• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Galibier gaat dit jaar in productie als Royale?

Auteur: Alwood, gepost 21 juni 2011 om 20:05 – 51 Reacties

Zo wordt ie


Alle centjes de afgelopen jaren netjes opgespaard? Huis verkocht? Postbus geregeld? Dan kan je binnenkort wellicht een nieuwe Bugatti supersedan ophalen. Althans, volgens een gelekte productplanning gaat hij eind dit jaar in productie. Het model zal volgens onze info door het leven gaan als “Royale”. Historisch verantwoord?

Ooit in een ver verleden, 1927, was er een Bugatti Royale. Het summum van luxe. Reusachtig, zwaar, statig en zeer gelimiteerd. Het was echter geen succes. Niet omdat de auto weinig te bieden had, hij was simpelweg te exclusief. Ettore Bugatti wilde er 25 maken, dat werden er 6. Ze moesten verkocht worden aan Europese adel maar die bleven met de toenmalige crisis lekker op hun geld zitten. Hij verkocht er 3.

Met de Galibier denken Bugatti en VAG een waardige opvolger te hebben. Een auto die in de voetsporen kan treden van de 3200kg, 12,7 liter 8-inlijn, 6,4 meter lange Royale Type 41. Daarbij voorzien ze voor deze nieuwe mastodont natuurlijk wel een (bescheiden) succes.

De nieuwe Royale krijgt geen 8 cilinder lijnmotor maar gewoon de W16 uit de Veyron. Volgens de laatste geruchten gekoppeld aan een elektromotor en teruggeschroefd tot zo’n 850 pk. Ruim voldoende om voorlopig even de meest luxueuze en vermogende vierdeurs in productie uit te hangen. Tuners daargelaten. Voor het einde van dit jaar zouden er naast de Veyron nog een slordige 30 Royale’s van de band moeten rollen. De Veyron blijft tot december in productie. Wat betreft de Royale wil Bugatti er maar liefst 3000 verkopen in 6 jaar(!), dat is best veel…

Het is nog niet helemaal zeker waar Bugatti de productieversie van de Royale laat zien. De IAA in Frankfurt, in september, is een zeer voor de hand liggende beurs voor een dergelijk debuut. We zullen dan ook eindelijk weten hoeveel elektrische hulp de W16 krijgt. De vraag is of de Belgische designer Dirk van Braeckel nog wat te zeggen krijgt over het design, of zou dat al afgetikt zijn?

En zo was ie

Ook interessant!

  • Officieel: Bugatti Bolide gaat gelimiteerd in productie [+prijs]
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide
  • Bugatti scheermes
    Bugatti scheermes is vlijmscherp en peperduur
  • Hoezee, Bugatti gaat gewoon door met de ICE

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, galibier, royale

Vorig bericht: « Top 10 meest brute politieauto’s
Volgend bericht: Witte Maybach 57 met voute velgen [en meer] »

Lees Interacties

Reacties

  1. meneersander zegt

    21 juni 2011 om 20:08

    3000 verkopen? gaat hij maar 200k kosten?

    Login om te reageren
  2. rotarypowah zegt

    21 juni 2011 om 20:09

    http://www.youtube.com/watch?v=SLtwFugudZE

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      21 juni 2011 om 21:19

      @rotarypowah: hehe dat dacht ik ook toen ik het las :D

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      22 juni 2011 om 10:34

      @rotarypowah: grinnik…was al aan het zoeken naar dit filmpje ! :lol:

      Login om te reageren
  3. love4sportcars zegt

    21 juni 2011 om 20:11

    galibier is een mooiere naam

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      21 juni 2011 om 20:18

      @love4sportcars: Idd! Galibier heeft zo iets chique, de term ‘royale’ begint al een afgezaagd te worden. Alles met luxe is ‘royale’.

      OT:
      Spijtig dat ze hem terugschroeven, vooral als je weet dat hij 1200pk kan produceren. Nu laten ze 350 paarden onbenut.
      Gewoon een dikke decadente bak, ik kan niet wachten om er een te zien!

      Login om te reageren
      • rd200 zegt

        21 juni 2011 om 20:59

        @vale46: Met die aerodynamica hou jij alleszins geen 1200pk aan de grond ;)

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          21 juni 2011 om 21:56

          @rd200: Zijn gewicht houd hem wel op de grond ;)

          Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        21 juni 2011 om 23:24

        @vale46: alles met luxe? Royale with cheese

        Login om te reageren
        • porsche928 zegt

          22 juni 2011 om 08:47

          @audir8v10: lol, ik moest ook meteen aan de Mac denken!

          Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      21 juni 2011 om 23:27

      @love4sportcars: ja als je het goed uitspreekt op zijn Frans.. Anders is het gal in bier… Wat voor verbasteringen je al niet van mensen hoort voor de VW Python en VW Touwtrek…

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        22 juni 2011 om 13:52

        @audir8v10: Maar wat is er mis met bier?

        Login om te reageren
        • DennisS65B40 zegt

          22 juni 2011 om 16:57

          @Cantago: Niets natuurlijk, wat mij betreft 0% BTW aangezien het een basisbehoefte is. Echter vermengd met gal…

          Login om te reageren
    • piebepost zegt

      22 juni 2011 om 18:11

      @love4sportcars: Klopt, dit vind ik zelfs enigzins afgezaagd.

      Login om te reageren
    • adyton zegt

      22 juni 2011 om 18:39

      @love4sportcars: Helemaal mee eens. Galibier was een stijlvolle, unieke naam.

      Login om te reageren
  4. love4sportcars zegt

    21 juni 2011 om 20:17

    @rotarypowah: haha goeie

    Login om te reageren
  5. love4sportcars zegt

    21 juni 2011 om 20:19

    @vale46: jij hebt toevallig dezelfde mening als ik.;)

    Login om te reageren
  6. majeko zegt

    21 juni 2011 om 20:19

    Historisch niet verantwoord. De Royale was het beste van het beste en daar de overtreffende trap van. Deze auto is dat gewoon niet en ze willen er ook nog eens 3000 van maken.

    Ze hebben de Veyron toch ook niet de Type 57 genoemd, dus waarom nu wel de vergelijking maken met het verleden.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 juni 2011 om 20:47

      @majeko:

      yeah right ..

      Login om te reageren
  7. brinky zegt

    21 juni 2011 om 20:43

    Verkopen is niet zo moeilijk, de vraag is natuurlijk voor welke prijs ;).

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    21 juni 2011 om 20:45

    vulgair ..
    echt vulgair ..

    en dat probeer ik dan positief te benaderen ..

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      21 juni 2011 om 21:21

      @lincoln: De naam of de auto? Beide kan natuurlijk ook.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 juni 2011 om 21:26

        @Northwestern:

        het hele concept inclusief de prijs ..
        dat is werkelijk het enige ..

        zou die 3 ton kosten .. dan zou ik em ultra-chic noemen ..
        hier kan ik niet anders dan mijn onderbuik laten spreken ..

        wel stoer dat het bestaat natuurlijk ..

        Login om te reageren
  9. laurens324 zegt

    21 juni 2011 om 21:21

    zeer mooi interieur, maar de buitenkant is een veel te dure veredelde Panamera

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      21 juni 2011 om 22:01

      @laurens324: lol typisch VAG-haat praat .. denk je nu echt dat het een veredelde panamera gaat zijn? W16 met elektromotors…

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        21 juni 2011 om 22:02

        @KaCh1ng: m a w, een panamera gaat ht laatste ding zijn waar je aan denkt als zoiets voorbij komt :)

        Login om te reageren
    • piebepost zegt

      22 juni 2011 om 18:15

      @laurens324: Wat een nonsense. Bovendien zou het dan altijd nog een Bentley zijn.

      http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/20/bugatti-16c-galibier-verbouwde-mulsanne

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      22 juni 2011 om 18:17

      @laurens324: Doe me even een plezier en zoek van beide eens een foto op met een referentie. Dan zal je opvallen dat de Panamera maar een kleine ukkepuk is tegen deze kolos van Bugatti. Het enige dat ze gelijk hebben is een configuratie. Voor de rest heeft Porsche niks te maken met Bugatti hoor.

      Login om te reageren
  10. rodger zegt

    21 juni 2011 om 21:23

    Nu nog een station uitvoering en je hebt het ideale vervoer om snel met je gezinnetje naar je skivakantie bestemming te blaffen

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      22 juni 2011 om 13:53

      @rodger: Mwa, 2 maal Agera R met skikoffer is nog een stapje idealer!

      Login om te reageren
  11. maxx1 zegt

    21 juni 2011 om 21:37

    mooi auto, alleen niet spannend meer. ik weet niet wat ik er van moet denken…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 juni 2011 om 21:41

      @maxx1:

      denk dat je hart een keer overslaat als ie langs komt rijden ..

