• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Faal du jour: overactieve Mercedes-wasbeurt

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 januari 2012 om 14:59 – 99 Reacties

Mercedes CLK wordt gewassen


Wat is dat toch met overactieve autowassers en Mercedii?

Zo bont als de sjap die een Mercedes CLS ook van binnen met een hogedrukspuit bewerkte maakt dit heerschap het net niet, maar het maakt zijn actie er niet minder apart om. Hoe hard je als fabrikant ook je best doet je auto’s idiot proof te maken, er zijn altijd mensen die alle wetten van de logica weten te tarten.

Lalalalala, schoon.

Bovenstaand tafereeltje werd (met open mond) door onze camerakoning Martijn vastgelegd. Wonder boven wonder startte de CLK nog gewoon na de wasbeurt, ook al dook meneer ook volle bak tussen de zekeringen met zijn hogedrukspuit. Is dat nou die Duitse degelijkheid waar men het zo vaak over heeft?

UPDATE – Joke’s on me. Zoals jullie me op de gebruikelijke zachtzinnige manier in de comments laten weten (stelletje schatten <3) is dit kennelijk geen enkel probleem. Weer wat geleerd. Maar ik zou het nog steeds niet doen.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

carwash, clk, Funny, grijs, Mercedes

Vorig bericht: « Kijk hoe een Mustang Boss 302 LS iedereen vernedert
Volgend bericht: Bus bedwingt besneeuwde heuvel (met beetje hulp) »

Lees Interacties

Reacties

  1. mastertje zegt

    22 januari 2012 om 15:01

    Uh, ik zie het probleem niet.

    Login om te reageren
    • temptation zegt

      22 januari 2012 om 22:01

      @mastertje: Het gaat er niet om dat het nat wordt natuurlijk, maar ik herinner me dat ik eens mijn mountainbike aan het schoonmaken was met de drukspuit en samen met de waterstraal verdwenen de reclame/merkletters (scott) van m’n stuur… Als je deze frats regelmatig herhaalt dan spuit je weleens ergens een darmpje of een logo’tje los, daar kunnen we zeker van zijn! En wat levert het op? Niets… De vettige substantie die zich doorgaans vastzet in de motorruimte laat zich niet met water wegspuiten… Gewoon niet doen dus ;-)

      Login om te reageren
      • mastertje zegt

        23 januari 2012 om 01:32

        @temptation: Ja logisch, je moet de kracht van een hogedrukspuit niet onderschatten. Maar sommige mensen vinden een schone motor wel mooi en als je er zelf werk aan verricht is het ook nog eens fijn. Trouwens beschermt een beetje vettigheid heel goed tegen roest en dergelijke.

        Login om te reageren
      • Benny_Weisz zegt

        7 april 2014 om 21:04

        @temptation: Maar dan moet je ook geen Scott rommel kopen!!!

        Login om te reageren
  2. mijnnaamishaas zegt

    22 januari 2012 om 15:02

    Ik ook niet.

    Login om te reageren
  3. meneersander zegt

    22 januari 2012 om 15:03

    Volgens mij spuit hij alleen de kap over de motor schoon?

    Login om te reageren
  4. midasracer zegt

    22 januari 2012 om 15:03

    Heb ik ook weleens gedaan, maar wel eerst de elektra met plastic afgeplakt. Geen probleem, maar wel zinloos. Olie en vet krijg je er niet goed mee weg. Tegenwoordig gebruik ik spuitbussen remmenreiniger (kosten vrijwel niets, 1,50 of zo) om de boel schoon te maken. Haalt tenminste de vette meuk goed weg.

    Login om te reageren
    • fant zegt

      22 januari 2012 om 15:15

      @midasracer: Remmenreiniger van de Action inderdaad, en daarna even afspuiten :) Vorige keer zelf wel ergens de fout in gegaan, want m’n bougies stonden in een laagje water :’) Achja, leer je weer van.

      Login om te reageren
      • gerard1710 zegt

        22 januari 2012 om 15:52

        @fant: Als ik remreiniger gebruik, blaas ik daarna het geheel droog met een compressor, dan heb je minder kans op waterschade en een gigantische puinhoop…

        Login om te reageren
        • fant zegt

          22 januari 2012 om 16:13

          @gerard1710: Oh, dat kan ook ja! Ken wel iemand met een compressor, dus dat ga ik zeker eens proberen! Stukje veiliger bij mijn 19 jaar oude motor, die nog niet zo waterbestand is als tegenwoordig geaccepteerd is.

