• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Byebye zwaaizwaai Veyron: 550 km/u is de nieuwe standaard

Auteur: evo, gepost 29 februari 2008 om 19:31 – 79 Reacties

Dit apparaat kan dus 550 km/u...

Het is nog geen 1 april, dus je mag ervan uit gaan dat dit serieus nieuws van onze Belgische vrienden is. Een Zwitsers, niet nader te benoemen bedrijf claimt het snelste, niet nader te benoemen projectiel productievoertuig ter wereld te hebben ontwikkeld. Het kan volgens de scheppers een topsnelheid halen van maar liefst 550 km/u! Altijd handig als je nog de boot moet halen.

Een Bugatti Veyron doorbreekt de 400-barrière na 55 seconden. Dit monster tikt echter na een halve minuut al de 480 km/u aan. De PK-gewichtsverhouding is hetzelfde als die van een F1-bolide. Dat deze raket echter een hogere top heeft, komt doordat dit voertuig niet bezaaid is met spoilers voor de nodige downforce. Om lekker met de hype mee te kunnen doen, wordt dit pojectiel in de toekomst wellicht ook met een elekromotor uitgerust.

Prijskaartje van dit apparaat is maar liefst €2 mln en bestellen kun je vanaf nu. Eerste vraag: bij wie kun je ‘em eigenlijk bestellen? Tweede vraag: wie durft er 550 km/u te rijden?

Update: Het blijkt om de Acabion GTBO te gaan, een ‘auto’ die we notabene als eens behandeld blijken te hebben. Het blijft echter een behoorlijk revolutionair concept. Trefwoorden: 750 pk turbo-motor en meer km’s per liter dan een compact dieselautootje… Klik hier voor de Acabion-site.

Dit apparaat kan dus 550 km/u...

Met dank aan Dries en Wouter voor de tip!

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Nieuwe Autoblog presentator!
  • Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
    Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

record, Supercars

Vorig bericht: « Teaser nummertje 2: voorkant Kia Soul Burner
Volgend bericht: Teaser op z’n Lotus »

Lees Interacties

Reacties

  1. DAT zegt

    29 februari 2008 om 19:34

    “Een Zwitsers, niet nader te benoemen bedrijf”

    Peraves ?

    Login om te reageren
  2. Vapid zegt

    29 februari 2008 om 19:35

    Rare vorm, maar wel leuk (denk)

    Waar kan je hem bestellen : Een Zwitsers, niet nader te benoemen bedrijf :D
    Wie durft er 550 te rijden : Richard Hammond

    Login om te reageren
  3. Rik zegt

    29 februari 2008 om 19:35

    550 is wel rap maar denk dat je met een veiliger gevoel in de veyron zit dan in dit gevalletje

    Login om te reageren
  4. levi zegt

    29 februari 2008 om 19:35

    haha lijkt wel buitenaards :P

    Login om te reageren
  5. Jerro zegt

    29 februari 2008 om 19:38

    Dat word heel erg spannend, 550 km/h en het lijkt me een op een motor gebaseerd voertuig. Met zijwieltjes, welteverstaan

    Login om te reageren
  6. sjaak zegt

    29 februari 2008 om 19:38

    Hoort dit wel op autoblog? dat is geen auto maar een motor met zijwieltjes.

    Login om te reageren
  7. papa zegt

    29 februari 2008 om 19:39

    ik zie hem al voor me bij de RDW om een kenteken aan te vragen…

    Login om te reageren
  8. Dennis zegt

    29 februari 2008 om 19:40

    vanavond naar Noxx iemand?

    Login om te reageren
  9. DAT zegt

    29 februari 2008 om 19:40

    Dat wieltje deed me aan de Monotracer van Peraves denken. Maar die hebben een top van 240km/u.

    Login om te reageren
  10. Mardec zegt

    29 februari 2008 om 19:46

    Zijn die kinderwieletjes optioneel? :p

    Login om te reageren
  11. autoblogger zegt

    29 februari 2008 om 19:47

    @DAT: De Monotracer is ook Zwitsers, misschien is het versie 2.0?
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/02/monotracer-de-audi-r8-als-motor

    Login om te reageren
  12. bram zegt

    29 februari 2008 om 19:49

    Die wieltjes zouden mij niet genoeg vertrouwen geven om 200 te rijden, laat staat 550!

