• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bruut: SLS AMG krijgt 750 pk van Weistec

Auteur: ricardo, gepost 27 augustus 2012 om 13:08 – 15 Reacties

Bruut: SLS AMG krijgt 750 pk van Weistec

Zodra een tuner aan de slag gaat met een SLS AMG en de gevleugelde tweezitter +700 pk toestopt, ontaard dat meestal in een luid applaus in ons Affalterbachse redactieloft. Nu er een Amerikaanse tuner is opgestaan die het V8-blok naar de 750 pk supercharged werd het applaus uiteraard opnieuw ingezet.

Het voor ons relatief onbekende Weistec, gevestigd in het Californische Santa Ana, noemt hun creatie de meest krachtige SLS AMG ter wereld. En daar kunnen ze zomaar eens gelijk in hebben. Door het toevoegen van een behoorlijke compressor en een scala aan bijbehorende aanpassingen aan de in- en uitlaat ging het vermogen er met 179 pk op voorruit. De koppelwinst is met het kitje ter waarde van 27.999 dollar 250 Newtonmeter, waarmee een totaal van 900 Nm wordt bereikt. Arme, arme achterbanden.

Hieronder staat wat je voor die 22k euro krijgt. Aanpassingen aan het remsysteem zitten hier gek genoeg niet bij. Of zouden deze Amerikaanse tuner gewoon iets minder waarde hechten aan het fenomeen ho-ijzers?

2.3L Twin-Screw Compressor Module Why Twin-Screw?
Dual High Flow Cast Aluminum T6 Hardened Intake Tubes
Brisk Spark Plugs
Fuel Delivery Upgrade
1000hp Liquid to Air Intercooler Core
High Flow Cast Aluminum T6 Hardened Lower Manifold
High Flow Cast Aluminum T6 Hardened Throttle Body Inlet Y
45mm Boost Bypass Assembly
Constant Mu, Delta Pressure (CMDP) Cog Drive System
Billet Aluminum Cog Drive Cradle Assembly
Poly Chain GT Carbon Fiber Cog Belt
Supercharger Serpentine Drive Belt
Hard Anodized Billet Aluminum Serpentine Idlers
Johnson CM30 30 Liter/Min Intercooler Water Pump
Intercooler Water Recovery Tank
Cross Flow Heat Exchanger
High Flow Fuel Rail System
Power-Steering Reservoir Relocation Assembly
Weistec Engineering SLS 750 Reflash (CARB E.O. D-691)

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Nederlandse Mercedes SLS occasion kost één miljoen euro
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Mercedes, SLS, tuning

Vorig bericht: « Twaalf uitlaatpijpjes op een Lamborghini Countach
Volgend bericht: Fantasierijke Toyota Auris met anime-invloeden »

Lees Interacties

Reacties

  1. paere zegt

    27 augustus 2012 om 13:12

    waarom zou je in vredesnaam keramische schiiven wilpen vervangen? de enige manier vam sneller stoppen is tegen dikke cementmuur aan rijden

    Login om te reageren
    • KUYL zegt

      27 augustus 2012 om 13:27

      @paere: Nou dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend. “straat” versies keramische schijven kunnen namelijk niet zo goed tegen circuit gebruik. Die barsten en scheuren tijdens flink circuit gebruik. Porsche bijv heeft hier grote problemen mee gehad in de VS.

      Login om te reageren
  2. the-budel-guy zegt

    27 augustus 2012 om 13:12

    179 pk en 250NM er bij en dan geen andere remmen :O
    gelukkig hoef je noot te remmen in dit land

    Login om te reageren
  3. stanny zegt

    27 augustus 2012 om 13:13

    lekker! Heeft zo’n sls AMG geen keramische remmen? Weet niet of ze deze dan nog echt kunnen verbeteren.

    Login om te reageren
  4. norge zegt

    27 augustus 2012 om 13:37

    De motorkap smelt nou al van al die warmte…

    Login om te reageren
  5. EFB zegt

    27 augustus 2012 om 13:39

    “Power-Steering Reservoir Relocation Assembly” is een toch een mooie verwoording voor “we hebben en bakje verplaatst” …

    Login om te reageren
  6. rensjb15 zegt

    27 augustus 2012 om 13:41

    Is t nou weitec of weistec?

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      27 augustus 2012 om 14:42

      @rensjb15: Weistec.

      Login om te reageren
  7. spotu2 zegt

    27 augustus 2012 om 13:45

    Aangezien de gewone al onbestuurbaar is, kan je deze kopen als je je leven beu bent. :-)

    Login om te reageren
    • 964rs zegt

      27 augustus 2012 om 13:55

      @spotu2: en als je niet meer weet wat je met geld moet doen

      Login om te reageren
  8. jordy14 zegt

    27 augustus 2012 om 14:03

    Zou die de bocht nog omgaan?

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      27 augustus 2012 om 16:47

      @jordy14: precies even hard als een normale sls.

      Login om te reageren
  9. oldekamp zegt

    27 augustus 2012 om 14:04

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  10. ej20g zegt

    27 augustus 2012 om 14:07

    Ik denk dat ze er gewoon vanuit gaan dat de standaard remmen van de SLS wel voldoende zijn ondanks het hogere vermogen. Kan ik snappen, die dingen zijn gigantisch. Als je als eigenaar dit pakket koopt en toch betere remmen wil, dan kun je vast wel €6000-€7000 ophoesten voor een goede set keramische Endless of Brembo remmerij.

    Login om te reageren
  11. Paragon zegt

    27 augustus 2012 om 16:48

    179 pk op (de) Voorruit!?? VooR-Ruit!?? WTF!??

    Ooooo, hij gaat er 179 pk op vooruit. Zeg dat dan!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North