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        22 juni 2011 om 16:14

        @lincoln: ja dat sowieso haha, ik heb er nog nooit een op de weg kunnen spotten

        Login om te reageren
  12. postwar zegt

    21 juni 2011 om 21:39

    Prachtig, laat maar komen

    Login om te reageren
  13. norge zegt

    21 juni 2011 om 21:50

    Ik krijg zo’n Passat gevoel als ik deze wagen zie ,hoe zou dat nou komen?

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      21 juni 2011 om 21:55

      @norge: er is iets mis met je , 850 pk (!!)

      Login om te reageren
      • Melvivio zegt

        22 juni 2011 om 13:53

        @KaCh1ng: Dat vind ik juist het grootste probleem! Ik wil de reden wel eens weten waarom het vermogen terug geschroeft moet worden?
        [
        Ik vermoed ander Turbo systeem & motormanagement gemaakt voor meer koppel. Moet de versnellingsbak nog sterker zijn.

        Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      22 juni 2011 om 15:20

      @norge: Let me guess, je ogen gaan achteruit en het wordt tijd voor een bril?

      Login om te reageren
  14. KaCh1ng zegt

    21 juni 2011 om 22:00

    jammer dat het zo een nutteloze auto is..

    Login om te reageren
  15. rufctr01 zegt

    21 juni 2011 om 22:19

    Ik vind deze auto van voren wel mooi maar de achterkant vind ik een beetje raar.
    Maar het is wel een technisch kunst stukje van VAG.

    Login om te reageren
  16. quattroporte zegt

    21 juni 2011 om 22:20

    haha 3000 stuks in 6 jaar tijd ? Ik denk dat daar 2 nullen te veel staan.

    Login om te reageren
  17. tom307 zegt

    21 juni 2011 om 22:32

    idd ik denk meer 33 of zo

    Login om te reageren
  18. pier zegt

    21 juni 2011 om 22:39

    Vond Galibier een veel mooiere naam. De auto zelf is natuurlijk bijzonder maar echt supermooi kan ik hem niet vinden.

    Login om te reageren
  19. bigcar zegt

    21 juni 2011 om 23:06

    waar blijft de lamborghini estoque..??? (word tijd dat die inmiddels komt.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      21 juni 2011 om 23:16

      @bigcar: Nooit… en das maar goed ook!

      Login om te reageren
  20. BmwMPower zegt

    22 juni 2011 om 00:21

    Laat hem maar komen. De Veyron is lang genoeg uitgemolken en dit lijkt me een leuke opvolger.
    Om ook nog eens met 4 man van te genieten!

    Login om te reageren
  21. Bruycker zegt

    22 juni 2011 om 03:33

    De supersedan bij uitstek

    Login om te reageren
  22. Lotus-Omega zegt

    22 juni 2011 om 08:36

    Ik vind hem Zoooo gaaf! :D

    Login om te reageren
  23. chrispothast zegt

    22 juni 2011 om 10:13

    Check dat remlicht tussen de rear windshields ultiem, verlicht logo in de velgen, hebben. 850pk Heel graag hebben, acht uitlaten…hebben. Wat een apparaat. Ultieme vierzitter, goed dat ze hem echt gaan maken. Ik zou de naam Galibier houden……

    Login om te reageren
  24. Freewarefreak zegt

    22 juni 2011 om 12:04

    Superauto! Qua alles.. prijs.. prestige.. kwaliteit.. gevoel.. nog 1 keer kwijlen dan..

    http://www.autojunk.nl/2009/11/bugatti-galibier-16c-long-version

    Login om te reageren
  25. Cantago zegt

    22 juni 2011 om 13:58

    Royale? Alles heet al Royale! Zoals Party Royale hier in het lokale dorpje! Dus nee, slechte naam. Wat was er mis met Galibier? Dát is pas een naam! Vol exclusiviteit en karakter! En dan de auto zelf… 3000 stuks is echt heel erg veel. Dus ze zullen de prijs laag moeten houden. Ik zie niet in hoe ze dat gaan doen? En dan nog? Hoe kun je met 3000 stuks exclusief zijn? Van de Veyron konden er maar net 300 verkocht worden… 3000 is echt veel en veel te veel voor zo’n auto, en alle speciale versies gaan het niet beter maken dat kan ik je wel vertellen! Maar op zich zou ik hem wel willen, maar dan alleen als er een exclusiever interieur in zou zitten. Niet duurder, exclusiever! Een duur lelijk klokje maken kan iedereen. Maar een apart design zoals in de Citroen DS5 is een stuk moeilijker! Waarom daar niet een overtreffende trap van in de Galibier bouwen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North