    Login om te reageren
  13. boostah zegt

    29 februari 2008 om 19:49

    de vorm is zeer logisch

    vorm met minste luchtweerstand = waterdruppel, dus …

    Login om te reageren
  14. RenJie zegt

    29 februari 2008 om 19:50

    @Mardec

    Optioneel denk ik niet, gewoon standaard.. levensgevaarlijk zonder die wieltjes ofniet :P

    Login om te reageren
  15. GeoBem007 zegt

    29 februari 2008 om 19:51

    @DAT: net een platgenepen Audi R8…

    En geef mij maar een Veyron. Kan mijn vriendin tenminste mee ;-)

    Login om te reageren
  16. GeoBem007 zegt

    29 februari 2008 om 19:52

    EDIT: sorry, ik was net te vroeg met reageren.. Had daarna pas het artikel over Peraves gelezen.

    Autoblogger: Peraves = autotracer

    Login om te reageren
  17. SLR McLaren zegt

    29 februari 2008 om 19:53

    Volgens mij zoeft dat ding bij de 300 km/h de lucht in, and she’s airborne !!:lol:

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    29 februari 2008 om 19:53

    in Salt Lake City doet elk barnbouwsel minimaal 600 km/u ..
    dus niet echt spannend dit ..

    Login om te reageren
  19. Whoohoow zegt

    29 februari 2008 om 19:53

    ja hoor, en 550 zeker met die zijwieltjes erbij ahahaahha, die knappen bij 30 km-u al af

    Login om te reageren
  20. sus zegt

    29 februari 2008 om 19:55

    Nog een derde vraag: Waar in godsnaam kan je 550 km/u rijden!?

    Login om te reageren
  21. JeanJacque zegt

    29 februari 2008 om 19:56

    Zeg wat betreft die foto van DAT.

    R8 anyone?

    Login om te reageren
  22. victor zegt

    29 februari 2008 om 20:03

    @ JeanJacque idd die foto van DAT lijkt veel op de audi R8

    Login om te reageren
  23. victor zegt

    29 februari 2008 om 20:04

    @ sus, een rechtstuk waar je 2 minuten lang 550 kan rijden dan kun je zowiezo de top bereiken;)

    Login om te reageren
  24. DAT zegt

    29 februari 2008 om 20:05

    @JeanJacque
    Deze Monotracer is geintroduceerd maart 2007. Dus het lijkt dat de R8 en deze tegelijkertijd zijn ontwikkeld.

    http://carscoop.blogspot.com/2007/03/peraves-monotracer-production-version.html

    Login om te reageren
  25. Rick dos zegt

    29 februari 2008 om 20:06

    Na een halve minuut op de 480km/u. Dat is gewoon niet voor te stellen.

    €2 miljoen voor een motor. Dat is gewoon niet voor te stellen.

    Login om te reageren
  26. SimonMc zegt

    29 februari 2008 om 20:07

    Ik wou het eergisteren al als tip doorsturen, maar wegens te weinig details heb ik het maar gelaten.

    Login om te reageren
  27. Mardec zegt

    29 februari 2008 om 20:16

    @ RenJie

    Liever levensgevaarlijk dan gezien worden met kinderwieltjes ;D

    Login om te reageren
  28. koen zegt

    29 februari 2008 om 20:17

    Raar, die geheimzinnigheid. Da’s de Acabion GTBO.

    http://hellforleathermagazine.com/2008/01/acabion-announces-new-gtbo-wil.html

    Website: http://acabion.com/

    Login om te reageren
  29. Benjamin1 zegt

    29 februari 2008 om 20:27

    woehoe Hayabusa engine:D:D

    Login om te reageren
  30. japp zegt

    29 februari 2008 om 20:35

    gewoon een zweefvliegtuigje.. naja.. leuk bedacht zalle we maar zeggen..

    maar die kleur MOET echt anders..

    kan niemand die makers trend advies geven..

    paars is ZO passé mat of wit ;) (en zwart is ook ALTIJD goed :D)

    gr. :D

    Login om te reageren
  31. DAT zegt

    29 februari 2008 om 20:36

    @koen
    Goed speurwerk. Ik zat zelf aan Peraves te denken.

    Login om te reageren
  32. Michel zegt

    29 februari 2008 om 20:38

    Wat een ding zeg… lelijk en met kinderwieltjes..

    Doe mij dan toch maar een veyron, lijkt me ook een stuk veiliger :P

    Login om te reageren
  33. Mardec zegt

    29 februari 2008 om 20:45

    En goedkoper, en vier wielen, en stoerder, en ….

    Login om te reageren
  34. dekster zegt

    29 februari 2008 om 20:46

    Wie wil er nu 2miljoen geven voor iets dat op een veredelde zweefvlieger lijkt?

