• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brrr… BMW gaat Peugeot motoren gebruiken!

Auteur: robbie, gepost 7 mei 2008 om 17:07 – 85 Reacties

BMW PSA

In februari vorig jaar gingen de geruchten al dat BMW de motoren die ze samen met PSA (Peugeot, Citroën) ontwikkeld hebben voor onder andere de MINI en 207 ook gebruik zouden gaan worden in de 1 Serie. Toen leverde dit al een storm van protest op. Want dat zou betekenen dat BMW van een heel belangrijk principe af zou stappen. Namelijk dat alle motoren zelf ontwikkeld moeten zijn. Maar nu heeft CEO Norbert Reithofer zich in een interview met de Frankfurter Allgemeine Zeitung zich toch laten ontvallen dat de volgende generatie 1 Serie gebruik zal maken van deze samen met PSA ontwikkelde motoren.

En ik kan me voorstellen dat dit als een shock komt voor de ware BMW freak. Maar aan de andere kant is het ook wel te begrijpen. Want BMW gebruikt nu 2 verschillende 1.6 motoren. In de MINI vinden we een PSA blok dat 120 pk/160 Nm levert en in de 116i/316i ligt een BMW blok dat 122 pk/160 Nm levert. Een beetje dubbelop he? Economisch gezien is het dus veel verstandiger om in zowel de MINI als de 1 Serie/3 Serie hetzelfde blok te gebruiken. En als ze dan toch bezig zijn kunnen ze misschien ook gelijk het blok uit de Cooper S gebruiken in de 118i/318i? (via: Forbes)

Ook interessant!

  • Prijs Peugeot 508 PSE
    Video - Peugeot 508 PSE vs BMW M2 is verrassend spannend
  • Video: idioot in BMW 5 Serie rijdt Mini en bomen aan
  • Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
    Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW, Citroen, MINI, Norbert-Reithofer, Peugeot

Vorig bericht: « AC Schnitzer ACS1 Cabriolet – 360 pk!
Volgend bericht: Vier op een rij! BMW weer International Engine of the Year! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Nick zegt

    7 mei 2008 om 17:10

    O my god.. een bmw 535 HDI?

    Login om te reageren
  2. Mairsil zegt

    7 mei 2008 om 17:13

    Ik denk dat een 1.6 turbo blokje in de 118/318 toch wel op bezwaren zal stuiten. bij de 335i wordt het nog wel geaccepteerd, maar voornamelijk omdat er onredelijke hoeveelheden vermogen uit komen. Ik denk dat een trage turbo gebruiken voor vermogens waar NA ook makkelijk kan door het BMW-publiek toch niet acceptabel gevonden zal worden.

    Login om te reageren
  3. thijs zegt

    7 mei 2008 om 17:13

    @Nick: Nee denk dan eerder een 527 HDi:P Maar moet toegeven dat Peugeot erg fijne dieseld maakt. Stil en toch redelijk vermogen met betrouwbaarheid.

    Login om te reageren
  4. schnitzerken zegt

    7 mei 2008 om 17:13

    NOOOOOOO !!!

    Login om te reageren
  5. madru zegt

    7 mei 2008 om 17:13

    Ik heb nu 120d en moest ik bij mijn volgende aankoop ook maar 1 frans onderdeel zie zitten……..MTF !!! Anyway naar volgens ik lees zou het enkel over de 16i gaan…..dus ja who cares ?? niemand koopt dat toch ?? zolang ze maar van de zalige BMW diesel motoren blijven!!! French fools

    Login om te reageren
  6. Carmaster zegt

    7 mei 2008 om 17:16

    @ Nick

    Jech, hoop het niet!
    Die Franse diesels deugen gewoon niet.
    Mijn vader is automonteur bij VW en kent wel wat ex-Peugeot monteurs
    die maar wat blij zijn dat ze daar niet meer werken.
    Vanwege het vele werk aan de diesels die steeds weer elektronische problemen
    of kapotte turbo’s hadden.

    Nee BMW, blijf maar mooi bij je leest.
    Zolang het maar benzine blokken zijn…..

    Gr.

    Login om te reageren
  7. M. zegt

    7 mei 2008 om 17:17

    Volgens mij wordt dit overal wat zwaar aangezet… Reithofer heeft ook gezegd dat de motoren volgens specificaties van BMW zijn ontwikkeld, en daarmee dus echte BMW motoren zijn.. Dat ze ook in auto’s van het PSA concern gebruikt worden doet daar niets aan af.

