De BMW i8 op straat, dat ziet er zo uit

Auteur: , 69 Reacties

Even geen persbeelden van een gecamoufleerde i8, maar een set prachtfoto's van de straat.

De i8 komt steeds dichterbij. In de eerste helft van 2014 begint de uitlevering, en krijgen oplaadpunten in Nederland er weer een stroombehoeftige bij. Ruim 200 kg van de 1490 kg wegende i8 is namelijk voor de elektrische aandrijflijn, verantwoordelijk voor de aandrijving van de voorwielen. De achteras wordt aangedreven door een 1.5-liter TwinPower driecilinder turbomotor. Bij elkaar is deze combo goed voor 362 pk en 570 Nm, en een topsnelheid van 250 km/u.

Mocht je over een paar jaar in een autohatende stad als Utrecht verzanden met je i8, gooi hem dan in de EV-stand, het 5 kWh accupakket kan je namelijk 35 km geheel elektrisch vervoeren.

Maar het blijft in de basis een sportauto, die totaal 362 pk en 570 Nm levert, voldoende om je in 4,4 seconden van 0 naar 100 km/u te laten accelereren. Op deze Flickr-set van Julian Schroeder zien we hem in de kleur Protonic Blue, en als iemand met een voorliefde voor baby/cobaltblauw zeg ik: beste kleuroptie mogelijk. Niet mee eens? Kies dan zelf een betere uit in de configurator.

Met dank aan Ernst voor de tip!



69 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
lang geleden dat BMW mooie auto’s maakte.
@Laue: zal ook wel weer heel lang duren voordat dat weer gebeurd…
@MARS: Ik vind de e46 de mooiste BMW van allemaal en voor m’n gezin de e60 station!
@MARS: Jankerd!!
@MARS: Ik was vorige week dinsdag bij een of ander BMW event in de Kromhouthal in Amsterdam met Eva Jinek, stond ze een beetje om die i8 heen te draaien. Zag er wel goed uit in het echt (de auto én Eva).

Wat ik bedoel te zeggen is; in het echt ziet hij er beter uit!
Dit prachtige wagen heeft meer bekijks dan een Ferrari of wat dan ook respect!
@punkisback: Dit wagen.. :’-)
@4x4wheels: lol :’)
@4x4wheels:
Dat krijg je als iedereen al sinds de jaren negentig zegt ‘dit topic’, ook heel lelijk taalgebruik ipv gewoon ‘deze topic’.
@punkisback: met iets heeeeeeeeeel erg lelijks kun je inderdaad ook toeschouwers trekken. Zoals ‘dit’ wagen ;-)
Naar mijn mening een prachtige wagen !
@rb26dett: Get out of town..
@rb26dett: ik deel die mening!
@rb26dett: inderdaad, een mooie auto!
Echt mooi kan ik het niet noemen.
Al die zwarte accenten vind ik erg vloeken met dat blauw.
Deze vind ik het mooiste helemaal zwart en dat terwijl ik normaal niet van de leasekleurtjes ben.
@tupperware: Da’s bewust zo gekozen, om de tuning-scene de ruimte te geven voor het aanbrengen van de nodige carbon accenten (wrap folie?).

