• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Veyron GT: 1.350 pk en 425+ km/u

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 september 2008 om 17:01 – 94 Reacties

Bugatti's Quad-turbo W16Van de Bugatti Veyron worden in totaal 300 exemplaren gebouwd. Momenteel staat de teller ergens rond de 200, dus het einde van de Veyron-productie laat nog even op zich wachten. Om de snel verveelde multimiljonair-klant koest te houden werden er al talloze special editions gemaakt, maar er zit nu ook een smeuiige power-upgrade aan te komen.

Volgens een uitgelekt document zal deze Bugatti Veyron GT een vermogen van 1.350 pk krijgen, en moet de versnellingsbak nu maximaal 1.380 Newtonmeters verdragen. Deze cijfers zouden een topsnelheid van meer dan 425 km/u mogelijk moeten maken.

Het leuke is dat het dit keer geen Jun-1-april-hoax betreft. Nuttig? Nee. Maar dat was een Veyron toch al niet.

Overigens wordt dit pakketje ook als upgrade voor een ‘standaard’ Veyron aangeboden, dus bezitters hiervan hoeven zich niet bang te maken dat ze bij de volgende Veyron-meeting het lulletje van de groep zijn…

Anyway, als alles volgens planning verloopt, is de Veyron GT per maart 2009 verkrijgbaar. (via 529.nl)

Bugatti Veyron Brief

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Supercars, veyron

Vorig bericht: « Meer details Spyker C8 ‘LM85’ komen naar boven [PB]
Volgend bericht: Explosie Amerikaanse benzineprijzen door Ike »

Lees Interacties

Reacties

  1. De Nou zegt

    13 september 2008 om 17:02

    kewl :D ik hou van overbodige dingen :p

    Login om te reageren
  2. Omar Pasha zegt

    13 september 2008 om 17:04

    Nu maar hopen dat ze het uiterlijk een beetje veranderen zodat er verschil aan het uiterlijk is.

    Login om te reageren
  3. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 september 2008 om 17:05

    Das best snel!

    Login om te reageren
  4. Endlezz zegt

    13 september 2008 om 17:05

    eindelijk! ik vond hem al wat traag aanvoelen de laatste tijd

    Login om te reageren
  5. Robbin zegt

    13 september 2008 om 17:05

    ja he die zal vast meer dan 2miljoen euries koste :)

    Login om te reageren
  6. jasper zegt

    13 september 2008 om 17:07

    hahaha ditis echt niet normaal:D hoe snel zal dit ding op de hondert zitten?

    Login om te reageren
  7. jasper zegt

    13 september 2008 om 17:08

    o ik zie t al;-) 2.2 seconde:-|

    Login om te reageren
  8. CSL zegt

    13 september 2008 om 17:09

    haha 1350pk op de openbare weg. Het zou op zich wel kunnen.

    Login om te reageren
  9. Endlezz zegt

    13 september 2008 om 17:12

    @jasper

    nope, 2,4 seconden
    2,2 is van 100 tot stilstand

    leuk als je achter een veyron hangt op de snelweg en die gaat in de ankers voor een konijntje op de baan

    Login om te reageren
  10. vla zegt

    13 september 2008 om 17:12

    Ik geloof er niets van. Om +- 18 km/u meer te hebben, heb je mer nodig dan ongeveer 349 pk extra. Meer iets van 500 pk extra.

    Login om te reageren
  11. jasper zegt

    13 september 2008 om 17:13

    @endlezz, oja iets te haastig gelezen ;-) 2.2 seconde, komen je hersenesn dan niet uit je neus?

    Login om te reageren
  12. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 september 2008 om 17:18

    @ Jasper & Endlezz:

    Stel die Veyron trekt op naar 100 en remt naar 0, trekt weer op naar 100 en remt naar 0, en trekt weer op naar 100.

    Dat is ongeveer de tijd die ik nodig heb om 1x op 100 te komen!!!

    WHOAHAOAOAHAAAAAAAAAA!

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    13 september 2008 om 17:21

    Dat plaatje ziet er niet erg realistisch uit…. alsof dit soort info zomaar wordt rond gemailed….

    Login om te reageren
  14. Emmanuel zegt

    13 september 2008 om 17:23

    Vlaeminck: Vermogen dat je nodig hebt is evenredig met snelheid^3.

    (425/407)^3 = 1.14

    Je hebt theoretisch met 1140pk dus al voldoende om 425km/u te gaan. Met 1350pk zou je dan 450km/u halen.