    Login om te reageren
  8. Niels zegt

    7 mei 2008 om 17:19

    Hehehe, dan rij ik binnenkort in een BMW 535d FAP :D

    Login om te reageren
  9. Citrofiel evil twin zegt

    7 mei 2008 om 17:21

    Eindelijk doen ze eens iets verstandig. ;) :)

    Login om te reageren
  10. bert zegt

    7 mei 2008 om 17:22

    WTF dat zou pure zonde zijn!

    Login om te reageren
  11. Us zegt

    7 mei 2008 om 17:26

    Tis een motor die door BMW is ontworpen en door PSA voor PSA verder is ontwikkeld. Het is eerder dat PSA een motor van BMW gebruikt dan andersom.

    Samenwerken met PSA heeft veel voordeel gehad (in financiele zin) maar ook het feit dat BMW nooit eerder ervaring had met voorwiel aangedreven auto’s.

    M.a.w. niets aan de hand.

    Login om te reageren
  12. sti-lover zegt

    7 mei 2008 om 17:27

    ok het is dus gdn voor mij om bmw fan te zijn brrrr het idee alleen bezorgd mij rillingen

    Login om te reageren
  13. RoT___ zegt

    7 mei 2008 om 17:30

    Ik had meer gehoopt dat er BMW motoren in PSA producten zouden komen ipv andersom!
    C5 met 286pk diesel, komt u maarrr:D
    Hoewel, dan zou PSA wel een andere aandrijving moeten zoeken ipv de huidige voorwielaandrijving.

    Login om te reageren
  14. JanJansen zegt

    7 mei 2008 om 17:30

    mijn Ford Fiesta 1.4TDCI gebruikt ook al een PSA diesel…en dat is dan ook meteen hetgene wat kapot gaat; de verstuivers begeven het.

    Login om te reageren
  15. ATF zegt

    7 mei 2008 om 17:32

    Ja ja,let op deze link.Waarom van een ander merk gebruiken als je zelf goeie motor maakt.
    http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_08/bestnew.html

    http://www.ukipme.com/engineoftheyear/categories.html

    Login om te reageren
  16. Casper zegt

    7 mei 2008 om 17:43

    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE,
    Bmw wat doe je!!!!!!:cry:

    Login om te reageren
  17. Gideon zegt

    7 mei 2008 om 18:05

    De 1.6 cooper motor is samen ontwikkeld met BMW en PSA, en niet door BMW alleen en niet door PSA alleen. BMW doet er zeker niet slecht aan om PSA diesels te gebruiken aangezien PSA ook marktleider is op gebied van Diesel techniek. Tevens is het zo dat bijv. de 320d al een heleboel HDI componenten heeft! en VAG valt wat diesels helemaal buiten de boot,, want die maken nog steeds rokende tractoren op gebied van diesels.

    Wel hoop ik dat de 3.0 v6 van Citroën en Peugeot vervangen gaat worden voor een BMW exemplaar.

    Login om te reageren
  18. Gideon zegt

    7 mei 2008 om 18:08

    @ JanJansen

    die verstuivers gaan bij elke auto kapot hoor, gewoon een kwestie van onderhoud. Of in jou geval een kwestie van WAN-onderhoud, als jij je brandstoffilter netjes optijd vervangt gaan die verstuivers ook niet kapot!

    Login om te reageren
  19. 2bar0fB00st zegt

    7 mei 2008 om 18:12

    betekent dat voor de volgende 1-serie FWD????

    Login om te reageren
  20. Us zegt

    7 mei 2008 om 18:26

    @Gideon:

    het gaat om de benzine motoren:-)

    Login om te reageren
  21. Tommy zegt

    7 mei 2008 om 18:26

    @ Gideon

    Dat slaat nergens op, ten eerste hebben tractoren al jaren common-rail en moeten ze aan zeer strenge eisen voldoen (mischien nog wel strenger dan de auto industrie) en roken in geen geval!!! Ten tweede heeft VAG nu ook common-rail en als die roken, dan roken alle stink diesels, zowel die van BMW als die van Peugeot of andere merken!

    Trouwens ik denk dat het bij 4-cilinders blijft, want een V6 in een BMW of een zes-in-lijn in een Peugeot lijkt me ontdenkbaar en ook onmogelijk.

