• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Veyron vs Indiase verkeersdrempel [video]

Auteur: robbie, gepost 21 december 2011 om 16:15 – 54 Reacties

Bugatti Veyron vs verkeersdrempel


Tsja, daar sta je dan met je 2,3 miljoen euro kostende Bugatti Veyron. Lekker doorrijden met zo’n 1.001 pk sterke supercar is er niet bij in India blijkbaar.

Door een belachelijke hoge importheffing van 110% is een Bugatti Veyron in India nog een flink stuk duurder dan in de rest van de wereld. Een gewone Veyron kost in India maar liefst 2,3 miljoen euro en een Grand Sport kost zelfs 2,6 miljoen euro. Naar de prijs van een Super Sport durf ik niet eens te vragen.

Aan de ene kant is het goed om te zien dat mensen in India zo’n dure auto desondanks toch gewoon kopen en er zelfs gebruik van maken. Maar aan de andere kant ziet het er toch wel heel erg lullig uit als je ze over een drempel moet.

Je zou toch verwachten als je meer dan 1 miljoen aan belasting hebt betaald voor een auto dat de overheid ervoor zorgt dat je geen verkeersdrempels tegenkomt. (bron: Hyderabad Supercars, via: indianautosblog.com)

Bugatti Veyron vs verkeersdrempel

UPDATE 24-12: Video is hier te bekijken!

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Video: Bugatti Chiron vs. straaljager, wat is sneller?
    Video: Bugatti Chiron vs. straaljager, wat is sneller?
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide
  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Funny, India, Verkeer, verkeersdrempel, veyron

Vorig bericht: « Moeten we borden aanpassen voor kleurenblinden?
Volgend bericht: Man wint Lamborghini, crasht enkele uren later »

Lees Interacties

Reacties

  1. silverline zegt

    21 december 2011 om 16:19

    dacht dat er daar een arm land was als je soms die krotten ziet staan waar de mensen in wonen god wat is de wereld slecht verdeeld zeg

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      21 december 2011 om 16:22

      @silverline: Contrasten zijn er altijd. In Azië is dit contrast alleen maar duidelijker. Heb weleens in een vijf sterren hotel gezeten in Thailand en Maleisië, daarnaast lag een complete krottenwijk inclusief kerkhof en alles wat je van een ‘armoedige’ buurt kan verwachten. Naast deze krotten stonden hele dure hotels. Zo ook in China enzovoorts.

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        21 december 2011 om 16:25

        @jzaero: “inclusief kerkhof” sterven de rijken dan niet?

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          21 december 2011 om 16:33

          @4991: vraag aan jou, als jij een huis koopt van bijvoorbeeld 1 miljoen euro, zou jij graag dan tegenover je voordeur een kerkhof zien? Misschien hecht jij er minder waarde aan, maar ik liever niet.

          Login om te reageren
          • 4991 zegt

            21 december 2011 om 16:45

            @jzaero: Waarom niet? Al die doden zijn toch humus geworden. Of ben je stiekem bang dat ze opstaan? :P

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              21 december 2011 om 17:29

              @4991: vind het geen fijne gedachte, niks mis mee als jij daar anders over denkt :)

              Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        21 december 2011 om 16:36

        @jzaero: Klopt, in bijvoorbeeld Brazilië en Zuid-Afrika heb je dat ook, staan zelfs muren om die panden heen met bewakers, en dan mag je er bijvoorbeeld in en uit (als bewoner) tussen 7 uur ’s ochtens en 10 uur ’s avonds..

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          21 december 2011 om 16:43

          @kaasboerin: Ik kom in China vaak in de zogenoemde ‘Estates’. Complete woonwijken, gebouwd naar één stijl, bewaakt bij de in en uitgangen en relatief duurder dan wat er buiten de muren afspeelt. Alles buiten de muren is het ‘oude’ China, alles binnen de muren is wat meer richting Amerikaanse en Zuid-Europese stijl gebouwd. Het gaat echter wel langzaamaan allemaal richting de ‘nieuwe’ kant. Slechts het centrum van middelgrote steden willen nog weleens oudere gebouwen hebben. Het centrum van grote steden zijn meestal hypermodern.

          Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      21 december 2011 om 20:04

      @silverline: In India heeft men het ‘kasten-systeem’ Daar kunnen wij westerlingen niets van begrijpen en het is ook erg complex. De rijken zijn door de vermodernisering alleen maar rijker geworden, de armen staan min-of-meer stil. Hoogovens in Ijmuiden zijn ook eigendom van Tata. Dit is een mondiaal multinational met een eigen kapitaal waar menig land jaloers op is. En één keer raden, komt uit India.

      Login om te reageren
    • boxster zegt

      21 december 2011 om 20:09

      @silverline: nee hoor, India is niet alleen het land van de allerarmsten, ook de rijksten der aarde wonen daar. Hier staat ook de duurste woning ter wereld, kostte een misselijk makende 1 miljard dollar!!! (http://en.wikipedia.org/wiki/Antilia_%28building%29). Daarmee is India wel het land met grootste contrasten…

      Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      22 december 2011 om 08:31

      @silverline: “wat is de wereld slecht verdeeld zeg”

      Wat je zegt, wij zitten hier met allemaal eten, drinken, opleidingen, ziekenhuizen en zelfs als de pensioenleeftijd omhoog gaat hoeven we nog steeds niet tot onze dood te werken. Eigenlijk is onze enige zorg of we een iPhone of Samsung toestel kopen.

      Maar goed dat we geld aan ontwikkelingshulp geven zodat arme mensen in India naar school kunnen gaan zodat ze leren dat het niet normaal is dat als je arm bent je al je geld als bruidschat meegeeft aan je dochter zodat die met een rijkere man kan trouwen.
      En dat als je nog meer spaart je dochter aan een nog rijkere man gegeven kan worden.
      Helaas is India cultureel en religieus zo vreemd dat de enige manier om er iets aan te doen via onderwijs is.

      En wat de drempels betreft.. als je een 335i neemt dan is er eigenlijk geen auto die op de openbare weg sneller is. De 335i heeft geen enkel probleem met verkeersdrempels. Dat houdt dus er geen goede reden is om met een auto op de openbare weg te rijden die te laag is om met verkeersdrempels om te gaan. Daarnaast zijn er hele mooie veersystemen te koop die een auto automatisch kunnen verhogen of verlagen.
      Wie met een auto rijdt die niet over drempels kan is een stumper die te dom is om vooruit te komen. :)

      Login om te reageren
      • thoisss zegt

        22 december 2011 om 10:34

        @tinnemans: Appels, peren. Need I say more? Een 335i kun je ook zo heerlijk vergelijken met een Veyron. Als je geen fuck geeft om 110% importheffing op een al niet misselijk bedrag met 6 nullen, waarom zou je dan geld uitgeven aan een BMW voor jezelf.. die krijgen hun kinderen cadeau als ze hun rijbewijs net behaald hebben.

        Login om te reageren
        • tinnemans zegt

          22 december 2011 om 13:02

          @thoisss: natuurlijk zijn het appels en peren. Maar een 335i is wel een retesnelle auto die wel gewoon over verkeersdrempels heenkan.
          En al had ik geld genoeg om een Veyron te kunnen betalen dan nog zou ik een auto uitkiezen die geen moeite heeft met verkeersdrempels.
          Dus in dit specifieke geval is de 335i een betere auto. :)

          Login om te reageren
  2. 4991 zegt

    21 december 2011 om 16:23

    Op de bovenste foto hangt die precies.

    Login om te reageren
  3. akrapovic zegt

    21 december 2011 om 16:24

    @silverline:

    In India wonen meer dan 1 miljard mensen.. Zou daar geen één miljonair tussen zitten denk je?

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      21 december 2011 om 20:12

      @akrapovic: Je moet niet ver zoeken… Lakshmi Mittal is de 6de rijkste mens ter wereld.

      Login om te reageren
  4. zdev zegt

    21 december 2011 om 16:34

    Helaas gebeurt dit in Nederland ook. In mijn af-fabriek auto zit ik helaas regelmatig aan de grond door dit soort drempels.