    Login om te reageren
  15. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 september 2008 om 17:26

    @ Wooody:

    Dat plaatje is echt wel echt hoor!!

    Er staat ‘secret & confidential’ boven, dus is het een echt geheim…
    En vertrouwelijk, dat ook nog.

    Zucht…
    Is idd ook het eerste wat ik dacht

    Login om te reageren
  16. Thom zegt

    13 september 2008 om 17:26

    @ Endlezz

    We reden (vriend reed) in een Fiat Uno achter een porsche 911 met slecht weer. Ging die gekke porsche vol in de remmen voor een strooiwagen, dan kom je er achter dat die porsche toch wel een stuk harder remt dan een Uno. Was wel even schrikken.

    Login om te reageren
  17. 406_v6 zegt

    13 september 2008 om 17:26

    Ff trikkie vraag….. is de tank nú ook leeg voordat de banden het begeven?

    Login om te reageren
  18. jasper zegt

    13 september 2008 om 17:29

    @emanuel, er klopt geen drol van die berekening, je hebt ook luchtweerstand die met elke kmpu toeneemt. dus zo simpel zal het niet liggen

    Login om te reageren
  19. autofans.be zegt

    13 september 2008 om 17:31

    waanzinnige prestaties!!

    Login om te reageren
  20. ripjans zegt

    13 september 2008 om 17:34

    Vooral dat laatste is leuk: “Note: all existing engines can as an alternative be upgraded to GT specs”…. :D

    Login om te reageren
  21. smeck zegt

    13 september 2008 om 17:37

    tja…moeten we het nou knap vinden dat ze uit een 8liter w12 met 4 turbo’s en meer koeling dan een gemiddelde flat 1350pk kunnen persen?

    Bijv. Vipers met een 6liter blok, 2 turbo’s en 1 intercooler zitten al jaren boven die waardes.

    Login om te reageren
  22. robert zegt

    13 september 2008 om 17:41

    eindelijk! Het werd tijd! Het is een publiek geheim dat de veyron underpowered is! :-)

    Login om te reageren
  23. WithGolD zegt

    13 september 2008 om 17:47

    dacht dat het een V-blok was en 16 cilindertjes had:O Jah een V blok, zoek op op youtube;)

    Login om te reageren
  24. Emmanuel zegt

    13 september 2008 om 17:47

    @jasper

    Het is de luchtweerstand die stijgt met de 3de macht van de snelheid. Bij zulke hoge snelheden is de rolweerstand (die lineair stijgt met de snelheid) verwaarloosbaar, en stijgt dus ook het benodigd vermogen met de 3de macht van de snelheid.

    Als je me niet gelooft, kan je dan even zelf uitleggen hoe ik het wel moet berekenen?

    Login om te reageren
  25. AutoInformatief zegt

    13 september 2008 om 17:52

    Eindelijk zeg, die 1001 Pk zijn natuurlijk nooit iets geweest om over naar huis te schrijven. Nee, met 1350 Pk maak je pas een beetje indruk!

    Zou een eventuele nieuwe Veyron uiteindelijk ook weer meer Pk krijgen dan die 1350? Bugattie houdt dan een Pk wedstrijd met zichzelf ;)

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    13 september 2008 om 17:55

    Weten we de Drag Coefficiënt van de Veyron in low drag mode? Met de standaard 0,36 kom je met 1001pk namelijk (waarschijnlijk) niet op de 407km/u die ze wel gereden hebben. Met 0,34 haal je het wel ongeveer.

    Met 1110pk (gek genoeg wil die simulator niet hoger) kom je bij 0,36 cw op een topsnelheid van 413km/u. Als de CW dus zo hoog is dan gaat het niet heel erg snel omhoog. Met een cw van 0,32 kom je dan al op 419km/u maar da’s nog geen 425km/u. Ik schat dat de 1350pk wel genoeg moet zijn als de cw laag genoeg kan blijven…. met iedere km/u die je harder gaat wordt de auto natuurlijk wel lichter en stijg je eerder op.
    (of juist zwaarder door veel downforce en dan gaat die druk weer tegen je werken of breekt er zelfs iets af).

    Login om te reageren
  27. Thomas zegt

    13 september 2008 om 18:03

    407 kilometer per uur is inderdaad wel een beetje een wanprestatie, dus dit zou wel een flinke stap in de goeie richting zijn.

