februari 2009 om 18:37

    aso !

    Login om te reageren
  101. japp zegt

    25 februari 2009 om 17:34

    topauto.. wel jammer dat ie abnormaale pk’s heeft. dit moet toch niet lekker door de stad cruisen?
    naja.. superbak.. parkeer m hier maar graag!

    gr. japp

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North