• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bruut monster: BRABUS E V12 Coupe

Auteur: robbie, gepost 3 maart 2010 om 16:20 – 37 Reacties

BRABUS E V12 Coupe Geneve


Weten we het nog? Een E-Klasse Coupe met 800 pk, 1.420 Nm (gelimiteerd op 1.100 Nm), 370+ km/u, 0-100: 3,7 seconden, 0-200: 9,9 seconden, 0-300: 23,9 seconden en dat allemaal voor slechts 478.000 euro (excl. belastingen).

Deze auto is natuurlijk gekkenwerk, maar dat maakt net niet minder leuk. Ik vraag me af hoelang we bij BRABUS moeten zeuren om hier een proefrit in te maken. Misschien als het heeeeel lief vragen?

Ook interessant!

  • Brabus met 6.9 V12
    Brabus met 6.9 V12 te koop in Nederland
  • Brabus 800 Rocket Coupé is niet de coupé die je hoopt
  • Gespot - Nieuwe S-klasse is kneiterdik in Brabus-trim
  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, Coupe, e-klasse, geneve-2010, Mercedes, tuning, V12, zwart

Vorig bericht: « Instappen! De nieuwe Mazda5
Volgend bericht: Autoblog video: autosalon Genève 2010 (deel 3) »

Lees Interacties

Reacties

  1. jmulleman zegt

    3 maart 2010 om 16:22

    tering bijna net zo veel Nm als een kleine vrachtwagen

    Login om te reageren
  2. Coño zegt

    3 maart 2010 om 16:22

    Man wat een geluid zal dat ding hebben…

    Login om te reageren
  3. Cantago zegt

    3 maart 2010 om 16:23

    Gewoon 1100Nm, en niks meer! Als ze er een wat betere bak inleggen enzo, en waarschijnlijk dikkere banden, dan kan je zeggen dat hij 1420Nm heeft. Echt mooi vind ik hem niet, maar wat moet het kicken zijn om hier in te rijden zeg!

    Login om te reageren
  4. Laurens zegt

    3 maart 2010 om 16:29

    Maak het spoilertje wegklapbaar, en je rijdt anoniem rond in een bijna Veyron killer. Zo bezien geen geld idd!

    OT: koppelkromme als een streep, dankzij die begrenzing.

    Login om te reageren
  5. fuzzer zegt

    3 maart 2010 om 16:29

    Zet’m hier maar een dagje of twee weg. Niet meer want dan wordt het gevaarlijk. hehehe

    Login om te reageren
  6. sven2 zegt

    3 maart 2010 om 16:29

    Stel je dat geluid voor :O IK WIL HEM!!!

    Login om te reageren
  7. Die-Bolle14 zegt

    3 maart 2010 om 16:30

    Al die gegevens zijn wel leuk en zo, maar die auto ziet er niet uit en al die pk’s en nm’s zijn zo zinloos als al die andere brabus modellen. Dat is al een keer aangetoond bij top gear met die SL.

    Login om te reageren
  8. 397 zegt

    3 maart 2010 om 16:32

    Holie macaronie.

    Doe mij de sedan versie maar.

    Lekker alle porsche’s, ferrari’s en lambo’s zoekrijden.

    Login om te reageren
  9. sander zegt

    3 maart 2010 om 16:36

    Haha om hier een testrit in te mogen doen moet je al Clarkson heten…

    Login om te reageren
  10. Laue zegt

    3 maart 2010 om 16:36

    waarom word het koppel eigenlijk gelimiteerd?

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 maart 2010 om 16:41

      @Laue:

      Om de versnellingsbak te laten leven;) Volgens Mercedes zelf kan die slechts 1000nm aan, volgens tuners dus iets meer, maar veel meer betekend onherroepelijk om de paarduizend km bakrivisie;)

      Login om te reageren
      • Laue zegt

        3 maart 2010 om 16:51

        @EJS:
        Mijn gedachten word bevestigd, thanks. Dat er geen tuners zijn die de bak “ff” upgraden. Als die dude dat van die red victor kan. waarom een tunert niet.