    Login om te reageren
  28. GTI5 zegt

    13 september 2008 om 18:03

    Daarom verlaagt het onderstel zich ook als je harder dan 375km/h wil rijden

    Login om te reageren
  29. Jordey zegt

    13 september 2008 om 18:04

    Ah joh. Tis meer het idee. Kijk het voordeel van de veyron tegenover de SSC is dat de veyron gebruikt kan worden voor bezoekjes aan frankrijk en dat soort dingen. Een SSC kan alleen vervoerd worden via vliegtuig naar Frankrijk. ( of per boot natuurlijk ). Een veyron is niet voor niets ”de beste auto ooit gemaakt”

    Login om te reageren
  30. VonStroke zegt

    13 september 2008 om 18:05

    Spijtig genoeg wordt ie er niet mooier van.

    Login om te reageren
  31. michiel zegt

    13 september 2008 om 18:14

    Is 349 pk meer voor een meerwaarde van 18km/u niet wat onozel?
    denk nu eens na?
    een auto met 349 pk gaat voor mij ook al hard genoeg. denk maar aan BMW M3 E46(343pk)
    +na hoeveel minuten op topsnelheid zou de brandstoftank nu al wel niet leeg zijn?

    Login om te reageren
  32. iFi® zegt

    13 september 2008 om 18:15

    Hahah als je een Veyron kunt betalen, ben je NOOIT het lulletje van da groep.

    Login om te reageren
  33. jasper zegt

    13 september 2008 om 18:18

    @ emanuel, zo bedoel ik het niet, heeft de bugatti wel de juiste stroomlijning om met 1140 pk die snelheid te halen, denk het niet. dus de bereking kan nooit kloppen tenzij je meer weet over de bugatti.

    Login om te reageren
  34. Emmanuel zegt

    13 september 2008 om 18:30

    @jasper

    Zucht.. Dan maar even de volledige berekening, als je de snelle methode niet snapt:

    P = 0.5 *r*v³*A*Cw

    Met r de dichtheid van lucht (1.2kg/m³), v de snelheid, A het frontale oppervlak, Cw de luchtweerstandscoëfficient.

    A*Cw wordt ook wel eens de SCx genoemd.

    De SCx van de Veyron leid ik eenvoudig af uit het feit dat hij met 1001pk (736kW) 407km/u (113m/s) haalt:

    SCx = 736000/(0.5*1.2*113³) = 0.85

    Het benodigde vermogen bij 425km/u (118m/s) wordt dan:

    P = 0.5 *1.2*118³*0.85 = 838kW = 1140pk.

    Login om te reageren
  35. Emmanuel zegt

    13 september 2008 om 18:33

    @Wooody

    Zie mijn berekening hierboven, dan heb je geen simulator nodig. Welk frontaal oppervlak heb je gebruikt voor je simulatie? Bij een Cx van 0.34 zou hij een frontaal oppervlak van 2.5m² moeten hebben, om aan een SCx van 0.85 te komen.

    Login om te reageren
  36. Laster zegt

    13 september 2008 om 18:41

    @ svenskaaeroplanab

    Dat is dan best snel voor je kinderfiets..

    Login om te reageren
  37. bp_STI zegt

    13 september 2008 om 18:42

    2.2 seconden naar honderd dan gaat het wereldrocord van de ariel atom aan flarde … :-|

    Login om te reageren
  38. Busscher zegt

    13 september 2008 om 18:44

    @ Emmanuel

    volledig correct, ik wist het ook maar je was me net voor met je uitleg.

    Login om te reageren
  39. frank zegt

    13 september 2008 om 18:53

    note: errr…. ze missen een woordje. Volgens mij is dit zo nep als Sinterklaas!

    Login om te reageren
  40. GekkeHenkie zegt

    13 september 2008 om 19:07

    Dit ruikt toch wel erg sterk naar een hoax.

    Stel dat het wel waar zou zijn, dan zijn de verhalen dat de Veyron alleen maar veel verlies betekend voor VW ook bullshit. Waarom zouden ze in godsnaam een auto die al uniek is nog proberen te verbeteren om zo nog meer verlies te leiden? Nee, de Veyron is indirect wel gewoon een cash cow voor VW.

    Maar in dit geval is het denk ik “Fake until proven real“?

    Login om te reageren
  41. Wat_een_gezeik zegt

    13 september 2008 om 19:13

    Doe mij die maar!!
    Ik ben hier wel heel erg een voorstander van, die lompe amerikanen kunnen hier nog wat van leren!!!

