• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Veyron on track

Auteur: evo, gepost 5 september 2007 om 16:23 – 70 Reacties

Veyron met

Wat Clarkson niet lukt, lukt Needell wel. Needell wordt door de ene groep verguisd, anderen vinden hem juist geweldig. Laten we het er maar op houden dat de beste man een aardig potje kan sturen en de Bugatti dus wél zonder traction control mag rijden! We hadden al eerder een smakelijk filmpje van de Veyron, maar nu is Fifth Gear aan de beurt.

Trouwens, deze auto heeft nu wat je noemt een echte sportstand. Er komen zomaar eventjes 3000 toeren bij! En als je nog een wallpaper van dit monster wil scoren: KLIK. Verder laat ik het woord graag zelf aan ‘Tiffie’ over.

Part 1

Part 2 (track)

Met dank aan iedereen voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Supercars, veyron, Video

Vorig bericht: « Geen parkeerkaartjes meer
Volgend bericht: Hier zakt je broek toch van af? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rudy zegt

    5 september 2007 om 16:31

    Maandag avond al gekeken (hulde aan tvrips), leuke fifthgear aflevering deze keer!

    Login om te reageren
  2. dannyboy zegt

    5 september 2007 om 16:31

    Needells is geweldig.

    Login om te reageren
  3. Berbertje zegt

    5 september 2007 om 16:36

    So Mooooi

    Login om te reageren
  4. Wesley zegt

    5 september 2007 om 16:38

    Mijn god!!! Wat een auto!

    Login om te reageren
  5. Boriz zegt

    5 september 2007 om 16:41

    Het laat toch maar weer eens zien hoe snel de Veyron is.

    Login om te reageren
  6. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    5 september 2007 om 16:42

    echt te ziek voor woorden

    wie weet trouwens waar de Veyron fabriek zich bevind?
    (ik las ergens in Frankrijk nabij de Duitse grens)

    Login om te reageren
  7. Donstil zegt

    5 september 2007 om 16:44

    Ach topgear heeft hem dit seizoen heus nog wel een keer.

    Van de fabriek en anders gewoon van een (oude)popster

    Login om te reageren
  8. Huin zegt

    5 september 2007 om 16:51

    Geniaal! Powersliding in een Veyron, schitterend beeld!

    Login om te reageren
  9. Rob zegt

    5 september 2007 om 16:53

    Wow, Needell kan sturen als de beste terwijl je Clarkson alleen maar heel hard op een landingsbaan ziet raggen.

    Qua humor wint Clarkson het natuurlijk wel maar daar hebben we de afgelopen jaren een overdosis van gehad….

    Login om te reageren
  10. rvo zegt

    5 september 2007 om 16:56

    geweldige reportage, dank!

    heb hem nog nooit zo excited gezien als in het begin van het eerste filmpje :)

    Login om te reageren
  11. RA999 zegt

    5 september 2007 om 16:56

    @Fiat Coupe 20v turbo
    Château Saint Jean 1
    67120 Molsheim, Frankrijk ;)

    Login om te reageren
  12. El Loco zegt

    5 september 2007 om 16:56

    Geweldig om naar te kijken! Fifth gear laat hiermee weer even zien dat ze net even meer kwaliteit te bieden hebben dan Top Gear. Ik zou de volgende vergelijking maken: Fifth Gear > Top Gear net als AutoVisie > Autoweek. Gewoon verstand van zaken.

    Login om te reageren
  13. Iwan zegt

    5 september 2007 om 16:56

    Wat is speciale versie waar de camera niet naar mag kijken in het begin van de assemblagehal?

    Een raceversie wellicht?

    Login om te reageren
  14. Wapwap zegt

    5 september 2007 om 16:59

    @Fiat Coupe 20v turbo

    Klopt, een klein stukje ten westen van Straatsburg. In Molsheim om precies te zijn.

    http://maps.google.nl/maps?ie=UTF8&ll=48.53775,7.509499&spn=0.050238,0.11673&z=13&om=1

    Login om te reageren
  15. Fej zegt

    5 september 2007 om 17:01

    Als je dit ziet weet je dat er no such thing is als een veyron-killer!