    Login om te reageren
  22. Tom# zegt

    7 mei 2008 om 18:33

    Waarom niet andersom! Lekkere peugeot 308 met de V8 van de M3. Iemand :P ?

    Login om te reageren
  23. Gideon zegt

    7 mei 2008 om 18:35

    @ Tom,

    dat gebeurt ook wel, denk geen v8 maar de 6 motoren zullen waarschijnlijk van PSA vervangen worden voor een bmw exemplaar

    Login om te reageren
  24. Peter zegt

    7 mei 2008 om 18:46

    Ik heb in een mini met ‘PSA-motor’ gereden en in een 116i.. en ik smeek BMW om die mini-motor in de 1-serie te monteren. Wat een ongeïnspireerd ding is die BMW motor zeg.. BMW onwaardig.

    Login om te reageren
  25. Tom zegt

    7 mei 2008 om 18:57

    Waarom begint iedereen hier ineens over een een 335d?
    Het gaat enkel om de 1.6

    Login om te reageren
  26. Bertus zegt

    7 mei 2008 om 19:04

    Wat een kouwe drukte, de motoren die uit de samenwerking van PSA/Ford/Volvo/BMW komen zijn bepaald niet slecht, en worden op specificatie afgemonteerd, dus de elektronica, inspuiting en overige zaken kunnen per merk verschillen.

    Maar het zijn prima motoren, en dat kan ik uit eerste hand zeggen, want zowel Peus, Ford als Volvo gereden, allemaal met deze blokken, en ze zijn uitstekend qua prestaties, betrouwbaarheid als levensduur.

    En trouwens, een zescilinder-in-lijn is echt typisch BMW, de rest is allemaal erg gewoon gewoon.

    Login om te reageren
  27. Michaël zegt

    7 mei 2008 om 19:37

    @ Iedereen

    Denk nu eens allemaal TEGOEI na, waarom zou BMW met Peugeot samenwerken ? Natuurlijk om het budget. Maar denk jij dat BMW gaat samenwerken met een slecht merk ? Denk het niet !! Dus dat bewijst het nog maar eens dat die Fransen toch goed bezig zijn hoor. En ja sommigen raken daar van gefrustreerd –> zielig
    En ja slechte diesel hé die PSA motoren, ja als je verschillende relaties hebt met andere merken ja dan betekent het dat je slechte motoren bouwt. Als PSA slechte motoren bouwde dan hadden ze niet zoveel contacten, zijt daar maar zeker van !!

    @ JanJansen

    Kijk eens tegoei op uw verstuivers, héél waarschijnlijk (lees : 100% zeker) ga je daar Bosch of zoiets zien op staan. Wat er op duidt dat Peugeot daar niks mee te maken heeft en die verstuivers gewoon laat maken door Bosch en Peugeot ze gewoon in hun motors steekt. En Gideon heeft gelijk, kan normaal niet voorkomen, normaal gezien gewoon te maken met slecht onderhoud.

    Login om te reageren
  28. Brian zegt

    7 mei 2008 om 19:41

    Als ik 9 van de 10 keer stiekem ergens wel een hekel aan heb zijn het wel Franse auto’s… Helemaal die Citroens, bah

    Login om te reageren
  29. F430Rijder zegt

    7 mei 2008 om 19:45

    De 116i is ook net zo lelijk als de Peugeots van tegenwoordig dus ;)

    Login om te reageren
  30. STi-lover zegt

    7 mei 2008 om 20:00

    @ tom# das pas een idee

    Login om te reageren
  31. Bertus zegt

    7 mei 2008 om 20:28

    @Brian: Ook nog iets zinnigs te melden? Jouw afkeer van franse auto’s boeit niemand, ik heb nergens een hekel aan, behalve die enorme hoeveelheid freaks hier met de sneue gewoonte alles af te kraken wat een ander embleempje heeft dan de kar van je pa/broer/vriendje, en hun eigen favo merkje op te hemelen.

    Dat soort sneuheid begint al op school, alleen die en die sneakers zijn goed, of dat merk sportkleding, of die muziek, of die fiets of scootah zus, Leef lekker in je eigen bekrompen wereldje, laat je lekker indoctrineren door wie je maar wil, maar val de rest er niet mee lastig, wil je…

    Dus OF zelf denken, OF je klep dicht.

    Login om te reageren
  32. Bertus zegt

    7 mei 2008 om 20:28

    Napraters, jakkie…

    Login om te reageren
  33. lincoln zegt

    7 mei 2008 om 20:33

    @Bertus .. er staat toch duidelijk in de kop .. Brrr… dat staat toch echt synoniem met negatief .. vooral met dit warme weer ..