    Go Bugatti!!!!!

    Login om te reageren
  42. The Dude zegt

    13 september 2008 om 19:16

    Wat leuk, al die berekeningen! Mail dat ff naar Volkswagen/Buggatti, dan heb je gelijk een leuk inkomen de rest van je leven. Is al dat engineren ook niet meer nodig, ze vragen het gewoon aan Emmanuel, serious pricedrop/profitrize voor ze!!!
    Beetje sufgerukte uitspraken en berekeningen, er komt iets meer bij kijken denk ik.

    Hoi

    Login om te reageren
  43. The Dude zegt

    13 september 2008 om 19:18

    Bericht is trouwens ook niet helemaal echt denk ik, met die dubbele “Secret and Confidential”, dat slaat natuurlijk nergens op.

    Login om te reageren
  44. Frasker zegt

    13 september 2008 om 19:21

    Je moet toch wat als er een zekere SSC opduikt…

    Login om te reageren
  45. Rob²in zegt

    13 september 2008 om 19:21

    @ frank: Je bedoelt zo nep als de kerstman. als je goed naar het simpelgehalte van Sinterklaas kijkt dan is het logisch dat hij 1732 jaar oud is, tenzij hij nivea gebruikt..

    ontopic: Deze extra PK’s zijn niet overbodig. 130/250/330 km/h kunnen rijden is dan ook overbodig. Betaalbare gezinsauto’s die 290 kunnen rijden en als een zot accelereren zijn dan ook overbodig? Er zullen altijd mensen zijn die per se de groenste tuin willen hebben om een status te verkrijgen.

    Login om te reageren
  46. Bruno zegt

    13 september 2008 om 19:22

    Ziet er me fake uit om eerlijk te zijn.

    Login om te reageren
  47. Frasker zegt

    13 september 2008 om 19:25

    Maar dit is nep… Bugatti zou er nooit zo erg duidelijk boven zetten dat het geheim is… beetje amateuristisch nageaapt dit…

    Login om te reageren
  48. w0o0dy zegt

    13 september 2008 om 19:26

    @Emmanuel: Cartest software programmaatje die overigens als frontaal oppervlak 1,77 m2 geeft.

    Login om te reageren
  49. C6.R zegt

    13 september 2008 om 19:31

    Vind het verhaaltje inderdaad een beetje tsjappie klinken!

    Login om te reageren
  50. Solstice zegt

    13 september 2008 om 19:34

    Welke zichzelf respecterende autofabrikant (en dan zeker van het niveau VAGi) stuurt nou dit soort persberichten naar buiten zonder eerst een spellings-/grammaticachecker er overheen te laten gaan?

    Note: All existing engines can as an alternative upgraded to the GT specs. Anglo-duits? Of toch gewoon hoax?

    Login om te reageren
  51. Nick zegt

    13 september 2008 om 19:38

    @smack: Dan is het geen echte Viper want die heeft altijd een 8 liter en meer small-block V10 gehad.

    Login om te reageren
  52. Maartenb zegt

    13 september 2008 om 19:49

    Uiteraard hartstikke nep. Hier een stukje van de originele tekst:

    Boasting a maximum speed of more than 400 km per hour, the Veyron is unmatched in the super sports category. It offers a total of 1,001 HP, and its ample power reserves even at high speeds are the fabric of dreams for luxury-class limousines: for a constant speed of 250 km/h, the Veyron only needs 270-280 HP. This means that the seven-gear clutch transmission works with a torque of up to 1,250 Newton meters. The Electronic Stability Program (ESP) ensures the necessary flexibility and maneuverability at any speed. The Veyron reaches velocities that would literally lift the car off the ground – if it weren’t for its ingenious aerodynamics, which keeps it firmly on the road even at full speed. Adjusting the back spoiler, reducing ground clearance, opening and closing the lids – it all adds to the perfect balance between propulsion and downforce.

    Login om te reageren
  53. Ramon zegt

    13 september 2008 om 19:50

    Quote:
    # smeck schrijft,
    13 September 2008 om 17:37

    tja…moeten we het nou knap vinden dat ze uit een 8liter w12 met 4 turbo’s en meer koeling dan een gemiddelde flat 1350pk kunnen persen?

    Bijv. Vipers met een 6liter blok, 2 turbo’s en 1 intercooler zitten al jaren boven die waardes.

    Nou smeck, jij hebt er ook lekker veel verstand van. Ga eerst is lezen voordat je lompe opmerkingen maakt. Een veyron heeft namelijk geen 8L w12, maar een w16.