    Login om te reageren
  16. RA999 zegt

    5 september 2007 om 17:03

    @@Fiat Coupe 20v turbo
    HIER
    om nóg preciezer precies te zijn ;)

    Login om te reageren
  17. Romeo zegt

    5 september 2007 om 17:04

    Eerste keer dat ik een Veyron zie driften…Lache !
    Alleen jammer dat ie waarschijnlijk geen rondetijden mocht neerzetten.

    Login om te reageren
  18. RenJie zegt

    5 september 2007 om 17:05

    saai filmpje zeg :) Maar wel leuke auto! Ik zie hem eigenlijk ook veel liever in TopGear en dan moeten ze dat rondje doen :) Naar mijn weten hebben ze dat nog niet gedaan met de Veyron die al eens in Top gear is geweest.

    Login om te reageren
  19. Gert zegt

    5 september 2007 om 17:05

    De versie van Topgear mag er ook wel zijn, had ‘m toevallig vorige week op internet gezet: Filmpje

    http://members.chello.nl/g.loon79/Top.wmv

    Login om te reageren
  20. Johan zegt

    5 september 2007 om 17:11

    Ik ben jaloers…

    ..wat een bak!

    Login om te reageren
  21. joeri zegt

    5 september 2007 om 17:12

    @ Fiat Coupe 20v turbo

    Was dat niet in Molsheim of zoiets.

    Login om te reageren
  22. Jonas zegt

    5 september 2007 om 17:21

    Kvind het filmpje waarin May de Bugatti tot op 400 trekt toch spectaculairder hoor

    Login om te reageren
  23. Racer X zegt

    5 september 2007 om 17:21

    Prachtig, zo’n powerslide in een Veyron!

    Login om te reageren
  24. Forza! zegt

    5 september 2007 om 17:25

    Zal wel de targa zijn die we niet mogen zien…

    Login om te reageren
  25. Ca.dil zegt

    5 september 2007 om 17:25

    Volgens mij komt die 3000 extra toeren doordat hij terugschakeld naar z’n 2, anders ou hij natuurlijk ineens veeeel sneller moeten gaan rijden door alleen maar even een pookje van d naar s te zetten…

    Login om te reageren
  26. T. zegt

    5 september 2007 om 17:28

    twee zaken

    1. Tiff en Clarckson zaten vroeger in hetzelfde programma, later werd dit opgesplitst, was het wegens ruzie??? geen id

    2. Wat hij daar zegt op het einde vind ik schandalig. Elke veyron stuurt naar Bugatti de snelheden door die je ermee hebt gereden. Is dat geen inbreuk op de privacy ?

    Login om te reageren
  27. Peugeot407coupe zegt

    5 september 2007 om 17:28

    Dat geluid is gruwelijk

    Login om te reageren
  28. JW zegt

    5 september 2007 om 17:32

    volgens mij mag je de cabrio versie niet zien, er waren al speculaties over dachtik en volgens mij zal je in het filmpje heel kort een cabrio… maar het kan ook heel goed een Veyron die nog niet af is zijn geweest.

    Login om te reageren
  29. Stefan Schuilenburg zegt

    5 september 2007 om 17:32

    Ca.dil; dat wordt er toch ook gezegd?

    Login om te reageren
  30. Frank zegt

    5 september 2007 om 17:35

    Kijk hem es hard rijden op zon k*tweggetje!

    Login om te reageren
  31. Js zegt

    5 september 2007 om 17:43

    Ben benieuwd wat de “secret model” waar wij niet naar mogen kijken is… Een race versie misschien ? Of de zo genoemde “Baby Bugatti” ?

    Login om te reageren
  32. Brutus zegt

    5 september 2007 om 17:44

    Is die versie die je niet mag zien niet gewoon de Pegaso editie? Of is die versie niet van Bugatti zelf?

    Login om te reageren
  33. Daniël zegt

    5 september 2007 om 17:58

    Is die blauwe niet van die ene nederlander???