    Login om te reageren
    • bowie zegt

      21 december 2011 om 17:03

      @zdev: Moet je ook maar geen 1:16 schaalmodel kopen!

      Login om te reageren
    • zdev zegt

      21 december 2011 om 17:35

      @zdev: haha die gaan er nog wel overheen!
      Maar ook bij de echte auto met lange wielbasis in combinatie met korte dempers zijn dit soort drempels drama…

      Login om te reageren
    • first zegt

      21 december 2011 om 17:41

      @zdev: Je hoopt nu natuurlijk dat er iemand gaat vragen welke auto je rijd.

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        21 december 2011 om 20:13

        @first: Ik geloof dat hij een Maserati Quattroporte heeft.

        Login om te reageren
      • jzaero zegt

        22 december 2011 om 10:05

        @first: @xilver: Een Maserati Quattroporte GT-S geloof ik.

        http://www.autojunk.nl/2010/07/maserati-quattroporte-sport-gt-s-12

        @zdev: complimenten voor zo’n heerlijke auto. Een auto die de concurrentie puur op emotie en geluid ver achter zich laat. Een ontwerp en een daklijn waar je gewoon helemaal warm van wordt. De GT-S is al helemaal top!

        Login om te reageren
  5. minifan zegt

    21 december 2011 om 16:39

    helaas geen filmpje??

    Login om te reageren
  6. spykerboy zegt

    21 december 2011 om 16:42

    ach. dit moet ik ook doen. kom ik nu ook hier op de home page?

    Login om te reageren
    • 4991 zegt

      21 december 2011 om 16:46

      @spykerboy: Als je blijft hangen heb je kans.

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        22 december 2011 om 10:11

        @4991: Of gewoon like a boss !

        https://www.youtube.com/watch?v=Vg79_mM2CNY

        Uit het jaar waar we nog met 3 pixels genoegen namen ;)

        Login om te reageren
  7. sdk16420 zegt

    21 december 2011 om 16:47

    Volgens mij kost de Veyron in Nederland niet veel minder.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      21 december 2011 om 17:04

      @sdk16420: 1,6 miljoen euro. Dat scheelt dus wel een slok op een borrel.

      Login om te reageren
      • euro95 zegt

        21 december 2011 om 18:09

        @robbie: Lol, als je alcoholist bent misschien :P

        Login om te reageren
  8. Jesper zegt

    21 december 2011 om 16:51

    110% … en maar denken dat wij het slecht hebben.

    Wel lullig overigens, ik had dat ook altijd met m’n vorige Celica. Genant :P

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      21 december 2011 om 17:05

      @Jesper: wat was lullig? Dat je in een Celica reed of dat je vastzat? ;)

      Login om te reageren
      • Jesper zegt

        21 december 2011 om 21:21

        @robbie:

        Auch… Touché ;)

        Login om te reageren
  9. bowie zegt

    21 december 2011 om 17:05

    Is een ook een hele omschakeling hoor van koeien op straat naar Bugatti’s op straat……

    Login om te reageren
  10. theblackstig zegt

    21 december 2011 om 17:25

    Dit is toch de Grand Sport? De koplampen en velgen enzo?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      21 december 2011 om 17:41

      @theblackstig: die koplampen hebben reguliere Veyron’s ook. Is een “facelift” geweest. En verder kan je onder een reguliere Veyron natuurlijk ook Grand Sport velgen zetten.

      PS Overigens zou het best een Grand Sport kunnen zijn, maar dat kan je in elk geval niet afleiden aan de koplampen en/of velgen.

      Login om te reageren
      • theblackstig zegt

        21 december 2011 om 19:08

        @robbie: Misschen toch wel de Grand Sport, volgens mij liggen de luchtinlaten boven het dak iets hoger dan bij de dichte Veyron.

        Login om te reageren
  11. jolig zegt

    21 december 2011 om 17:26

    Tja, als je er niet in durft te rijden heb je ook niks aan een auto. Gewoon lekker proberen dus. Als het niet bevalt kun je altijd weer verkopen met een miljoentje verlies.

