• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Daar is ie dan: Ferrari’s F2012 [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 februari 2012 om 10:52 – 61 Reacties

Ferrari F1 2012


Helaas mag hij nog even niet naar buiten, wegens een overdaad aan wit poeder, maar dat belet Ferrari natuurlijk niet om hun wapen in de strijd tegen Red Bull onder een gesloten dak te presenteren.

Met deze auto (interne codenaam 663) moeten Ferrrrrrrnando Alonso en Mr. Invisible, Felipe Massa, het dus doen. Alle zekeringen in de server van de mediasite zijn doorgebrand, want het ding is op het moment hartstikke dood (Italiaanse kwaliteit karakter/emotie?), dus we voegen later nog wat plaatjes toe. Als je wilt ten minste, want het is niet echt moeders mooiste (die neus!).

Het evenement live volgen kan HIER.

De technische specificaties (klik voor groot):
Ferrari F1 2012 tech specs

UPDATE – We hebben een video. Waar? Op autojunk natuurlijk!

UPDATE 2 – 16:30: Live gallery van de presentatie:

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Felipe Massa, Fernando Alonso, Ferrari, Formule 1, lego, Racing, rood

Vorig bericht: « Code oranje: We gaan er allemaal aan!!1!1!
Volgend bericht: Dikke pech: MINI laat koufront naar zich vernoemen »

Lees Interacties

Reacties

  1. W115 zegt

    3 februari 2012 om 10:54

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. fiatchrysler zegt

    3 februari 2012 om 10:56

    Misschien je eigen connectie eens bekijken, was om 10:00 prima te volgen. Zeker een duitse pc?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      3 februari 2012 om 11:04

      Haha, +1 :) Maar ik had het over de mediasite, niet over de onthulling.

      Login om te reageren
  3. hjkort zegt

    3 februari 2012 om 11:01

    lijkt me geen probleem voor LEGO om dit jaar een sterk gelijkende versie hiervan op de mart te brengen…

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      4 februari 2012 om 11:53

      @hjkort: ik dacht precies hetzelfde, ziet er niet uit, deze baksteen.

      Login om te reageren
  4. 911GT2 zegt

    3 februari 2012 om 11:02

    Oei, das wennen…

    Login om te reageren
  5. Mpower zegt

    3 februari 2012 om 11:06

    het lijkt wel alsof er linksonder aan de motor een turbo hangt….

    Login om te reageren
  6. TheVeenmeister zegt

    3 februari 2012 om 11:08

    Wat een lelijk hok.. De Caterham en de Force India hebben ook al zo’n achterlijke neus.. Ik zeg maak de auto weer mooi, verbieden zo’n neus..

    Login om te reageren
  7. martino zegt

    3 februari 2012 om 11:11

    Haha die nieuwe neus ziet er echt voor geen meter uit. Kan het aerodynamisch voordeel ervan ook niet echt bedenken…

    Login om te reageren
    • Freude_am_Fahren zegt

      3 februari 2012 om 15:25

      @martino: Ik vind het om het eerste zicht ook vreemd dat die vorm aerodynamisch echt voordelig zou zijn. Maar je moet in je achterhoofd houden dat aerodynamica een bijzonder complexe zaak is die men bovendien nog niet helemaal begrijpt. Dus echt juist oordelen kunnen we niet denk ik. (buiten als je fysicus of ingenieur bent met een specialisatie in aerodynamica, dan misschien wel)
      Zoals Raphaël al zei heeft dit deels te maken met nieuwe regelementen. Waarschijnlijk bleek deze vorm efficiënter te zijn dan een lagere neus volgens de ingenieurs bij Ferrari, maar het is goed mogelijk dat ze bij andere teams net het tegenovergestelde vonden.

      Login om te reageren
  8. porsche911turbo2 zegt

    3 februari 2012 om 11:18

    Hmmm, hopelijk is hij snel

    Login om te reageren
    • Mielie zegt

      3 februari 2012 om 11:22

      @porsche911turbo2: Ik vermoed dat ‘ie niet vooruit te branden is…:|

      Login om te reageren
      • CBR600rr zegt

        3 februari 2012 om 12:51

        @Mielie: ik hoop wel af te branden want god-o-god wat is dat ding lelijk!

