• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Budget rallykanon: Renault Twingo RS R1 en R2

Auteur: robbie, gepost 9 december 2009 om 11:33 – 14 Reacties

Renault Twingo RS R2
Renaultsport Technologies heeft op basis van de Renault Twingo RS (die niet kan zwemmen) maar liefst twee verschillen rallykanonnen ontwikkeld. Het gaat daarbij om auto’s die voldoen aan de R1 en R2 regelementen.

De Twingo RS R2 perst geen 133 pk, maar 160 pk en 160 Nm uit de 1.6 liter grote viercilinder. Uiteraard wordt gecombineerd met een rolkooi, gestript interieur en andere benodigde rallysnufjes. Volgens Renault is deze auto ideaal voor amateurs die graag een potje rallyrijden.

Je moet dan overigens wel een dikke portemonnee hebben. Het R2 pakket kost namelijk €27.990 en dan moet je ook nog een Twingo RS kopen om dat pakket op te monteren. Gelukkig is Renault wel zo schappelijk om die Twingo RS voor een zacht prijsje aan te bieden. Voor €10.990 koop je al een donorauto. Uiteraard zijn alle bedragen exclusief belastingen. Een rally Twingo kan je overigens niet bij je lokale dealer bestellen, daarvoor moet je zijn bij Renaultsport Technologies.

Als het van jou allemaal iets minder heftig mag kan je ook kiezen voor de Twingo RS R1, dit basismodel is minder ingrijpend aangepast en heeft net als het straatmodel 133 pk. En als je een beetje bent uitgekeken op de R1 klasse kan volgens Renault altijd nog je Twingo om laten bouwen naar R2 specificaties.

Renaultsport Technologies heeft overigens ook nog Clio RS R3 Access en Maxi modellen in de aanbieding.

Ook interessant!

  • Video: hoe komt die Renault Twingo daar terecht?
  • Speciale Twingo
    Speciale Twingo laadt je smartphone op
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

rally, Renault, twingo

Vorig bericht: « Prijzen Chevrolet Spark bekend
Volgend bericht: Auto draadloos opladen terwijl je rijdt, straks in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. Treff zegt

    9 december 2009 om 11:40

    STOER!! Als je dan een klein kanon wilt kopen, dan is dit natuurlijk de ideale wagen.
    Als ze dit motor nou eens monteren in de Gordini uitvoering! dan heb je de echte Pocket-Rocket!

    Login om te reageren
  2. Henk zegt

    9 december 2009 om 11:53

    Behoorlijk cool ding inderdaad, wat een uiterlijk!

    Login om te reageren
  3. XytraS zegt

    9 december 2009 om 11:54

    Ik vrees wel dat het onderstel op die manier zo onaangenaam wordt op onze prachtig aangelegde wegen, dat het nog weinig comfortabel en efficient zal zijn…

    Login om te reageren
  4. Alwood zegt

    9 december 2009 om 12:12

    tsss, kunnen ze niet een fatsoenlijke gordini in elkaar zetten, maar wel een R2… rare jongens, die fransen.

    Login om te reageren
  5. RDS zegt

    9 december 2009 om 12:43

    kom maar op met die slakken wagentjes. Rij lekker in mijn Zoefsuki.
    http://www.suzukisport-europe.com/sales/swift06/main.html
    220 pk, lekker snel.

    Login om te reageren
  6. floryn zegt

    9 december 2009 om 12:45

    gek inderdaad dat ze de naam gordini lenen aan aan halfbakken auto’tje en dit is dan een R1 en R2 en R3 en dit mag dan veel harder gaan en is eigenlijk een heerlijk puristen auto’tje.

    bewijst maar weer eens dat je niet in al die marketing bs moet geloven, maar beter gewoon naar specs kan kijken

    Login om te reageren
  7. Mr Hyde zegt

    9 december 2009 om 13:05

    @ RDS: en weet je wat dat dan ook aan meerprijs heeft? Is namelijk ook 3,5 keer zo duur. Dan doe mij toch maar die Renault aub, en laat t strikje maar zitten.

    Login om te reageren
  8. ruben00 zegt

    9 december 2009 om 14:31

    Een Klein Rallykannonetje is het zeker…
    Maar om met €38.000 te roepen dat ie BUDGET is gaat een beetje ver.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      9 december 2009 om 14:52

      @ruben00: budget in vergelijking met vergelijkbare R2 rallyauto’s natuurlijk ;)

      Login om te reageren
  9. Svensson zegt

    9 december 2009 om 14:51

    Aan de versnellingspook op laatste interieurfoto te zien, zit er een sequentiële dogbox in die R2 uitvoering, wat natuurlijk ook een wezenlijk deel van de prijs verklaart.

    Login om te reageren
  10. Thomas Bol zegt

    9 december 2009 om 15:30

    Wat super gaaf! Mocht ik het geld hebben zou het wel een leuke optie zijn geweest om gewoon te scheuren over de Ring met dat karretje

    Login om te reageren
  11. EJS zegt

    9 december 2009 om 19:13

    Cool karretje! in zo’n klein gebakje zal dat wel gaan denk ik zo!

    Login om te reageren
  12. Ralph zegt

    10 december 2009 om 00:11

    Rally kanon is een beetje overdreven voor een FiA Group R(1 / 2) klasse auto!

    @Thomas Bol… Rally auto met dito gespacede close ratio versnellingsbak gaat niet gaan op de Ring!

    @RDS.: Group R is iets anders als Super 1600!!!

    En Gordini, de Twingo was de eerste uitvoering ervan.
    En nog steeds blijdt de vraag waarom Gordini als je Renault SPort al hebt?

    Login om te reageren
  13. Waxweazel gewaxt zegt

    11 december 2009 om 11:18

    160 pk en 160 Nm….hahaha…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North