    Login om te reageren
  12. bmwuberalles zegt

    21 december 2011 om 17:27

    “Indiaase” ??? Hier in Vlaanderen is het in ieder geval “Indische”…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      21 december 2011 om 17:43

      @bmwuberalles: oh ja joh?

      Indiase = India
      Indische = Indonesië

      Jij weet niet dat India & Indonesië twee verschillende landen zijn?

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        22 december 2011 om 01:54

        @robbie:

        Indonesische is het in Vlaanderen.
        En Indisch is van India.
        Indiase bestaat niet.

        Login om te reageren
    • g40freak zegt

      21 december 2011 om 17:43

      @bmwuberalles: en in NL wordt het op zijn minst met een A minder geschreven

      Login om te reageren
      • bmwuberalles zegt

        21 december 2011 om 18:35

        @g40freak: http://www.autoblog.nl/bugatti-veyron-vs-indiaase-verkeersdrempel

        Login om te reageren
  13. arias zegt

    21 december 2011 om 17:30

    er zouden in totaal 12 Bugatti Veyron’s zijn in heel India

    Login om te reageren
  14. peterv zegt

    21 december 2011 om 17:42

    Eigenlijk wel een lelijk ding.

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    21 december 2011 om 17:59

    Deze auto is natuurlijk goed te vergelijken met mijn Caddy Maxi fourmotion (techniek) ,en ik kan je vertellen dat hobbels langzaam genomen dienen te worden .Als je teminste je rugwervels op hun plaats wil houden.

    Login om te reageren
  16. rob5nismo zegt

    21 december 2011 om 18:11

    zit er niet standaard iets van air-ride op zon wagen??
    of verstelbare schokbrekers lijkt me wel makkelijk in zon geval dat je weet dat je even 10 cm omhoog kan en daarna weer lekker sjiek laten zakken

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      21 december 2011 om 20:15

      @rob5nismo: Lamborghini heeft zo’n systeem omdat die dingen echt laag tgn de grond hangen (en dan nog optioneel).

      Een Veyron heeft normaal minder problemen om een drempel te nemen tenzij die drempel echt hoog is en het kan goed zijn dat die Veyron in top speed-mode staat waardoor hij lager tgn de grond hangt (er is geen spoiler te zien op de foto dus die kans is vrij groot).

      Login om te reageren
  17. masterstig zegt

    21 december 2011 om 18:18

    @kaasboerin: Als je echt rijk bent neem je een bodyguard, en voor de normalere mensen is er een soort taxidienst, je belt als je een mannetje nodig hebt (dus dat is meestal s’avonds).

    Login om te reageren
  18. barryb zegt

    21 december 2011 om 19:19

    Ik heb daar ook rond geracet, met een Honda Civic en 3 series. Met beide auto’s schuur je al lekker met de bodem over 60% van de drempels, met een veyron of iets dergelijks is dus niet fatsoenlijk te rijden.

    Login om te reageren
  19. bozewolf zegt

    22 december 2011 om 00:54

    Oh, gemene kutdrempels, daar heb ik zo’n tyfus hekel aan.

    Niks mis met het principe van drempels, maar godverdomme, je hoeft geen klif neer te leggen.

    Login om te reageren
  20. Jochen zegt

    22 december 2011 om 08:22

    Veyron op de foto bij het artikel is een Veyron Grand Sport

    Login om te reageren
  21. jzaero zegt

    22 december 2011 om 10:11

    @jzaero: http://www.youtube.com/watch?v=Vg79_mM2CNY

    Login om te reageren
  22. robbie zegt

    24 december 2011 om 11:15

    Video is hier te bekijken!

    Login om te reageren
  23. johnny23 zegt

    13 februari 2012 om 17:22

    Geen drempel tegenkomt? Nee, dan ben je in 0031 goed af … PROEST!!

    Eén reden om een dergelijke wagen hier al nooit te kopen, even afgezien van het spekken van de bodemloze put, is dat ik door het ambtelijke hobbels en rotonde-beleid never nooit niet bij mijn huis kan komen met een dergelijke lage auto. De Corrado G60 lukte al niet eens.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North