    Login om te reageren
  35. Savipe zegt

    29 februari 2008 om 20:58

    2 miljoen voor zo’n speeltje:s
    dan liever 2 luxueze veyrons

    Login om te reageren
  36. gilein brouwer zegt

    29 februari 2008 om 20:58

    leuk voor als je de klpd tegenkomt als je een blokje om bent. “”meneer wilt u nog een verklaring afleggen waarom u 550 kmph uur reed”” hahahahhaah

    Login om te reageren
  37. Type-R zegt

    29 februari 2008 om 21:06

    Kun je moelijk een wagen noemen..

    Login om te reageren
  38. Rick zegt

    29 februari 2008 om 21:56

    Doe mij toch maar een Veyron, meer metaal voor je geld.

    Login om te reageren
  39. Moessiej zegt

    29 februari 2008 om 22:01

    Ik weet wel wie ‘m gaat testen bij Top Gear..:P

    Login om te reageren
  40. HaS zegt

    29 februari 2008 om 22:39

    wat moet dit voorstellen ? een overdekte motor met naast het hebben van 2 wielen ook nog s 2 mini vliegtuig achtige wielen ?

    wel leuk dat ie de 550 km/h kan halen alleen dit kun je haast geen auto noemen als je begrijpt wat ik bedoel

    Login om te reageren
  41. G. de Groot zegt

    29 februari 2008 om 22:47

    Ik kan me niet voorstellen dat je een frontale botsing kan navertellen als je eenmaal op de 550 zit

    Login om te reageren
  42. w0o0dy zegt

    29 februari 2008 om 22:52

    @G. de Groot, iedere frontale aanrijding van 100 of 150km/u bij impact zul je waarschijnlijk niet na vertellen dus dan maken die overige 400km/u ook niets meer uit. ;)

    Login om te reageren
  43. Floris zegt

    29 februari 2008 om 22:54

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/03/05/acabion_gtbo_concept_in_22sec_

    Vanwaar die geheimzinnigheid? Ding is hier al eerder voorbij gekomen.

    Lekker trouwens, 550 km/h met zo’n voorwieltje. Nieuwe manier om jezelf van kant te maken?

    Login om te reageren
  44. autoblogger zegt

    29 februari 2008 om 23:00

    @Koen en Floris: thanks, dat is em inderdaad! Ik meende het al te herkennen ;)

    Heb een update bij het bericht gezet, altijd weer die oude media….

    Login om te reageren
  45. jozias zegt

    29 februari 2008 om 23:15

    maar op die highways zoals de ontwerpers ze voorstelelen lijkt met dit, compleet computer beheerst, nog best te doen… en dat in een suzuki!

    Login om te reageren
  46. dekster zegt

    29 februari 2008 om 23:20

    @w0o0dy en G. de Groot
    Misschien is een impact bij 400of 550kmh zodanig snel dat je door je tegenligger gaat en het toch nog kan navertellen? ;)

    Login om te reageren
  47. bullago zegt

    29 februari 2008 om 23:39

    (L) love hat *car* suprr

    Login om te reageren
  48. Pelder zegt

    29 februari 2008 om 23:57

    Als ze nog iemand nodig hebben om dat ding te testen bellen ze me maar. Lijkt me wel kicken.

    Login om te reageren
  49. DJD zegt

    29 februari 2008 om 23:58

    wat als die lullige zijwieltjes er nou afvliegen bij 550? ingebouwde vleugels zijn dan ook een must. ook om tegenliggers snel te ontwijken…

    Login om te reageren
  50. Jimmie zegt

    1 maart 2008 om 00:01

    @DJD, motoren rijden ook zonder zijwieltjes en dat gaat ook nog goed op hoge snelheid ;)

    Login om te reageren
  51. 2SLOW4ME zegt

    1 maart 2008 om 00:11

    áls ik levensmoe ben koop ik er zo één xD!

    maar tot die tijd doe ik het wel op de motor…

    Login om te reageren
  52. bmw325i zegt

    1 maart 2008 om 00:52

    ik hoop maar dat ze eraan hebben gedacht dat je er ook bochten mee moet kunnen nemen

    Login om te reageren
  53. caprimad zegt

    1 maart 2008 om 01:43

    Dit ding is een tijd geleden al eens op tv geweest. Fifthgear of een programma op National Geographic waarin ze ’s werelds meest extreme/mooiste/snelste/duurste/absurdste motorfietsen lieten zien. De Y2K (met helicopter turbinemoter) was daar ook in te zien. De zijwieltjes klappen bij lage snelheid al in en vervolgens rij je dus verder alls moterfiets. Ze zitten er alleen op omdat je bij een stoplicht je voet niet aan de grond kan zetten. In die uitzending hadden ze het trouwens over een prijs vanaf een half miljoen volgens mij

    Login om te reageren
  54. Sjorsx87 zegt

    1 maart 2008 om 08:21

    Dat blok lijkt idd op dat van een Suzuki Hayabusa GSX-1300 R!
    Standaard had het oude model een topsnelheid van 320KM/H en een vermogen van 175PK. Maar door de nieuwe internationale regelgeving moeten alle motoren tegwoordig begrensd worden op 299KM/H.

