• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus Maybach 57 SV 12 S Biturbo doet 330.6 km/u

Auteur: autoblogger, gepost 20 november 2007 om 13:30 – 35 Reacties

Brabus Maybach 57 SV 12 S Biturbo


Nog even over die 10.500 paardjes op Nardo, 730 daarvan waren namelijk afkomstig uit de Brabus Maybach 57 S. Brabus heeft daarmee een snelheidsrecord neergezet van 330.6 km/u (205.2 mph). Daardoor verbreken ze het eigen record uit 2005, toen haalde een Maybach 57 met 640 pk een topsnelheid van 314 km/u (195 mph).

De Maybach 57 wordt aangedreven door de welbekende BRABUS SV12 S Biturbo motor, waardoor het ’s werelds snelste en meest exclusieve limousine is.

De SV12 S Biturbo is in eerste instantie ontwikkeld voor de BRABUS ROCKET (gebaseerd op de CLS). Bij de Maybach moet het koppel elektronisch begrensd worden op 1100 Nm, zonder de begrenzing is 1320 Nm (974 lb-ft) mogelijk maar dan wordt het voor de chauffeur een beetje onpraktisch…

Brabus Maybach 57 SV 12 S Biturbo
Brabus Maybach 57 SV 12 S Biturbo
Brabus Maybach 57 SV 12 S Biturbo
Brabus Maybach 57 SV 12 S Biturbo
Brabus Maybach 57 SV 12 S Biturbo
Brabus Maybach 57 SV 12 S Biturbo
Brabus Maybach 57 SV 12 S Biturbo

En nog even wat plaatjes uit de studio:

Brabus Maybach 57 SV 12 S Biturbo
Brabus Maybach 57 SV 12 S Biturbo

Ook interessant!

  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • Gespot - Nieuwe S-klasse is kneiterdik in Brabus-trim
  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

57, brabus, Maybach, record, tuning

Vorig bericht: « Range Rover Sport Coupé volgens LSE Design
Volgend bericht: Audi S4 krijgt zo’n 24 paardjes meer… »

Lees Interacties

Reacties

  1. aston martin zegt

    20 november 2007 om 13:43

    aardig snel in een auto die bijna 3ton weegt

    Login om te reageren
  2. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    20 november 2007 om 13:49

    d*mn, das een laagvliegend blok beton

    Login om te reageren
  3. ik de dinges zegt

    20 november 2007 om 13:52

    @aston martin

    Gewicht heeft bijzonder weinig invloed op topsnelheid.

    Login om te reageren
  4. Poekie Lauda zegt

    20 november 2007 om 14:00

    Het toppunt van smerigheid, doe mij maar een Phantom :P
    Overigens snap ik niet waarom je hier mee 330km/u wil rijden, als je perse hard wil rijden koop dan ook iets sportief.

    Login om te reageren
  5. Dotternetta zegt

    20 november 2007 om 14:05

    Dure 400 pk voor 15 km/u extra!

    Login om te reageren
  6. aston martin zegt

    20 november 2007 om 14:38

    @ik de dinges schrijft
    Tuurlijk heeft gewicht wel met gewicht te maken

    Login om te reageren
  7. Frits zegt

    20 november 2007 om 14:45

    Nee joh, gewicht heeft helemaal niets met gewicht te maken…

    Login om te reageren
  8. august zegt

    20 november 2007 om 14:46

    gelijk heb je, aston martin. Gewicht is op een niet te onderschatten manier gelieerd aan gewicht.

    Login om te reageren
  9. august zegt

    20 november 2007 om 14:46

    Zeg frits, ben jij uit op een polemiek?;)

    Login om te reageren
  10. aston martin zegt

    20 november 2007 om 14:53

    hahha spelfoutje ik bedoelde snelheid :roll:

    Login om te reageren
  11. carsofcoolhaven.nl zegt

    20 november 2007 om 14:56

    Ik vind het nog steeds niet echt een mooie auto, maar moet wel zeggen dat ik het indrukwekkende snelheden vind voor een auto van dit gewicht en formaat. Ik vraag me af hoe vaak je daadwerkelijk een Maybach tot 330 kunt pushen, maar wellicht denken ze daar in oliestaatjes en zo heel anders over…

    Login om te reageren
  12. Haroddin zegt

    20 november 2007 om 14:57

    Heeft gewicht dan met gewicht te maken? :P

    Wel serieus snel voor zo’n gewicht, wss de zwaarste die erin zat en toch in de snelste helft

    Login om te reageren
  13. Tephlon zegt

    20 november 2007 om 15:11

    1) Typefout in artikel: topsnlehid
    –edit: check, is inmiddels gefixt–

    2) Als je zo’n auto kan betalen is het fijn of snel weg te kunnen komen in hakkelige situaties. Ik zou zelf niet graag 330 km/u gaan in zo’n enorme bak, maar in een rechte lijn is het wel leuk. :-)

    Login om te reageren
  14. bakkerst zegt

    20 november 2007 om 15:12

    @ donnernetta

    400 pk voor 15 km/u??
    730-640 = toch 90 pk meer??
    waar haal je de andere 310 vandaan?

    Login om te reageren
  15. PieterA zegt

    20 november 2007 om 15:17

    Bij zulke snelheden heb je pakken meer pk’s nodig voor 1km/u sneller dan bij veel lagere snelheden. Veel belangrijker wordt de aërodynamica dan. Puike prestatie.