Het is over-all wel een fraaie auto geworden, maar in deze categorie zou ik eerder voor een Tesla Model S gaan, denk ik zo.
@tupperware: had mss btr zwart geweest met blauwe accenten
Precies als in de jaren 80 met de M1 en de 8 serie in de jaren 90. Het is het gewoon net niet.
Hmm, vanuit bepaalde hoeken erg mooi maar als totaal een beetje rommelig.
Wauw… Wat. Een. Pracht. Auto.
Prachtige en BMW, da’s lang geleden dat ik die 2 woorden in de zelfde zin zette…
Lastig schoon te houden met al die vleugeltjes enzo
Blauw staat ‘m super goed! Ultieme “Back to the Future” revival auto.
Een mooie auto: zo schuin van voren lijkt ‘ie een beetje op de M1 :-) Maar die donkere velgen is niet zo mijn ding (ligt er misschien aan dat ik donkere velgjes niet mooi vindt…)
Een beetje vreemd, maar ook niet lekker ofzo.
Echt zon auto waar van ik vroeger dacht dat ze er zo uit zouden zien in de verre toekomst.
Niet wauw, maar zeker ook niet lelijk.
Niet mijn cup of tea. De achterkant is veel te gekunsteld. Misschien vind ik het over 10 jaar mooi, maar nu nog niet. Geldt helemaal voor dat I-ei.
Moeilijk om toe te geven, maar ze hebben zowaar een hybrid gemaakt welke ik best op de oprit zou willen hebben. Gewoon een mooi gedurfd ontwerp met een knipoog naar de M1
Zag net de i3 hier in Amsterdam rijden, dat valt behoorlijk tegen. Hopelijk is dit in het echt beter om aan te zien
@stalpie: Je zag hem net dan toch ook in het echt rijden?
@berlinetta: met deze bedoelde ik de i8, niet de i3. Sorry voor de onduidelijkheid
@stalpie: Nu is het onduidelijk: dat, dit, deze.
:p
Dat ding heeft geluk dat er een BMW logo opzit, anders zou iedereen ‘m lelijk vinden.
Mooi, maar blijft er van het design over als je hem helemaal in het zwart neemt? Sleuf in motorkap had voor mij niet gehoeven.
Ben trouwens heel benieuwd naar het geluid van de 3 cilinder. Bij zo’n auto verwacht je minstens de diepe grom van een V8 of desnoods het gezoem van een elektromotor. Geen koffiemolen gepruttel.
@danmar:
Ben toch bang voor het koffiepoteffect, want dat is tegenwoordig zo lekker politiek correct. De nieuwe 5-serie heeft ook al zo’n politiek correct viercilinderprutteltje :(
Mooie reverse hood scoop….
Voorkant vind ik echt mooi! Achterkant weet ik niet.

Volgens mij zag ik de i8 laatst gecamoufleerd rijden in de buurt van San Francisco. Hij kwam me tegemoet, dus ik had geen tijd om foto’s te maken.
In Death Valley kwam ik ook gecamoufleerde auto’s tegen. Dit bleken Hyundai’s te zijn. Een sedan met 4 uitlaten en dikke velgen. Misschien een M3/ M5 concurrent? Die waren denk ik bezig met een hitte test. Hier heb ik wel foto’s van.
Al die elektrische onzin komt me strot uit. 35 kilometer op je accu’s en een 3 cilinder motor. In een sport auto kom op zeg.
Die elektrische auto’s zijn zo stap terug techniek moet voor uitgang zijn geen stap achter uit.
8 uur laden om met je volledig elektrische auto 150 kilometer te rijden kom op zeg
@gerton: je gaat achterlopen…kruip maar snel onder een steen…
@gerton: toen de paard en wagen uit het straatbeeld verdwenen waren er ook ingezonden brieven in de krant met deze teneur. Maar feit is dat de i8 qua prestaties de 911 kan bijhouden, maar daarbij niet stinkt en geen geluid maakt. Een electromotor rijdt zoveel soepeler dan een verbrandingsmotor dat gaat gewoon de toekomst zijn of je nou wilt of niet.
@mashell:
Zet ze maar eens samen op een circuit en herhaal je stelling… als de accu van de i8 leeg is heb je gewoon een 1500 kg auto met Nog geen 300 pk
Dit met een setje deftige velgen onder vind ik heel mooi. Ik denk dat ik op jullie dot com zustersite een rendering heb gezien met ADV1 velgen onder. Zag er perfect uit.
De titel had beter kunnen zijn: De BMW i8 op straat, dat ziet er niet uit.
vond m heel mooi totdat ik dat gedoe bij de achterkant met die lampen in de uitpuilende raamstijl zag….wtf?? leuk om te wassen stel ik me zo voor.