    Met een turbo gemonteerd op het blok(waar overigens behalve om hem passen te maken er geen aanpassingen voor hoeven te worden gedaan omdat dit blok zo is doorontwikkeld dat het dat aan kan) heeft deze 500/550PK(zoals oa. ook de Ghostrider hayabusa) en een top van ongeveer 370KM/H.

    Maar wat ze met dit blok hebben gedaan dan? (2 turbo’s?)

    Login om te reageren
  55. Frasker (Maserati MC12) zegt

    1 maart 2008 om 09:45

    En dit is een auto? ik vind het schandalig gewoon als dit het record (dat tevens al op naam van de Ulitma Aero staat-411km/u) wordt verborken door dit. Dit is gewoon geen auto meer en ik hoop dat niemand dit “record” serieus zal nemen.

    Login om te reageren
  56. Frasker (Maserati MC12) zegt

    1 maart 2008 om 09:46

    @ Mijzelf
    Ik bedoel te zeggen dat dit eerder een motor met zijwielen is.

    Login om te reageren
  57. Roderik zegt

    1 maart 2008 om 09:51

    Even voor alle volledigheid, het is de Acabion GTBO 70

    Login om te reageren
  58. Incognito zegt

    1 maart 2008 om 10:17

    Heeft hij ISOFIX zitjes? Anders laat ik hem staan, sorry.

    Login om te reageren
  59. IlCuoreSportivo zegt

    1 maart 2008 om 10:26

    Dat zou wat zijn op de autobahn :)
    Ze zouden uitklapbare vleugels moeten monteren, dan kan je iedereen veilig overtaken. Misschien ook zonder vleugels, 550 per uur in iets wat meer een paar 100 kg weegt, en dan nog zonder downforce???

    Login om te reageren
  60. SLR McLaren zegt

    1 maart 2008 om 10:37

    @ IlCuoreSportivo
    precies!! volgens mij zoef je de lucht in als je de 300 km/h aantikt :lol:

    Login om te reageren
  61. rgseidl zegt

    2 maart 2008 om 05:01

    Afgezien van het feit dat je voor dermate hoge snelheden een zeer speciaal circuit en zeer speciale banden moet hebben is er nog een probleem: tweewielers vertonen bij hoge snelheden dynamische instabiliteit (shimmy).

    http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_dynamics

    Login om te reageren
  62. henk zegt

    4 maart 2008 om 07:20

    dit bakkie is ongeveer de snelste ter wereld
    echt iets voor de duitse snelweg:P:D

    Login om te reageren
  63. sjoerd zegt

    4 maart 2008 om 09:33

    NICE WORK!!!! 480 km/u al in 30 sec!!! vindt ik knap

    Login om te reageren
  64. Jan zegt

    4 maart 2008 om 16:42

    Het zijwieltje of twee zijwieltjes gaan omhoog bij hogere snelheid en het is een tweezitter voor de mensen die maar blijven zeuren:P

    Het duurt alleen wel drie jaar voordat je hem hebt, zo lang duurt de productie
    Daarom ook dat hoge geldbedrag

    Login om te reageren
  65. youri zegt

    4 maart 2008 om 17:04

    dit lijkt me een misvormde batmobile van batman:P wel leuk voor de 10 jarigen, bij papa in de batmobile:P

    Login om te reageren
  66. Delamigo zegt

    4 maart 2008 om 17:25

    Ik vraag me af of de wieltjes de wrijfing kunnen houden want na 15 minuten zijn de banden van de Veyron al op!! Dus eigenlijk moet je het gewoon kunnen zien en een 3 wieler dat staat niet zo goed

    Login om te reageren
  67. kaan bulduk zegt

    4 maart 2008 om 18:20

    heey ik ben gay en mijn vader is het ook hahaha en zo een motor willen wij ook wat het mag zijn maar alle mensen die hier comentaar hebben geschreven zijn kanker gaaysss

    Login om te reageren
  68. RA999 zegt

    4 maart 2008 om 18:32

    Editor? Halooo èèèèèditor?