          Login om te reageren
      • midasracer zegt

        22 januari 2012 om 16:43

        @fant: Van Motip is even duur, bij een bedrijf in professioneel gereedschap. bordjes -niet voor particulieren- stoor ik me nooit aan :)

        Login om te reageren
        • fant zegt

          22 januari 2012 om 17:31

          @midasracer: Heb een keer gelezen dat Action spul gewoon motip is met een andere verpakking :)

          Login om te reageren
  5. mbman zegt

    22 januari 2012 om 15:03

    Moet kunnen.Maar je moet het natuurlijk niet bij een italiaan of fransman doen.

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      22 januari 2012 om 15:15

      @mbman: Kan prima, de 1.6 HDI is er prima tegen bestand kan ik je vertellen. Dampte nog wel een tijd wegens de warme motor.

      Login om te reageren
      • mbman zegt

        22 januari 2012 om 15:16

        @RoT___: zal ook wel.Die leveren ook kwaliteit tegenwoordig

        Login om te reageren
        • RoT___ zegt

          22 januari 2012 om 20:18

          @mbman: Feit dat het blok ondertussen in vele auto’s ligt zegt denk ik al genoeg. Herkenbaar geluid zodra je een auto met dat blok op hoort trekken.

          Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      22 januari 2012 om 20:07

      @mbman: de 180 PK 2.0 dCi in mn Laguna vind een douche niet Zo erg hoor..

      Login om te reageren
  6. trisx zegt

    22 januari 2012 om 15:04

    Wat maakt dit uit dan zag ik ook een monteurd doen bij mercedes twente die de wagen waste + motor

    Login om te reageren
  7. coosbmw zegt

    22 januari 2012 om 15:04

    Motoren kunnen over het algemeen gewassen worden met de hogedruk spuit. Wel proberen de electrische kabels en apparatuur te ontwijken. Het is waterbestendig, als je met 140 door een dikke regenbui rijdt blijft een motorruimte immers ook niet droog? Bovendien spuit meneer hier boven op de plastic kap die de motor afschermt.

    Login om te reageren
  8. Dimitriej zegt

    22 januari 2012 om 15:04

    WTF? Je hebt ook gewoon speciale zeep voor de motor te reinigen bij die wasprogramma’s hoor. Dit is vrij normaal.

    Login om te reageren
  9. lamborghini zegt

    22 januari 2012 om 15:05

    Hmm ja idd vochtigbestendig is die wel

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    22 januari 2012 om 15:06

    Met draaiende motor een normale zaak hier,bij de EU controle hier moet de motor schoon zijn dus het is normaal om dit te doen.Wel uitkijken waar je spuit op zet.

    Login om te reageren
  11. mgmgb zegt

    22 januari 2012 om 15:06

    Zelfs mijn MG met roemruchte Lucas-elektronica kan hier tegen…

    Login om te reageren
    • super zegt

      22 januari 2012 om 17:41

      @mgmgb:
      Lucas aka the prince of darkness;)

      Login om te reageren
    • fortuna zegt

      22 januari 2012 om 21:22

      @mgmgb: elektronica in een MG-B? Waar?

      Login om te reageren
  12. tuning zegt

    22 januari 2012 om 15:10

    Motorruimte schoonmaken incl de kap kan gewoon hoor, tenzei je er een gewoonte van gaat maken, dan weer niet.
    Maar 1 keer in de zoveel maanden, of 1 keer in het half jaar kan geen kwaad.

    Login om te reageren
  13. jorn_v_v zegt

    22 januari 2012 om 15:12

    dit kan. geen artikel waard imo.

    Login om te reageren
  14. Mixpower zegt

    22 januari 2012 om 15:14

    Eerder een fail voor sir_smokalot…

    Login om te reageren
  15. dennisr zegt

    22 januari 2012 om 15:15

    Niks te zien hier, doorlopen!

    Login om te reageren
  16. Dev zegt

    22 januari 2012 om 15:16

    Ja beetje faalartikeltje inderdaad. Welkom in de 21ste eeuw?