        Login om te reageren
        • EJS zegt

          3 maart 2010 om 16:54

          @Laue:

          denk omdat het upgraden van zo’n bak een hoop geld kost, en extra gewicht met zich meebrengt, op een gegeven moment moet je dat af gaan wegen;) Idealiter zou iemand wat mij betreft voor dit monster echter de AMG speedshift transmissie, dat ding met 7 versnellingen dus, verstevigen zodat die 1500 nm aankan, daar heb je tenminste wat aan;)

          Login om te reageren
        • BaySideBlueBoy zegt

          3 maart 2010 om 19:59

          @Laue: Een keramische koppeling bied uitkomst denk ik. Zoalng er markt ervoor is en ontwikkelingskosten terug gewonnen kan worden, springt er een versnellingsbakboer in en maakt zo even een upgrade. Zie bijvoorbeeld de Nissan GT-R die heeft een achilleshiel wat betreft meermalig gebruik maken van launchcontrol en de versnellingsbak. Binnen 2 maanden na de eerste meldingen van het gebrek kwam een Australische versnellingsbakboer met een upgrade.
          En nu is zo’n upgrade een must voor GT-R MY09. (MY10 heeft by the way geen LC meer na de problemen, zo lost Nissan problemen op (geen recalls ;)))

          Login om te reageren
  11. matthis zegt

    3 maart 2010 om 16:44

    “Misschien als het heeeeel lief vragen?” klopt niet helemaal.

    OT: wat een dikke duutsert!

    Login om te reageren
  12. QuattroBoy zegt

    3 maart 2010 om 16:49

    Hmmm… EUR 478.000 netto, da’s +/- evenveel als een SLR McLaren Roadster. Nou, dan wist ik ’t wel. Dan had ik én deze Brabus én de SLR gekocht!!!

    Login om te reageren
  13. vibe zegt

    3 maart 2010 om 16:52

    Mhaw je rijdt bijna alles aan strond in je Mercedes (Brabus). Lache man! :D

    Login om te reageren
  14. tramontana zegt

    3 maart 2010 om 16:58

    vragen jullie het BRABUS ma lief dan ga ik mijn vader eens lief aan kijken !

    Login om te reageren
  15. Floc zegt

    3 maart 2010 om 17:03

    Rare wielkasten aan de achterwielen net als bij die E-klasse van Brabus :S

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 maart 2010 om 17:03

      @Floc:

      Dit is een E-klasse van Brabus, wat is je punt?

      Login om te reageren
  16. Floc zegt

    3 maart 2010 om 17:06

    @EJS:
    Ik bedoel net als bij de sedan versie alleen daar hebben ze het ook nog voor een deel over het wiel.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 maart 2010 om 17:14

      @Floc:

      ok.. Nouja, ik vind het daar lelijker als hier;) In dit geval is ’t een kwestie van het gewoon weer een carroserrie kleur spuiten en ’t valt niet meer op;)

      Login om te reageren
  17. Entwicklung88 zegt

    3 maart 2010 om 17:33

    Ekkes dat ik het duidelijk heb.. Dit is dus de Black Baron of niet?

    Login om te reageren
  18. AMG Powerrr zegt

    3 maart 2010 om 18:01

    Gorgeous. Alleen die zijbeplating bij de wielen is niet helemaal in lijn met de rest. Maar dat moet er wel af te slopen zijn :D

    Login om te reageren
  19. AMG Powerrr zegt

    3 maart 2010 om 18:02

    @Entwicklung88,

    het is inderdaad… niet de Black Baron. Dat is de E V12S Sedan

    Login om te reageren
  20. AMG Powerrr zegt

    3 maart 2010 om 18:03

    @tramontana,

    tsss. Snoever. Hebben we hier liever niet op AB.

