• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cheetah Continuation Coupe

Auteur: autoblogger, gepost 12 mei 2008 om 20:45 – 40 Reacties

2008 Cheetah


De “Cheetah” was een sportwagen die in de zestiger jaren gemaakt is door Chevrolet, in samenwerking met performance tuner Bill Thomas. De auto moest een concurrent worden voor Carroll Shelby’s Cobra. Er zijn een aantal race-versies gemaakt die zeer succesvol waren, maar helaas is de Cheetah nooit op de markt gekomen.

Chevrolet stopte vroegtijdig de productie en er schijnen slechts 23 auto’s te zijn gemaakt (is wat onduidelijk). Maar in 2006 kwam er een nieuwe Cheetah, de Cheetah Continuation Coupe (CCC). Een aantal enthousiaste volgelingen waren verantwoordelijk voor deze herboren racer en het deed men terugdenken aan een fantastisch seizoen in 1964 (de Cheetah won 11 keer).

Cheetah Coupe

De Cheetah Continuation Collectible wordt op dit moment in gelimiteerde oplage gemaakt. De auto heeft de beschikking over een 5,7 liter V8 en weegt slechts 700 kilo. Meer info op 65cheetahccc.com (via motorpasion).

Met dank aan Klassiekerrally voor de tip!

2008 Cheetah
2008 Cheetah
2008 Cheetah
2008 Cheetah

Ook interessant!

  • Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
    Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
  • Skoda Enyaq Coupé: een lekkere dikke sjaak
    Skoda Enyaq Coupé: een lekkere dikke sjaak
  • Brabus 800 Rocket Coupé is niet de coupé die je hoopt
  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bespaar je nooit op banden!
  • Bekend van Top Gear: koop de Ferrari van Clarkson!
  • Als je Tesla boycot, moet je deze auto zéker boycotten
  • Elektrische AMG krijgt nep V8-geluid (en zo klinkt dat)
FacebookTweetPinLinkedIn

cheetah, Coupe, Klassiekers, Racing

Vorig bericht: « Renault, Nissan en Bajaj komen met Nano-concurrent
Volgend bericht: Video: 1000 pk Viper Venom spint met 250 km/u »

Lees Interacties

Reacties

  1. FlorisFerrari zegt

    12 mei 2008 om 20:46

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. Volvo_440_turbo zegt

    12 mei 2008 om 20:47

    -edit: jij ook-

    Login om te reageren
  3. dekster zegt

    12 mei 2008 om 20:50

    Die uitlaat is altijd ff schrikken als je uitstapt. :P

    Login om te reageren
  4. Jordey zegt

    12 mei 2008 om 20:52

    Zozo! die’s wel vet!
    Lijkt een beetje op die belgische sportwagen… Naam kwijt

    Login om te reageren
  5. Esprit_de_Flandre zegt

    12 mei 2008 om 20:54

    Bwoah. Niet mis, maar die voorste wielkast in de eerste foto is precies totaal niet afgewerkt. En ze zouden beter een moderne versie ervan op poten zetten. Meer spectakel.

    Login om te reageren
  6. cheetacars zegt

    12 mei 2008 om 20:55

    @ autoblog er is ook een roadster: http://seriouswheels.com/cars/2008/top-2008-Cheetah-Roadster.htm
    Meer foto’s in wallpaper formaat: http://seriouswheels.com/cars/2008/top-2008-Cheetah-Coupe.htm
    BTW mijn naam heeft niets met deze Cheetah te maken:)

    Login om te reageren
  7. Willem zegt

    12 mei 2008 om 20:55

    met wat mooiere velgen enzo zou ik hem direct kopen. wat is de kostprijs?

    Login om te reageren
  8. RenJie zegt

    12 mei 2008 om 20:56

    het heeft iets moois icm de dikke banden.. net als de Corvette Stingray.. echt heel wreed.

