• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Clarkson over de Mini Clubman: een Turbo Toilet

Auteur: chefke, gepost 24 december 2007 om 23:53 – 69 Reacties

Mini clubman


Jeremy Clarkson heeft de Mini Cooper S Clubman gereden en geeft weer eens zijn ongezouten mening.

Als ik het even samenvat vindt hij het helemaal niks. Een toilet is iets dat je niemand cadeau zou doen. Iedereen heeft een toilet nodig, maar niemand wil het echt hebben. Volgens Jeremy is de Mini Clubman een nog erger cadeau dan een toilet. Na de gebruikelijke halve pagina koetjes en kalfjes, komt hij met een quote zoals alleen hij dat kan:

Unfortunately, after a week, I have decided it’s one of the worst cars in the world. About as desirable as a packet of dung or a can of worms. Truthfully? I’d rather have a goat.

Vervolgens klaagt hij over de enkele achterdeur die volgens hem aan de verkeerde kant zit, de beperkte ruimte, de wegligging en het slechte zicht naar achteren, want je kijkt precies tegen de deurstijl aan als je je achteruitkijkspiegel checkt.

Looking for good things in a car that torque-steers like a wayward horse and has no boot, no rear visibility, a silly door and a ridiculous cruising speed is a bit like looking for good things in a piece of fish that’s dry, tasteless and bony. There’s no point.

Kortom, Jeremy vraagt geen Mini Clubman voor Kerstmis.
De volledige review is op Timesonline te lezen.

Ook interessant!

  • MINI nu te voorzien met een dak van drie kleuren
    MINI verzint iets nieuws, een dak met drie kleuren
  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • Jeremy Clarkson is Max-fan
    Jeremy Clarkson is Max-fan, Lewis-fans zijn boos
  • MINI Strip is de definitie van een kale auto
    MINI Strip is het tegenovergestelde van full option

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

clubman, jeremy-clarkson, MINI, Retro

Vorig bericht: « Mercedes SLK 55 AMG Facelift
Volgend bericht: Top 10 video’s op autojunk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Willy zegt

    25 december 2007 om 00:09

    Hij zegt teveel. Nu hij een hoge dunk van zichzelf heeft gekregen, wie is hij wel niet om een de Mini Clubman te vernederen? Ik vind hem prachtig, en als ik hem wou kopen zou het mij geen moer schelen wat hij zei!

    Login om te reageren
  2. speedlimit zegt

    25 december 2007 om 00:10

    Eindelijk zegt ie eens ’n keer iets waar ik ’t volkomen mee eens ben.
    Denk niet dat de clubman echt ’n succes zal worden…zie maar eens naar ’t soortgelijke “potvis” model de renault avantime waarvan de productie al gauw werd stopgezet.

    Login om te reageren
  3. NLX zegt

    25 december 2007 om 00:11

    @ Willy

    wat een rebel ben jij zeg! je hebt gewoon een eigen mening! WOW!

    Login om te reageren
  4. Simon zegt

    25 december 2007 om 00:12

    @ Willy: Het feit dat je die wagen prachtig vind is al reden genoeg om je niet meer serieus te hoeven nemen ten opzichte van Clarkson.

    Daarbij heeft hij er wel in gereden en kan hij dus over bepaalde dingen (neem het zicht door de achteruitkijkspiegels en de wegligging) wel degelijk een gefundeerde mening geven die ik van hem eerder zal geloven dan jij.

    Daar komt nog eens bij dat het gewoon verloedering is van de – van zichzelf zeer gave – mini.

    Login om te reageren
  5. wim zegt

    25 december 2007 om 00:13

    de meest lelijke auto in jaren na de fiat wrattenkop

    Login om te reageren
  6. Trobken zegt

    25 december 2007 om 00:17

    “Goedkope” manier om de winstcijfers van de Mini op te drijven of op peil te houden. Verleng een Mini, hang er 2 achterdeuren in en schuif er slechts aan 1 kant (winstcijfers!) een halfslachtig hip deurtje in! En dan heb ik er nog niet eens in gereden. Maar neemt niet weg dat iemand anders de Clubman het einde mag vinden ze!