    Login om te reageren
  21. Dimglor zegt

    3 maart 2010 om 18:23

    Mja die Black Baron was al geen beauty… en dan deze op dezelfde manier doen…
    Mja deze is toch iets mooier.. maar dan nog…

    Login om te reageren
  22. GOD zegt

    3 maart 2010 om 19:36

    Ik vind het maar een lelijke pauperbak.
    Dat domme spolertje vind ik lelijk.
    Die plastic platen aan de zijkant vind ik lelijk en goedkoop ogen en zwarten wielen onder een zwarte auto vind ik ook fout.
    Voorbumper vind ik ook lelijk en heel erg sjonnie.
    Het model opzich is ook niet echt mijn ding.
    Het interieur vind ik dan wel weer mooi.

    Login om te reageren
  23. PeugeotGTI zegt

    4 maart 2010 om 00:28

    Wat vet hee
    Als je dit kan betalen, poep je op iedereens hoofd
    Dan maar een spoilert en carbon plakkaten erop
    Lekker belangrijk als je binnen 10 seconden naar 200 knalt in je 2-deurs taxi met 800 (:shock:) pk

    Login om te reageren
  24. Vlugge Japie zegt

    4 maart 2010 om 11:16

    @ Laue en EJS

    Het koppel wordt echt niet alleen gelimiteerd omdat de versnellingsbak het anders niet aan zou kunnen. Het koppel zal vooral begrensd zijn omdat het toch geen zin heeft om 1420 Nm los te laten op de achterwielen. Dat resulteert namelijk in een dikke rookwolk. Met een koppel van 1100 Nm zie je het TC lampje al knipperen als een dolle wanneer je een keer gas geeft.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      4 maart 2010 om 15:40

      @Vlugge Japie:

      Van die beredenering klopt niet zo veel;) Ze doen ’t alleen vanwege de versnellingsbak, als dat namelijk geen probleem was zouden ze d.m.v. de tractiecontrole jouw vermeende tractieprobleem gewoon kunnen oplossen, net als nu al, zodat je als je met 250+ over de autobaan cruist je er wel profeit van hebt;) Bovendien heeft Mercedes zélf al aangegeven dat de versnellingsbak niet meer dan 1000 nm aan kan;)

      Login om te reageren
  25. creative zegt

    4 maart 2010 om 12:37

    Bad boys, bad boys whatcha gonna do whatcha gonna do?
    When they come for you?Bad boys bad boys whatcha gonna do?
    Whatcha gonna do whatcha gonna do when they come for you?

    Login om te reageren
  26. Doekse zegt

    4 maart 2010 om 15:39

    @ Vlugge Japie…

    reken er maar op dat het te maken heeft, met zowel de versnellingsbak, aandrijflijnen etc, zegt wel iets over hoe deze auto z’n krachten (niet) kwijt kan…

    OT: Dit blok is gewoon over ’the edge’, slaat werkelijk alles dit…maar ja wij Nederlanders beginnen steeds meer op Amerikanen te lijken en we dit ook ‘vet bruut’ gaan vinden terwijl je er geen reet aan hebt…’The Bigger The Better’..

    Login om te reageren
  27. Doekse zegt

    4 maart 2010 om 15:42

    @ 397…

    Lekker alle porsche’s, ferrari’s en lambo’s zoekrijden???

    Nee, ik weet wel zeker van niet…. Porsches, Lambo’s en zowel Ferrari’s vreten dit ding op!!!

    Login om te reageren
  28. Hendrik zegt

    4 maart 2010 om 15:57

    als ik later groot ben…….

    Login om te reageren
  29. BananaFlip zegt

    4 maart 2010 om 16:32

    Waanzinnig heftig! Dat is alles wat deze auto inhoudt. En snel, naar de 300…

    Login om te reageren
  30. Jokkebrok zegt

    13 september 2010 om 22:59

    Deze MOET ik hebben!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North