    Login om te reageren
  34. Robin zegt

    5 september 2007 om 17:58

    Wat een stoere wagen ook he, gigantische airbrake erop…

    Login om te reageren
  35. Aston Martin Rapide zegt

    5 september 2007 om 18:00

    Stoere wagen zeker…maar niet de mooiste jammer genoeg. Qua uiterlijk lijkt het op een dikke tor. Maar dat neemt niet weg dat het een vet coole wagen is.

    Login om te reageren
  36. Tombnolz zegt

    5 september 2007 om 18:02

    Veyron = buitenaards. Ik zou in mn broek pissen moest ik ermee mogen rijden, en blijkbaar is dat in de verste verte niet eens nodig! Incredible!

    Heb ik dat nu goed begrepen? Ligt een deel van de motor gewoon bloot? Zonder enige afdekking?

    Login om te reageren
  37. Donstil zegt

    5 september 2007 om 18:14

    De Nederlandse eigenaar van 2 veyron’s (een blauwe reeds in bezit, en een Witte die hij nog niet heeft omdat bugatti deze eerst nog op de IAA wou gebruiken)

    Schijnd foto’s te hebben van een veyron met kieuwen, dit is dus waarschijnlijk ook de veyron die hier besproken wordt

    Quote http://www.petrolhead.nl : “Ik krijg nog foto’s van het uitstapje naar de fabriek. Gisteravond heb ik ze gezien en kan jullie melden: er stond daar nog een zeer aparte Veyron geparkeerd met kieuwen in de deuren. Zouden ze dan toch aan nog snellere versie werken?”

    Login om te reageren
  38. bramwillemse zegt

    5 september 2007 om 18:19

    wow, de eerste beelden van een ‘driftende’ *uche* veyron :P tiff is the man :)

    Login om te reageren
  39. P@ zegt

    5 september 2007 om 18:20

    Van welke 5th gear aflevering is dit? iemand een idee?

    Login om te reageren
  40. Donstil zegt

    5 september 2007 om 18:32

    Fifth Gear S12E01

    ;) Fifth.Gear.S12E01.WS.PDTV.XviD-RiVER

    Login om te reageren
  41. Rick zegt

    5 september 2007 om 18:34

    Die VW bus kost ook iets van €150.000 zit de luxe van een phaeaton in en alles maar je rijd nog steeds 1.9, 2.0, 2.5 (diesel), 3.2L (benzine) en geen 16.4 ;)

    Login om te reageren
  42. verm zegt

    5 september 2007 om 18:38

    Geweldig hoe die sleutelhanger even links blijft hangen als hij weder optrekt in eerste.

    Login om te reageren
  43. P@ zegt

    5 september 2007 om 18:40

    @ donstil

    jij snapt t ;)

    Login om te reageren
  44. Arash zegt

    5 september 2007 om 18:41

    ik vraag me echt af wat dat witte geval was wat niet in beeld mocht komen

    Login om te reageren
  45. Rick zegt

    5 september 2007 om 18:44

    Is die bugatti blauwe niet van die Hollander??

    Login om te reageren
  46. Rick zegt

    5 september 2007 om 18:45

    ja dat vraag ik me ook af ja!

    Login om te reageren
  47. moris zegt

    5 september 2007 om 18:46

    dat is de pegaso edition!!! die je niet mag zien

    Login om te reageren
  48. BMW 130i zegt

    5 september 2007 om 18:47

    @ Donstil

    Die met die kieuwen had ook gewoon een prototype kunnen zijn van toen ze de Veyron nog aan het ontwikkelen waren. Ik herriner me nog filmpjes op YouTube waar een gele Veyron met “test vehicle” achterop en kieuwen in zat

    Ik denk dat die Bugatti die men niet mag zien de Pegaso Edition is, als je op het juist moment op pauze drukt dan zie je dat oranje-achtige kleurtje met wit.