    Ook met de viper zit je er helaas ver naast. Is namelijk een 8.3L blok en niet zoals jij zegt maar 6L

    Login om te reageren
  54. Maartenb zegt

    13 september 2008 om 19:51

    En de originele tijden ook nog:

    While it takes this exceptional car only 2.5 seconds to go from 0 to 100 km/h, it needs even less time – a mere 2.3 seconds – to come to a standstill from 100 (reference point). To reduce the risk of injuries in accidents, Bugatti had a Formula 1 safety concept adapted for the Veyron. All these technical details combine to make the Veyron a truly exceptional super sports car.

    Gewoon slap wat cijfertjes aanpassen en GT toevoegen.

    Wel een beetje jammer dat dit zomaar gepost wordt hier op autoblog, 2 minuten research en je weet dat dit nep is.

    Login om te reageren
  55. madru zegt

    13 september 2008 om 19:52

    hahahhahah ziet er ECHT ECHT uit hoor !!!

    Login om te reageren
  56. SimonMc zegt

    13 september 2008 om 19:59

    @Ramon : 8,4 liter blok ;)

    Login om te reageren
  57. SimonMc zegt

    13 september 2008 om 20:00

    @bp_STI : hoe snel gaat een atom van 0-100 dan?Bij mijn weten toch niet sneller dan 2.8 seconden…

    Of heb je een speciale versie gezien?

    Login om te reageren
  58. Emmanuel zegt

    13 september 2008 om 20:09

    @The Dude

    Wat bedoel je met “al dat engineeren niet meer nodig”? Die berekening is gewoon elementaire fysica, wat nogal vrij belangrijk is bij engineeren..

    Trouwens, vul die formule maar eens in voor wat andere wagens, zit er altijd zeer dicht bij.

    Login om te reageren
  59. wotevajjjj zegt

    13 september 2008 om 20:18

    kbegrijp echt niet wat iedereen hier nu zit te rekenen :s
    laat die VAG mannetjes dat toch lekker in jouw plek doen

    Login om te reageren
  60. Emmanuel zegt

    13 september 2008 om 20:23

    @The Dude

    Bij het ontwerp van een auto op zich komt uiteraard nét iets meer kijken. Maar als je weet hoeveel vermogen hij heeft, en wat de aërodynamische eigenschappen zijn (i.e. frontaal oppervlak en Cx, of het product daarvan, nl. SCx), dan kan je wel degelijk heel eenvoudig berekenen wat de maximumsnelheid is.

    Uiteraard heb je nog wrijvings- en rolweerstandsverliezen, maar bij 400km/u is het toch echt wel al luchtweerstand wat de klok slaat hoor :)

    En bedankt voor je carrièretip, maar ik vrees dat ze me bij VW niet zoveel gaan betalen als wat ik nu verdien, ondanks mn bovenstaande 6de klas-berekening ;-)

    Login om te reageren
  61. Emmanuel zegt

    13 september 2008 om 20:27

    Ik vermoed trouwens ook dat het document fake is, immers: waarom zouden ze in een intern en confidentieel document zo’n gigantische marketing-bullshit zetten? Dat gebeurt normaal gezien enkel bij externe communicatie :-)

    Login om te reageren
  62. Sorcerer zegt

    13 september 2008 om 20:28

    Hmm, 350pk extra en maar 0.1 seconde sneller naar de 100?

    Login om te reageren
  63. mashell zegt

    13 september 2008 om 20:37

    Ik sluit me bij Sorcerer aan, 35% meer vermogen en maar 6 procent sneller (top, accerelatie nog minder) wel een beetje een tegenvaller.

    Login om te reageren
  64. w0o0dy zegt

    13 september 2008 om 20:39

    @Emmanuel: heb je in je berekening wel rekening gehouden met transmissie en andere mechanische verliezen? Als er namelijk maar bijvoorbeeld 850pk van de 1001 bij de wielen terechtkomt dan zal een verlies van 15% (wat me voor de Veyron erg laag lijkt) op de 1350pk, ervoor zorgen dat er maar ongeveer 1145 pk aan de wielen beschikbaar is….

    Login om te reageren
  65. M Freak zegt

    13 september 2008 om 22:23

    Waar zijn de sleutels van mijn SSC Aero gebleven? ;)

    Login om te reageren
  66. marruk zegt

    13 september 2008 om 22:49

    Dus het optische pakketje wordt nu standaard?
    Dan vind ik het niet echt bijzonder.

