• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoezee, Bugatti gaat gewoon door met de ICE

Auteur: jaapiyo, gepost 15 januari 2022 om 18:57 – 14 Reacties

Bugati Chiron

Goed nieuws, Bugatti gaat toch door met de ICE.

Vanochtend berichtten we al dat BMW voorlopig stug doorgaat met het fabriceren van benzine- en dieselmotoren. Ons dino’s klinkt dat natuurlijk (soms letterlijk) als muziek in de oren. Of nou ja, een saaie 2.0 viercilinder turbo of een nagelende diesel zouden we niet per se missen als die verdwijnt, maar zo’n smeuïge zes-in-lijn natuurlijk wel. Dat moment wordt dus uitgesteld, maar elders loerde er een reëel gevaar voor de dikste der dikke benzinemotoren.

Afgelopen week werd namelijk bekend dat Bugatti álle auto’s heeft verkocht. Het merk heeft een recordjaar meegemaakt qua verkopen in 2021, met 150 verkochte auto’s. Alle bolides, zowel de Bolides als de Chiron, zijn nu uitverkocht. Dat roept de vraag op wat er nu dan volgt voor Bugatti. Sinds vorig jaar is dat merk immers een onderdeel van een joint venture tussen Rimac en Porsche AG.

De logische gedachtegang zou daarom zijn dat Bugatti’s in de toekomst epische elektrische bleppers worden in de trant van de Rimac Concept_One en de Rimac C_Two. Maar Mate Rimac heeft liefhebbers van dinosap wat hoop geboden. De Kroatische einbaas van Bugatti Rimac zegt namelijk:

I do not want to talk too much about the future plans yet but I can tell you, you will be astonished. You’ll be especially astonished by the features, which have not yet been seen on any other car. And I am pushing also for a combustion engine. There is a future for combustion engines in Bugatti.

Mate Rimac, bereidt een transitie voor van EV’s naar ICE’s

Waarvan akte.

Ook interessant!

  • BREEK: Rimac neemt Bugatti over
  • Zo zit de Bugatti Rimac echt in elkaar
    Zo zit de Bugatti Rimac deal echt in elkaar
  • Een nieuw thuis voor Bugatti zonder Volkswagen
  • Officieel: Bugatti Bolide gaat gelimiteerd in productie [+prijs]

Nieuwste artikelen

  • Elektrische 4 Serie troeft vanaf nu de M4 CS af
  • Van deze wegen hoef je voorlopig niet weg te blijven! Ik herhaal…
  • Dit is de meest waardevaste auto van Nederland
  • Mede hierom krijgen we nooit gepersonaliseerde kentekens
FacebookTweetPinLinkedIn

benzine, Bugatti, mate-rimac, motor, motoren

Vorig bericht: « F1 lost @willeme af als grootste afnemer van BBS velgen
Volgend bericht: Ford Puma Hybrid Rally1 heeft 500 pk en AWD »

Lees Interacties

Reacties

  1. HZW zegt

    15 januari 2022 om 20:19

    Een ICE is één ding, maar heb toch het vermoeden dat het einde verhaal voor de W16 motor wordt.

    Login om te reageren
    • woudloper zegt

      15 januari 2022 om 22:45

      @HZW: w16 zonder turbo’s met atmosferisch gejank, maar wel met rimac EV hybridisatie

      Login om te reageren
  2. ghini zegt

    15 januari 2022 om 20:39

    W16 EV incoming. Mark my words!

    Login om te reageren
  3. imaginenl zegt

    15 januari 2022 om 20:54

    Ja joh, want die laatste 500 bugs verkochten ook al als de brandweer

    Login om te reageren
    • Stefje zegt

      16 januari 2022 om 15:00

      @imaginenl: als je beseft dat ze 3 jaar sneller als gepland uitverkocht zijn wel ja.

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    15 januari 2022 om 21:31

    Een wagen van een miljoen plus, waar er 250 van verkocht werden en die minder dan 3000km per jaar rijden, dat is niet zo erg als die met een stinkende inefficiënte motor blijft. Het wordt wel een probleem voor Bugatti als huis, tuin en keuken elektrische auto’s sneller blijken.

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      15 januari 2022 om 22:59

      Ja want de volgende leaf heeft vast en zeker 800pk.

      Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      16 januari 2022 om 11:35

      @mashell: briljant!

      Login om te reageren
  5. ggj1987 zegt

    15 januari 2022 om 21:38

    In Car Entertainment?

    Login om te reageren
  6. ralfast zegt

    15 januari 2022 om 22:02

    Een H16 aub

    Login om te reageren
  7. koeberg zegt

    15 januari 2022 om 23:23

    Ah, mooi dat een fabrikant benzineauto’s blijft bouwen. Elektrische auto’s zijn namelijk vrij duur.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      16 januari 2022 om 01:05

      @koeberg: Niet alleen vrij duur, maar ook mega milieuonvriendelijk!

      Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      17 januari 2022 om 00:47

      Uit budgettaire redenen heb ik idd een Chiron besteld ipv een Taycan.

      Login om te reageren
  8. baklava zegt

    16 januari 2022 om 11:49

    Goed zo, niet meegaan in die EV hype. Waait wel weer over.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North