• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Circuit tips van Tiff Needell

Auteur: Wouter, gepost 16 december 2006 om 20:01 – 26 Reacties

Audi S3


Strikt genomen heb je in het hedendage verkeer genoeg aan 45 pk, dus wat moet je als je er veel meer hebt. Fifth Gear laat zien wat de basics zijn voor circuit rijden en gebruiken daarvoor de gloednieuwe Audi S3.

(via 2dayblog)

Ook interessant!

  • Video: 70 jaar Tiff Needel - alle hoogtepunten
    Video: 70 jaar Tiff Needell - alle hoogtepunten
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Twee mafkezen in hot hatches racen door het verkeer. Dat is vragen om problemen.
    Video: Golf en Audi S3 racen door het verkeer als gekken

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, s3, Video

Vorig bericht: « Luxe chauffeurs limousines vergeleken
Volgend bericht: Shocking: slechts 1 procent brandstof wordt efficiënt gebruikt… »

Lees Interacties

Reacties

  1. Safrane BiTurbo zegt

    16 december 2006 om 20:10

    Sweet.

    Login om te reageren
  2. Rossi zegt

    16 december 2006 om 20:12

    super!

    Login om te reageren
  3. jasper zegt

    16 december 2006 om 20:13

    vet

    Login om te reageren
  4. Autofreak zegt

    16 december 2006 om 20:20

    nou zal ik dan maar AIGHT zeggen :LOL:

    Login om te reageren
  5. armada zegt

    16 december 2006 om 20:36

    educatief

    Login om te reageren
  6. June zegt

    16 december 2006 om 20:37

    cool!

    Login om te reageren
  7. Benny1 zegt

    16 december 2006 om 20:59

    Nu de trackdays nog..

    Login om te reageren
  8. Skyline.. zegt

    16 december 2006 om 21:12

    Dodelijk,, (I Like That Guy Tiff,,)

    Login om te reageren
  9. JANUS zegt

    16 december 2006 om 21:18

    Leuk. Heel leuk.
    Ik zou het graag een keer doen zo’n trackday.
    Flits. Ik wacht nog steeds op je uitnodiging !!

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    16 december 2006 om 21:45

    Bahumbug!

    Verdorrie die Tiff is al mijn lessen al weer vergeten! Ziet er toch niet uit hoe hij over het circuit gaat! Ik denk dat ik hem binnenkort maar weer ga oproepen om hem weer bij te spijkeren!

    Login om te reageren
  11. Fej zegt

    16 december 2006 om 22:00

    het ging inderdaad niet zo vlotjes als normaal gezien bij tiff, maar het zal eerder aan de auto liggen denk ik. Die is niet echt geschikt om te driften.

    Login om te reageren
  12. luwek zegt

    16 december 2006 om 22:10

    @rick dos, Tiff deed gewoon voor hoe het niet moet en legt alles uit in taal die iedereen begrijpt…als ie zou rijden zoals altijd dan is het een stuk minder begrijpelijk wat ie er bij vertelt denk ik

    Login om te reageren
  13. Mpower zegt

    16 december 2006 om 22:30

    Ik dacht dat je na het ”trappen” vooral de turbogeladen motor juist niet meteen moest uitzetten bij het ”coolen”… even stationair laten lopen, toch?

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    16 december 2006 om 22:56

    @luwek

    Ooooh dus hij is mijn wijze lessen helemaal niet vergeten! ;)

    Login om te reageren
  15. Stef zegt

    17 december 2006 om 01:47

    @Mpower,
    die minuut die nodig is om de pits in te rijden zou moeten voldoen.
    daarbij hebben die soort klasse auto’s vaak zelf een ingebouwde turbo-timer die de turbo nog even laten afkoelen, of je de motor uitzet of niet.

    Login om te reageren
  16. Mpower zegt

    17 december 2006 om 09:37

    @stef
    volgens mij had de vorige S3 dat niet, klopt dat?

    Login om te reageren
  17. robert zegt

    17 december 2006 om 09:45

    Leuk om te zien! Dit is wel een stuk beter dan het milieu-item bij ‘gek op wielen’.

    Login om te reageren
  18. Tombnolz zegt

    17 december 2006 om 10:53

    Leen mij die S3 en ik bewijs dat ik een goeie leerling ben!

    Login om te reageren
  19. pieter autofreak zegt

    17 december 2006 om 11:27

    @ Rick Dos hij zal het nooit leren he…gebruik toch een rs4 ! zoals Rick Dos want hij is perfect :p

    Login om te reageren
  20. SimonMc zegt

    17 december 2006 om 12:35

    @Fej: niet zo vlotjes?Heb je ooit al eens proberen driften met een vierwiel aangedreven auto?Dat gaat gewoon niet…

    En daarbij, hij was gewoon aan het demonstreren hoe het wel en niet moet.

    Over de turbo, volgens mij zit er-zoals reeds gezegd-in de moderne wagens een timer ingebouwd, zodat de turbo nog even nadraait nadat je reeds bent gestopt.

    Login om te reageren
  21. SimonMc zegt

    17 december 2006 om 12:36

    Ahja, geweldig filmpje trouwens :-)

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    17 december 2006 om 13:23

    @pieter autofreak

    En dan stop je zoveel tijd en energie in die gozer! En dan leert ie het nog niet. Om te janken gewoon! ;) :P

    Login om te reageren
  23. NISmo zegt

    17 december 2006 om 18:19

    @ SimonMc Whahahahahahah wat is dat nou weer ‘Driften in een vierwielaangedreven auto, dat gaat gewoon niet.’ Da’s echt een hele goede grap, misschien moet je maar eens even kijken bij afbeeldingen van de D1 Grand Prix naar hoeveel Nissan Skylines en Mitsubishi Lancers daar mee doen. Vierwielaandrijvers zijn PERFECT om mee te driften. Kijk alleen maar naar de rallysport.

    Login om te reageren
  24. Nick zegt

    17 december 2006 om 20:22

    Eindelijk een Brit die Audi redelijk uitspreekt, en dan nog goed ook. :D

    Login om te reageren
  25. jantje zegt

    17 december 2006 om 22:04

    de nieuwe wagens hebben inderdaad een turbo-timer. Maar even een half minuutje tot minuutje stationair draaien kan nooit kwaad. Een andere tip wanneer je de handrem niet moet gebruiken is: Als je gereden hebt onder natte condities en de wagen erna voor langer dan een week laat staan. Gebruik dan ook nooit de handrem maar laat hem gewoon in de versnelling staan. Het komt vaker voor dat men na een week de handrem niet meer los krijgt. Spreek uit ervaring!!!

    Login om te reageren
  26. S3-Drifter zegt

    17 december 2006 om 22:05

    Mijn naam zegt het al het is zeer zeker mogelijk om te driften met een vierwielaangedreven auto zoals in dit geval de S3, hierbij is het helaas wel een gladde ondergrond vereist zoals een natte baan en uitschakeling van het esp. Maarjah gelukkig regent het hier in Nederland iedere week wel een dag:p

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North