    Login om te reageren
  9. Klassiekerrally zegt

    12 mei 2008 om 21:00

    Kleine correctie: Chevrolet heeft de auto niet gebouwd. Ze liepen wel rond met plannen voor de bouw van een ‘Cobra-killer’, en die werden door Bill Thomas verwezenlijkt. In 1965 brandde de fabriek af. Dat, het feit dat Chevrolet toch niet zo coöperatief was en de reputatie van de auto (moeilijk te temmen) deden de Cheetah destijds de das om.

    Login om te reageren
  10. Jan Groothuijse zegt

    12 mei 2008 om 21:02

    Wat een geniale deuren heeft deze auto, de achteruit zou een betere mogelijkheid tot ingang bieden.

    Login om te reageren
  11. FlorisFerrari zegt

    12 mei 2008 om 21:03

    Nou sorry hoor.. stoer ding vooral die achterbanden :D (nu goed?)

    Login om te reageren
  12. bozewolf zegt

    12 mei 2008 om 21:08

    Agressief ogend karretje. Zal ook wel bloedje snel zijn met zo’n laag gewicht.

    Maar toch krijg je er een beetje een Dinky Toy gevoel bij.

    Login om te reageren
  13. schavaan zegt

    12 mei 2008 om 21:09

    Zelfs met geopende deuren ben je verplicht om op een dukes-of-hazard-achtige manier in te stappen. Cool.

    Login om te reageren
  14. Apache zegt

    12 mei 2008 om 21:11

    Waar de Gillet Vertigo haar inspiratie vandaan haalt dus in design:

    Maar Beide auto’s hebben dus blijkbaar racen als duidelijke prioriteit nr. 1 gesteld.

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    12 mei 2008 om 21:14

    Men neme een huge motor onder een huge motorkap en daar plaatsen we een heel klein cabinetje achter. Nope, ik vind de proporties niet kloppen. :cry:

    Login om te reageren
  16. Armada zegt

    12 mei 2008 om 21:15

    Zo’n motor gecombineerd met dat gewicht?
    Valt een beetje onder de groep tof maar dodelijk.

    Login om te reageren
  17. Dink zegt

    12 mei 2008 om 21:17

    Kijk hier voor nog wat plaatjes:

    http://www.pistonheads.com/xforums/topic.asp?h=0&f=23&t=300539

    De link van destijds – ben ik ook es snel! – is dus ge-update.

    Login om te reageren
  18. M Freak zegt

    12 mei 2008 om 21:19

    Hij heeft een laag gewicht, als je al weet dat een 5,7 liter V8 aan de zware kant is!

    Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    12 mei 2008 om 21:26

    het was in 64 ook al een raar cartoonesk disproportioneel geval ..
    er is vaak geprobeert een cobra-status aan dat ding te geven maar nooit echt gelukt ..
    “eye of the beholder” is er veel op veranderd in de jaren ..

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    12 mei 2008 om 21:27

    NIET veel op veranderd in de jaren ..

    Login om te reageren
  21. Klassiekerrally zegt

    12 mei 2008 om 21:40

    Vormgeving had niet de hoogste prioriteit. Performance wel. Voorbeeld?
    Om de motor zo ver mogelijk naar achteren te kunnen plaatsen is de versnellingsbak ZONDER kardanas direct aan het differentieel gekoppeld.
    Overigens werden de originele exemplaren tot stilstand gebracht met trommelremmen. Die konden overigens hun werk met gemak aan. De auto woog immers nog niet de helft van de auto waarvan de remmen afkomstig waren.

    Op de nieuwe versie zijn rondom geventileerde schijven geplaatst.

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    12 mei 2008 om 21:41

    Mmm… beetje veel ‘overigens’ ;)

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    12 mei 2008 om 22:24

    Deze auto kan zo meedoen in de cartoon “Wacky Races”.

    Iemand enig idee waar ik het over heb? Nee?

    Login om te reageren
  24. Klassiekerrally zegt

    12 mei 2008 om 22:27

    @ Rick dos: hey, natuurlijk! Wat denk jij dan!