    Login om te reageren
  7. Pieter-Jan zegt

    25 december 2007 om 00:19

    Jeremy heeft gelijk, dat ding slaat werkelijk nergens op.

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    25 december 2007 om 00:19

    Bij de introductie had ik het al gezegd. Ik begrijp écht niet welke markt deze auto gaat bedienen. Deze hele auto is niet my cup of tea. En dan komt er ook nog een SUV. Ik zie een debacle aankomen voor BMW.

    Wat ik, in all fairness, wel eens zou willen weten, is wat Jeremy van het origineel vind. Die was zeker subliem…..

    Login om te reageren
  9. Sjon zegt

    25 december 2007 om 00:21

    Wat is de doelgroep van deze auto?
    Ik zie er serieus het nut niet van in, en ik vind hem zelf ook erg lelijk. Het klopt gewoon niet, een kleine auto hoort klein te zijn… Dit vind ik meer iets voor mensen die zichzelf zeer hip en jong vinden.

    Login om te reageren
  10. Pannekoek zegt

    25 december 2007 om 00:29

    @ Rick dos

    Het originele origineel was subliem ja, de Duitse versie vond ie maar niks, omdat ie niet echt meer ‘mini’ was..

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    25 december 2007 om 00:32

    @Pannekoek

    En niet onbelangrijk, dat het van BMW kwam. En dan heeft meneer JC de neiging om alles af te schieten.

    Login om te reageren
  12. RenesisHP zegt

    25 december 2007 om 00:40

    Als ze nou de naam Mini weglaten, vind ik er nog geen zak aan, maar hij is wel uniek dus dat is ook wat waard. Bij een mini denk ik toch nog altijd aan de “echte” mini, das een schattig klein karretje met een heerlijk bochtengedrag. Hedendaagse mini’s zijn verre van MINI.

    Login om te reageren
  13. jakob zegt

    25 december 2007 om 00:40

    ik heb ermee gereden, merry x-mas, en het klopt voor mij helemaal niet, die clubman…

    Login om te reageren
  14. Pannekoek zegt

    25 december 2007 om 00:52

    @ Rick dos

    Ja uiteraard, niks mis mee toch.. ;)

    Login om te reageren
  15. gilein b zegt

    25 december 2007 om 00:54

    zeuren kunnen we allemaal. maar wat clarkson zegt verandert niks aan het feit dat hij gaat verkopen als een dolle ongeacht de design gebreken. en als alles wat clarkson vind een feit zou zijn dan was jaguar een winstgevend topbedrijf geweest en hadden we allemaal een britse auto moeten kopen!!! nou dat is ook niet echt bepaald uitgekomen

    Login om te reageren
  16. GeoBem007 zegt

    25 december 2007 om 01:10

    Heb er ook ongeveer een week mee mogen rijden en dat zicht naar achteren valt nog goed mee.
    Het blijft een Mini, dus je moet geen zee aan ruimte verwachten. Hij is en voelt wel wat ruimer dan een gewone Mini (vergelijking is hier thuis snel gemaakt, aangezien we een gewone hebben). En de wegligging? Ja behoorlijk hard. Wat wil je met een go-kart op 17″ velgen?
    Voor mensen die een iets praktischere Mini willen, zoals wij hier thuis, ideaal. En de Cooper S scheurt nog lekker ook!
    Enkel hebben de voorwielen wel enorm weinig grip. Je moet niet veel moeite doen om wheelspin te creëren en vergeet het maar om fatsoenlijk van de lijn te komen als je wilt draggen ofzo.

    Login om te reageren
  17. thom zegt

    25 december 2007 om 01:15

    Van het orginele model was er toch ook een clubman dus waarom niet van deze ? ik vind et wel een leuke aanvulling, de achterkant/lichten vind ik niet echt mooi maar voor de rest ziet ie er wel ok uit

    Login om te reageren
  18. Y. zegt

    25 december 2007 om 01:54

    @Rick Dos:

    Je wilt weten wat Jeremy Clarkson van de originele Mini vindt?

    Lees het voorwoord van ‘The Mini – Forty Years of Fun’*), dat is door Clarkson geschreven.