    Login om te reageren
  17. RoT___ zegt

    22 januari 2012 om 15:16

    Kan prima, de delen waar je niet moet komen met de hogedrukreiniger staan zelfs aangegeven.

    Login om te reageren
  18. fant zegt

    22 januari 2012 om 15:17

    Niet heel veel mis mee dacht ik, alhoewel er meestal wel geadviseerd wordt om er minstens een meter vandaan te gaan staan naar mijn weten. Maar goed, als ie nog startte; niks aan de hand!

    Login om te reageren
  19. ridenz zegt

    22 januari 2012 om 15:17

    Loze post

    Login om te reageren
  20. MARS zegt

    22 januari 2012 om 15:18

    Deze faal is voor jou, @sir_smokalot. Had je wel wat hoger ingeschat.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      22 januari 2012 om 15:23

      meh, so be it. Het zou alleen niet in me opkomen om onder de motorkap te gaan sproeien. Waarom ook?

      Login om te reageren
      • MARS zegt

        22 januari 2012 om 16:13

        @sir_smokalot: omdat ’t toch kan?
        Alle nieuwe auto’s worden ook zo van hun waxlaagje ontdaan. (lees, bescherm laag vanaf de fabriek tot aan de dealer.)

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          22 januari 2012 om 16:21

          @MARS: ja, je kunt je schoenen ook in de oven zetten, omdat het kan, maar dat betekent niet dat je het moet doen.

          Anyway, ik zat er kennelijk naast, dat geef ik toe. Moving on.

          Login om te reageren
  21. vale46 zegt

    22 januari 2012 om 15:19

    Wat hij op de foto’s doet is toch niet zo erg? Als je nu graag een propere kap over je motor hebt en je bent te lui om te wrijven…

    Op Autojunk staat bij de foto:

    Hij drukte em daarna ook nog ff lekker tussen de zekeringen etc, helaas startte de auto na afloop nog… :+

    – Ten eerste is de zekeringenkast volledig afgedekt, toch al zeker bij een recente Mercedes! Bij een stevige bui op de autosnelweg word ook je hele motor nat van de spray.
    – Dat hij nog startte is toch niet meer dan normaal? Als je auto al niet tegen een flinke wasbeurt kan..

    Die link naar “Je interieur met een hogedrukspuit wassen“, DAT is pas mishandeling!

    Login om te reageren
  22. Donkervoort zegt

    22 januari 2012 om 15:19

    Niets aan het handje hoor. Bedenk maar eens hoeveel vocht er de motorruimte binnen komt als je door een stevige regenbui rijdt (spray van andere auto’s e.d)

    Login om te reageren
  23. ricardo zegt

    22 januari 2012 om 15:22

    Zolang de spuitlans niet direct op de dynamo danwel luchtinlaat wordt gericht is er vrij weinig aan de hand. Maar wat ècht goed werkt is de tip van @midasracer: busje remreiniger! Daarna nog even met WD-40 er overheen blaffen en je motorruimte glimt harder dan een 22-inch Asanti.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      22 januari 2012 om 15:46

      @ricardo: WD-40 FTW!!! :D

      Login om te reageren
      • ricardo zegt

        22 januari 2012 om 15:49

        @vale46: De Smart-Straw van WD-40, bijna zeven jaar geleden was dat hier nog groot nieuws. 8) http://www.autoblog.nl/archive/2005/10/27/wd_40_nu_met_smart_straw

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          22 januari 2012 om 16:07

          @ricardo: zo groot nieuws dat alleen de redactie reageerde ? :P

          Login om te reageren
        • vale46 zegt

          22 januari 2012 om 16:11

          @ricardo: Haha :D
          Wij gebruiken het echt al een hele tijd, dan valt dat strootje er niet elke keer uit als je ergens tegen komt, want dat is irritant!

          Eigenlijk vind ik het wel spijtig dat zulke technische nieuwtjes er niet meer zijn! Gewoon superhandig zulke ’tips’ als je zelf wat sleutelt :)

          Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          22 januari 2012 om 16:17

          @ricardo: remember the good old days… :)

          Login om te reageren
    • fant zegt

      22 januari 2012 om 15:48

      @ricardo: Hmm, de tip van de WD-40 wist ik nog niet :D Binnenkort maar eens testen, want mijn motor mag wel wat meer glimmen.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        22 januari 2012 om 16:06

        @fant: remreiniger laat vaak strepen achtig, WD-40 geeft idd een mooie glans :) aan plastic dan.. je kan ook gewoon wat olie morsen tijdens het bijvullen en dat met grote smeerbeweging wegpoetsen dan glimt het ook mooi :lol:

        Login om te reageren
        • fant zegt

          22 januari 2012 om 16:12

          @dennisr: Had idd lelijke strepen vorige keer :) Binnenkort maar even weer poetsen en lekker met WD40 losgaan (een van de leukere dingen op deze aarde :D).