    Login om te reageren
  69. binkie zegt

    4 maart 2008 om 18:44

    he, een kastnichtje op autoblog :)

    Login om te reageren
  70. Lesley zegt

    4 maart 2008 om 18:52

    De Veyron is al niet meer de snelste productie auto .. das de SSC Aero (ultimate) geworden .. vanaf oktober vorig jaar .. mja et lijkt idd net een samengeknepen Audi R8 ..

    Login om te reageren
  71. Rutger zegt

    4 maart 2008 om 18:55

    Ik voel me veiliger in een fiat panda, pfffffffff

    Als ik dat geld al zou hebben zou ik de turbodruk van de Veyron op gaan voeren…
    Als ik in dit ding zou durven stappen EN dat geld had, dan kocht ik wel een Suzuki Swift uitgerust met 2×2 gekoppelde geblazen Busa motoren die 600pk per stuk leveren…

    Ofwel, zou hem nooit kopen:p

    Login om te reageren
  72. Aap zegt

    4 maart 2008 om 19:20

    WHat the hell 550 km/u ZWAAR hard zou k goed kunne geruike op vakantie ^^
    Maarja lijkt me wel een beetje duur:P

    Login om te reageren
  73. kevin zegt

    4 maart 2008 om 19:27

    lauw lijk me lauwwwww ik wil ook best wel zo iets hebben kan ik lekker bij de meisjes stoer doen lkkr hard rijden :P

    Login om te reageren
  74. tjeerd2 zegt

    4 maart 2008 om 19:33

    die zij wieltjes zijn voor de stabiliteit die trekken bij die 30 ofzo weer in
    maar ga levens gevaarlijk zo ding lijk net een kogel ;)

    Login om te reageren
  75. bugatti zegt

    4 maart 2008 om 19:59

    volgens mij haalt die gekke ding nog niet eens 240 als 550 km haalt dan vliegt zo de lucht in dat ding is te ligt voor 550 km te halen. als je een ongeluk meemaakt dan kun je alvast de lijk wagen bellen.

    Login om te reageren
  76. M46 zegt

    4 maart 2008 om 21:43

    Het zal wel niet zo zijn, maar die bestuurder lijkt wel zo’n oliesjeik met die rare witte lap(?) om z’n hoofd. En wat moet dat uitsteekseltje boven het achterwiel voorstellen? De uitlaat? Lijkt in ieder geval net een tweetaktpijpje.

    Login om te reageren
  77. Doc R zegt

    4 maart 2008 om 21:51

    @bugatti: dat ‘ding’ zal vast wel de 550km/u halen, anders word dat ook niet vermeld.
    En opstijgen lijkt mij al helemaal stug, gezien dat ‘ding’ dan moet kunnen beschikken over liftforce of airforce wat vooral te zien is bij vliegtuigen. De enige die er een ongeluk mee zou kunnen maken is waarschijnlijk de Hamster

    Login om te reageren
  78. sven zegt

    9 april 2008 om 23:29

    In de jaren 90 zag ik reeds dit ding in aktie, essen motorshow.
    Kon je met meerijden door stad enz..
    De topsnelheid doet brengt niet bij tot het plezier.
    Heb reeds meerdere keren 260 280 en meer dan 300 gereden op de openbare weg.
    Dit zowel met auto of moto.
    Eens je over de 260 bent merk je weinig verschil.
    Alleen heb je heel veel verborgen gevaren.
    Wat minder grip een hobbel een ruk je wind is genoeg…
    Maar wat als je rechts een auto ziet rijden paar km verder???
    Snel remmen ja, want als er nog een voor rijdt zie je die niet, en als de een de ander inhaalt… ooit mee gemaakt aan 280.
    Plezier beleef je in acceleratie en bochten snelheden.
    Probeer een Caterham super 7 met 2,4 motor, deze heeft gewicht pk van 1/1.
    Zelfde motor vind je ook in een nieuwe Atom, is gemaakt door RS.
    Tip rij eerst eens met een van deze auto’s in een normale versie.
    Op veel circuit gereden en nog nooit gehad dat een snelheids motor voor bleef, zeker niet in remmen en bochten.
    Ohja zo een ecomobiel remt heel slecht volgens zijn prestaties.

    Login om te reageren
  79. sven zegt

    9 april 2008 om 23:30

    Zie eens de website van top ger, of zoek via google. atom

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North