• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De betrouwbaarste Lamborghini is stiekem wat anders

Auteur: willeme, gepost 11 juli 2021 om 13:57 – 20 Reacties

betrouwbaarste Lamborghini

Maar weet jij wat deze betrouwbaarste Lamborghini ooit nu eigenlijk is?

De Lamborghini Urus is een meesterlijke auto. Het is de succesvolste Lamborghini aller tijden. Dan kun je het niet oneens zijn met de bonentellers van de firma. Het enige nadeel is: is het wel een echte Lamborghini? Want ja, de prestaties zijn fenomenaal en op het eerste gezicht ziet de auto er heel bruut uit.

Maar als je iets beter kijkt, zie je de ‘hardpoints’ van een Audi en Porsche erdoorheen. Dus alle essentiële onderdelen van de auto zijn identiek, alleen de lijnvoering eromheen is ‘uniek’. Alsof Johnnie Boer een een huisgemaakte saus over een Big Mac strooit. Ondanks de moeite blijft het ‘generieke’ gehalte een beetje knagen. Het is niet iets dat je bij Haute Cuisine verwacht.

betrouwbaarste Lamborghini

XH42 bodykit

Omdat de hardpoints van zo’n VAG-crossover vrij generiek zijn, kun je dus van een generieke crossover een Urus maken. Nietwaar? In dit geval wel! Het gaat om een product van de Japanse specialist ‘Albermo’. Hun laatste project is deze XH42-bodykit. Deze is speciaal gebouwd voor de Toyota Venza, een keurige medium crossover. Het is best een fraaie auto om te zien, voor zover ze fraai kunnen zijn.

  • betrouwbaarste Lamborghini
  • betrouwbaarste Lamborghini

Inspiratie betrouwbaarste Lamborghini

Waar Albermo de inspiratie vandaan heeft gehaald voor de XH42-bodykit mag geen geheim zijn. We verklappen ‘m nog maar eventjes; de Lamborghini Urus. De extreme voorbumper is bijzonder goed gelukt. De verhouding komen zelfs redelijk overheen. natuurlijk, als je een Urus naast de Albermo XH42 zou zetten, dan zie je het verschil wel. Maar de nietsvermoedende omstander kun je zeker even verrassen.

betrouwbaarste Lamborghini

Aan de achterzijde gaat het wel een beetje fout bij deze betrouwbaarste Lamborghini aller tijden. Met name de uitlaten die onder de bumper bungelen staan een beetje slordig. Gelukkig is er ook een optie voor een centrale uitlaat (van 5Zigen) die al veel beter staan (afbeelding boven). De wielen daarentegen zijn precies wat je verwacht van een dergelijke auto. Nee, het zijn geen Lamborghini wielen. Maar ze zijn brons, veel te groot en aftermarktet. Net als bij de meeste Urussen, dus.

Over prijzen wordt met geen woord gerept. Wel vermeldt Albermo dat ze bezig zijn met een soortgelijke kit voor de Toyota RAV4. Die wordt in tegenstelling tot de Venza wél in Nederland geleverd.

Ook interessant!

  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
  • Novitec Esteso
    Rijden met de Novitec Esteso (Lamborghini Urus)

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

bodykit, Lamborghini, paars, Toyota, tuning, urus, velgen

Vorig bericht: « Video: daarom kijk je over je schouders
Volgend bericht: Alpina Z8 met ervaring voor monsterbedrag te koop »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ot92 zegt

    11 juli 2021 om 14:02

    De voorkant is enigszins een beetje gelukt, rest van de auto ziet er niet uit imo.

    Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    11 juli 2021 om 14:13

    Best strakke voorkant. De rest is erg matig. Vraag mij af of dit ook echt verkoopt. Want goedkoop zal het niet zijn, dus dan krijg je weer een beetje het sommetje, toyota venza + bodykit = even duur als een daadwerkelijk rappe auto.

    Achja Marktplaats staat ook vol met VW polo’s met 60pk en het uiterlijk van een GTI, dus schijnbaar zijn er mensen die heel langzaam willen rijden in een auto die er snel uit ziet.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      11 juli 2021 om 14:42

      90% van de automobilisten met een snelle auto rijdt er helemaal niet mee op de limiet heb ik de indruk.
      Ja af en toe een sprintjes maar grotendeels gewoon tussen het verkeer mee sukkelend. Ik haal zo vaak auto’s in met het dubbele aan pk’s. Waarom koopt iemand zo’n auto vraag ik me dan af.

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        11 juli 2021 om 16:19

        @alcantara: omdat hard weg sprinten (mits zonder wielspin) legaal is, en 180km/u rijden niet. Bovendien haal je zowel met 100pk als met 200/300/400 pk de 180km/u wel.

