• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Crashtest Tesla Roadster

Auteur: robbie, gepost 15 oktober 2007 om 20:02 – 18 Reacties

Tesla Roadster crashtest

Is zo’n electrische auto nou een beetje veilig? Om alle critici de wind uit de zeilen te nemen heeft Tesla zelf de beelden laten zien van de crashtests die zijn uitgevoerd om de Tesla Roadster goedgekeurd te krijgen voor de openbare weg. En omdat het altijd leuk blijft om te kijken naar auto’s die tegen een betonnen muur rijden deel ik deze beelden graag met jullie.

(via: Autoblog Green)

Ook interessant!

  • Video: Tesla Model 3 gaat zwemmen ná crash
  • Tesla Roadster wordt alleen maar meer waard
  • Video: Tesla Model 3 doet bobslee na
  • Video: Tesla duwt auto van de weg

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Elektrisch, Tesla, Video

Vorig bericht: « Mercedes-Benz Actros Black Edition vs SLR McLaren
Volgend bericht: Ariel Atom 3 op video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Racer X zegt

    15 oktober 2007 om 20:04

    Net een mug die op een voorruit splatscht: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz BWAM!

    Login om te reageren
  2. NLX zegt

    15 oktober 2007 om 20:24

    Die grap op het eind was toch niet zo goed als dat hij had gehoopt.

    Login om te reageren
  3. PeterVanHteV zegt

    15 oktober 2007 om 20:25

    Klopt zon test wel ivm ontbreken van de achterzijde (gewicht) en is de snelheid niet te laag (30mph)?

    Login om te reageren
  4. Arie Nap zegt

    15 oktober 2007 om 20:27

    Voor het gewicht zegt die man zelf al dat de apparatuur van de dummy’s het gewicht compenseert van de panelen die ze eraf gehaald hebben.
    En voorzover ik weet is 30MPH de standaard snelheid om te crashtesten

    Login om te reageren
  5. Stefan Schuilenburg zegt

    15 oktober 2007 om 20:29

    Ik hoop echt dat de Tesla een succes wordt. Een crashtest voor een not-yet-massaproduct in dit stadium is niet iets wat iedere fabrikant van dit formaat waagt.

    Login om te reageren
  6. Coolguy zegt

    15 oktober 2007 om 20:34

    “High speed crash”
    Ik ben al sneller met mijn fiets ergens tegengereden.

    Login om te reageren
  7. Wouterman! zegt

    15 oktober 2007 om 20:37

    Eej jongens, ze hebben het hier over MIJL per uur, geen kilometers!!

    Login om te reageren
  8. Stefan Schuilenburg zegt

    15 oktober 2007 om 20:40

    Coolguy.. met 48 km/u tegen iets opgereden zijn met je fiets moet een pijnlijke ervaring zijn geweest? :)

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    15 oktober 2007 om 21:30

    Deze dingen kosten $350.000 voor de fabrikant om te bouwen? Voor zulk geld kan ik mijn geweten wel uitzetten en Ferrari gaan rijden.

    Login om te reageren
  10. Paul zegt

    15 oktober 2007 om 21:55

    Ik hoop dat Tesla zich een plaats weet te verwerven tussen de gevestigde merken. Ze bieden iets nieuws (volledig electrische sportwagen) met behoudt van prestaties en alle moderne zaken incl. kreukelzones. Wens ze veel succes!

    Login om te reageren
  11. robbie zegt

    15 oktober 2007 om 22:07

    @mashell, de prototypes kosten idd 3,5 ton om te bouwen. Zo vreemd is dat toch niet?

    Login om te reageren
  12. el español zegt

    15 oktober 2007 om 22:40

    30 mph tegen een betonnen muur?!?! ik weet niet aan welke standaard dat voldoet. EuroNCAP doet ze met 60 KM/H met 40% offset tegen een deformeerbare barriere. En naar mijn weten is in the USA 45 MPH tegen een eveneens deformable barrier vrij standaard.
    Uiteraard is elke fabrikant vrij om zijn eigen crash-tests naar eigen smaak / inzicht te doen. Zeker als het om een promo-video gaat :-)

    Login om te reageren
  13. ZOEF zegt

    15 oktober 2007 om 23:10

    EuroNCAP doet het aan 40 mph, da’s een stuk sneller en kan een heel ander effect hebben.

    Login om te reageren
  14. MarcO zegt

    15 oktober 2007 om 23:45

    @ zoef: Nee hoor…. in beide gevallen gaan ze stuk. ;)

    Login om te reageren
  15. ronald ccx zegt

    16 oktober 2007 om 06:46

    tesla = de toekomst mensen dat bedrijf heeft veel potentie

    Login om te reageren
  16. Stiggie zegt

    16 oktober 2007 om 09:20

    Jongens. 350.00 euries 0-100 4 seconden topsnelheid 170 km/h
    Maar wees nou ff serieus. Het geluid van een V8,V10,V12 is al meer dan de helft van de lol. Zo’n Tesla hoor je niet!. Das niet leuk.

    Login om te reageren
  17. Paul zegt

    16 oktober 2007 om 11:23

    @ Stiggie

    neem je gewenste geluid op een mpr3-tje mee en speel af via je Ipod …. Het aardige is dat je de draaikolk in de tank ook niet meer hoort …….. ;-)

    Login om te reageren
  18. kees zegt

    16 oktober 2007 om 19:41

    @ Stiggie
    Die $350k is voor een prototype. De consumentenprijs is rond de $100k.
    En, als je het dan toch naar kosten kijkt, op een volgeladen Tesla kan je zo’n 400km rijden. Weer opladen kost vervolgens 5 dollar! Doe dat maar eens met je benzine auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North