    *) Harper Collins, 1999, ISBN 0-00-414081-8

    Login om te reageren
  19. tdj zegt

    25 december 2007 om 02:31

    Deze auto is dan ook ongekend lelijk. Onbegrijpelijk hoe ze van een leuk karretje als de mini zo’n gedrocht kunnen maken.

    Login om te reageren
  20. bnc zegt

    25 december 2007 om 04:54

    @Rick Dos

    Jeremy heeft een haat-liefde verhouding met bmw’s. Eerst moet hij ze es goed de grond innagelen (design/electronica) om dan uiteindelijk toch toe te geven dat hij het heerlijke auto’s vindt.

    Het grappige is dat hij z’n mening over het design van de Z4/5 series/6 series dit jaar ook volledig heeft herzien.

    Quote:

    “And that’s a pity, because it was at this exact moment that I realised that the “flame-surfaced” Z4 is just as striking and wonderful as the building that inspired it; and that the 6-series is in fact perfectly balanced and gorgeous; and that the 5-series – when it has the right wheels on – makes the rival models from Audi and Mercedes-Benz look as dumpy and lumpy as phlebitis.”

    Rarara? :)

    bron:

    http://driving.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/driving/jeremy_clarkson/article2151991.ece

    Laat het precies ook modellen zijn die al lang op de markt zijn in hun huidig ontwerp. Mss volgt de rest later ook wel … :)

    Login om te reageren
  21. SimonMc zegt

    25 december 2007 om 06:01

    @Rick dos: please…Dat geloof je toch zelf niet.

    Jeremy haat de auto’s niet, hij haat de bestuurders.
    Weet je nog hoe enthousiast hij was over de corvette zo6?Wel, hij was nog enthousiaster over de Z4M die daarop volgde…( zie zijn dvd ).

    En dat geld met alle bmw’s waar ik hem in heb weten rijden.
    De bmw M5?Eerst uitte hij zijn ongenoegen over de details van de auto, maar die niet zo zeer te maken hadden met het karakter van de auto.Elektronische ergenissen bv.

    Hetgeen wat hij doet is perfect.Eerst alle kleine ergenissen opnoemen, alle imperfecties, om het dan af te maken met lovende woorden, waaruit bleek dat hij deze auto aanbid, en waar hij in een zwak moment beweerde dat deze zelfs beter zou zijn dan de ferrari F430.

    De bmw M3 csl?”Everything is 10 or 20% better than I expected, and I expected it to be seriously good.”
    Ik denk dat dit ook de eerste keer was dat ik iemand een orgasme heb zien krijgen bij het induwen van een gaspedaal.
    Niets, maar dan ook niets anders dan lovende woorden over de m3 csl.

    En qua design?Waar niet iedereen het over eens is, is hij er wel zeer duidelijk over.In de vergelijkende test tussen de M5 touring en de E63 estate gaf hij toe dat hij de M5 beter vond ogen.

    Ik denk eerlijk gezegd dat Jeremy stiekem BMW aanbid, maar gewoon uit principiële overweging dat niet laat blijken.
    Hij vindt het gewoon jammer dat BMW gekenmerk wordt door een bepaalde bevolkingsgroep, en alle andere die het merk ” vertegenwoordigen “.

    Hij haat de soort mensen die er mee rijden, en die het zo een slechte naam bezorgen.

    Het is net zoals jumpen ( België).Zolang het bij een beperkte groep blijft, en die groep weet hoe het moet, is het goed.

    Maar als het commercieël uitgebuit wordt, en iedereen doet het, en als je dan nog ziet wie er dan ook aan mee doet…

    Wel…Er zijn mensen die voor minder naar een totaal andere stijl overschakelen.

    Login om te reageren
  22. opel performance center zegt

    25 december 2007 om 08:36

    ik ben het zelf nooit eens met clarkson maar het is wel leuk om naar z’n mening te kijken of lezen

    Login om te reageren
  23. d0lf zegt

    25 december 2007 om 09:19

    ding is idiaal. super veel ruimte, precies datgene dat je miste in een mini.
    beetje apart design, maar ik houd wel van gek. in NL zit de deur wel aan de goede kant.. maar ja die stomme engelsen rijden aan de verkeerde kant.

