Al kun je ‘goedkoopste’ tussen aanhalingstekens zetten. Zoals ik net heb gedaan inderdaad. Want een i8 ís nou eenmaal niet goedkoop. Helaas.
Ik kan me nog goed herinneren dat de BMW i8 uitkwam. Een vriend had de allereerste van Nederland en toen ik dat ding voor het eerst zag, sloeg ik steil achterover. Want wát een auto. Met z’n vleugeldeuren. Als was het al eind 2014, hij leek zó uit de toekomst gereden te zijn.
Een weekje later kreeg ik er een weekendje één mee van BMW Amsterdam. Het bekijks wat ik ermee trok was werkelijk ongelofelijk. Ik kan me bijvoorbeeld herinneren dat ik op de A1 bij De Witte Bergen reed en een bekende oud-voetballer (want Kenneth Perez) vanuit zijn Bentley foto’s van de i8 aan het maken was. Dat zei wel wat…
Dus dacht ik 8 jaar later dat het misschien eens tijd was om te kijken of die wagens een beetje betaalbaar zijn geworden. Spoiler… Nee, helaas.
De ‘goedkoopste’ BMW i8 van Marktplaats
Want we hebben hem gevonden hoor, de ‘goedkoopste’ BMW i8 van Marktplaats. En zoals je al aan de toon van het artikel had geraden; hij is niet goedkoop. Je moet er alsnog 52.500 euro voor aftikken. En daarvoor krijg je een behoorlijk saaie i8. Voor zover een BMW i8 saai kan zijn natuurlijk.
Het is er een van de First Edition-serie, uit 2014 dus, uitgevoerd in stemmig Sophistograu met een zwart interieur. Niet heel inspirerend, maar het is dan ook de ‘goedkoopste’ BMW i8 van Marktplaats.
Inmiddels staan er ruim 160.000 kilometers op de teller. Maar dat zou geen probleem moeten zijn voor de 1,5 liter 3-pitter en zijn elektromotor ter ondersteuning. De i8 is volledig dealer onderhouden, kostte nieuw bijna anderhalve ton en heeft een lasershield! Jawel ongestraft langs de laserende oom agent blazen dus!
Wil je zelf de advertentie even rustig lezen, dan kan dat hier.
Zou jij hem kopen?
alcantara zegt
Stuur en stoel mogen beide even langs Rick Stipt voor een matteersessie.
ouwedibbes83 zegt
Doet hij meer dan schoonmaken en een leer conditioner erop smeren? Glimt idd iets te veel
godfather zegt
Kwestie van zelf even met wat water en ossengalzeep aan de gang. Binnen 30 minuten ziet het er weer fabrieksnieuw uit…
bietje zegt
Ik heb de i8 altijd meer een proof-of-concept-achtig wagen gevonden dan dat ik ‘m mooi vond op die relatief smalle bandjes. Desondanks wel vooruitstrevend hoor, ook qua design echt niet slecht, maar niet mijn ding. Dus een nay voor mij.
Benny_Weisz zegt
Best wel veel geld voor een 3-cylinder…..
Voor dat geld vind je ergens ook wel een nette M4
Flutterbear zegt
Dit kan je toch niet vergelijken met een M4? Dit is/wordt een icoon, de M4 is dan redelijk anoniem.
Zelf heb ik wel gekeken naar een i8 maar schijnt dat je er regelmatig mee bij de dealer zit en er te weinig zijn dat ze weten wat ze ermee aan moeten. Reparaties zijn zoals jij bij z’n unieke auto mag verwachten enorm aan de prijs.
ukbob zegt
Lijkt me ooit nog eens leuk om te bezitten zo’n ding!
Dan wel in een wat meer spraakmakende spec..
ouwedibbes83 zegt
Vooruitstrevend ontwerp, 52K is al een behoorlijke afschrijving op zoiets bijzonders. Mss is dit wel het “dieptepunt” en ga je ze door de beperkte prodcutieaantallen nooit echt goedkoop vinden. Als je onder de 40K. Wie weet, future classic?
Maar in deze kleur komen de bijzondere lijnen veel minder uit de verf. Alles valt een beetje weg in t zwart. Zilvergrijs is een betere kleur. Veel zijn wit met wat zwarte accenten, dat geeft een beetje een panda gevoel. Die bijzondere blauwe kleur, daarin valt hij ook op!
William zegt
Dat dure accupakket blijft wel een punt voor een future classic of investerings auto. Een simpele ICE uitvoering kan lang stilstaan, maar die accu moet steeds worden opgeladen, je moet ermee rijden, en na een aantal jaren weer vervangen.
maotje zegt
Ervarimg ermee?
crashingduke zegt
‘s Ochtends de i8 pakken voor de batterij training. Het is lastig, maar te doen.
Flutterbear zegt
Maar wel eenvoudig om volledig te elektrificeren. ;)
William zegt
Een i8 valt al enorm op door de vormgeving. Waarom zou je een opvallende pauper kleur moeten hebben? Een knallende kleurstelling is iets voor A-segment dames en stadsautootjes.
ecknine zegt
EDIT: Aangepast en dank voor de tip!!
erics zegt
Goed te zien dat de vormgeving van deze voorzijde tijdloos is…wat een verschil met de gedrochten van nu met bizarre ‘nieren’ zo groot als olifanten oren.