    Login om te reageren
  34. autoblogger zegt

    7 mei 2008 om 20:42

    LOL @ lincoln ;)

    Login om te reageren
  35. Birger zegt

    7 mei 2008 om 21:34

    Dit hebben ze in het verleden toch al gedaan zeker hé?

    Login om te reageren
  36. MRTN zegt

    7 mei 2008 om 21:55

    kunnen ze het niet anders oplossen?
    PSA eruit en BMW in de mini, zo blijft het goedkoop en goed

    Login om te reageren
  37. VivelaFRANCE zegt

    7 mei 2008 om 22:01

    @schnitzerken, Casper

    Mais oui! ;)

    Login om te reageren
  38. VivelaFRANCE zegt

    7 mei 2008 om 22:02

    Maar eigenlijk wel jammer dat er nu Duitse (!) motoren in Franse auto’s komen :cry: !

    Login om te reageren
  39. Dennis zegt

    7 mei 2008 om 22:06

    zolang het bij de 1-serie blijft… cava nog
    3,5,6,7 => geen bmw voor mij meer

    Login om te reageren
  40. H zegt

    7 mei 2008 om 22:10

    Oh het gaat maar over de 1.6. Weeral een hartritmestoornis voor niets.

    Login om te reageren
  41. Marlboro zegt

    8 mei 2008 om 09:36

    ze blijven toch wel achterwielaandrijving houden?? ja toch ??

    Login om te reageren
  42. sjaaky zegt

    8 mei 2008 om 09:54

    dag bmw wat nog over was van het duitse merk gaat nu dus ook verloren

    Login om te reageren
  43. Gideon zegt

    8 mei 2008 om 10:06

    Ach die duitsers zijn ook niet altijd even goed.. er wordt wel gesproken over duitse degelijkheid, maar alles is wel goed tegenwoordig en elk merk heeft z’n problemen. Tevens worden problemen vaak ook niet verteld door de eigenaar zelf. vaak ligt het gewoon aan het onderhoud van de auto. Sommige mensen geven auto’s geen of weinig onderhoud. dan is het ook niet raar dat er rare dingen mee gebeuren… Ook was her altijd zo dat VAG zijn terugroep acties in het geheimuitvoerde, zonder dat de klant daarvan op de hoogte was. Ik weet niet of dat nog steeds zo is. Dit werd dan gewoon uitgevoerd als de auto voor een beurt o.i.d. kwam

    Login om te reageren
  44. C70T5 zegt

    8 mei 2008 om 10:22

    Twee verschillende motoren, maar toch hetzelfde. Het kost bakken met geld om die naast elkaar te produceren. Ik begrijp het wel. En BMW had een dikke vinger in de pap bij het ontwikkelen van die motoren dus…

    Login om te reageren
  45. C70T5 zegt

    8 mei 2008 om 10:27

    Verder maakt Peugeot prima motoren hoor, dus ik vind het prima en ik ben ook nog een BMW fan. De 1-serie kan je dan ook niet echt een BMW noemen…tenzij we het over de 1-serie coupe hebben.

    Login om te reageren
  46. Wollie zegt

    8 mei 2008 om 12:52

    Met die PSA/BMW motoren zal niets mis zijn. Het lijkt vooral bij de ‘liefhebbers’ niet goed tussen de oren te zitten.

    Login om te reageren
  47. Jordey zegt

    8 mei 2008 om 12:57

    Krijg nou wat. Wint BMW achter elkaar de ”engine of the year” award, krijgen we deze onzin. What next? Ferrari P4/5 productie model met 1.1 daihatsu motor?

    Login om te reageren
  48. Gideon zegt

    8 mei 2008 om 13:19

    @ jordey,

    helaas voor jou was de laatste engine of the year al in samenwerking met PSA namelijk de 1.6 thp motor is al samen ontwikkeld

    Login om te reageren
  49. RScosworth zegt

    8 mei 2008 om 13:46

    @ Wollie
    Ik denk eerder dat die ‘liefhebbers’ met de grootste afkeer kinders zijn zonder rijbewijs die buiten BMW hooguit nog drie andere automerken op kunnen noemen. En dan nog, een echte BMW fanaat koopt waarschijnlijk geen 118d.