          Login om te reageren
        • vale46 zegt

          22 januari 2012 om 16:14

          @dennisr: Olie heeft wel als nadeel dat al het stof er aan blijft plakken, dus je motor is de volgende dak terug even vuil.
          Gewoon ontvetten met een doekje/zachte borstel en het wat opblinken.

          Voor chrome stukken zijn er wel betere producten, die het echt laten blinken.

          Login om te reageren
  24. mattraket zegt

    22 januari 2012 om 15:22

    Ik denk dat Sir Smokalot wel degelijk een punt heeft. Op zo’n korte afstand beschadigt zo’n straal zacht rubber. De man is nu precies op de harde plastic afdekplaat aan het richten, dat kan geen kwaad, maar je hoeft er maar even naast te zitten en je beschadigt zo wat zachtere leidingen.

    Login om te reageren
  25. Northwestern zegt

    22 januari 2012 om 15:25

    Wat is het probleem dan?

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      22 januari 2012 om 15:29

      @Northwestern: Oh, ik zie het al. @sir_smokalot heeft er eentje teveel gerookt.

      Login om te reageren
  26. Stylez zegt

    22 januari 2012 om 15:27

    fail @ poster

    Dit kan zonder problemen bij zo’n auto, flut artikel.

    Login om te reageren
  27. jolig zegt

    22 januari 2012 om 15:28

    Zal wel een steenmarter hebben. De man bij de wassstraat zei dat hij dagelijks klanten had die dit kwamen doen.

    Login om te reageren
    • driftkicker zegt

      23 januari 2012 om 07:51

      @jolig: heb ik inderdaad ook gehad. Hij had er ook nog een dode prooi verstopt voor later. Na een laag schuim en goed spoelen was de stank weg!

      Login om te reageren
  28. 4991 zegt

    22 januari 2012 om 15:29

    Volgens mij is dit totaal niet te vergelijken met rijden in de regen. Sommige pakkingen en dichtingen kunnen er waarschijnlijk niet tegen. En het is niet om dat @sir_smokealo: één keer een slechte artikel neerzet dat jullie hem moeten afschrijven hé.

    Login om te reageren
  29. mcf1 zegt

    22 januari 2012 om 15:31

    miss teveel gesmoked gisteravond ?
    handen af van die vaporizer he

    Login om te reageren
  30. sir_smokalot zegt

    22 januari 2012 om 15:31

    Sick burn! Heb maar even een update geplaatst. Ook bloggers leren elke dag bij :)

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      22 januari 2012 om 15:45

      @sir_smokalot:
      Het zou ook niet in mij opkomen! Maar de auto’s zijn nu al zo stevig en foolproof, dat het gewoon kan.
      Ik die nog steeds ontvetter(remmenreiniger) en wrijven maar. Hogedruk werkt niet goed tegen vet, en geeft zeker geen mooie glans!

      Login om te reageren
      • driftkicker zegt

        23 januari 2012 om 07:54

        @vale46: schuim van de carwash en warm water lost wel degelijk vet op. En daarna ruikt het heerlijk als de motor warm is.

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          23 januari 2012 om 09:42

          @driftkicker: Met schuim wel, daar zit een ontvetter in.
          Maar ik ga nooit naar de carwash, altijd thuis, met de hand.

          Login om te reageren
    • statler zegt

      22 januari 2012 om 15:45

      @sir_smokalot: I haven’t seen a beating like this since Rodney King!

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        22 januari 2012 om 15:48

        Gelukkig heb ik een dikke huid :) Gefeliciteerd met NEC trouwens.

        Login om te reageren
        • statler zegt

          22 januari 2012 om 15:50

          @sir_smokalot: ik ben de familie Vonk Totaal al flink aan het pesten…

          Login om te reageren
  31. Stylez zegt

    22 januari 2012 om 15:33

    @4491
    Als je kritisch bent op anderen mag je ook kritiek krijgen als dit terecht is vind ik.
    Vooral na zo’n ongefundeerd artikel met de titel ‘Faal du jour’.