    Login om te reageren
  24. VonStroke zegt

    25 december 2007 om 09:31

    Ik ben absoluut ook geen fan van die clubman, het plaatje is gewoon fout. Eerst en vooral hebben ze de naam clubman uit ‘miserie’ moeten gebruiken omdat ze de oorspronkelijke naam voor deze variant (welke me even ontsnapt) vergeten licencen zijn en iemand anders er al mee aan de haal was. Dan wat betreft die deur die ze voor de Engelsen weigeren aan hun kant te plaatsen, dat is toch ook te belachelijk voor woorden als je weet dat Mini oorspronkelijk Brits was. Allemaal om kosten te besparen, het is triestig geworden de dag van vandaag met autobouwers.

    Over Clarkson: Ik denk dat hij inderdaad niet anti-BMW is op zich, het zijn technische pareltjes maar het publiek welk er soms mee rijdt, dat spreekt boekdelen. Wie de laatste aflevering van dit seizoen gezien heeft, heeft gezien hoe Clarkson de bestuurders even stigmatiseerde en daar kan misschien wel wat van gezegd worden.

    @Simon mc: laat ons hier aub het uiterst marginale jump-gedoe niet bij betrekken. De enigste context waarbij dat eventueel zou betrokken kunnen worden is bij het achterlijk tunen van Golfjes en Seat Ibiza’s;

    Login om te reageren
  25. als ik het geld had . . . zegt

    25 december 2007 om 11:06

    ik las in het AD dat de wegligging geweldig was.
    als ik Clarkson hoor is dat niet zo

    Login om te reageren
  26. Ben zegt

    25 december 2007 om 11:31

    Nou, hij zeurt nu een beetje veel, hij wordt oud.
    Een goede vriend van me heeft de Clubman S, in de boekjes lijkt hij strontlelijk totdat je erinzit! 175 PK in een lichte bak, wat natuurlijk veel plezier oplevert. Mooi motorgeluid, bij BMW in productie en dat merk je aan alles qua kwaliteit. Kwalitatief is het ee goede auto, het is een heel gewaagd ontwerp, maar daar verschillen de meningen natuurlijk over.. En de wegligging is wel goed!

    Eigenlijk mag je pas uitspraak doen over het uiterlijk van de auto totdat je het echt hebt gezien!

    Login om te reageren
  27. Marco zegt

    25 december 2007 om 12:07

    @ Willy, heeft niks te maken met de ‘hoge dunk’ die menigeen JC toe dicht, dit is al jaren het geval bij Top Gear, zelfs voordat Top Gear echt populair werd en alleen maar een half uurtje TV had op de Beeb, toen kraakten ze auto’s al tot de grond af. TG heeft jaren lang op de zwarte lijst gestaan bij FIAT en dat was eind jaren ’80, dus toen deden ze het al, en ze doen het nog steeds, als een auto slecht is dan is een auto slecht!

    Login om te reageren
  28. skip zegt

    25 december 2007 om 12:12

    een auto kan slecht zijn, maar mooi gevonden worden. ik snap niet dat iedereen willy zijn mening loopt af te kraken. ik vind die auto ook lelijk, maar dat zegge ze van onze ford ook en daar zijn er toch heel wat die het onderspit moete delve qua rijgedrag en zelfs qua pk’s.

    Login om te reageren
  29. benz zegt

    25 december 2007 om 12:24

    I’d rather have a goat. :-D Verder is het een wagen die gezien mag worden, maar over hoe hij rijd ga ik me niet uitspreken.

    Login om te reageren
  30. Robin zegt

    25 december 2007 om 12:46

    Toch vindt ik het echt wel een geschikt karretje als je iets meer ruimte wil dan een normale mini. Zou er best in willen rijden! Hoewel ik het grijs op de achterste stijlen zwart zou laten spuiten.