    Login om te reageren
  67. Tripple zegt

    13 september 2008 om 22:59

    door die stomme discussie van jullie ben ik 10 minuten kwijt:))

    Login om te reageren
  68. Wouter zegt

    13 september 2008 om 23:18

    Heb er voor ’t laatst eentje zien rijden. Een sjonnietje wou ‘m eruit trekken… Mislukte dus volledig…

    Al lijkt 425 me toch iets te snel… Als dan je spoiler plooit of wat losjes zit, dan stijg je zo op…

    Login om te reageren
  69. vla zegt

    13 september 2008 om 23:32

    @ Emmanuel
    Aha! Dat is verbazend! Nou, dan moet ik mij herpakken: ja, het kan! (dank voor de terechtwijzing!)
    Ps zeker? Is de luchtweerstand en andere wrijving op die snelheid meegerekend?

    Login om te reageren
  70. Sjeuf335I zegt

    14 september 2008 om 00:57

    @Emmanuel

    Hoe kan het dat een 335i 300km/h met 360pk?

    Login om te reageren
  71. Emmanuel zegt

    14 september 2008 om 01:10

    @w0o0dy

    Zeer terechte opmerking. Ik had inderdaad in de berekening verondersteld dat die 1001pk aan de wielen waren, wat uiteraard niet zo is. 800-850pk zal inderdaad realistischer zijn, en dan zal je ook een lagere SCx uitkomen (en een frontaal oppervlak dat overeenkomt met wat jij zei). Mijn excuses :) Maar die 1140pk voor 425km/u blijft wel gelijk..

    @Sjeuf
    Een 335i rijdt geen 300km/u :) Op de teller misschien, maar dat is dan ‘maar’ 280km/u echte snelheid ofzo.

    Login om te reageren
  72. w0o0dy zegt

    14 september 2008 om 09:50

    @Sjeuf: volgens Cartest heeft de 335i coupé ongeveer 400pk nodig om de 300 te halen. De M3 haalt met 420pk (en een beduidend minder goede aerodynamica dan de 335i) ook maar 293km/u volgens BMW.

    Login om te reageren
  73. K!tkatChuNKyWh!tE zegt

    14 september 2008 om 10:21

    @ Endlezz

    xD

    Duzze, is de Bugatti nu weer de snelste productie auto… ??

    Login om te reageren
  74. jack zegt

    14 september 2008 om 11:25

    dan toch eindelijk een veyron killer?

    Login om te reageren
  75. wilco zegt

    14 september 2008 om 11:37

    Hahahahhaa ik vind het wel lachen. Alleen ben ik benieuwd naar de koeling hiervan. 350 pk extra wegkoelen wordt nog hele strijd.

    Maar toch denk ik dat het tijd wordt voor lichtere sportwagens met max 800 pk. Sportwagens die niet veel meer dan 1000 kg wegen.

    Deze Veyron weegt 2 ton, en dat slaat nergens op vind ik. Wel heb je er een mooie kruisraket aan, maar je zult er niet ultra sportief mee kunnen rijden in bochten e.d. (en dat is nou vaak juist wat een sportwagen dient te kunnen)

    Login om te reageren
  76. vla zegt

    14 september 2008 om 11:46

    @ Sjeuf
    En nog iets: het koppel speelt ook een rol! Vooral op zo’n snelheden!

    @ w0o0dy
    Slechtere aerodynamica? Dat zal je me toch moeten uitleggen! Of is het zo dat hij meer gericht is op snel bochten nemen, en daarom veel spoilertjes heeft enzo?

    Login om te reageren
  77. w0o0dy zegt

    14 september 2008 om 11:59

    @Vla: yep de M3 heeft wat meer spoilers en ik denk ook iets dikkere wielkasten en bredere wielen…. de 335i zou op ongeveer 0,3 zitten qua cw waarde, en de m3 op 0,34 (als de info klopt)

    Als je weet dat 10m/s wind mee al een tiental km/u kan schelen dan snap je dat aerodynamica één van de doorslaggevende factoren is bij dat soort snelheden, als het gaat om topsnelheid.

    Login om te reageren
  78. Tommy zegt

    14 september 2008 om 13:34

    Het W16 blok kan nog ge-upgrade worden, er kunnen nog meer pk’s uit gehaald worden en dat zullen ze ook zeker gaan doen. We wachten wel af.