    Bugatti Pegaso Edition: http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/31/bugatti-veyron-pegaso-edition#post-10446

    Login om te reageren
  49. Rick zegt

    5 september 2007 om 18:49

    Ik snap 1 ding niet hij zegt dat hij dat ding niet mag filmen en vervolgens staat hij pontifikaal in beeld. echt waus!

    Login om te reageren
  50. Luuk zegt

    5 september 2007 om 19:11

    wat rammelt het interieur van die veyron

    Login om te reageren
  51. Skyline.. zegt

    5 september 2007 om 19:20

    Geweldig auto, geweldige gozer :D Die gast is echt strak, jeremy vind ik ook wel strak, ze gaan nek aan nek.

    Login om te reageren
  52. Appelflap zegt

    5 september 2007 om 19:23

    Die pegaso mag niet worden gefilmd :O:O IS ie zo speciaal of wil die dubaimanneke niet?

    Login om te reageren
  53. Nick zegt

    5 september 2007 om 19:33

    @Luuk: Da’s ook gek, want van de Veyron schijnt bekent te zijn dat het dashboard gedempt vast zit.

    Login om te reageren
  54. Luc zegt

    5 september 2007 om 19:35

    die pegaso is toch al eens gespot?

    maarja, mooi is de bugatti niet, hij wordt alleen bijzonder gevonden door zijn prijs en exclusiviteit

    Login om te reageren
  55. Julian zegt

    5 september 2007 om 19:37

    @ Iwan

    dat is waarschijnlijk de Pegaso Edition : http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/31/bugatti-veyron-pegaso-edition

    Login om te reageren
  56. ac zegt

    5 september 2007 om 19:49

    ik herken het kasteeltje ;)
    Ben er vorig jaar per ongeluk langs gereden toen ik de weg kwijt was in Frankrijk :D Bijna alles in dat heel dorpje heet bugatti. heb iig ook een hotel en cafe gezien van bugatti. Helaas geen enkel veyron gezien

    Login om te reageren
  57. Xemurai zegt

    5 september 2007 om 19:57

    De auto die we niet mochten zien in de bugatti fabriek, zou dat de lichtere/kleinere uitvoering zijn waarover ze het hadden een keer -geloof ik- in Top Gear?

    Login om te reageren
  58. Lout zegt

    5 september 2007 om 20:03

    Binnenkort rijdt er 1 in antwerpen rond, de oom van een mn beste maat heeft er een aangeschaft,… de exacte datum is nog niet duidelijk, maar het zal vrij recent zijn!

    Login om te reageren
  59. RScosworth zegt

    5 september 2007 om 21:00

    @ T. Die verhalen over die snelheden heb ik ook al vaker gehoord, ook het gezever dat je je veyron eerst na moet laten kijken voor je er vol gas mee wil gaan rijden. Tenminste ik ga er van uit dat het gezever is anders ben je er op de fiets nog sneller.

    Maar begrijp ik dit goed; voordat je 400 zou willen rijden moet je eerst 2 sleutels invoeren, daarna moet je een stuurslot op je stuur zetten omdat hij bij 15 graden afwijking de remmen erop gooit?
    Dus met deze auto is het op bochtige en listige wegen makkelijker rijden dan op een recht stuk? Het kan aan mijn liggen aangezien ik die Tiff niet altijd even duidelijk vind praten.

    Login om te reageren
  60. bmwF zegt

    5 september 2007 om 21:34

    hehe die we niet mogen zien is de pegaso versie vn 1200 pk, haha:d

    Login om te reageren
  61. Tombnolz zegt

    5 september 2007 om 21:53

    Die Pegaso Edition is de Veyron in de mooiste kleurstelling die ik al de revue heb zijn passeren. Reserveer díe dan maar voor mij :) !

    Login om te reageren
  62. H zegt

    5 september 2007 om 22:13

    @RScoswor….

    In de “sportstand” (waarvoor de tweede sleutel dient) wordt, zoals te zien, de achterspoiler maar miniem uitgeklapt, minder downforce dus. Wanneer je in “sportstand” een grotere bocht maakt dan 15° slaan al die veiligheidssystemen aan omdat je anders falikant de bocht uit gaat, en dat wil je niet bij een snelheid van 407. Geen nood in de gewone stand gaat ie ook al 380 dacht ik of 360.