    Login om te reageren
  32. Stylez zegt

    22 januari 2012 om 15:34

    Maaja, sir_smokalot blijft een held. ;)

    Login om te reageren
  33. the-budel-guy zegt

    22 januari 2012 om 15:46

    Gaat weer verder slapen onder zijn steen.

    Login om te reageren
  34. swaffelaer zegt

    22 januari 2012 om 15:48

    Maar belangrijker, hebben we een beetje vogels geteld dit weekend?

    Login om te reageren
    • fant zegt

      22 januari 2012 om 16:07

      @swaffelaer: 673,4 precies

      Login om te reageren
  35. statler zegt

    22 januari 2012 om 15:49

    Trouwens wel zonde van al dat water, met een emmer sop en de eerder genoemde remmenreiniger van de Action kan je ook de afdekplaat schoonmaken. Als je het uberhaupt nodig vindt om hem schoon te maken.

    Login om te reageren
  36. dotternetta zegt

    22 januari 2012 om 16:06

    Doe ik ook altijd, maar dan bij een Toyota :-)

    Login om te reageren
  37. undifined1 zegt

    22 januari 2012 om 16:13

    ik zou het toch liever met een nat doekje doen. Ik zou een auto sowieso niet met een hogedrukspuitschoonmaken, gewoon met een tuinslang en emmer wash and shine, is veel beter

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      22 januari 2012 om 20:32

      @undifined1: Tuinslang is alles behalve doeltreffend. Met de hogedrukreiniger blaas je tenminste eerst het losse vuil er af, plus dat je insecten en remstof er beter af krijgt.

      Login om te reageren
  38. quattroporte zegt

    22 januari 2012 om 16:20

    WD40 over je motor ,niet over de elektrische componenten (batterij) vsvs kwartier wachten ,dan met hoge druk reiniger spuiten ,terug wd40 weer wachten weer spuiten ,en je hebt en blinkede motor.

    Login om te reageren
    • quattroporte zegt

      22 januari 2012 om 16:23

      @quattroporte: met wd40 bedoel ik en ontvetter

      Login om te reageren
  39. maxx1 zegt

    22 januari 2012 om 16:21

    spuit het zout van zijn auto of is hem verkoop klaar aan het maken.

    Login om te reageren
  40. racerx zegt

    22 januari 2012 om 16:24

    Redelijk normaal dit: http://www.youtube.com/watch?v=mcVbg3viMP8

    Login om te reageren
  41. TDI-goeroe zegt

    22 januari 2012 om 16:25

    ik ken carwashes waar dit gewoon in het wasprograma zit, kun je kiezen: motorreiniger.

    Login om te reageren
  42. Flamingo zegt

    22 januari 2012 om 16:32

    zag laatst toevallig ook zo’n filmpje van iemand die de motorruimte natspuit, vond het ook al niks
    1:55
    http://www.youtube.com/watch?v=sASaBIA6z9I

    Login om te reageren
  43. RobinM zegt

    22 januari 2012 om 16:35

    Wat een hoop gezeik om niets!

    Login om te reageren
  44. Freewarefreak zegt

    22 januari 2012 om 16:51

    Motorreinigen is inderdaad heel normaal. Even inspuiten met ontvetter en daarna afspuiten met de hogedrukspuit. Ik doe het zo vaak. Twee belangrijke tips:

    1: Spuit inderdaad nooit rechtstreeks op de dynamo en luchtinlaat en achterkant koplampen e.d. om te voorkomen dat er vocht in komt.
    2: Spuit de motor af met draaiende motor, dus laat hem lopen. Zo doe ik het altijd. Water wat dan in de dynamo e.d. komt wordt er onmiddellijk weer uit geslingerd.