        Login om te reageren
      • Instyle zegt

        11 juli 2021 om 16:34

        In piepkleine Benelux 100Pk meer dan genoeg en 100kmh in Lambo of Aygo is even snel.
        En 1 keer naar gaspedaal kijken en rijbewijs foetsie geen trek in.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          11 juli 2021 om 22:00

          @Instyle: 100 kmpu in een aygo is heel anders dan in een lambo . Als je dat niet weet dan heb jij geen rijbewijs .

          Login om te reageren
          • Instyle zegt

            12 juli 2021 om 01:49

            @rolov: haha met Lambo 100kmh is alsof (relatief) stil staat. Met Aygo beter gevoel van snelheid was voorbeeld. Juist omdat 150 kmh+ zo makkelijk gaat, eerder kans rijbewijs kwijt.

            Login om te reageren
      • bobinthebottle zegt

        11 juli 2021 om 16:58

        @alcantara: Nee natuurlijk niet, dat laat de infrastructuur en drukte meestal niet toe. Maar ik sukkel toch liever mee in een dikke bak dan in een koekblik😉

        Login om te reageren
      • sportabgasanlage zegt

        12 juli 2021 om 11:09

        @alcantara je rijdt toch in geen enkele auto altijd 100% op de limiet? Zelfs in een Aygo ga je niet 130 km/u rijden waar je 50 mag, tenminste, als je rijbewijs je lief is. Ik heb iets meer pk’s dan de gemiddelde auto, maar het gros van de tijd houd ik me gewoon redelijk aan de snelheidslimiet. Ik heb geen zin in onnodige bekeuringen en naar mijn mening zijn stoplicht-wedstrijdjes voor mannen met een kleine pielemuis die wat te bewijzen of compenseren hebben. Als ik uitgedaagd wordt, dan trek ik altijd extra langzaam op. Heerlijk!

        Waar het veilig kan en ik niemand tot last ben, dan trap ik even lekker het gas in ja en kan ik heerlijk genieten van de 6-cilinder boxermotor. En daarna weer kalm naar huis, tussen de Polootjes en Aygo’s die me inhalen.

        Login om te reageren
      • rogerzz zegt

        12 juli 2021 om 11:13

        Met een snelle auto heb je weinig te bewijzen, als je een Ferrari/Porsche/RS6 hebt ga je niet elk stoplicht met Launch Control wegvlammen en rij je op de snelweg niet structureel 200+. Het idee dat het kan is al voldoende.

        Sommige mensen/auto’s voelen wel enorm de drang om elk stoplicht te moeten ‘winnen’ – vooral leuk als je de Tesla’s en andere EV’s eenmaal op de snelweg weer inhaalt omdat ze 95 km/u achter een vrachtwagen zitten om de verloren range weer terug te verdienen van het stoplichtsprintje.

        Login om te reageren
    • vondudenstein zegt

      11 juli 2021 om 23:28

      Ziet een GTI er snel uit dan?? Lol

      Maar klopt wel indd.

      Anderzijds heb je ook mensen die iets willen wat snel is, maar er lame ass normaal uitziet.
      Aldus de RS6.
      Kneiter saaie station, maar dan met Ferrari vermogen. Want ja… je zult maar je eettafel mee willen nemen of een fkn Ikea kast.
      Altijd zon kutauto gevonden.

      Login om te reageren
      • Steven zegt

        12 juli 2021 om 08:49

        @vondudenstein: lame ass rs6? U woont al 10 jaar onder een steen? Sinds de c7 is de rs6 er alleen maar schreeuweriger op geworden. De huidige ziet eruit als een ruimteschip.

        Login om te reageren
      • sportabgasanlage zegt

        12 juli 2021 om 11:10

        Gewoon uit nieuwsgierigheid… maar wat staat er bij @vondudenstein op de oprit dan?

        Login om te reageren
    • Dieseltor zegt

      12 juli 2021 om 00:10

      @Johanneke: Wat zou jij kopen voor dat geld? Maak je geen zorgen, afschrijving is niet belangrijk. Dus het hoeft niet per definitie een ford GT(40) te zijn.

      🤭

      Login om te reageren
  3. fendercd60 zegt

    11 juli 2021 om 15:06

    😂😂😂

    Login om te reageren
  4. okdoei zegt

    11 juli 2021 om 15:09

    Wat is dit voor gore drèk?

    Login om te reageren
  5. chimaera zegt

    11 juli 2021 om 17:23

    Wat voor droeftoeter zou zoiets kopen? Jeetje…

    Login om te reageren
  6. loggy zegt

    11 juli 2021 om 19:37

    Dit artikel had net zo goed over de Urus zelf kunnen gaan. Een ombouwpakkstje voor je cayenne/ toureg / Q7

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      12 juli 2021 om 07:38

      Ja stiekem dacht ik ook dat het die kant op zou gaan

      Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    12 juli 2021 om 07:38

    Waarom zou je een normale auto lelijk willen maken door hem op een Urus te laten lijken?? Sommige mensen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North