    PSA is zowat markteider op dit gebied. Waar moet BMW dan aankloppen? Bij VAG? Dat zal er lekker uit gaan zien. Daarnaast heeft BMW al eens samengewerkt met PSA dus ik denk dat zij die keuze wel beter kunnen maken.

    Login om te reageren
  50. schnitzerken zegt

    8 mei 2008 om 17:28

    Kunnen ze geen BMW motor in een Mini leggen???

    En deze samenwerking is dus enkel voor de 1600 en de 1800 benzine… Of lees ik dat volkomen verkeerd??

    Ik vind het totaal geen positief nieuws… Nu word het zoals…
    Driver: Ik rijd met een BMW ! !
    Buitenstaander: Neenee, u rijd met een Citroën/Peugeot…
    En dan val je zeer laag

    Ik ben het totaal niet eens met die beslissing, ik ga alvast mijn keuze qua motor nu een beetje meer bij Audi leggen..

    Login om te reageren
  51. lincoln zegt

    8 mei 2008 om 17:31

    @schnitzerken .. een wijs en weloverwogen besluit .. want .. wat zullen de buren wel niet denken ..

    Login om te reageren
  52. RScosworth zegt

    8 mei 2008 om 17:41

    @ schnitzerken
    Tsjah, dat zijn geen instapmodelletjes van BMW meer voor jou. Dat kun je je reputatie niet aandoen inderdaad.

    Login om te reageren
  53. RScosworth zegt

    8 mei 2008 om 17:42

    Haha lol @ lincoln :D

    Login om te reageren
  54. Rick dos zegt

    8 mei 2008 om 18:36

    “Ik ben het totaal niet eens met die beslissing, ik ga alvast mijn keuze qua motor nu een beetje meer bij Audi leggen..”

    Ja, want die motoren vind je niet in ander VAG producten terug… :roll:

    Maar goed, commercieel gezien, begrijpelijk. Maar ze motten het niet in hun hoofd halen om verder dan dit te gaan, want dan verbrand ik heel mijn huis!

    Login om te reageren
  55. Dimocash zegt

    8 mei 2008 om 18:42

    @schnitzerken

    want audi a3/a4 motoren zijn niet dezelfde als die skoda, vw en seat gebruiken????

    sowieso stapt vag nu pas over op de common rail motoren dus wie weet rij je in een audi met pompverstuivers.
    nou dat is lekker rijden zeg…..NOT

    Login om te reageren
  56. Hilgert zegt

    8 mei 2008 om 18:43

    ach…als er goede, snelle en degelijke motoren uit voortkomen zie ik het probleem niet zo…PSA is behoorlijk ver met de motor massaproductie (dat konden ze namelijk door de lost-cast techiek beter als BMW) en BMW maakt hele mooie onderblokken…koppen van PSA op onderblokken van BMW, dat geeft toch een mooie combinatie.

    Login om te reageren
  57. MrSelected zegt

    8 mei 2008 om 18:46

    Ik snap het niet.

    Dus de 116i/118i/316i/318i hebben een goede motor.

    Mini is van BMW, en deze heeft blok dat samen met PSA is ontwikkelt.

    Dus de logische stap is om het blok dat samen met PSA is ontwikkelt in de BMW’s te lepelen?

    ??

    Zet het BMW blok dan in de Mini en gooi PSA de deur uit. Want ik koop dus nooit een BMW die samen met frankrijk is ontwikkeld.

    Login om te reageren
  58. Gideon zegt

    8 mei 2008 om 18:49

    MrSelected

    waarom zou je zoiets niet willen kopen?

    Login om te reageren
  59. Skyline zegt

    8 mei 2008 om 18:54

    @ Rick Dos

    doe eens een beetje rustig hé kerel, u huis afbranden. Ik zeg het NOGMAALS BMW en Peugeot zijn OVEREENGEKOMEN (lees : hebben SAMEN een contract opgesteld) met elkaar voor motoren te bouwen en uit te wisselen. Zo simpel is dat. Als gij u huis daarvoor wilt afbranden, zeg wanneer je het gaat doen en blijf dan zelf ook maar in je brandend huis. Dan is er hier al een fanboy van een bepaald merk (in dit geval BMW) minder !!

    @ Robbie (diegene die dit nieuwsbericht heeft aangemaakt).