    Login om te reageren
  45. Nico94 zegt

    22 januari 2012 om 17:01

    Als hij ff die kap er af haalt, dan maakt hij de motor schoon. Nu maakt hij alleen die kap schoon…

    Login om te reageren
  46. mrbones zegt

    22 januari 2012 om 17:03

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  47. diffus zegt

    22 januari 2012 om 17:04

    Ik doe het zelf ook wel eens, ik laat dan wel met opzet de motor draaien. Kan in principe weinig kwaad, wel niet vol over je elektronica gaan… Bij een Alfa zou ik dit afraden

    Login om te reageren
  48. pinokotsbeer zegt

    22 januari 2012 om 17:18

    OMGF WTF BBQ!!!!! dat dit bericht niet op Nu.nl is verschenen is mij een raadsel. ohw wacht, het is het zoveelste suffe itempje. Dingen posten om het posten ipv iets waardigs…. is dit de nieuwe trend?…

    Login om te reageren
  49. janklaassen zegt

    22 januari 2012 om 17:56

    Op de afbeelding, dat is geen CLS?

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      22 januari 2012 om 20:14

      @philipzuidijk: Een CLS met 2 deuren?
      Ik zou eens naat het schermpje van je I/pod/pad/pit/pet/… laten zien ;)
      Ik persoonlijk gok een E-coupe (clk). Maar vermoord mij niet als het een C-coupe is.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        23 januari 2012 om 08:00

        @vale46: Deze werd nog gewoon CLK genoemd, E-coupe enz is pas later gekomen.

        Login om te reageren
  50. resulutionNL zegt

    22 januari 2012 om 19:08

    Heb ik ook gedaan, vond de Touran niet zo leuk, luchtsensor defect… Dat was een wasbeurd van €280.- Doe ik NOOIT meer dus.

    Login om te reageren
  51. Robert zegt

    22 januari 2012 om 19:09

    Bij de wasboxen bij ons om de hoek zit er zelfs de optie “motorreinigen” tussen de verschillende keuzes van de hogedrukspuit. Zelfs mijn 28 jaar ouwe Audi krijgt daar af en toe een wasbeurt mee onder de kap. De zekeringkast zit hoog en droog in de hoek en is zo eenvoudig te omzeilen.

    Login om te reageren
  52. sportquattro zegt

    22 januari 2012 om 19:21

    dit doen wij ook regelmatig bij auto’s voor de verkoop die onder de olie zitten, of nog erger als de vorige eigenaar het motorcompartiment heeft vol gesmeerd met vet en andere rommel om de plastic kappen mooi zwart te maken in de hoop er meer voor te kunnen krijgen als hij hem inruilt.

    Login om te reageren
  53. Bubba zegt

    22 januari 2012 om 19:38

    Bij de jongere auto’s is dit meestal geen probleem meer. Bij de oudere is het irritant met de ontsteking. Maar dat is op te lossen door met de luchtdrukpistool de boel droog te blazen.

    Login om te reageren
  54. fortuna zegt

    22 januari 2012 om 21:21

    Die man spuit gewoon even de koelribben van zijn ECU schoon, niks fout mee. Rij maar eens door een dikke plas, komt er veel meer water onder druk je motorruimte in.

    Login om te reageren
  55. TekNak zegt

    22 januari 2012 om 23:31

    Gewoon niet je dynamo natspuiten

    Login om te reageren
  56. mercs zegt

    22 januari 2012 om 23:32

    Heerlijk die spottende toon van AutoBlog ten aanzien van degene die niet op een niet zo’n poeslieve manier reageren.

    Login om te reageren
  57. driftkicker zegt

    23 januari 2012 om 07:44

    Da’s echt geen probleem als je de hogedrukspuit niet te dicht bij houdt. In de garage spuiten ze de motor soms ook schoon. Je moet eens zien hoe vuil die na een winter is. En in sommige carwashes heb je de optie motorcompartiment reinigen.

    Login om te reageren
  58. blo3to3t zegt

    23 januari 2012 om 08:02

    tsjonge zeg.. had de auteur van dit artikel niets te doen..

    kom achter je veel te dure apple-op-afbetaling vandaan en ga stukjes schrijven die wél interesant zijn.

    Login om te reageren
  59. Lotus-Omega zegt

    23 januari 2012 om 09:04

    de afstand die gebruikt word is wel erg klein, en ik zou het niet bij de wekelijkse was beurt doen. maar 1 keer per jaar bij de grote was/poets beurt lijkt me geen probleem…

    Login om te reageren
  60. Lotus-Omega zegt

    23 januari 2012 om 09:04

    ps: een professioneel poets bedrijf reinigt auto’s ook vaak zo onder de motorkap.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North