wel een vooruitgang op die kleine maar dat is niet moeilijk.

wel goed dat ze het echt hebben gedaan, respect daarvoor. wie zei dat dit geen vooruitgang is is niet echt bij de tijd. 1,5 liter 3 cil en zon bak onder de 4 s op de 100 is geen vooruitgang?
@niex: voordat men over me heen valt: 4 moet zijn 5 sec :)
@niex: gaatie janken om…. wassen… really?! blijf lekker op je Giant fietsen dan.
Het vermogen dat ze uit zo kleine bezine motor halen is vooruitgaan. Volledig Elektrisch rijden niet waterstof heeft de toekomst. Het laden duurt te lang en je nog steeds dat er brandstof motor nodig is om beetje normale actieradius te halen.
@gerton: lees je eerst even in over waterstof voordat je de marketeers napraat, de nadelen daarvan zijn namelijk groter dan de nadelen van elektrisch rijden en rijden op fossiele brandstoffen gecombineerd, zonder dat er grote voordelen tegenover staan.
@erwh: hij schrijft toch ook “Volledig Elektrisch rijden, niet waterstof heeft de toekomst.” De komma heb ik toegevoegd. BMW heeft jaren aan waterstof auto’s ontwikkeld en ze afgedankt. Dat doen ze niet zomaar.
@erwh:
Dan moet je mij toch eens uitleggen wat het voordeel is om twee dagen onderweg te zijn voor een rit die me nu dagelijks anderhalf uur kost.
Hoe lang gaat zo’n 3 cilindertje mee? Die moeten meer toeren draaien.Ik hou me liever bij 4 of meer cilinders.
Iemand enig idee hoeveel uur het kost om deze auto volledig op te laden? Brandstofverbruik & actieradius van de motor?

P.s. ik ben niet lui, maar zit nog op school…
@olsen95: Alsof dat elkaar uitsluit…
@olsen95: Als je met 5 kWh 35 km kunt rijden is de berekening toch niet zo moeilijk? Dat is 7 km per kWh. De laadtijd is overigens afhankelijk van het vermogen van de oplader.
@autobart: ik bedoel natuurlijk de motor op de achteras, de driecilinder….. Of denk je dat ik zo’n simpele vraag zou stellen?
Kan er te weinig over vinden, wil het graag voor een schoolproject gebruiken maar helaas.
Lelijke star wars auto.
Wat een gave auto, super cool in deze kleur.
die achterkant lijkt wel op een platgeslagen darth vader…
@roller79: Inderdaad. Prachtige auto, en dan zie je de achterkant. wtf?
Een Prius in een plaatje vergeleken bij dit lijnen festival…. wat een gedrocht, maar goed al wel beter dan die I3 daarmee rij je helemaal straat voor lul.
@w0o0dy:
Over de i3 ben ik met je eens. Die zou je voor de zekerheid drie dorpen verder parkeren … naast je prius, want ook daar wil je niet in gezien worden.
Nee.. Ik ben er weer niet voor gevallen !
Net zo ouderwets als de 850i toen die in 1991 gelanceerd werd met z’n klapkoplampen.
@aadr: de 850i werd in 89 geïntroduceerd, en die was beslist niet ouderwets toen.
@aadr:
Toch vreemd dat mensen nog steeds denken dat ik een nieuwe auto heb als ik mijn 850 voor de deur parkeer. Ze kunnen nog steeds niet geloven dat dit een ontwerp uit 89 is.

Maar ja, je hebt natuurlijk altijd voorlopende visionairs … alleen, waarom heb ik toch het gevoel dat jij dat niet bent?
Ik ben geen fan van BMW of elektrische wagens, maar dit ziet er wel heel erg goed uit!
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=BMW/0_Divers/BMW_i8_streetshots/bmw-i8-streetshots-001.jpg

Motorkap ligt er scheef op (naad rechts is stuk breder dan links). Verder wel een stoer ding!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).