    Ik vind dat je je mening voor je zelf mag houden ! Als dit een professionele autonieuws website is, dan moet je berichten posten zonder één of ander merk af te kraken, als is dat nu Lada. Ik zou eigenlijk een tip aan Peugeot moeten geven over je fijne titel “Brrr… BMW gaat Peugeot motoren gebruiken!” en dan hopen dat Peugeot eens een dikke rechtzaak tegen u aanspant, dan zou je tenminste je lesje eens leren. Die titel is gewoon een regelrechte blamage op Peugeot en ik vind dat dit niet kan op deze zogezegde proffesionele autonieuws website !!!!!!!!!!!!!!

    Dus nogmaals voor mensen die hier komen zagen van Peugeot nest, Peugeot dit, Peugeot dat. Deze samenwerking zou NIET ontstaan zijn zonder dat BMW meewerkte. Dus in de plaats van op Peugeot te kankeren, schrijft u allemaal een klachtbrief naar BMW Duitsland !!!!

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      25 oktober 2009 om 19:51

      @Skyline:
      be cool man! bovendien, stel je tipt peugeot? wat dan? een rechtzaak gaan ze niet beginnen want die verliezen ze,op deze manier: Robbie laat zijn mening vloeien op het internet, doet beroep op vrijheid van meningsuiting, en wordt vervolgens vrijgesproken.

      Login om te reageren
  60. Rick dos zegt

    8 mei 2008 om 19:06

    @Skyline

    Zegggggg, ga jij je humor eens zoeken…

    En als je ’t gevonden hebt en je kan er dan nog steeds niet om lachen, kietel je zelf dan eens. Misschien dat dat dan helpt.

    Login om te reageren
  61. lincoln zegt

    8 mei 2008 om 19:18

    @Skyline .. niet zoeken .. ik herhaal niet zoeken ..
    je bent behebt met de overtreffeende trap van humor ..

    en mocht je het vinden .. meteen politie bellen of wegsmijten ..

    Login om te reageren
  62. Lancia Lover zegt

    8 mei 2008 om 21:48

    Wat een heisa om niets! De motor heeft net zoveel BMW in zich als PSA, het verschil met de 1.6 van BMW zélf zal in de basis echt niet groot zijn. Daarrnaast is dit alleen maar slim, samenwerken=goedkoper, en met een beetje mazzal worden daar de auto’s (wat) goedkoper van. En waar halen de meeste mensen de onzin vandaan dat BMW nu opeens álle motoren gaat vervangen door (deels) PSA motoren (of andersom)? Het gaat duidelijk alleen om de 1.6. De overige motoren zullen gewoon blijven zoals ze zijn.

    Login om te reageren
  63. BMW en peugeot eigenaar zegt

    9 mei 2008 om 00:22

    Dag heren,
    Ik heb van beide merken wagens staan.
    Ik heb een 7 reeks van BMW een partner van peugeot een 307 cc van peugeot.
    Nu mijn Partner 16l diesel van 90 pk heeft nu 220 000 kilometer zonder mij ooit in de steek gelaten te hebben.
    Mijn BMW 7 heeft er 100 000 op 2 jaar en zijn computer is al volledig vernieuwd.
    De wagen leefde zijn eigen leven. Zijn ramen gingen open zonder dat ik iets vroeg enz.
    Dus wil ik maar zeggen met elke wagen kan er wel iets zijn.
    Stop er dus mee andere merken aftebreken BMW is ook niet altijd alles.
    Jullie doen zich voor als kinderlijke snob’s.
    ( rij al 20 jaar met BMW en Peugeot)

    Login om te reageren
  64. RScosworth zegt

    9 mei 2008 om 10:30

    @ BMW en peugeot eigenaar
    De scholen hebben vakantie he. Dat is meestal het startschot voor ongefundamenteerde opmerkingen en wellesnietes-toestanden.

    Het mooiste van alles vind ik nog wel, dat iedereen zegt dat de nieuwe M3 sneller is dan dit en het M5 blok beter is dan dat. Maar op een circuitdag kun je er niet voorbij komen omdat ze de weg blokkeren met hun slome rijgedrag niet wetend welke lijn te pakken. De enige BMW’s daar je waar doorgaans voor aan de kant kunt is een E36 M3 met supercharger of iets met een CSL badge.

    We moeten hier eigenlijk een digitale Mr. T hebben of id. ‘Quit yo’ jibbajabba fool!’

    Login om te reageren
  65. RScosworth zegt

    9 mei 2008 om 10:31

    ‘waar je doorgaans voor’ moet dat natuurlijk zijn.