        Login om te reageren
  9. Punk zegt

    3 februari 2012 om 11:23

    Zou deze een sprintje winnen van de Veyron?

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      3 februari 2012 om 21:21

      @Punk: Tuurlijk, te ziet tot welke snelheid je sprinten noemt.
      Het leukste zou zijn: welke gaat het snelste door eau rouge :D

      Login om te reageren
  10. raphael zegt

    3 februari 2012 om 11:25

    Ik snap de ophanging aan de voorkant niet. Het lijkt erop dat ze pull-rod gebruiken aan de voorkant, hoe werkt dat? Dat ze het nu eindelijk aan de achterkant gebruiken oké, maar de voorkant? Wel een interessante auto, veel te zien, veel meer dan bij de McLaren. Uitlaat lijkt de brake-ducts te voeden, zeer opmerkelijke positionering. De engine-cover lijkt op de foto’s echt zo dun als papier. Dan natuurlijk de neus, hoewel lijkend op die van Caterham en Force India hebben ze toch een andere aanpakt, hij heeft namelijk geen geul in het midden. Heel interessante auto dit.

    Login om te reageren
  11. cosworth15 zegt

    3 februari 2012 om 11:26

    Wat een lelijk hok, heb liever die van de jaren 90.

    Login om te reageren
  12. ascari15 zegt

    3 februari 2012 om 11:27

    Hopelijk wint Ferrari dit jaar de titel.
    Boeiend dat de auto misschien lelijk is.
    Functie gaat boven uiterlijk.
    Het rijders veld is dit jaar sterk met grote namen als raikonnen enz. Maar ik denk dat Ferrari de beste coureurs heeft. En met deze nieuwe bijzonder gevormde auto moet het lukken.

    Login om te reageren
  13. Initial_D zegt

    3 februari 2012 om 11:30

    Die neus. F1 meets Multipla?

    Login om te reageren
  14. jeroenbmw zegt

    3 februari 2012 om 11:31

    Wat is er met die neus gebeurd? Kan iemand daar het nut van inzien?

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      3 februari 2012 om 11:48

      @jeroenbmw: Nieuwe regelementen die moeten voorkomen dat neuzen zo hoog zijn. Caterham, Force India en Ferrari hebben ervoor gekozen om de overgang met een soort ‘bump’ te doen. McLaren heeft ervoor gekozen om gewoon een lagere neus te maken. Meerdere teams zullen deze lelijke Krokodillenneus hebben.

      Login om te reageren
  15. desoper zegt

    3 februari 2012 om 11:34

    Leuk geprobeerd maar ik hoop toch dat de Fiat V8 het ook dit jaar weer verliest van de Reneault V8.

    Login om te reageren
  16. tborre zegt

    3 februari 2012 om 11:43

    enige reden waarom we de andere hier nog niet hebben zien voorbijkomen? de f1 van mcclaren is ook al enkele dagen vrij los …

    Login om te reageren
  17. ericc zegt

    3 februari 2012 om 11:55

    Hoop dat de neus niet de nieuwe look wordt voor de straatwagens!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  18. VeniVidiVici zegt

    3 februari 2012 om 12:10

    Ow jeej die rare knik op de neus gaat ze tijd kosten!

    Login om te reageren
    • ascari15 zegt

      3 februari 2012 om 13:06

      @VeniVidiVici: Denk dat ze daar echt wel over hebben nagedacht.

      Login om te reageren
  19. jerz93 zegt

    3 februari 2012 om 12:14

    Wat een lelijk ding zo met die neus.. Doe mij dan maar die Mclaren. Hopen dat er niet te veel auto’s meer met deze neus gaan rondrijden, maakt ze er niet mooier op, waarschijnlijk wel sneller..

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      3 februari 2012 om 12:22

      @jerz93: Nou bij nader inzien kun je met dat, wat sneller, best gelijk hebben. Het is niet mooier, maar nu zijn er 2 rechte vlakken en een klein recht kantje omhoog en die constructie geeft denk ik minder luchtstromingsweerstand dan een bolle neus.