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    20 november 2007 om 15:51

    Is dit die bus waar Wubbo Okkels aan werkte? Of nie?

    Login om te reageren
  17. RA999 zegt

    20 november 2007 om 16:08

    @aston martin
    Gewicht heeft alleen invloed op de acceleratie. Met topsnelheid heeft gewicht niet zoveel te maken, na een tijdje is je impuls zo groot dat het gewicht bijna weg te cijferen is…

    Login om te reageren
  18. rider zegt

    20 november 2007 om 16:29

    en dat alles in alle rust en comfort.

    Login om te reageren
  19. For(d)ever zegt

    20 november 2007 om 16:32

    tis een rollend gewicht hè ;).. dan is 3 ton niet zoveel. De motor trekt toch wel door. Alleen het zal wàt langer duren voordat hij ook werkelijk die topsnelheid bereikt heeft.

    Login om te reageren
  20. august zegt

    20 november 2007 om 16:43

    @Tephlon; typefout, ‘hakkelige’ situatie? Hoe is dat? Hakkelenderwijs? Met meerdere hakkels?

    Login om te reageren
  21. Jesper zegt

    20 november 2007 om 16:43

    mensen mensen mensen, je kan een dooie hond niet opnieuw tot leven wekken :D
    en als mensen al een maybach kunnen betalen, dan kopen ze ook wel een sportautootje dr bij hoor, dit ding is niets meer dan een stuurloze kruisraket

    Login om te reageren
  22. RoelS zegt

    20 november 2007 om 16:58

    330 km/h of niet, het blijft een verschrikkelijk lelijk hok…

    Login om te reageren
  23. marvin zegt

    20 november 2007 om 17:00

    et is en blijft een lelijk ding, maar opzich wel een mooie prestatie

    Login om te reageren
  24. jellepelle zegt

    20 november 2007 om 17:16

    maar neen joh dat is geen brabus dat is een privéjet die ze op nardo uitlieten:) en die deed 330 net voor hij opsteeg :)

    Login om te reageren
  25. Joost zegt

    20 november 2007 om 17:41

    kansloos ding, koop dan een brabus rocket ziet er gelijk een stuk beter uit.

    Login om te reageren
  26. Tinos zegt

    20 november 2007 om 17:54

    Lijkt wel meer op een Mercedes dan het origineel. Vraag me af of ie nog zo stil is en comfortabel. Beetje onzinnig om hiervoor een Maybach te gebruiken.

    Login om te reageren
  27. m5 zegt

    20 november 2007 om 17:55

    z’n slagschip is sneller dan een opgefokte m5 niet normaal

    Login om te reageren
  28. Bol zegt

    20 november 2007 om 19:02

    Hoeveel slurptax moet je straks blaffen als je zo’n apparaat hebt?

    Login om te reageren
  29. RenesisHP zegt

    20 november 2007 om 19:24

    People get the point. Das voor de mensen die met meer comfort de TGV willen inhalen(op kruissnelheid dan).

    Login om te reageren
  30. Audi a6 zegt

    20 november 2007 om 20:02

    De M6 die getuned was door AC Schnitzer haalde 331 op Nardo de vorige keer. Het lijkt me sterk dat een M5 dezelfde snelheid haalt, al dan niet getuned.

    Login om te reageren
  31. MarcO zegt

    20 november 2007 om 22:45

    Gewicht mag dan weinig invloed hebben op snelheid, het heeft dat absoluut zeker wel op remweg en bochtenwerk. Waarom zie ik hier dan geen mensen deze duitse ‘amerikaan’ tot op het bot afbranden?

    Login om te reageren
  32. lincoln zegt

    20 november 2007 om 22:52

    @MarcO .. omdat dat zo sneu is .. wacht is effe .. amerikaan ??? zie ik daar amerikaan ??.. dat veranderd de zaak …

    branden in helll ..
    sodom en gomorra ..
    hell en verdoemenis ..
    het einde der tijden ..

    Login om te reageren
  33. MarcO zegt

    20 november 2007 om 23:01

    @ lincoln .. Ik ga er vanuit dat ik je opmerkingen goed interpreteer en je mijn mening deelt dat op het moment dat hier een artikel over amerikanen staat, men er geen goed woord voor over heeft, maar gaat het om een europeaan dan is het hozanna. En dat vind ik onterecht.

    Login om te reageren
  34. w0o0dy zegt

    20 november 2007 om 23:05

    sorry maar deze über-Neo-führer-limo vond ik altijd het ultieme voorbeeld van een nog groter ego dan je portomonnee wat een walgelijk apparaat is het toch. Deze specifieke is dan iets beter…. die gaat zo hard dat je em bijna niet hoeft te zien.

    Login om te reageren
  35. Gerard zegt

    21 november 2007 om 23:37

    Ik ben ‘ns benieuwd wanneer de éérste officiele plannen gaan komen van ’n aandrijfsysteem met ‘Fusie-energie’ . . . , dan wordt het pas echt spannend om te gaan spreken over superacceleraties en topsnelheden.

    Moest dit inderdaad door iemand al in gedachtenvorm uitgekiendt en uitgetekend zijn, ben ik alvast zéér geïnteresseerd om het aan te schaffen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North