    Op Goodwood :)

    Login om te reageren
  25. schavaan zegt

    12 mei 2008 om 22:29

    Wacky Races, heerlijk. (van vroegáh)

    http://nl.youtube.com/watch?v=d2nwA1G-Vhw

    Login om te reageren
  26. Rick dos zegt

    12 mei 2008 om 22:38

    @Klassiekerrally en schavaan

    Haha! Hé, kenners! :)

    LOL! @ Klassiekerrally Fantastisch dat die man die wagen heeft nagebouwd.

    Maar Mutley is natuurlijk de ster van die serie. :D

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    12 mei 2008 om 22:43

    Hoe wilden ze hier nou een Cobra-killer van maken? Die was allereerst gespierd en goed om te zien. Dan maken ze zo’n verkeerd ogend geval… :| Dan mag hij nog zo goed zijn, de status van de Cobra zou hij vast nooit gekregen hebben.

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    12 mei 2008 om 22:46

    @ schavaan; Hé! Dat heb ik zelfs nog gezien! Fantastisch.

    Login om te reageren
  29. thijs zegt

    12 mei 2008 om 23:29

    Ik vind het wel een heel erg dikke auto. Echt amerikaans design met dito banden.. Denk dat het wel tricky is om zoon auto te rijden.

    Login om te reageren
  30. Race_Kees zegt

    12 mei 2008 om 23:39

    @ Klassiekerrally: dan hebben we hier nog bewegende beelden:

    Ik keek het altijd op Cartoon Network

    Login om te reageren
  31. Race_Kees zegt

    12 mei 2008 om 23:42

    Hhm geen embeded video in comments? youtube venster laadt in elk geval niet in mijn vorige post. (huisregels? mag da nie?)

    Login om te reageren
  32. autoblogger zegt

    12 mei 2008 om 23:50

    @Race Kees: embedding werkt inderdaad niet, je kunt gewoon de link posten

    Login om te reageren
  33. joep zegt

    13 mei 2008 om 00:06

    @Race Kees (& co) Juist Wackey Races op Cartoon Network!! Jeugdsentiment!! (Die uitvinder was altijd mijn favoriet overigens)

    Login om te reageren
  34. Bas zegt

    13 mei 2008 om 04:37

    …”er schijnen slechts 23 auto’s te zijn gemaakt “…
    Ja…vind ik niet vreemd. Werden niet verkocht natuurlijk. Die deuren zijn te klein … geen Amerikaan die daar door komt :)
    Ik vind m trouwens wel mooi en ik ben ook nog s slank genoeg om door de deur te passen zonder aanduwen ;)

    Login om te reageren
  35. XytraS zegt

    13 mei 2008 om 10:46

    Héhé, dik ok dat ding, retro design, maar net iets bruter dan normaal :)

    Login om te reageren
  36. TBK zegt

    13 mei 2008 om 12:43

    Kijk, dit is’t dan weer wel :D
    Gruwelijke wagen, eentje van het soort dat je twee keer doet nadenken alvorens je instapt. Hoort thuis in het rijtje D8GT/Sagaris/Countach wat mij betreft. Sinister, gevaarlijk. Ie smeekt er ook gewoon om, bekijk die blik gewoon nog maar. Wat me wel stoort is dat ik tot op vandaag niets van deze wagen wist. Ik heb er een nieuwe favo bij, zoveel is zeker :)

    Login om te reageren
  37. TBK zegt

    13 mei 2008 om 12:59

    99500$… Da’s goedkoop… Nog ff doorsparen dan maar ;)

    Login om te reageren
  38. Dink zegt

    13 mei 2008 om 21:43

    Nog even een paar gave plaatjes dan:

    Gaaf!

    Login om te reageren
  39. Jandepandaman zegt

    14 mei 2008 om 09:19

    Inderdaad- Puur Wacky Races dit- Lijkt wel een beetje een straatwaardige dragracer- Dick Dastardley en zijn hond Muttley hebben er dus blijkbaar gehakt van gemaakt anders hadden we deze auto gewoon op de weg gezien. 8:

    Login om te reageren
  40. JD zegt

    14 mei 2008 om 09:36

    @Rick Dos

    Blij te zien dat iemand zijn klassiekers nog kent. Dat was echt gaaf. En je hebt gelijk Muttley was geweldig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North