    Login om te reageren
  79. timberleek zegt

    14 september 2008 om 13:47

    toch heb ik liever een raceblok van nelson racing engines

    3000pk uit een chevy big block \,,/ :) \,,/

    Login om te reageren
  80. timberleek zegt

    14 september 2008 om 13:51

    en 1500 uit een chevy small block

    allebei twin turbo

    http://www.nelsonracingengines.com/engines-tt.html

    Login om te reageren
  81. Jerro zegt

    14 september 2008 om 14:17

    @ emmanuel;
    Indrukwekkend rekenwerk, alleen jammer dat allereerst IEDEREEN hier vergeet dat de 1001 pk sterke W16 van de veyron in eerste instantie begrensd is op 407,5 km/h, vanwege de banden, en dat hij zonder deze begrensing waarschijnlijk nog een paar km/h sneller zou zijn, dus ze zullen bij bugatti nu nóg duurdere banden met een hogere v-max hebben bedacht.

    @ iedereen die zegt dat er meer dan 1000 pk uit een amerikaanse sportwagen/motor beter is: de motor, versnellingsbak en techniek in de veyron zijn gemaakt om elke dag ongelovelijke prestaties te leveren voor minimaal 20 jaar, zo’n viper kan inderdaad bijna dezelfde prestaties leveren, maar moet vervolgens wel na elke rit gereviseerd worden. beetje jammer hè?

    Login om te reageren
  82. timberleek zegt

    14 september 2008 om 14:26

    @ jerro

    NRE Daily Driver 509 – 1430hp

    ze zijn er ook gewoon voor dagelijks gebruik. dan heb je tot ongeveer 1500 pk.

    en nog steeds de helft van de onderdelen en dus het gewicht

    Login om te reageren
  83. BasaBas zegt

    14 september 2008 om 15:41

    Ik vind het maar moeilijk te geloven, 35% extra vermogen vrij kort na de introductie van dit apparaat. Het project is bijna gecancelt omdat men de koeling niet voor elkaar kreeg. Hoe kan het dan zijn dat er nu 35% extra piekvermogen beschikbaar is? Heeft men een Veyron koelaanhanger gemaakt, met een gigantische radiator erop? Zou hem wel een mooi plaatsje in de dikke-auto’s-met-caravan-lijst kunnen opleveren ;-)
    Daarnaast, 140 Nm extra op 350pk extra, volgens mij is dat niet helemaal in verhouding, of zou het begrenst zijn (als het al waar is)

    Login om te reageren
  84. Emmanuel zegt

    14 september 2008 om 15:56

    @Jerro

    Is de Veyron elektronisch begrensd? Sterk :) Zal met een eventuele GT (hoeveel pk hij ook moge hebben) dan ook waarschijnlijk wel het geval zijn.

    In elk geval, ocharme de mensen bij Michelin. Als je weet hoeveel problemen ze al met de ontwikkeling van de huidige banden hebben gehad.

    Login om te reageren
  85. Maartenb zegt

    14 september 2008 om 18:21

    LEES NOU EENS GOED, HET IS NEP

    Login om te reageren
  86. vla zegt

    14 september 2008 om 19:02

    @ w0o0dy
    Waarom hebben ze hem bij BMW dan bewust resistenter gemaakt? Wegligging?

    Login om te reageren
  87. w0o0dy zegt

    14 september 2008 om 19:17

    @Vla, ja ik denk dat het een combinatie van factoren is. Vooral vanwege de betere wegligging denk ik. Door bredere spoorbreedte en bredere banden, daarvoor uitgebouwde wielkasten (en voor het uiterlijk natuurlijk) en downforce om de neus op het asfalt te houden en achter wat downforce voor stabiliteit bij hoge snelheden.

    Login om te reageren
  88. phantom zegt

    14 september 2008 om 19:37

    leuk wat dit soort berichten altijd teweeg brengen: gissen, bereken, enz…

    Dit bericht ziet er idd een beetje nep uit, maar dat er een snellere veyron komt staat echt vast, ik las het namelijk in een autoblad, die kletsen niet zomaar wat denk ik.

    Login om te reageren
  89. DockVenom zegt

    15 september 2008 om 13:26

    Indrukwekkende cijfers, voor een rijdende cv-ketel. Blijf t een lelijk hok vinden, en nog zoals hierboven al is gezegd. Wat is er sportief aan een wagen van 2 ton? Nouja, mooi nieuws voor degenen die het wel een prachtwagen vinden.