      Login om te reageren
      • jerz93 zegt

        3 februari 2012 om 13:39

        @VeniVidiVici: Klopt! Maarja, een F1 wagen moet natuurlijk het beste presteren en niet het fraaiste uitzien. Met goede looks ga je het seizoen niet winnen ben ik bang..
        We zullen over een half jaartje zien.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          3 februari 2012 om 17:29

          @jerz93: Ja inderdaad. Ik heb in elk geval weer zin in seizoen 2012!!! :D

          Login om te reageren
  20. timboman zegt

    3 februari 2012 om 12:23

    En wij dopen u “Louis van Gaal” Wij zijn niet alleen de beste van Italië, maar ook de beste van Duitsland en de beste van Engeland. Wij zijn de beste van de hele wereld !!!

    Login om te reageren
  21. cossie300 zegt

    3 februari 2012 om 12:35

    weet er iemand hoeveel pk en koppel dit motortje levert ?

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      3 februari 2012 om 12:42

      @cossie300: Ja, hoor.

      http://www.google.nl

      Login om te reageren
  22. audicoupe84 zegt

    3 februari 2012 om 12:58

    Nog een nieuwe functie voor de helmen van Ferrari, schaamrood verbergen! Dit is de lelijkste ooit!

    Login om te reageren
  23. renesf zegt

    3 februari 2012 om 13:22

    Aparte neus.. zoals verwacht. Hopelijk doet ie wat ie moet doen.

    Login om te reageren
  24. tvrspeedsix zegt

    3 februari 2012 om 13:31

    Ik kan het wel waarderen die maffe neus, net als die lekkere idiote X-wings of single frame neus van de oude Tyrell. Maakt de wagen alleen maar iconischer zelfs al als ie geen ene meter heeft gereden. F1-wagens zijn sowieso lelijk dus dan liever bijzonder lelijk. :D

    voorbeelden van andere maffe inventions:


    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      3 februari 2012 om 13:58

      @tvrspeedsix: helemaal met je eens! vorm volgt functie bij deze wagens! hier nog een voorbeeldje:
      http://www.crankandpiston.com/brain/media/2011/05/trulli2-lg.jpg

      Login om te reageren
    • tborre zegt

      3 februari 2012 om 17:19

      @tvrspeedsix: die frontwing van verstappen is er echt wel over… zeker dat dat geen grap was? of het resultaat van een dronken denksessie ?

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      3 februari 2012 om 21:47

      @tvrspeedsix:

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      8 februari 2012 om 10:53

      @tvrspeedsix:

      Deze moet je dan eens zien.

      Login om te reageren
  25. gogo1978 zegt

    3 februari 2012 om 13:46

    Huh….

    Rijdt Kubica toch dit seizoen, auto heeft zijn neus…

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      3 februari 2012 om 17:47

      @gogo1978: Flauwe humor heb jij zeg :?

      Login om te reageren
  26. ferrarithijs zegt

    3 februari 2012 om 13:56

    Het is idd niet bepaald mooi, maar dat vind ik wel wat hebben

    Login om te reageren
  27. d15b2 zegt

    3 februari 2012 om 17:53

    *proest*

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      3 februari 2012 om 19:05

      @d15b2: Whahaha lijkt wel of ie achterop een andere auto is geklapt en eronder is geschoven. Het zal ongetwijfeld functioneel en reglementair zijn maar wat lelijk.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        3 februari 2012 om 21:51

        @E34M5Touring: De reglementen schrijven zelfs voor dat de neus langer moet zijn, en aangezien de ze ophanging zo hoog mogelijk willen hebben is zo’n trapje noodzakelijk. Bij McLaren is dit wat subtieler weggewerkt, maar bij lotus is het niet veel beter…

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          6 februari 2012 om 22:14

          @vale46: lager*

          Login om te reageren
  28. theblackdude zegt

    3 februari 2012 om 19:00

    lelijkste f1 ferrari ooit, ze zullen hun redenen hiervoor maar dan nog.

    Login om te reageren
  29. Jigzoz zegt

    3 februari 2012 om 19:11

    De lego-versie lijkt nu tenminste beter.

    Login om te reageren
  30. captainslow zegt

    3 februari 2012 om 19:32

    Sorry, ik denk dat Enzo zich omdraait in zijn graf. Een Ferrari is ten eerste een object van schoonheid. Iets waar je stilstaand nog van kan genieten.