    Login om te reageren
  31. Pomoek zegt

    25 december 2007 om 12:53

    De Clubman. Hoge aaibaarheidsfactor. Dus het zal wel een succes worden, ongeacht wat JC ervan vindt. Maar die derde deur? In een test in een autoblad zag ik het ultieme bewijs van de onzin van dit deurtje. Als je je auto strak in een parkeervak parkeert is het onmogelijk om van de achterbank de auto te verlaten als je het 3e deurtje gebruikt. Dan moet je gewoon via de rechtervoordeur de auto uit klauteren. Het lijkt een detail maar in de praktijk levert dat een heleboel ergenis op. Kortom, het derde deurtje zit er voor jan doedel op. De Clubman is de grootste lifestyle auto die er ooit op de weg heeft gereden. En daarmee lost het de “gewone” mini af.

    Login om te reageren
  32. J. Stienstra zegt

    25 december 2007 om 13:04

    Lekker voor BMW.. dat ze bij BMW nooit echt veel moeite doen om mooie, origineel vormgegeven auto’s te maken wist ik al. Maar deze Clubman slaat alles!!

    Login om te reageren
  33. jonas zegt

    25 december 2007 om 13:40

    De auto is gewoon lelijk, niet omdat clarkson dat zegt maar omdat er ogen in mijn kop zitten :p

    Over de zogegzegde hge dunk van JC, hij komt zo wel over maar je moet weten hij speelt een soort van rolletje dat hij in de loop der jaren heef gekweekt, het is de lichtere kant van auto reviews ;)

    Login om te reageren
  34. Rick dos zegt

    25 december 2007 om 13:52

    @Y

    Kun je misschien een tip van de sluier voor me lichten? Ik ben serieus wel benieuwd er naar.

    @bnc

    Maar that’exactly my point. Waarom altijd met omwegen toegeven dat ie een BMW wél mooi vindt? I just don’t get it.

    @SimonMc

    Ik zeg ook niet dat ie BMW’s haat. Ik zeg dat ie een NEIGING heeft om alles af te schieten wat van BMW komt. Dat vind ik persoonlijk toch wat genuanceerder dan het haten van BMW’s.

    En iets afkeuren om de types die in bepaalde auto’s rijden, getuigt in ieder geval van bekrompenheid. Maar van Jeremy’s bekrompenheid zijn we inmiddels al op de hoogte.

    En nu lijkt het alsof ík wat tegen JC heb, omdat hij, in mijn ogen, iets tegen BMW heeft, maar dat is pertinent niet waar.
    Ik vond zijn manier van presenteren en reviewen al machtig sinds de early days. Eind jaren ’80 was het dat hij voor het eerst bij het team van TG werd gevoegd volgens mij. Ik heb de hele evolutie van het programma op de voet gevolgd. En ik vind hem en het programma nog steeds prachtig.

    Het is meer een puntje dan dat het échte kritiek is, het staat in hetzelfde licht als zijn mening over Engelse auto’s. Beide meningen neem ik met een korreltje zout.

    Login om te reageren
  35. CitroenFan zegt

    25 december 2007 om 13:55

    De Clubman is een best leuke auto! Het is lekker apart en daar hou ik van :) En veel kwaliteit! Dat kun je wel verwachten als het van BMW is. En vooral die S met 175 pk lijkt me een flink rappe auto! Meningen zijn verdeeld! Wat maakt ut uit of iemand um mooi vind ofniet? Iedereen z’n eigen smaak ;)

    Login om te reageren
  36. CitroenFan zegt

    25 december 2007 om 13:58

    @ Jonas; Hij IS niet lelijk, jij VIND um lelijk. Dat zijn twee heeeel verschillende dingen! Sommige mensen hier vinden um namelijk WEL mooi, ja?

    Login om te reageren
  37. speedlimit zegt

    25 december 2007 om 14:20

    @ CitroenFan

    De Prius is ook lekker apart houd je daar dan ook zo van?
    En nog veel meer kwaliteit dan bmw ooit heeft durven dromen (niet dat bmw zo slecht is hoor)

    Login om te reageren
  38. CitroenFan zegt

    25 december 2007 om 14:26

    Heb ik gezeg dat ik van alles hou wat apart is? Nee volgens mij niet! De prius is niet moeders mooiste, maar er zijn lelijkere auto’s! En de prius heeft ook een voordeel, het heeft een mooi interieur en is hybride in combinatie met benzine.