    Login om te reageren
  90. NLBUURMAN zegt

    19 september 2008 om 16:26

    @ de Vlaeminck

    volgens mij kan de “standaard” veyron wel harder dan 407 km/h, maar hebben ze een begrenser er op gezet zodat de banden niet klappen. wss hebben ze er ook nieuwe banden onder gezet. anders had je denk ik nog niet gelijk, want voor 40 km/h meer heb je 500 pk extra nodig (10% meer snelheid = 50% meer vermogen) nodig. dus 425 km/h klopt ongeveer wel, maar het zou me niet verbazen als het een begrenzer is….

    Login om te reageren
  91. rider zegt

    14 januari 2009 om 13:42

    blablabla over berekeningen en wie nu gelijk heeft. lekker belangrijk! fijt is dat het een hele prestatie is om al dat vermogen ook bruikbaar en handelbaar te houden. elke oma van 80 kan deze wagen rijden zonder brokken en dat nog snel ook. welk ander merk kan dat ook claimen? lambo/porsche/ferrari/pagani/maserati/mclaren en die ssc krijgen dit niet voor elkaar! 400km/h en meer is geen uitdaging meer tegenwoordig maar het moet ook heel blijven en ook over 10jaar nog dezelfde kick geven bij het vloeren van het gaspedaal.
    puur op prestaties die hij op de weg weet te reproduceren is de Veyron niet meer alleenheerser. daar zijn inmiddels al andere merken die sneller gaan of harder optrekken of meer peekaa’s hebben.
    maar als het om gebruiksgemak en comfort in combinatie met de prestaties aan komt is hij wel ongenaakbaar. niet te vergelijken met welk ander voertuig dan ook. en dat moeten ze eerst nog maar zien te reproduceren! met welk ander voertuig kun je in de winter ook uit de voeten met 1000+pk? en in de zomer fluitend harder dan 400km/h gaan met hetzelfde voertuig? ik ken er niet 1!
    dat er nu een sterkere GT versie komt is niet meer dan logisch, immers willen de steenrijken der aarde ook weer iets beters/ exclusievers hebben. en in dit geval dus sterker en sneller!

    Login om te reageren
  92. IDRFT zegt

    22 april 2009 om 15:53

    @rider
    Als ik mij goed herriner was er ook een calloway corvette in de jaren 80 welk over de 400 km/h haalde. Dus dat is niets nieuws voor productie auto’s. Het gemak en comfort wel. Maar ja wat heb je eraan? En fluitend in zomer en winter? Missch de turbo’s maar waar dan? A2, A4?

    Liever 80 pk en dwars als 1000 pk en 400+ rechtuit.

    O en die Bugatti blijft echt geen 10 jaar heel. Sterker nog –> nog geen jaar.
    Las ergens (geloof Edmunds.com) dat er al 15 terug zijn gevlogen ivm ??? (Big Problem?)

    Login om te reageren
  93. Nick zegt

    13 juli 2009 om 20:06

    @smeck: Een Viper heeft altijd al minimaal een 8 liter V10 motor gehad.
    Als ze er iets kleiners in zouden doen dan is de gewichtverdeling levensgevaarlijk uit balans en het chassis te zwaar.

    Daarnaast hebben de 1000+ PK Vipers vanwege de enkele turbo en te grote enkele intercooler een zeer slechte koppelkromme.
    Hierdoor moet je veel gas geven zodat de motor genoeg lucht krijgt om enigzins vooruit te komen.
    Geef je weer iets te veel gas dan slaat de turbo als een bezetene aan en vlieg je er vandoor.
    Het doel van de 4 turboladers in de W16 motor is dat de koppelkromme heel soepel lineair is.
    Dit betekent dat de snelheid/acceleratie zo evenredig mogelijk in verhouding staat tot hoe ver je het gaspedaal indrukt.

    Allerlei auto’s boven de 1000 PK hebben een vreselijk turbogat en onbetrouwbaar. Zover ik weet zijn alleen Koenigsegg en vooral Bugatti in staat om snelle, betrouwbare hypercars te maken.
    De Koenigsegg heeft weer een slechte wegligging en de Bugatti Veyron heeft schijnbaar ondanks het enorme gewicht een hele goede wegligging.

    Login om te reageren
  94. george zegt

    17 augustus 2010 om 01:40

    Jammer dat jullie gestopt zijn met kennisdeling cq vermenigvuldiging want ik zoek geschikte winterbanden voor mijn Bugatti Veyron.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North