    Ik ben net zoals velen bang dat die neus gewoon een misstap is om aan een dom regeltje te voldoen.

    Dit doet mij denken aan het verhaal van de Spitfire (omdat F1 toch vliegtuigen in vermomming zijn). Er is vaak over gedebatteerd waarom de Spitfire afgeronde vleugeltips heeft. Vaak heeft men beweerd dat de mooie afgeronde vleugeltips enkel voor de show waren. Nu blijkt, dat goed ontworpen vleugeltips tot 5% brandstof sparen. Alle burgertoestellen vliegen nu met “winglets”.

    Daaruit blijkt nogmaals de ongelooflijk scherpe blik van de ontwerper van de Spitfire (RJ Mitchell) en hoe de knappe Spitfire ook echt een goed ontwerp is.

    Login om te reageren
  31. dennisvvti zegt

    3 februari 2012 om 19:46

    pfff ik ben dan wel ferrari fan maar hier moet ik eerst een half seizoen aan wennen maar hopelijk gaat “de neus” ed. een nieuw kampioenschap opleveren. dan ook gelijk een straat 458 italia m17 scuderia, mmmmmmmmmmmmmmm

    Login om te reageren
  32. tweetienduizendste zegt

    3 februari 2012 om 19:59

    Jemig minder dan 95kg voor de motor….. Bizar!

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      4 februari 2012 om 08:20

      @tweetienduizendste: Wat verwacht je dan van een 2.4 L?

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        4 februari 2012 om 12:02

        @The360box: weet je wel wat een gemiddelde v8 weegt…slaginhoud zal dan niet zoveel uitmaken…

        Login om te reageren
    • vale46 zegt

      6 februari 2012 om 22:15

      @tweetienduizendste: Geen enkel probleem om dat te behalen, vooral met (zeer) exotische materialen, maar dat is nu verboden.

      Login om te reageren
  33. The360box zegt

    4 februari 2012 om 08:18

    Die neus had ik niet verwacht met dat waterval techniek, met de huidige techniek kan het wel wat ronder denk ik?

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      6 februari 2012 om 22:17

      @The360box: vorm volgt functie:

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        7 februari 2012 om 11:27

        @vale46:

        Dat lijkt me toch maar een bullshit foto te zijn om eerlijk te zijn.
        De vorm van die neus komt door veiligheidsvoorschriften.

        Ik heb nog geen fluïdummechanica gehad (en zelfs daarmee zou ik zoiets als dit niet kunnen beoordelen) maar een luchtstroom die zo loopt lijkt me niet te kunnen.
        Dat zou betekenen dat er over de gehele cockpit een tragere bel zit wat moeilijk te geloven is. Zeker omdat zo’n dingen veel van de snelheid afhangen (zie pickups waar er een ideale snelheid is omdat dan de laadruimte een bel bevat) en een F1 nogal veel van snelheid wisselt.
        Ik denk echt dat het gewoon letterlijk inspelen op de regels is dan dat het een specifieke aërodynamische functie heeft.

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          7 februari 2012 om 21:09

          @Hupke: Ja, tuurlijk is dat door de regels, maar waar Mclaren een vloeiende neus heeft heeft Ferrari en andere teams er bewust voor gekozen er een ‘hoek’ in te doen.
          Het moet toch ergens een aerodynamisch voordeel hebben.

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            7 februari 2012 om 21:56

            @vale46:

            Dat voordeel moet niet per se aërodynamisch zijn, maar het moet er wel 1 hebben. Misschien dat ze verder bouwen op hun wagen van vorig jaar en het onmogelijk is van nog een nieuwe monocoque te maken die lager (minder stijf) is of nog wel 1 van de 10000 andere mogelijke redenen. F1 is ‘nogal’ ingewikkeld (maar dat weet jij natuurlijk ook), ik ben er echter zeker van dat dat plaatje (ik weet niet waar je het vandaan gehaald hebt) fout is.

            Login om te reageren
            • vale46 zegt

              7 februari 2012 om 22:29

              @Hupke: f1technical.net, van het forum over de F2012.
              Gelijk heb je. Maar aangezien F1 nogal veel draait rondom aerodynamica vond ik dat toch het meest plausibele.

              We zullen wel zien wat het is als ene Newey eens een praatje doet met de pers.

              Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North