
Als bus heb je het niet makkelijk in winterse omstandigheden: je bent een groot gevaarte met de aandrijving op de verkeerde wielen (tenzij je Alwood heet, die rijdt met RWD alles zoek in de sneeuw), dus je moet alle zeilen bijzetten. Komen er heuvels in zicht dan wordt het helemaal lastig. Gelukkig sta je er niet altijd alleen voor.
Of het heel efficiënt is weet ik niet, but it gets the job done. Check even hoe de met chauvinistische propaganda ondergeplakte #busmeneer (f*ck yeah!) in Seattle een zetje krijgt van #truckmeneer. En dat gaat nog best met een vaartje ook. Gladheid? Dat lossen we samen wel op. Of je doet minder moeilijk en strooit zout natuurlijk. (via autoblog.com)
Eventjes verder zoeken leerde ons echter dat dit soort strapatsen niet beperkt blijft tot de winter. Ook in de zomer duwen ze elkaar kennelijk graag aan. Blijft een apart gezicht, maar er vallen tenminste geen gewonden, zoals hier:






Only in the US off A rare jongens die yanks.
Gaat ook met een aardig tempo die heuvel op!
Damn, gaat met een beste snelheid door die sneeuw.
Handig!
Elkaar een handje helpen. Door die grote rubberen bumper van de bus blijft de schade beperkt.
Bij die 2de heb ik wel wat vragen:
-Waarom word die bus geduwd (panne?)
-Als het een panne is, dan kan een bus toch niet rijden (remmen blokkeren zonder luchtdruk van een compressor)
-Als het geen panne is, waarom dan wel?
Gekke Amerikanen! :)
@vale46: De weinig grip?
@RickB: Het is daar volop zomer..
@vale46: Bus rijd met sneeuwkettingen… En het zijn beide trolleybussen…
@RickB:
@undifined1:
*pacepalm*
Ik had het dus over dat 2de filmpje hé slimmeriken ;)
& in het filmpje is het volop zomer…
Denk in het vervolg effe na aub!
@vale46: Dan nog, denk jij ook eens na. Waarom zou die geduwd worden? Go, geen idee! Misschien te lui om het rechterpedaal in te trappen?
@RickB: ik heb erover nagedacht, daarom dat ik mijn lieve en altijd vriendelijke mede-bloggers inschakel om dit ‘mysterie’ op te lossen.
@vale46: Had je bij aardrijkskunde bter op moeten letten jonge, alles ten noorden van de evenaar heeft tegelijk zomer.
En trouwens, wie zegt dat dit een recent filmpje is?
@undifined1: jij beter opletten op wat hij bedoelt. Hij doelt op het filmpje waar duidelijk geen sneeuw ligt natuurlijk.
@jzaero: Eindelijk iemand die zijn grijze hersenmassa eens aan het werk zet. Thanks!
“Trolleybuses are advantageous on hilly routes, as electric motors are more effective than diesel engines in providing torque at start-up, an advantage for climbing steep hills. Unlike combustion engines, electric motors draw power from a central plant and can be overloaded for short periods without damage. San Francisco and Seattle, both hilly American cities, use trolleybuses partly for this reason …” (wiki)
Jaja ;)
@MarkieS: Ik wilde net vragen, of die bussen electro-motoren hadden, vanwege die lijnen boven de weg…
Lekker als er iemand oversteekt of iemand dwars op de weg staat
@henk123456: Aardig onverantwoord inderdaad ja. Zeker in de sneeuw, als de bus moet remmen of wat dan ook vliegt hij gewoon door.
Kijk: zo blijft GM de grootste: ‘Buy American Save our Jobs’
Het aanduwen van trolley’s gebeurt in Arnhem ook wel eens. Die bus op het 2e filmpje zal wel defect zijn, aangezien die niet aan de bovenleiding is gekoppeld.
Ik wed dat zelfs mijn ferrari 612 die helling optrekt (op winterbanden).
@earschot96: 16 jaar en nu al een 612! Mooi hoor, hij is zeker schaal 1:20?
@Benjamin1: verdient een aarschot!
In dat 2de filmpje is de bus defect
Daar liggen de stroomafnemers toch gewoon op het dak van de bus.
@Davion: Dom van me! Natuurlijk!
Dat is zo’n elektrische bus. Die zal waarschijnlijk geen luchtdrukremmen hebben. Anders kan je duwen wel vergeten :D
@vale46: Die heeft wel luchtremmen hoor. Er zit nog wel genoeg druk in de ketels om remdruk te leveren.
@DonEmilio: Dan mag de rit toch wel niet te lang duren, want elke keer als je remt dan gaat er een stukje druk af.
Heerlijk dat ‘buy american’. Het slaafse Amerikaanse volk slikt het als zoete koek.