    Login om te reageren
  66. Gideon zegt

    9 mei 2008 om 10:51

    @ RS Cossworth

    hahahah geniaal Mr. T :D

    Login om te reageren
  67. mashell zegt

    9 mei 2008 om 18:04

    Peugeot is best wel de motoren samenwerkingskoning? De diesels doen ze samen met Ford en de benzine motoren zamen met BMW. Ik vind het prima: 2 weten meer dan 1.

    Login om te reageren
  68. Gideon zegt

    9 mei 2008 om 18:06

    @ Mashell,

    je moet nu niet teveel dingen door elkaar halen.. ze hebben de 2.7 v6 hdi samen ontwikkeld, maar de rest niet. De rest van de diesel motoren is door psa ontwikkeld en wordt ook gebruikt door Ford

    Login om te reageren
  69. Us zegt

    9 mei 2008 om 21:30

    BMW heeft alleen lijnmotoren. Alleen voor de MINI is er een motor ontwikkeld voor dwarse plaatsing. Tja handig dat je dat ook samen ontwikkeld met een merk dat alleen voorwiel aangedreven auto’s in een grote volume verkoopt.

    Lekker veel winst.

    Login om te reageren
  70. Turbo zegt

    10 mei 2008 om 00:24

    Mijn vader heeft een leven lang PSA diesels gereden. Geroemd, berucht, bekend en bereden. Afgezien van domweg slechte exemplaren (olie lekken) stuk voor stuk heerlijke motoren voor hun tijd met typisch zacht Frans comfort voor die tijd. Een samenwerking tussen PSA en BMW zie ik echt niet als een ramp (en ik ben een BMW rijder!).

    Het enige wat Citroen/Peugeot/Renault in de weg staat is betere PK’s t.o.v. motorinhoud en BMW ziet vast en zeker al de bui hangen van (in vergelijking met andere vervuilers, waaronder oorlog) onzinnige milieueisen en een zucht bij consumenten door (aangepraat) milieubewustzijn, en dus dito kleinere motoren en verbruik.

    Ik zei het elders al: dit soort bewegingen maken Europa sterk. Heilige huisjes kraken en gewoon doen wat het beste is. Het is niet voor niets dat GM een ‘walking zombie’ is, wachtend op iemand die gewoon het faillissement uitspreekt. In Europa moet je gewoon het juiste doen om te overleven. Dan bestaat BMW over 20 jaar hopelijk gewoon nog.

    Login om te reageren
  71. Peter zegt

    10 mei 2008 om 17:44

    @ Lincoln

    En ik vind dat niet kunnen, dat ze die Brr in die titel zetten ?

    Anders zal ik ook eens hier wat nieuws zetten hé. Hmmm ff inspiratie opdoen hé….. Wéér een lelijke auto van BMW : De X6. Vinden jullie dat ook fijn ?

    Dus @ Robbie

    Behandel gewoon elk merk op gelijke hoogte hé. We zijn niet geintreseerd in jouw mening, we willen nieuws op objectief vlak !!

    Login om te reageren
  72. EnRiCo zegt

    11 mei 2008 om 18:38

    slim van bmw

    peugeot maakte als eerste auto merk dieselmotoren, (ik dacht ook mercedes in die tijd). dus waarom niet andermans ervaring gebruiken, what is the problem

    en trouwens, waarom al die negatieviteit jegens de fransen op dit autoblog?

    nog steeds boos op Napo???

    Login om te reageren
  73. mrk zegt

    11 mei 2008 om 19:12

    Ja als bmw rijder moet je je eer behouden omdat je een bmw hebt natuurlijk,
    het zit allemaal tussen de oren ! LOL ! Hoevaak trek je je gas open, en hoevaak je portomonnee bij de pomp ? Heb liever een soepele franse met niet zon belachelijke aanschafprijs/opties/reparatie kosten. Zon HDI blokje laat je niet in de steek !

    Login om te reageren
  74. Skyline zegt

    11 mei 2008 om 19:44

    En vandaag heeft Peugeot nog eens bewezen dat de dieselmotors goed zijn. Ze hebben namelijk gemakkelijk de 1000km van Spa-Francorchamps gewonnen. Hiermee hebben ze Audi verslagen !! Ene Audi had nog de leidende Peugeot van de baan geramd zodat deze moest opgeven. De Audi kreeg daardoor ook terecht een tijdstraf van 3 minuten. Maar tevergeefs geprobeerd van Audi, de andere Peugeot nam gewoon de leiding over en gaf die niet meer af. Dit is al de 3e overwinning op een rij van Peugeot met de diesels. Dit jaar zijn ze nog ongeslagen !!

