
Natuurlijk krijgt de nieuwe Citroën DS4 een extra pittig ‘Racing‘-model in de lineup. Deze schijnt zelfs al helemaal ongecamoufleerd rond te rijden en werd onlangs op een Citroën-terrein op de foto gezet. Officieel is het nog niet, maar er wordt gesproken over een 2 liter turbomotor met 245 pk. Komt dit je bekend voor? Kan kloppen.
Aangezien de DS4 standaard al 200 pk uit zijn sterkste blok trekt moet je met iets meer komen dan het 207 pk-blok uit de DS3 R. BMW en Citroën werken al geruime tijd samen op motorengebied (en sinds kort ook in de hybride-technologie), dus het delen van BMW’s nieuwste vierpitter zou een volgende logische stap zijn?
Een bezoeker van het C-Forum kiekte een witte DS4 R-mule met rode spiegelkappen. Wat opvalt zijn de grotere 19-inch velgen, afkomstig van de Peugeot RCZ, die met name aan de voorkant met een flink stuk schijf gevuld zijn. De voorbumper lijkt van de zijkant niet te verschillen van die van het standaardmodel, maar aan de achterkant zien we nog net wat forsere uitlaten uitsteken. De wielkast achter loopt niet meer helemaal lekker, misschien is er wat misgegaan bij het verwijderen van de camouflage?
De reden waarom we dit model vrij zeker als een DS4R poneren, zijn foto’s die een kleine maand eerder uitlekten. Een Frans automagazine legde destijds bij een tankstation ook een wit exemplaar (met rode remklauwen dit keer) in het wild vast.
Het zal nog wel even duren totdat er hier een DS4R op de markt is, de reguliere versie is nog maar net in de verkoop, maar wij zijn erg benieuwd naar het eindresultaat. Laat maar komen! (via blogautomobile)
Het zou ‘m best kunnen zijn. Als je een potente versie probeert te herkennen, kijk altijd eerst naar het formaat van de voorste remschijven!
Toe maar: rode spiegelkappen… ga er meteen 1 bestellen.. (hoewel het altijd nog beter is dan die bling kappen van de vagjes)
@fwdsucks: tegen niet geringe vergoeding kun je vast ook wel spiegelkappen krijgen in de kleur van de auto ;)
Die andere kleur spiegels is iets typisch voor de DS-lijn. Op je DS3 eHDI kan je dit ook gewoon doen als je wilt. En kleurtjes op je autosleutel en pookknop, en een apart motiefje op je dak. Is namelijk heel urban.
@sir_smokalot: ik dacht even dat je de MINI beschreef…
Die achterste wielkasten… ik dacht eerst een photoshop disaster, maar wellicht waren de originele wielkasten te klein voor de grotere velgen? ’t Ziet er raar uit in ieder geval.
@potver7: Mee eens, was bij mij ook meteen van WTF?! Voor de zekerheid nog even gecheck op de website van Citroën, de DS4 heeft het daar niet. Misschien dat het dus idd voor de velgen is of gewoon omdat het een lelijke mule is?
tja .. als ze dat blok toch zo uit het rek kunnen pakken ..
lijkt me alleen niet dat daar echt vraag naar is !!
maarja .. leuke image builder ..
@lincoln: of er vraag naar gaat zijn gaat helemaal afhangen van de prijs die ze ervoor gaan vragen, en hoe ze de wegligging gaan afstellen.
In Nederland zal het ding door de BPM wel uit de markt geprijsd worden, maar in landen als Frankrijk, Duitsland en Spanje is er best vraag naar dit soort snelle karren.
Specs?
AWD?
’t zou leukig zijn als de Troen mannen ‘ns met zo’n oude legale straat versie van een tamme WRC op de proppen komen.
A la Impreza en Evo.
Dat zijn de echte image builders.
Rode spiegelkappen kunnen mij niet echt opgewonden krijgen.
Soort van über GTI gevoel doet mij nix.
Het lullige is dat ze dat echt wel kunnen.
@desjonnies: Dat verhaal geld ook voor Ford.
Ik zou best wel een Fiesta met een AWD systeem en een 1.6T motor willen hebben.
@Merry:
Zullen we ze soort van aanschrijven dan ?
Mr Ford please, please ?
Monsieur Troen pour-quoi pas?
’t is opvallend dat de Japanezen de enigen zijn die ‘het’
begrijpen.
En door hun modelletjes een enorme after-market hebben opgebouwd.
Ik werk bij Citroen, heb de THP200 gereden, maar het valt zwaar tegen. Franse PK’s weet zeker dat een 1.6TSI hem eruit trekt. Hopelijk doet de R het beter.
@240sx: Ga jij maar lekker bij VAG werken, daar zijn alle auto’s het zelfde dus dat kun jij wel aan. 200THP is een 1.6-je en heeft sus nix met de DS4R te maken.
Geen blok dat BMW gebruikt maar de lang verwachte 2.0 THP onder de klep. De specs van dit blok gaan zeker bevallen, welkome aanvulling in auto’s als de 508 en C5 waar PSA in anti-dieselland NL op dit moment niet veel te bieden heeft.
Zou me zeer verbazen als ie er zo komt uit te zien…. De Ds3 R ziet er ongelooflijk belachelijk uit met dat oranje en al die stickers… en dan zouden ze een Ds4 R maken met enkel rode spiegelkapjes? Zou ik raar vinden….. Ik zal zelf nog meer zeggen…. Ik ben blijkbaar in tegenstelling tot alle anderen totaal geen fan van de nieuwe Citroëns…..
Je hebt ook gewoon een effen witte DS3R hoor. Neem aan dat ze de DS4R ook wel in meer dan 1 kleur uit zullen brengen.
@sir_smokalot: Ah dat wist ik niet… Ik dacht dat je hem enkel in die kleurstelling kon krijgen….
wel leuk, niet spannend. kort maar krachtig
@cassiewollie: denk er net hetzelfde over :)
…ik kan nog even niet bedenken waarom ik deze zou verkiezen boven een Giulietta.
@baasbas: ik ook niet , maar dan boven een golf GTI
@KaCh1ng: kuddedier
@baasbas: inderdaad, QV versie is echt een mooie auto met fijne motor.
DS4 Racing is een verhoogde C4 maar dan sportief?
is het iemand opgevallen dat er ook een ontzettend dikke 508 op de achtergrond staat gefotografeerd? misschien wel een gepimpte versie?
@Willem77: Dat is de GT versie van de 508. Enkel te verkrijgen als diesel en tevens vrij stevig aan de prijs. Wel een topding, dat dan weer wel.
@Kach1ng:en…maakt VAG wel spannende auto’s?
Ik vind hem zeer mooi, spannend design en eens iets anders. Al die grijze muizen VAG-jes maakt het leven ook zo saai en Harer Majesteits Wegen worden er dan ook niet fraaier van.
@rufctr01: Zeker maakt vag sannende auto’s. Met zo’n tsi dinges weet je nooit wanneer ie nu weer stuk gaat
@taxman: Hahahaha +1!!!!
Leuk om bij Citroën te werken, elke dag een dilemma DS3 of DS4… Groetjes Autostad Haasrode