    Login om te reageren
  39. ELB zegt

    25 december 2007 om 14:30

    Het is net als de Fiat 500 gewoon zon stijlicoon die hoe dan ook verkoopt.
    Zijk je de een af, dan ook de ander…

    Login om te reageren
  40. Jan zegt

    25 december 2007 om 14:47

    heb hier net in een boekje gelezen over de Mini Clubman One D en ze waren ook niet echt lovend

    Een citaat: Zoek je een kleine break, koop dan zeker deze niet

    Dan vind ik inderdaad de Fiat 500 ook beter, ook al wordt deze binnekort ook uitgemolken.

    Login om te reageren
  41. Trabbi zegt

    25 december 2007 om 15:35

    Clarkson overdrijft, het is niet omdat hij veel geld verdient dat hij overal zijn extreme en ongenuanceerde mening over moet spugen. En dat de deur aan de verkeerde kant zit: of Clarkson woont aan de verkeerde kant van het water, of ze rijden daar aan de verkeerde kant.

    Login om te reageren
  42. speedlimit zegt

    25 december 2007 om 15:44

    @ CitroenFan

    Voel je niet meteen aangevallen want zo bedoel ik ’t helemaal niet aangezien ik de prius best te pruimen vind.
    Was meer bedoeld zo van “lekker apart” dan vind je de prius waarschijnlijk ook wel wat ;)

    Login om te reageren
  43. LPJ zegt

    25 december 2007 om 17:00

    @Rick dos, nou, de NEIGING heeft om alles af te schieten wat van BMW komt … ik zou eerder zeggen niet de neiging om alles de hemel in te prijzen wat van BMW komt. Hij haalt meestal zowel de positieve als de negatieve punten aan, en smijt er nog een hoopje cliché’s en vooroordelen bij om het wat vermakelijk te maken. Zo doet hij dat met ongeveer elk automerk, op uitzondering van de Britse dan ;-)

    Login om te reageren
  44. Rick dos zegt

    25 december 2007 om 18:01

    @Lennart

    …en Italiaanse auto’s. ;)

    Maar dat vind jij zeker niet erg. ;)

    Login om te reageren
  45. LPJ zegt

    25 december 2007 om 18:35

    Nja, dat is niet waar. Hij houdt van Italiaanse auto’s ja, en echt erg vind ik dat inderdaad niet ;)
    maar ook iedere keer hij een Italiaan reviewt heeft hij het over betrouwbaarheid of zoiets he.

    Login om te reageren
  46. joey zegt

    25 december 2007 om 18:48

    niks te klagen ik kan het niet beter zeggen.
    wat is dit tog een antiegelijk lelijke auto.
    en het ergste is ook dat mensen hem ook echt kopen.
    maja ieder zijn smaak.
    maar ik vind dit zo’n gruwelijke retro wanabe remake van de mini.
    die wel zijn eigen flair had.
    maar dit ding dus echt niet.

    Login om te reageren
  47. Rick dos zegt

    25 december 2007 om 18:49

    ….net zoals bij een review van een Brits merk dus. Alle nadelen ten spijt er toch voor kiezen. ;)

    Login om te reageren
  48. Citrofiel zegt

    25 december 2007 om 19:13

    I love JC’s uitspraken. :D Heerlijk. Vooral als ik het er (ongefundeerd) mee eens ben.

    Login om te reageren
  49. fr@nk01 zegt

    25 december 2007 om 19:28

    Mannen, wordt er geen Kerst meer “gevierd”.

    BMW Mini…wie had dat gedacht 10 jaar geleden…

    Ik kan me de gevoelens van deze Brit wel indenken, voel met hem mee.
    Een Brits ontwerp/uitvinding, uitgegroeid tot een icoon van “s lands autoindustrie, langs slinkse weg in Duitse handen…en nu een versie lanceren die indertijd als de “gat in de markt” gedaante werd geintroduceerd:
    de besteller…hoewel 2CV met hun variant, was het de Berlino…eveneens claimen de uitvinder te zijn.
    Afijn, Jeremy heeft meen ik ooit toegegeven innerlijk een vorm van haat/liefde verhouding te hebben geconstateerd.
    Indien
    je dit toegeeft dan verklaart dat tevens zijn opvatting jegens Bmw bestuurders…mag ie…

    Maar “t is waar, meestal kom ook ik in het verkeer in aanvaring met Bmw-rijders(en golf gti) die hebben weleens dat irritante gedrag, wachten niet netjes zoals anderen, scheuren je genant voorbij, kruipen tegen de zebrapad aan..etc,etc…dus ja Jeremy…voel met je mee.
    Nu weer verder met “vieren”….fijne avond mannen.