    Voila wat heb je nu te zeggen, zijn de Peugeot motoren nog zo slecht ??
    Bovendien heeft Peugeot in zijn raceauto een roetfilter (jaja), de zogenaamde FAP (Filtre à Particules). In tegenstelling tot Audi die deze niet heeft.

    Login om te reageren
  75. Peter zegt

    11 mei 2008 om 20:52

    @ Enrico

    Ja en de Duitse meneer met het kleine snorretje zijn ze dan wel vergeten zeker :-s

    Login om te reageren
  76. Lancia Lover zegt

    11 mei 2008 om 22:07

    Over die roetfilter, dat is nog eens een uitvinding van Peugeot (PSA) ook!!

    Login om te reageren
  77. Rayner zegt

    12 mei 2008 om 01:54

    Waarom schrappen ze niet de psa motoren?

    Login om te reageren
  78. Gideon zegt

    12 mei 2008 om 10:20

    @ Rayner

    jij begrijpt het ook echt niet he?:S

    Login om te reageren
  79. Greg zegt

    16 mei 2008 om 07:21

    Ik heb dat PSA blok in m’n 308 zitten en trust me, het is alles behalve een straf om dat ding onder de motorkap te hebben.

    Soepele motor.. tot 3500 toeren vrij stil, maar als je ‘m hard op z’n staart trapt komt er een geweldig sportief motorgeluid eruit en trekt die de bak soepel door tot ong 200km/u.

    Login om te reageren
  80. gerard knoop zegt

    16 juni 2008 om 09:03

    Als je over motoren wil praten ga dan eens eerst je licht opsteken bij een revisiebedrijf die motoren van verschillende merken ter reparatie binnen krijgen.Die kennen tenminste de zwakke plekken van elk merk.

    Login om te reageren
  81. geert zegt

    16 juni 2008 om 22:04

    wees gerust, bij BMW weten ze heus wel wat ze doen.

    Login om te reageren
  82. Peugeotrijder zegt

    9 maart 2009 om 13:47

    De benzinemotoren zijn praktisch BMW-motoren en wat de diesels betreft…daar kan alles uit Duitsland, inclusief BMW nog een puntje aan zuigen. Voor Peugeot dus een upgrade van het benzinedeel en door BMW een upgrade van het dieseldeel zou ik zo zeggen…

    Login om te reageren
  83. 807 zegt

    24 augustus 2009 om 23:53

    De 2.0 HDi 136 pk motor wordt gebruikt in een behoorlijk aantal andere merken / modellen (Ford, Volvo, Jaguar, geloof zelfs Mazda). Evenals in de Peugeot Expert / Citroën Jumpy / Fiat Scudo. Ook in de Lancia Phedra.

    De 2.2 HDi 170 pk motor: soortgelijk verhaal.

    Ik heb de 2.0 HDi 136 pk motor in m’n 807, met een koppel van 320Nm (overboost 340Nm), ik heb zeker in deze klasse nog niet met een stillere diesel gereden.

    In de Volvo V70 en S80 (maar hij zit ook in de S40/V50) wordt-ie zelfs, door z’n soepelheid (het relatief hoge koppel) en z’n geruisloosheid geprezen.

    Zelfs een vergelijkbare Mercedes CDI motor is wat minder stil.

    Waar komt het op onze overvolle wegen en in ons zenuwachtige verkeer op aan? Max. aantal pk’s per cylinder-inhoud, of de luxe (!) en het comfort van een fluister-diesel?

    Ik weet wel welke keuze ik blijf maken, sinds ik in 2000 overstapte van TDi’s naar de HDi’s.

    Login om te reageren
  84. najib zegt

    29 juli 2010 om 14:26

    Kijk manne, ik heb met bmw’s gereden en nu al jaren met peugeot. Peugeot’s hebben verdomd goede motoren. Ik doe er elke jaar gemakkelijke 55000km meer zonder problemen. Ik reis vaak naar Noord-afrika, dus veel warmte en bergen maar geen enkele probleem voor die PSA motor. Peugeot heeft mischien niet de design en de carosserie van een BMW maar die motoren zijn ijzersterk en betrouwbaar.
    Dus PSA show them what you got

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North