    Nog iets leuks, tot 250 heet ie maar 250 pk nodig de rest om aan de 400 te raken.

    H.

    Login om te reageren
  63. Rick dos zegt

    5 september 2007 om 23:01

    Hey heb eindelijk door waar ik deze auto op vind lijken! Een vet varken op steroiden! Zelfs de motor geeft het geluid van een varken! Let maar eens op als die die motor start. Dan hoor je duidelijk KNORRRRRRRR, knorrrrrrr, knorrrrrrrrrrrr……

    Login om te reageren
  64. mart(w)in zegt

    6 september 2007 om 10:24

    die hal,je kan er opereren….zo schoon… en wat een schoonheid,alles ziet er mooi uit,ook de uitlaten aan de onderkant,de bodem van de auto…,11 september bestellen

    Login om te reageren
  65. For(d)ever zegt

    6 september 2007 om 15:16

    Nog nooit een Veyron zo door de bocht zien gaan!.. woow. wat een mooie auto! die kracht is toch niet normaal man!

    Login om te reageren
  66. phantom zegt

    6 september 2007 om 19:32

    Echt een roemruchte auto die veyron, na 100 jaar staat hij nog in de schijwerpers ;)

    Login om te reageren
  67. wilco zegt

    6 september 2007 om 22:07

    Tiff kan beter rijden dan alle andere TG mensen samen (uitgezonderd die ene vrouw, die komt het dichtst bij Tiff in de buurt).

    En hij is enthousiast, dus ja, ik vind t wel interessant.

    Login om te reageren
  68. SimonMc zegt

    6 september 2007 om 23:56

    @Rick Dos: juist…En hoe oud ben je ook weer?

    Ben zelf ook niet de grootste fan van de veyron maar een icoon is het wel, binnen 5 jaar, en binnen 50 jaar ook nog.

    Wat me dan nog wel verbaasd is hoe ongelofelijk snel deze auto ook is.Zeker gezien het feit hoeveel hij weegt, dat hij 4-wiel aandrijving heeft, hoe niet-aerodynamisch hij is enz…Deze wagen blijkt dan ook nog eens een fatsoenlijke wegligging te hebben…

    Deze wagen is een onmogelijke wagen eigenlijk.Vraag me af wat deze wagen zo snel maakt, zowel op topsnelheid als acceleratie ( bij 4-wiel aandrijving kan je bij het accelereren niet direct plankgas geven ).

    Vergelijk met een koenigsegg ccx bv, deze wagen is veel aerodynamischer en heeft een veel gunstiger pk/gewichtsverhouding.Toch is de veyron sneller in zowel acceleratie (waar gewicht veel rol speelt) en op topsnelheid ! ( waar gewicht een mindere rol speelt ).
    Akkoord, de ccx zal bij voluit accelereren wat problemen hebben met tractie aangezien die achterwielaandrijving heeft, maar bij 4-wiel aandrijving moet je als het ware op gang komen?En dan nóg is deze wagen zoveel sneller als al de rest?

    Ah ja, ik veronderstel dat de cilinderconfiguratie er wel wat mee te maken heeft alsook de 4 turbo’s.

    Login om te reageren
  69. Pannekoek zegt

    7 september 2007 om 00:08

    @ SimonMc

    De Veyron kan gewoon bij al z’n pk’s aan de grond houden, iets wat je niet vaak ziet in de klasse…

    En vierwielaandrijving op offroaders is wat anders dan vierwielaandrijving op zoiets..

    Plus dat de Veyron een gigantisch koppel heeft, bij een laag toerental volgens mij..

    Login om te reageren
  70. RA999 zegt

    18 november 2007 om 19:31

    Op Jeremy Clarksons DVD zie je wat er om het hoekje, dat je niet mag zien, staat. Het is inderdaad een Pegaso Edition :)

    http://www.youtube.com/watch?v=M37JHSWJk98

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North