    Login om te reageren
  50. CitroenFan zegt

    25 december 2007 om 19:54

    @ speellimit; Oh oke ;) Ik voelde me idd even aangevallen! haha, maar ik snap um :P

    Login om te reageren
  51. Stylez zegt

    25 december 2007 om 21:47

    Clarkson overdrijft, hij zal wel geen kerstpakket van Mini hebben gekregen.

    Login om te reageren
  52. VW zegt

    25 december 2007 om 22:08

    ik geef hem volop gelijk!!!11

    Login om te reageren
  53. RenesisHP zegt

    25 december 2007 om 23:03

    @Rick dos.

    We zijn toch net zo erg, zoniet erger fout dan JC. Wij branden auto’s al af voordat we er uberhaubt in hebben gereden en we hebben bijna allemaal een favoriet merk om af te zeiken.

    Login om te reageren
  54. Rick dos zegt

    25 december 2007 om 23:10

    @mx5-owner

    Natuurlijk. Vraag is alleen welke mening meer gewicht in de schaal legt. Bijvoorbeeld mijn met olifantpoten rondstampende comments in een porseleinenkast topic of JC z’n mening?

    Ik wil mezelf veel toedichten, maar dat mijn mening meer gewicht in de schaal legt dan die van JC is er niet éé van. :)

    Login om te reageren
  55. RenesisHP zegt

    25 december 2007 om 23:31

    @Rick dos.

    Dat is zeker, moet je toch maar op tv komen. We kunnen wel een afzeik-autoprogramma gebruiken in Nederland. Kan nooit slechter worden dan het hypocriete gemaakte “ik word gesponserd” in de hemel prijzen wat er nu op te zien is.

    Login om te reageren
  56. Scar zegt

    26 december 2007 om 10:18

    Lelijke auto, eerder een ding voor in een barbiehuis te zetten. De gewone mini trok al op niks, deze is nog een stuk erger. Volkomen eens met de mening van JC.

    Login om te reageren
  57. fr@nk01 zegt

    26 december 2007 om 10:30

    Ik zou autoblog willen voorstellen om een 2e blog op te willen zetten.
    Voor de mensen die niet alleen hun eigen merk/model lopen te verdedigen en andere merken af te zeiken, maar daadwerkelijk zinnige zaken kwijt willen over de auto/branche/sport in al zijn facetten.

    Eeuh ja, hoe zal ik hierop reageren….
    Mocht ik het ooit in mn kop krijgen om iemand af te willen schieten..,waah…dan moet ik dat persoontje op zn minst ontzettend haten…dus..@Rick dos geef het toe …je bent simpelweg geen fan van JC…ok.

    Verder vind ik je comment op mx5 wat vergezocht, zelfs tekort door de bocht…over dat “gewicht in de schaal”,..is geen excuus naar mijn mening.
    Dus jij mag wel, omdat jou mening niet zo telt.., niet zo”n impact(..) veroorzaakt als van JC.
    Jeremy speelt een rol en iedere kijker neemt datgene op die hij/zij ziet of wilt zien. Jij ziet Bmw afgeschoten..blabla..
    Is toch geheel anders dan ongenuanceerd met olifantenpoten stampen.

    Nee, ieder mens neemt op zn eigen wijze -op ieder niveau- zn verantwoordelijkheid op…

    Login om te reageren
  58. w0o0dy zegt

    26 december 2007 om 10:39

    Over olifantenpoten….. ik hoop dat ik niemand op de ziel ga staan, trek het je niet teveel aan, het is maar een mening. Door die achter/zijruiten vind ik de clubman wel erg aan een lijkwagen doen denken…. voor barbies of dwergen dat wel, maar toch… zet er een paar vlaggetjes voor op, hang er wat gordijntjes in en presto!

    Login om te reageren
  59. Rick dos zegt

    26 december 2007 om 11:18

    @mx5 owner

    Nee joh, dat wil ik niemand aandoen. Zie je mijn rotkop op tv. ;) :P

    Login om te reageren
  60. rdi zegt

    26 december 2007 om 11:33

    JC houdt zich niet bij het onderwerp maar repliceert op de massale aandacht die de wagen krijgt waardoor hij zich , nogmaals, belachelijk maakt. Ik geloof nooit dat hij wagens objectief kan beoordelen, zijn ‘shows’ verdoezelen dan ook veel.
    Had deze commentaar op de eerste mini gevallen, was ik zeker akkoord gegaan, dat was pas een flop om mee te rijden maar eveneens pomlulair.

    Login om te reageren
  61. w0o0dy zegt

    26 december 2007 om 12:15

    @rdi: de eerste mini een flop om mee te rijden? ehm, de eerste mini won de rally van Monte Carlo tussen allerlei veel sterker gemotoriseerde auto’s…

    Login om te reageren
  62. fr@nk01 zegt

    26 december 2007 om 13:13

    @Rdi, ooit had ik, eeuh mn vriendin, een Mini(original,), mijn eigen auto was een stukje groter en luxer maar ik vond “t ieder keer weer leuk om in dat kleine geinig ding te rijden.

    Moet me nu klaar maken, voorbereiden, krijg zometeen een kleine 30 man in huis, oh boy..me familie..all in:-)

    Login om te reageren
  63. Barry330cd zegt

    26 december 2007 om 14:01

    Opinions are like assholes, everybody has got one! Dus wat JC er van vindt is slechts de mening van een enkeling. Ik vindt het persoonlijk een leuke uitvoering van de MINI. Mijn meisje heeft de Cooper S en dat is echt leuk, maar als je wat wil vervoeren met dat ding ( 4 volwassenen bijv.) dan heb je een probleem. Met de Clubman moet dat wel kunnen en dan hoef je niet in te leveren op sound, wegligging, speed en fun!
    Wat mij helaas steeds vaker opvalt aan Top Gear is het feit dat ze alles wat Brits is ophemelen en niet echt objectief zijn. Let wel, ik vindt het vermakelijk om naar te kijken, goede show enzo, maar als leidraad voor een objectieve beoordeling kun je beter naar Fifth Gear kijken.

    Login om te reageren
  64. rdi zegt

    26 december 2007 om 14:05

    ik bedoelde uiteraard niet de voor de rally klaargestoomde exemplaren; die tijden kon de MC-rally idd gewonnen worden met minder power!

    Login om te reageren
  65. dennis zegt

    26 december 2007 om 14:17

    hij rijd zelf ook in een range rover vogue. wat ook een aardig hoog fout ordinair over the hill the groot lomp en vierkant auto is. dan heb je zelf ook geen smaak qua auto”’s.

    Login om te reageren
  66. damster zegt

    26 december 2007 om 17:29

    Komkommertijd – praten over een mening van een ander over een auto -, mannen?

    Login om te reageren
  67. rider zegt

    4 januari 2008 om 14:38

    ja ik moet hem wel gelijk geven. wat in hemelsnaam moet je met een auto die 2 achterdeurtjes heeft? die aan 1 kant een deurtje heeft die verkeerd om opend? die eruit ziet als een , ja wat eigenlijk? oja een wannabee combi maar geen kofferruimte heeft?
    nee de normale mini is nog wel een leuk karretje maar dit is afschuwelijk! (persoonlijke mening)

    Login om te reageren
  68. Ruud zegt

    23 februari 2008 om 19:55

    Hoewel ik niet echt een minifan ben, vind ik hem toch wel mooi maar wel duur ! nou bekijk de 500 hij is te vergelijken met de mini en toch meer dan de helft goedkoper.

    Login om te reageren
  69. killioq zegt

    19 februari 2010 om 20:55

    vind hem wel leuk, mits er de goede velgen en kleur opzitten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North